thoralf

Direktlänk till inlägg 18 april 2014

DET VIKTIGASTE OMRÅDET FÖR 7-KLÖVERN HAR DEBATTERATS

Av Thoralf Alfsson - 18 april 2014 15:06

Om inte EU-avgiften på ca 100 miljoner kronor/dag räcker så tar Sverige på sig även andra kostnader när det gäller t.ex invandringen. Kostnader som nu håller på att fullständigt explodera i Rosenbad och jag gissar att Alliansen är glada om de får lämna över ansvaret till en rödgrönregering att förklara de svindlande kostnaderna för väljarna.


Sverige är en av det största nettobetalarna till EU om det räknas på capita. Att Sverige sedan bedriver EU:s mest extrema, kostsamma och naiva invandringspolitik visar bara på hur politiskt korrekta 7-klöverns politiker är. De prioriterar andra länders medborgare före sitt eget lands befolkning.


Det är mycket märkligt att 90 procent av Sveriges befolkning uppenbarligen vill utplåna sig själva och vår svenska kultur!


I veckan debatterades Migration och Asylpolitik i Riksdagen. Det är skrämmande att lyssna på 7-klöverns ledamöter som ser som sin största uppgift att vara tvärtemot SD. Jag lägger bara upp David Långs anförande. Den som orkar lyssna till 7-klöverns ledamöter hittar det på www.riksdagen.se


 
 
Ingen bild

peter

18 april 2014 15:51

Glad påsk igen
Jag förstår din poäng Thor Alf, det jag menar är att om plupp skriver lögner så kan vi bemöta dom med fakta.Att man kan kommentera på din blogg är ju kanon.

Ta tex jan guilo, Robert achberg, katiga kaxiga besservissrar dom vågar inte ha kommentarfält till sina artiklar, riktiga vänsterkrakar.Då får man faktiskt ge Aftonbladets Anders Lindberg en eloge, där får man kommentera men det blir nog slut på detta nu efter hans sista artikel, gå in och titta men ni måste söka på Anders Lindberg.Jag tror inte att det var någon som höll med honom, det måste ju vara skitjobbigt för Lindberg, att han orkar hålla på, fattar han inte att han har fel.
Men det är klart skriver han inte sånt som Helin vill så har han inget jobb kvar.

Nu en fråga till thoralf,,,,, om inte Sd får något inflytande i riksdagen utan vi håller den här kursen som vi har nu, hur länge kan det gå innan samhället brakar ihop?
Om du siar lite i framtiden, vad är ditt framtids-senarie
Pelle

 
Ingen bild

Stellan Bojerud

18 april 2014 15:59

David Lång är liksom du, Thoralf, starka länkar i SD riksdagsgrupp. Pålästa, sakliga och med tryggt lugna framföranden.
Jag är så glad över att fått vara med i SD första riksdagsgrupp. Ett underbart och kunnigt kamratskapsgäng. När jag ställde upp till val var jag frisk. När jag kom in i riksdagen var jag svårt märkt av sjukdomar. Därför orkade jag inte mer än att ingå i halvbackskedjan, men du, Thoralf, har spelat forward med den äran!
Av hjärtat en Glad Påsk och, Thoralf, det är en förmån att ha fått träffat dig och ha fått arbeta i samma lag!

 
Ingen bild

Urban

18 april 2014 16:16

Numera orkar jag aldrig lyssna på 7 klöverns anförande i riksdagsdebatterna,det är så naiva framföranden så man blir bara upprörd.Man undrar hur stor intilligenskvot de kan ha som tror på detta själva - om de gör det?

 
Ingen bild

Gute

18 april 2014 17:00

Reinfeldt och Borg sitter alltså och ljuger skattebetalarna rakt upp i ansiktet under KU-förhören, och väljer att taktiskt lägga all skuld på Maud Olofsson som tydligen inte behöver låta sig förhöras av KU av någon anledning.

Det här är tidernas politiska skandal och nu måste alla kort upp på bordet, Thoralf försök att få tillgång till dokumenten som avslöjar lögnarna, det här ska de inte komma undan med.

Nuon-affären var känd på finansdepartementet.
http://www.di.se/artiklar/2014/4/18/nuon-affaren-var-kand-pa-finansdepartementet/

 
Ingen bild

Kurtan

18 april 2014 17:56


@Thoralf,

Din mening: Det är mycket märkligt att 90 procent av Sveriges befolkning uppenbarligen vill utplåna sig själva och vår svenska kultur!

Min kommentar:
Är övertygad om att det inte är så illa ställt med svenskarnas mentala hälsa hos den breda majoriteten att de VILL utplåna sig själva och vår nation...

Sanningen ligger troligen närmare att de har blivit massivt indoktrinerade och hjärntvättade av media och 7-klöverns politiker som de tror talar sanning och bara vill oss svenskar väl!

Uppvakandet kommer att bli brutalt! Mycket brutalt!!!

Snart har vi nått den kritiska massan på bröder och systrar som vaknat upp ur mardrömmen...

Glad Påsk alla Sverigvänner!
Skam den som ger sig!!!







 
Stefan K

Stefan K

18 april 2014 18:10

Kan inte annat än hålla med dig Thoralf.
Att lyssna när 7-klöverns politiker debatterar migration är som att bevittna ens värsta mardrömmar på bioduken. Man får gåshud, håret reser sig på armarna, hjärtat dunkar fortare och man vill inget hellre än lämna biosalongen med ett skrik.

Jag undrar hur långt 7-klövern är beredd att gå i sin strävan att ständigt vara SD:s motsats i ämnet? Att 7-klöverns politiker inte se problemen, att det inte förstår varför de uppstått och att de inte begriper att de bara kommer att eskalera om ingen vågar säga ifrån...likt Socialdemokraterna och riksdagsmajoriteten vågade 1989.

Jag börjar tro att de bägge blocken tappat greppet och att allt nu är viktigare än att ge SD en gnutta erkännande och att man från 7-klöverns sida hellre raserar allt som det svenska samhället byggt upp under decennier, än att ens knysta orden "ansvarsfull, anpassad och dimensionerad migrationspolitik".

Hur länge 7-klöverns inställning håller återstår att se och vilka som har oturen att regera när allt rasar, blir spännande att se. Tyvärr lär det vara våra barn och barnbarn som får ta största smällen.
En sak är jag dock tämligen säker på. Det finns politiker bland 7-klöverns partier (möjligen Mp undantaget) som faktiskt sett problemen och som innerst inne vill förändra, men som hellre håller tyst och ser på för att inte hamna i skamvrån. Dessvärre för dessa herrar och damer lär merparten också de ha barn och barnbarn som får ta smällen.

7-klöverns politik går ut på att straffa SD. SD straffas inte, de har sin inställning klar och tänker driva den vidare. De som istället straffas är hederliga skattebetalare som tvingas se på när deras vardag förändras och de påtvingas något de egentligen inte vill ha.

http://petterssonsblogg.se

 
Lassekolja

Lassekolja

18 april 2014 18:40

Det är en fröjd för alla sinnen att lyssna på David Lång. Man undrar vad de övriga i 7:an tänker innerst inne. Jag menar, hur i h-e kan en sund och förnuftig människa tycka något annat än vad vi Sverigedemokrater gör? Allt är ju så självklart....????
Nu uppkommer den eviga frågan: Hur förmedla dessa självklarheter till svenska folket när media inte gör sitt jobb? Jag har ingen lösning trots att denna frågan håller på att göra mig tokig! Varför har inte Svt en till två timmars sammandrag på kvällen om vad som hänt i Riksdagen under dagen? Vi redan "frälsta" ser ju detta på nätet men "vanliga Svenssons" har ju ingen aning om vad som sägs av ex.-vis Sverigedemokrater i Riksdagen utan är helt utlämnade till vad som Svt och TV4 behagar att förmedla. Med dom förutsättningarna ser framtiden i Sverige mycket dyster ut för våra barn och barnbarn!
SD 2014 !!!

http://www.status.st

 
Svensson

Svensson

18 april 2014 19:03

Man tror det är något skämtprogram när man hör alliansregeringen prata om sin invandringspolitik,men man slutar skratta när man förstår att dom inte skämtar.

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Ingen bild

Ambjörn

18 april 2014 19:10

Putins Ryssland är en dröm av frihet jämfört med EU.
Undra på att Ukraina inte vill tillhöra EU. Grisarnas paradis om ni frågar mig.
Vad fasiken har EU att erbjuda? -En massa inkompetenta politiker, Avgifter, Galenskaper.
Jämför sedan Rysslands och EU's naturtillgångar!
EU är uppätit, Det finns ingenting bra kvar.
Antingen står vi själva eller så samarbetar vi med det nya Ryssland tycker jag.

 
Ingen bild

Pelle A

18 april 2014 20:00

Glad Påsk! och tack!

David Lång står för det sunda förnuftet. De andra vill jag inte ens kommentera. De borde skämmas.

 
Ingen bild

Tony

18 april 2014 20:08

En ynkligare statsminister än den nuvarande katastrofen
är svår att uppbringa. Inte nog med att han pratar skit
om Sveriges befolkning han blåljuger dom rätt upp i ansiktet
också, med påstående att han inte kände till den katastrofala
Nuon affären, sen har han vid åtskilliga tillfällen ljugit om
att Sveriges ekonomi är i balans, om man hart en ekonomi i
balans behöver man inte låna miljarder varje vecka.

 
Ingen bild

Lars Allsta

20 april 2014 13:08

är kostnaden före eller efter de återbetalningar vi får från EU

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards