thoralf

Direktlänk till inlägg 5 september 2013

ARAB NEWS

Av Thoralf Alfsson - 5 september 2013 21:26

Svensk media har varit väldigt sparsamma med sina artiklar om Migrationsverkets beslut om asylsökande från Syrien. Några kritiska kommenterar i media har jag inte sett men jag är ju inte hemma i Sverige så jag har givetvis missat en del. Följer det gängse mediebevakning så har det inte skrivits en enda kritisk artikel.


I arabvärlden får givetvis Migrationsverkets beslut stor uppmärksamhet och beslutet har nog redan nått stora grupper av människor i arabvärlden, inte bara syrier.


 



Jag blir beklämd när jag läser artikeln i arab news. Det är mina skattepengar som Migrationsverket sätter sprätt på. Jag kräks när jag ser hur Billström citeras i arabisk media.


Den ultimata inbjudan till hela arabvärlden har nu publicerats i arabisk media. Svängdörrarna står återigen på vid gavel!


Ena dagen läser man att gamla i Göteborg inte längre får varm mat på grund av att kommunen vill spara någon miljon kronor per år. Samtidigt tar Migrationsverket ett beslut som kan kosta tusentals miljoner kronor utan att några förtroendevalda politiker för godkänna beslutet.


Jag skulle omedelbart sparka Migrationsverkets generaldirektör!


Vårt land styrs av huvudlösa nickedockor!

 
 
Ingen bild

Erik

5 september 2013 21:49

Bästa sättet att visa mediaetablisemanget vad man tycker är att rösta i kyrkovalet. Alla över 16 år får rösta och det går redan att förtidsrösta nu.

 
Ingen bild

Stefan G

5 september 2013 22:25

Utan att politiker har godkänt beslutet??
Knappast....jag tror att det beslutet är väl förankrat i regeringen och de andra i sjuklövern.

 
Ingen bild

Edward Ulfertz

5 september 2013 22:35

Bland kommentarerna på arab-news är det många som undrar varför inte gulfstaterna också hjälper till med flyktingarna.
Det undrar jag också.

 
Ingen bild

Hacke

5 september 2013 22:40

Stefan G...

Alldeles säkert så och jag kan inte frigöra mig från tanken att det dessutom var vältajmat som gest åt Obamas planer inför hans besök som utvecklade sig till rena hyllningskalaset och skyltfönster för inhemsk draghjälp åt de båda opinionsmässigt.

 
Ingen bild

Gkenn

5 september 2013 22:44

Om beslutet var förankrat i regeringen, varför var inte den extra kostnadsposten med i deras budget?

 
Ingen bild

Farbror Sven

5 september 2013 22:47

Hur kan man begära att syrierna ska hålla sams i sitt land när det knappt gick att samsas i kväll i Debattstudion ?

 
Ingen bild

Kalle

5 september 2013 22:48

Klockan är fem över tolv. Har sagt det flera gånger. NU kanske folk börjat fatta det!!!

 
Ingen bild

Fale Hin Unge

5 september 2013 23:35

Det som är det allra mest stötande är hur sittande regering TAR SIG FRIHETEN -ATT ÖVER MITT HUVUD, GE BORT MINA PENGAR TILL UTOMSTÅENDE.

Detta är KRÄNKANDE om något.

Svenskarna vet heller inget om att Reinfeldt & Co kan expropiera deras fritidshus att bjuda de nykommna på! Situationen är rent holerisk.

VI ÄR FÖRBANNE MIG DE NYA INDIANERNA.

 
Ingen bild

POD

5 september 2013 23:56

Undrar hur många tusen extra asylsökande araber som kommer att låtsas vara syrier?

 
Ingen bild

Carola

5 september 2013 23:59

Aldrig någonsin har Sverige haft en så landsfientlig och folkfientlig regering.
Det är rent häpnadsväckande.
Inte en tanke på det egna landet, varken försvar eller våra egna taditioner!
Jag är fd Moderat, och så mycket kan jag säga att vi är många traditionella Moderater som nu definitivt fått nog.
Nu är det bra.
Reinfeldt fortsätter sitt skadliga och farliga experiment med vårt gemensamma land och har passerat gränsen för länge sedan.
Vi sk gammelmoderater har alltid värnat Sverige, Bara så ni vet.

 
Ingen bild

Robert Axelsson

6 september 2013 00:25

Det s.k "beslutet" om fri invandring kom direkt efter att Migrationsverket avklarat upphandlingen av 17000 nya platser...Direkt efter! Detta "beslut" har varit planerat sedan länge och väl förankrat hos "härförare" Ruinfeldt med svans!

 
Ingen bild

Fale Hin Unge

6 september 2013 00:26

Ja, Det hade förbajjemig varit bättre att ha 1520-talets Danskar som Svensk regering i dag! Vi hade åtminstone sluppit kultur-krocken!

2014 måste vi köra ut den Sverigefientliga Quislingregeringen!!!

 
Ingen bild

[SD-TV] Rösta Sverigedemokraterna i kyrkovalet!

6 september 2013 01:48

Den 15 september är det kyrkoval. Se Jimmie Åkesson berätta varför du ska rösta på just Sverigedemokraterna.

http://www.youtube.com/watch?v=0GqFaEVolF8

 
Ingen bild

World Traveller

6 september 2013 06:05

Thoralf, jag onskar att du eller nagon fran SD kunde stalla fragan i Riksdagen varfor svenska folket tvunget ska bytas ut mot araber, och varfor regeringen anser sig ha raett att skaenka bort inte bara alla vaara pengar utan hela vaart land.

 
Ingen bild

Leon

6 september 2013 06:26

Att de rika "Gulfstaterna" inte "hjälper" syrierna är inte helt med sanningen överensstämmande. Tvärtom står dessa för en stor del av det ekonomiska stödet till de islamistiska "legosoldater" som i en "ohelig" allians med USA, Turkiet m fl bekämpar Assadregimen. Och dessa har knappast visat nåt större intresse för de syriska "medelabdullahs" lidande när dessa hamnat i "skottlinjen".

Man får inte heller förglömma att den stora ekonomiska bördan för flyktingkatastrofen i Syrien bärs av grannländerna dit nära 2 miljoner syrier flytt undan striderna. Ofta är ju dessa länder dessutom länder själva sönderslitna av inbördeskrig (Irak, Libanon) eller parter i konflikten (Turkiet). Det är kanske där ett stöd skulle sättas in istället genom humanitära insatser. Men huvudmålet borde ju vara att komma till en lösning på inbördeskonflikten även om detta blir ett val mellan pest (oppositionens islamististiska diktatur) eller kolera (den blodbesudlade Assadregimen).

Och nej...jag är inte välvilligt inställd till att ge PUT till alla syrienflyktingar i dagsläget. Tidbegränsade TUT i avvaktan på en eventuell lösning av konflikten och humanitärt bistånd javisst men inte denna högst kostsamma åtgärd vars ekonomiska konsekvenser inte kan överblickas. Och som ger främlingsfientliga krafter ytterligare propagandistiskt "bränsle".

 
Svensson

Svensson

6 september 2013 06:58

Sverige måste framstå som världens rikaste land i utlandet,när man kan skänka bort pengar så här.

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Ingen bild

Lantjunkaren

6 september 2013 07:14

Svenska politiker är valda för at förvalta våra inbetalda skattemedel på bästa sätt.

Dom är inte valda för att betjäna världens största socialbyrå där våra pengar,utan sans och förnuft,vräks iväg på det ena vansinesprojektet efter det andra.

Landet är i fritt fall.Regeringen behövde senast låna ett antal miljarder
Var kommer skattemoralen att ta vägen ?

 
Sven Dacke

Sven Dacke

6 september 2013 07:43

I dag läste jag följande ledarartikel i den lokala Smålandsposten, och var nära att skriva en kommentar till den, men så insåg jag att det är meningslöst, för det är ett fåtal som läser kommentarer på dagstidningar, utan deras "affärside" bygger på envägs kommunikation via papperstidning, som fortfarande läses av många "gamla svenskar" och på så sätt påverkar deras åsikter, kallas även "hjärntvätt"

Till artikeln
---------------------------------------

Det är farligt att vara kristen
LEDARE i dag 00:29 | Uppdaterad i dag 06:53

Kronobergspolisens avvisning av en asylsökande man i Lessebo har blivit riksnyhet. Mannen som var från Uganda skickades tillbaka trots att Migrationsverket behandlade en ansökan om så kallat verkställighetshinder av skyddsskäl.

Man ska vara försiktig med att göra en politisk fråga av en enskild händelse. Men avvisningen av den ugandiske medborgaren faller in i ett större mönster. De skyddsskäl Migrationsverket höll på att utreda handlade om mannens religiösa tillhörighet. Han hade konverterat till kristendomen och var aktiv medlem i Filadelfiaförsamlingen i Lessebo. Tyvärr innebär det att han riskerar att dödas i sitt hemland.

Läs hela på länken och kommentera om du vill, och får!
---------------------------------------------------

Det här är vad jag hade tänkt att fråga redaktionen.

Hur "kristen" den assylsökande innerst inne är, är bara något den personen själv kan svara på, och jag tror aldrig att vi får veta detta.


Men hur ser Smålandspostens ledarredaktion på det faktum att vi "vita svenskar" är i minoritet om 15-30 år och att dom människor som har Islam som religion har en allt större del. Vi har redan en Moderat riksdagsman som öppet vill ha Sharia lagar i landet.

Strömmen av hatiska Muslimer av olika fraktioner ökar dagligen, och effekterna av detta syns redan på våra gator i storstäderna.

Kort fråga till Smålandsposten

Tror ni att liknade situation som syns ute i Världen med slakt av kristna kommer att hända i Sverige?

Är det något ni tycker är bra, eller något ni vill förhindra? Hur?

Frågar undrande Växjöbo

http://goo.gl/3r0ptM

 
Ingen bild

gunt66@yahoo.se

6 september 2013 08:05

Ett totalt vettlöst beslut som kommer att kosta miljarder....alla som tar sig hit är garanterad livstids försörjning av det svenska folket.

 
Stefan K

Stefan K

6 september 2013 08:36

Migrationsverket lyder bara regeringen och detta beslut kommer att få stora konsekvenser för landet och vår välfärd.
Ingen tror väl på fullt allvar att den gemensamma flyktingpolitiken i EU, som nyligen klubbades igenom, kommer att fullföljas efter det här? Inte ett enda EU-land tänker ta över Sveriges beslut och detta leder till att varenda syrisk flykting passerar genom hela Europa med riktning Sverige och hur många miljarder detta kommer att kosta skattebetalarna är inget jag vill tänka på så här en fredag.

Kom ihåg att det räcker med EN syrisk flykting, så kan hela den närmsta släkten följa med på köpet. Tror ni det räcker med 60 000 syrier per år, utöver det eritreaner som lovats samma sak och de somalier och afghaner som även de fortsätter att strömma in.

Jag är helt övertygad om att många politiker, från riksdag ned till kommunerna, sitter och gnisslar tänder och fasar över vad detta innebär för Sverige och för deras kommuner.
I tider när arbetslösheten och bostadsbristen är katastrofal och många kommuner skriker på hjälp är det här det sista de önskar.
Låt vara att kommunerna får ekonomiskt stöd från staten till de asylsökande, men det finns fortfarande andra verksamheter i landet som är på väg att rasa p.g.a ekonomiska problem.

Nog lär regeringen Reinfeldt bli ihågkommen, men inte på det sätt de hade önskat.

Tyvärr lär sossarna söka stöd hos MP och vad det innebär vet vi, men nog skulle jag vilja se ett samarbete mellan S och SD. Det tror jag vore lösningen på många av Sveriges problem.

I Agenda på söndag kommer just beslutet om syrierna att diskuteras. Floskelmaskinen Cecilia Malmström medverkar.

http://petterssonsblogg.se

 
Stefan K

Stefan K

6 september 2013 08:42

Ha i minnet att det just nu bara gäller syrier och eritreaner, men hur länge dröjer det till både somalier och afghaner nås av samma beslut?

Snart kanske vi får se hur konflikterna i Egypten och Libanon närmar sig inbördeskrig och vad händer då? Nya flyktingströmmar och nya PUT?

Överallt i världen pågår det konflikter och när vissa klingar ut så startas nya och banne mig om inte samtliga sker i muslimska länder. Säger inte det en hel del och vad händer när dessa stridande parter samlas i allt större skaror i Sverige? Upphör konflikterna mellan grupperna så fort de tar klivet över den svenska gränsen? Knappast och vi har ju redan sett för- och motdemonstrationer runt om i Sverige.

Jag tror inte att den svenska regeringen vet vad de ställt till med.

http://petterssonsblogg.se

 
Ingen bild

Irene

6 september 2013 08:54

Somliga skriver att kyrkovalet ska visa de Sverigevänligas missnöje med invandringspolitiken och uppmanar oss att rösta.Jag vill då påminna om att jag antagligen inte är ensam om att ha lämnat den vämjelika sekten och därför inte kan rösta på det enda parti som har förnuftiga värderingar.Jag tror vi är många SD-röstare som helt enkelt inte har möjlighet att låta våra röster höras.Därför ska vi inte låta oss nedslås om röstantalet blir lågt för oss, vi kommer igen senare!

 
Ingen bild

Fale Hin Unge

6 september 2013 09:05

Kort Summering av världsläget, min åsikt:

1. FN har upphört att fungera, Är numera en logistik-central för människohandel.

2. EU har "tillväxt" som ledstjärna. Man har insett att vi inte kan nå det genom att tillverka produkter. Bara sedelpressen återstår! Och för att det skall "lyckas" genom FRACTIONAL RESERV BANKING (D.v.s nua lån skapar ny mängd valuta) så krävs mera människor -Vilka det är och hur det går med dessa och länderna, Ja, det skiter man fullständigt i, uppenbarligen -Därför formligen trålar man in folk till Europa.

3. Det uppenbara förakt man uppvisar mot Europas länder och dess folk inom EU.

4. Västvärldens ledande elit har plötsligt blivit som en otrevlig, sträng och djupt orättvis STYVMAMMA i bästa askungen-stil mot sina egna barn och plötsligt börjat att ge bort barnets leksaker till andra okända barn samt t.o.m börjat misshandla sitt egna barn medan hon samtidigt gullar med andras okända. Och dessutom börjat att supa.

5. Vanskötsel, Oärlighet, Lögner och åter lögner.

Hösten 2014 avpolletterar vi den obehagliga situationen och EU-Familjen och får komma under den trygga bekanta SVERIGE-FAMILJEN!

 
Ingen bild

Lars Rosén SD KALMAR

6 september 2013 09:27

Man kan läsa i Dagens Industri att oavsett vem som vinner valet så kommer det att bli nedskärningar i Sverige. Förbättras situationen av att det kommer tusentals som är svårplacerade på arbetsmarknaden. Naturligtvis inte. Man undrar bara hur dom tänker. Samma dag som Kalmar vill öka antalet sk flyktingar så blev ca 50 ungdomar ute på Varvsholmen uppsagda. Hjärnsläpp.

 
Ingen bild

maggimas

6 september 2013 09:37

Tidigare var det kamp, efter det här beslutet är det krig. Nu lägger jag alla nöjen åt sidan och går ut i krig. All tid skall läggas på SD. Nu gäller det för bövelen, att komma upp till över 30% valet 2014. Nu är det flygblad, torgmöten, övertygande av alla släktingar och vänner att göra detsamma. Nu är det blodigt allvar, det är KRIG. Så alla soldater, framåt marsch mot målet, 30%. Då är vi segrare och förnuftet kan börja råda igen. Mvh soldat Maggi

 
Ingen bild

Thoralf A

6 september 2013 09:44

Soldat Maggi

Vi i Kalmar län skall i varje fall se till att det finns material att dela ut för den som önskar dra sitt "svärd" för Sverige.

 
Ingen bild

Fale Hin Unge

6 september 2013 09:48

@Lars Rosen'
Det naturliga hade självfallet varit att Kalmar signalerat till FN eller den som nu påbjuder att Kalmar "skall ta sitt ansvar" -Att Kalmar först måste göra sitt jobb, D.v.s att företräda kalmarbornas bästa och ta tillvara deras intressen, inte minst nu när arbetslöshet uppstått, och bett FN att göra s i t t jobb: NÄMLIGEN ATT SE TILL ATT FOLK KAN BO I SINA LÄNDER! -Att ta aktuell diktator i örat! ....Om det så måste ske medelst insättande av "god man" att ta över aktuellt land p.g.a vanskötsel. DET ÄR FNs JOBB.

Det är ju förbannat att ingen kan tala om det här faktumet för FN.

De skall inte åka runt och fika -Och snacka!

 
Ingen bild

Fale Hin Unge

6 september 2013 10:05

@Thoralf

Se till att informationsbladen finns tillgängliga i pdf-format som bara har läsrättighet på er som är representanters hemsidor samt på SDs hemsida.

Då kan folk när som helst printa ut ett antal blad hemma för att sprida eller informera nära och kära med vedertagen fakta.

 
Ingen bild

OH

6 september 2013 10:05

Om nu SD skulle få hjärnsläpp och inleda samarbete med sossarna blir det nog början på slutet för partiet. SD:s uttalade kristna värderingar strider mot sådana galenskaper.

 
Ingen bild

World Traveller

6 september 2013 11:18

Maggimas, jag hoppas kunna gora detsamma inom en snar framtid. D.v.s aegna all min fritid, nar jag ar hemma i Sverige, at att hjalpa SD och fa svenska folket att vakna. Just nu kan jag inte, men forhoppningsvis runt nyar.

 
Ingen bild

Magentan

6 september 2013 11:23

Kalle skrev: "Klockan är fem över tolv. Har sagt det flera gånger. NU kanske folk börjat fatta det!!!"

Tja en och annan möjligtvis, men inte de stora massorna. De sover sött vidare.

 
Ingen bild

Helene

6 september 2013 11:51

Jag säger som många andra här, beslutet är inte taget av Migrationsverket, det har kommit från Sveriges värsta landsförrädare genom alla tider! Och nu kommer inte ens ett bra val 2014 att hjälpa. Sverige är kört.

 
Ingen bild

Kalle

6 september 2013 12:58

Expressen skriver om Sverigedmokraternas ungdomsförbunds angrepp på Sverigedemokraternas nuvarande och förändrade partiprogram.

""I partiet ses detta som en tydlig markering mot partitoppens omprofilering av partiet. Under kritik från bland annat ungdomsförbundet drev partitoppen hösten 2011 igenom att partiet främst ska kalla sig socialkonservativt och att det nationalistiska ska skjutas i bakgrunden.

Nu väljer alltså SDU att gå i motsatt riktning och sätta "Nationen framför allt".

http://www.expressen.se/nyheter/sdus-angrepp-pa-partiet-ideprogram/

 
Karlskronabloggen

Karlskronabloggen

6 september 2013 13:16

Har varit runt och kollat båda vallokalerna i Karlskrona, både igår och idag och här är det inga problem med "försvunna" valsedlar till kyrkovalet! Ligger rätt nära, så enkelt att gå och kolla och på måndag dags att leverera valsedlar i brevlådor!

http://www.karlskronabloggen.se

 
Ingen bild

Magentan

6 september 2013 13:40

I allt stridare strömmar väller människor från Mellanöstern, Afrika och f.d Östeuropa in hit till lilla Sverige. År efter år fylls landet av människor som vi INTE HAR EN ANING OM VILKA DE EGENTLIGEN ÄR! Endast en liten bråkdel om ca 5% av alla som kommer visar upp giltiga pass eller andra godkända ID-handlingar. Hur lätt som helst kan mördare och andra grova brottslingar slinka med strömmarna in till Sverige och tas emot med stora famnen av våra myndigheter och av 7-klöverns politiker. Just nu vrids kranen till max-inflöde och Migrationsverket har följaktligen ännu mindre tid till några kontroller.

Tidigare kriminell belastning utomlands kontrolleras för övrigt inte av svenska myndigheter när en person söker uppehållstillstånd som anhöriginvandrare i Sverige, inte heller vid asylansökan.

Etiopiern Ephrem Tadele Yohannes är t.ex en av de tusentals som har kommit till Sverige som anhöriginvandrare. Han togs emot med öppna armar i Göteborg trots tidigare brottslighet och fängelsedom i USA. Här våldtog och mördade han sedan den 27-åriga Elin, som råkade befinna sig på samma spårvagn som han, och gömde nödtorftigt hennes brutalt skändande och skadade kropp i närheten av den hållplats hon hade gått av på, när han följt efter henne.

Hur många svenskar - små barn, ungdomar, medelålders och äldre - som har fallit offer för brutala utländska mördare och våldtäktsmän sedan den stora mångkulturinvandringen började på 1980-talet har våra myndigheter och medier aldrig redovisat. MEN på sajten Exponerat finns nu en sådan oerhört skrämmande redovisning över de värsta följderna av vår vansinniga, okontrollerade massinvandring de senaste decennierna. I två mycket upprörande videos redogörs för ett 80-tal mord, ett stort antal våldtäkter och grova misshandelsfall samt ett 70-tal olika mördare och dess svenska offer. Det börjar med den lille 6-årige Mikael som våldtogs och mördades av en marockan år 1981 och sträcker sig fram till 2012.

Här är en del av resultatet av 30 års vansinnig, OKONTROLLERAD massinvandring! Hur kommer en redovisning att se ut om 5 år från de enorma inströmningar som Reinfeldt-alliansen och övriga 7-klövern i dagarna öppnade för i veckan? Vilka namn på nya våldtagna, misshandlade och mördade svenskar kommer den redovisningen att innehålla?

VILKA SVENSKA OFFER STÅR PÅ TUR inför etablissemangets nya gigantiska godhetsexperiment?

http://www.exponerat.info/video-offer-for-svenskfientligheten/

http://www.exponerat.info/video-offer-for-svenskfientligheten-del-2/

 
Ingen bild

S-E Karlsson

6 september 2013 13:59

Högsby , förr i världen Emådalens pärla , numera Emådalens Bagdad !

 
Elwa Ninpo

Elwa Ninpo

6 september 2013 14:08

Vilken del av att inbördeskriget i Syrien är asylskäl för alla som är drabbade av det fattar ni inte?

Hur puckad är man på en skala om man inte fattar att det är lagstiftningen internationellt och i Sverige som säger att krigstillstånd är asylskäl?

Utan istället drar fram en massa bisarra konspirationsteorier om ministerstyre och andra idiotier?

http://politifon.wordpress.com

 
Ingen bild

Thoralf A

6 september 2013 15:45

Elsa Ninpo

Frågan är vem som är puckad? Utan tvekan är du väldigt naiv. Du kanske kan berätta för oss vilken lagstiftning som skiljer Sverige från övriga länder inom EU till att börja med.

 
Ingen bild

World Traveller

6 september 2013 16:27

Elwa Ninpo, varfor kan inte de rika Arablaenderna, UAE, Quatar, och Saudi ta emot och hjalpa flyktingarna? Personligen vill jag inte ge en enda krona av mina surt forvaervade skattepengar till araber. De ska ga till vaara egna barn och gamla forst och framst.

 
Ingen bild

Tony

6 september 2013 16:37

Arab News borde dom Svenska nyhetssändningarna
döpas om till, eftersom dom till största delarna
består av nyheter från dessa oroshärdar. Jag tror inte
ens för ett ögonblick att Svenska folket besitter ett
sådant stort intresse för vad som händer i Mellanöstern,
i varet fall inte så stort intresse som nyhetskanalerna
pådyvlar oss. ibland vill man ha någon positiv nyhet också!

 
Ingen bild

Lotta

6 september 2013 18:28

@Elwa Ninpo

Jag håller med Thoralf men för att vara snäll skall jag göra det ännu lättare för dig. Vad skiljer de konventioner som de övriga nordiska länderna skrivit under jämfört med Sverige?

 
Ingen bild

Helene

6 september 2013 18:33

Elwa Ninpo

Och vilka åtagande har Sverige gentemot sin egen befolkning tycker du? Hur puckad får man vara på en skala?

 
Ingen bild

Hacke

6 september 2013 18:38

I morgon går australierna till valurnorna. Där tävlar de två huvudkandidaterna om vem som står för den mest restriktiva invandrings-/flyktingpolitiken för att vinna folkets röster. Och då handlar det knappast om några silkesvantar.
Så kan det gå till när politiker har förstått sin uppgift, att lyssna på folket.

 
Ingen bild

Eric H

6 september 2013 18:38

Tony, det behövs ingen omdöpning när SvT har Cecilia Uddén som korre i MÖ...

 
Ingen bild

Lotta

6 september 2013 18:46

Jag anser tvärt emot den hysteriska Elva Ninpo att vi skall ta efter Hollands exempel. De har åtagit sig att ta emot 50 personer från Syrien i år och ytterligare 200 nästa år. Eftersom vi tagit emot fler med råge anser jag att vi mer än någon kan begära gjort vad vi kan för att hjälpa. Varje sunt tänkande människa begriper att ett land som Sverige som i decennier legat i topp i antal utdelade PUT inte längre kan hålla på i samma takt. Kommuner går på knäna redan nu innan den stora invasionen, det finns inga bostäder eller jobb. Kan Elwa Ninpo förklara hur det hela skall gå ihop utan att helt sänka den svenska ekonomin? Väntar med spänning.

http://www.dutchnews.nl/news/archives/2013/09/no_plans_to_increase_syrian_re.php

 
Ingen bild

Ronny

6 september 2013 19:14

Och som av en egendomlig händelse, samtidigt som gränserna öppnas, aviserar svenska försvaret, sparkrav på flera hundra miljoner kronor.
Va konstigt.........

 
Ingen bild

Göran

6 september 2013 20:10


@Tony m.fl

Positiva nyheter lär vi få vänta på så länge som Reinfelt ägnar sig åt "den brända jordens taktik" (Kunde inte Obama tagit med sig landsförrädaren och spärrat in honom i det berömda fängelset på Cuba?) Det hade varit en positiv nyhet !

 
Ingen bild

Lärare

6 september 2013 21:51

Är det verkligen sant det vi hört idag att Luciakandidaternas mun och röst ska endast få visas och höras. Det måste väl ändå vara ett skämt, kommer från Gbg så det är säkert ngn som vill skämta till ordentligt!
Det är ju iaf inte 1 april!

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

6 september 2013 22:29

Ronny : Den observante inser ju att det är början på flottans nedmontering helt , 329 miljoner skall dom spara det är väl vad socialbidragen i Sverige till pensionsräddare kostar mån-fredag per uke
Däremot är 8000 Syrier som får PUT helt ok ?

 
Ingen bild

Lotta

6 september 2013 22:56

Var tog den rabiata hysteriska Elwa Ninpon vägen?

 
Ingen bild

Lotta

6 september 2013 23:16

Ärligt talat. Finns det någon av er godhetsapostlar som kan förklara varför det är mer synd om de som har råd att betala tusentals kronor till flyktingsmugglare för att ta sig hit än alla de som inte har råd, och måste fly inom landet eller till närområdet till det egna landet? Det är den enda rimliga förklaringen till varför ni vill att vi skall ta emot alla som vill hit istället för att hjälpa fler i flyktingarnas hemländer. Ge mig nu ett ärligt svar. Här är en nyttig film som ni borde se.

http://m.youtube.com/watch?v=LPjzfGChGlE&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DLPjzfGChGlE


 
Ingen bild

Hulda mk1

6 september 2013 23:47

Ännu en skottlossning i Göteborg. SD,s valarbetare kämpar på...

 
Ingen bild

Pelle

7 september 2013 03:12

Tack Thoralf för att du trots din position ibland tillåter dig att visa känslor. Kan också känna mig spyfärdig ibland när jag tänker på konsekvenserna av den förda politiken och samtidigt inser att folket nog skulle förstå om de bara inte vore så inkörda i gamla hjulspår att tro på och lyssna på gammelmedia.

Det finns idag säkra läger runt och i Syrien. Då är det dit man får fly i första hand. Sedan kan man välja att ta sig vidare, men då är det inte asylskäl utan humanitära skäl. En flykt för livet sker naturligt till närområdet. Det finns ingen internationell lag som ger en person rätt att erhålla en viss levnadsstandard eller välfärd.

Det är också fullt rimligt att de länder som vill betala för och ge bort sitt eget lands skattemedel är i närområdet. Där passar man in både språkligt, kulturellt och religiöst. Det är naturligt att svenskar flyr till Norge om det blev krig här, inte till Pakistan.

 
Ingen bild

Stefan A.

7 september 2013 06:00

Allifjantarna + miljömupparna försöker nu lappa och laga världens mest generösa arbetskraftsinvandrarpolitik, skrämmande att vi har så naiva och korkade beslutsfattare som inte anade att detta system skulle missbrukas och att fejkade arbeten skulle bli en handelsvara, hur kan dessa människor komma så högt upp i den politiska maktsvären, kompetensbristen verkar vara enorm inom politiken, bara Sverigedemokraterna som sticker ut som förnuftets röst i en i övrigt galen politisk värld.

 
Ingen bild

Edward Ekström

7 september 2013 06:27

Sverige med Vänstern/Socialdemokraterna i spetsen har i alla tider, nästan uteslutande hjälpt förmögna invandrare!
...De fattiga, ja dom har inte ens råd med en spårvagnsresa ens!

...Men det ligger väl i linje med att vara "HUMMERKNIVSVÄNSTER" kan jag tro.

 
Ingen bild

Peter

7 september 2013 07:09

ThorAlf, vad är detta för säkerhetsarbete som Norden ska bygga upp med Usa?
http://www.svt.se/nyheter/sverige/reinfeldt-till-obama-fn-ska-avgora
Låter som om detta kan ha varit det egentliga skälet till Obamas besök i Sverige.
På vilket sätt ska de stödja "mindre stabila länder" och vilka länder avses?

 
Svensson

Svensson

7 september 2013 07:52

Sverige är redan med i EU, ska vi nu vara med i samarbete med Usa också,hur många såna här organisationer kan man vara med i,före man mister folks förtroende ?

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Ingen bild

UncleBob

7 september 2013 10:08

Hur kan någon ens komma på tanken att stödja dessa terrorister?
Jag anser inte att Assad är bättre men de ssk rebellerna är ju helt sinnessjuka: http://youtu.be/o4bn8BY-yDc
Kom ihåg att det är Islamismen som styr "rebellernas" beteende

 
Ingen bild

Ludvig

7 september 2013 10:11

Huvudlöst beslut. Men vi får väl vänja oss vid maximalt till utlänningar, minimalt till fattiga svenskar

 
Ingen bild

Lotta

7 september 2013 11:31

@Leon

För första gången håller jag till stora delar med dig men det beror uteslutande på att det du skriver är rent Sverigedemokratiska åsikter. Tyvärr kände du dig tydligen, i vetskap om detta tvungen att avsluta med följande uttjatade floskel: "Och som ger främlingsfientliga krafter ytterligare propagandistiskt "bränsle"." Jag skulle vilja fråga dig vilka de främlingsfientliga krafterna är? Kan du hitta ett enda främlingsfientligt inlägg under denna artikel? Jag anser inte heller att sanningen någonsin kan räknas som propaganda.

 
Ingen bild

Kalle

7 september 2013 12:49

Från Exponerat:

""Sverige: Mer flyktingfördelning 1,1 miljard 17.000 nya asylplatser – Syrien: 1,3 miljard hjälper 850.000 på plats‏""

Lägg märke till hur många man hjälper i sverige kontra oroshärden med nästan samma pengar. Våra skattepengar!!!

http://www.exponerat.info/sverige-mer-flyktingfordelning-11-miljard-17-000-nya-asylplatser-syrien-13-miljard-hjalper-850-000-pa-plats%E2%80%8F/



 
Ingen bild

Lotta

7 september 2013 15:38

@Magentan

Ett hemskt collage. Det är priset många svenskar fått betala på den allsmäktige mångkulturens heliga altare.

 
Lassekolja

Lassekolja

7 september 2013 16:40

Många bra inlägg, särskilt Pelle & Stefan A (tycker jag alltså)!
Jag har se´n barnsben gillat USA, har varit där 4x. Jag kanske är lite "USA-blind" ,men förstår inte problemet med samarbete Sverige-USA.
Även jag har väldigt länge undrat över hur "Medelsvensson" kan acceptera att våra skattepengar skänks bort, i allt snabbare takt, till försörjning av hundratusentals helt främmande människor från hela jordklotet, trots att våra egna ungdomar inte kan skaffa sig en liten lägenhet. Det är ju helt sjukt!
Svensson, Svensson, VAKNA FÖR H-E!!! (Helst innan det är ännu mer för sent!)

http://www.youtube.com/watch?v=2J-89BSMRhE

 
Svensson

Svensson

7 september 2013 17:05

Det första man får göra när alliansen lämnar makten,är att sparka dessa chefer på migrationsverket,för dom har visat vad dom går för.

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Ingen bild

Kalleman

7 september 2013 17:43

Det är helt klart så att Alliansen (M,Fp,C,Kd) har för avsikt att sänka vårt land så att det nya politiska styret inte skall ha en chans att rätta till missförhållandena. Eftersom det nya politiska styret i någon form kommer att bestå av SD jobbar Alliansen extra hårt för sänkningen av vårt land men de rödgröna kommunisterna verkar inte fatta någonting, de bara lallar med i hatet mot SD.

Det kommer onekligen att bli en intressant valrörelse framöver!

 
Ingen bild

alf

7 september 2013 17:55

Det verkar som alliansen, med Reinfeldt i spetsen, redan har insett att det kommer att gå åt h--vete för dom i nästa val. Det är väl därför dom kör med den brända jordens politik. Skall det komma 100-200 000 invaderare före nästa val är väl skutan Sverige körd i botten och då hjälper det väl inte ens med 10 Jimmy Åkesson för att få den på rätt köl igen.

 
Elwa Ninpo

Elwa Ninpo

7 september 2013 17:56

Jag är varken hysterisk eller rabiat. Däremot är det skrämmande hur okunnig riksdagsledamoten är i svensk lagstiftning, samt att han uppenbarligen har en flock brölande rasister i släptåg som också är det.

http://politifon.wordpress.com/2013/09/07/varfor-far-syrier-put/

http://politifon.wordpress.com/2013/09/07/varfor-f

 
Ingen bild

Stefan A.

7 september 2013 18:36

Nej du är varken hysterisk eller rabiat elwa ninpo..snarare en rättshaverist..

 
Ingen bild

Annica

7 september 2013 18:36

@Elwa Ninpo

Du klistrar på ettiketter!
Du och de andra kaviarkärringarna från vänstern kan väl föregå med gott exempel och bjuda hem flyktingarna hem till er och betala för dem själva! -För vi andra vill inte det.

De skrikande kaviarvänsterkärringarna kommer år 2022 bara att kunna ses på journalfilmer från vår tid.

 
Ingen bild

Jenny K

7 september 2013 19:07

Nu är det dags för JÅ att utnyttja all tid han får i direktsänd tv och i klartext utan inlindning informera svenskarna om vad som händer i vårt land. Det är SD´s enda chans att få föra fram sitt budskap utan att bli avbrutna eller lögnaktigt återgivna. Nedmonteringen av välfärden, försvaret, skolan, sjukvården, pensionerna mm, allt beror på den vettlösa invandringen och det måste förklaras väldigt pedagogiskt och beläggas med siffror. Samtidigt kan han förklara hur stor invandring våra grannläner har och jämföra. Är alla rasister förutom svenskarna?
JÅ får gärna tala om att mormor får ligga nerkissad och undernärd pga brist på pengar och berätta om alla barn och tom lärare som inte vågar gå till skolan pga mobbing, våld och trakasserier som lärarna inte klarar av osv osv. Det finns hur mycket som helst att ta upp.
Som slutkläm kan han ta med att "detta måste sägas, för att tidningar och "oberoende SVT" inte upplåter plats för SD i debatten, där gäller konstant utfrysning".
Löfven tiger trots att det antagligen blir han som får ta över, men han är bakbunden av mp, v och expo. Som man bäddar......
Det ser mörkt ut, men vi får kämpa på!

 
Ingen bild

Farbror Sven

7 september 2013 20:00

H.G Strömer drar fram gamla ironiska inlägg om Breivik men han förstår inte ironin själv ,samtidigt nämner han inget om den irakiske generalen som fick permanent uppehållstillstånd direkt , ingen vet väl hur många han egentligen hjälpt till att mörda innan han kom till Sverige ! Men i sin ilska över SD så ser han inte skogen för bara trän !

 
Ingen bild

Farbror Sven

7 september 2013 20:32

PS till mitt förra inlägg : H.G Strömers Blogg Högsby

 
Ingen bild

Kurtan

7 september 2013 20:59

@Jenny K,

Appropå att tala klartext och konfrontera de som vill oss illa, se dessa två klipp. En från UK och en från USA som "ledstjärna"...
Rekommenderas även till "Ninpo"...

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=GbmeQtGMkUU

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=EuKFFMiP_xk

 
Ingen bild

Åke

7 september 2013 21:16

Kan inte göra annat än att hålla med dig Thoralf!! SD har återigen fått "gratispoäng" tack vare dessa idiotbeslut.Jag står till förfogande för SD o Riksdagen...Nu är jag verkligen supertrött på detta vanstyre över våra gemensamma skattemedel.

Vi måste ha ett regeringsskifte från detta vansinne till en Sverigedemokratisk regering,som är varken blå eller röd, utan blå/gul och som är mån om det svenska folkets väl och ve, och en återgång till något som är sunt, moraliskt och rättvist för Sverige och dess invånare!!! 2014 är det dags....:)

 
Ingen bild

Thoralf À

7 september 2013 21:56

Elwa Ninpo

För det första tycker jag att du själv skall kliva fram i ljuset och inte gömma dig bakom ett alias.

Precis som du skriver handlar det om bedömningar, inga klara lagparagrafer utan det handlar om hur man tolkar begreppen.

Du gör dina egna tolkningar när du kallar flyktinglägren för koncentrationsläger. Vilket visar på ditt dåliga omdöme.

Jag har uppfattningar om många olika saker till exempel angående låga straff som döms ut vid våra domstolar, enligt dig är jag uppenbarligen även okunnig ol straffpåföljder.

Enligt min uppfattning skall enbart TUT beviljas för personer från Syrien. Jag ser inget konstigt i att dessa förlängs ett flertal gånger om situationen så kräver. Det är min uppfattning och något jag förespråkar. Sedan får du tycka att det är fel men du är bara en anonym röst på nätet. Vissa. Skulle säkert även kalla dig för ett "troll".

 
Ingen bild

Jenny K

7 september 2013 23:11

Kurtan, Thoralf

Det är befriande med klarspråk, även om man blir kallad rasist.
Inte minst har det väl märkts av de avhoppare från m som har tagit bladet från munnen och talat klarspråk om den vansinniga invandringen. Dessa har fått mycket stöd och hejarop från omgivningen och verkar lättade över att slippa begå våld mot sig själva genom att hålla masken och tiga. För att må bra psykiskt måste man ha modet att stå upp för sig själv och sina åsikter annars får man må lika dåligt som Fredrik Reinfeldt och det vill väl ingen.
Jag tror att väldigt många håller med i den här frågan men svensken har blivit en riktig fegis och kappvändare.

Självklart skall bara TUT beviljas. När kriget tagit slut och det blivit lugnt behövs dessa människor i sina respektive hemländer för återuppbyggnad.

 
Lassekolja

Lassekolja

7 september 2013 23:59

Detta Youtube-klipp borde vår Jimmie träna på och framställa i Riksdagen. Då tror jag t.o.m PK-media skulle reagera och förmedla detta i både TV4 & Aktuellt:
(Hoppas länken funkar!)

http://www.youtube.com/watch?v=JFAyFBD5u0A

 
Ingen bild

Jenny K

8 september 2013 00:09

Lassekolja,

Den youtube-länken är kanonbra. Jag har spridit den på facebook flera gånger, men den blir alltid borttagen efter ett tag.
Helskumt, den är ju inte det minsta rasistisk. Den är väl helt enkelt för bra!
Nu väntar sängen! God Natt!

 
Lassekolja

Lassekolja

8 september 2013 00:26

Samma här! God Natt Jenny K!

http://www.youtube.com/watch?v=JFAyFBD5u0A

 
Ingen bild

Fale Hin Unge

8 september 2013 00:55

Den där videon är nog den bästa !

Den borde SD köra som TV-Reklam inför valet!

 
Essde

Essde

8 september 2013 01:17

Mer diskussion i media vore ju inte fel.

http://sdlogik.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Falr Hin Unge

8 september 2013 06:41

@Essde
Jag skulle inte tro att journalisterna, ursäkta uttrycket, jag menar fabulörerna är så sugna att ta upp det för att b e l y s a med fakta. -De vill hellre "förändra världen" åt sitt vänstehåll och fabulerar då hellre för att försöka nå dithän. Det är det som gett mediayrket så urusel status, faktiskt i nivå med gammeldags sk hästhandlare!
Möjligtvis tar alternativ media upp det. Alternativ just eftersom de har kommit att b e h ö v a s efter förfallet av vanlig media.

 
Ingen bild

S-E Karlsson

8 september 2013 07:40

Förr var Rikdagens högtidliga öppnande något man såg fram emot ,idag vet man vad öppnandet innebär sänkning av pensioner och mottagande av ohämmat stora mängder av invandrare , man har alltså totalt glömt att det är Sverige och svenskarna som ska komma i första hand !

 
Svensson

Svensson

8 september 2013 07:49

Det har skapats ett A-lag och ett B-lag på den svenska arbetsmarknaden.Som kund vill man veta om företaget man anlitar satsar på kompetens,eller på billig arbetskraft.

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Ingen bild

Robert Eriksson

8 september 2013 08:32

@Lassekolja

Jag har för mig att jag har sett Gustav Kasselstrand göra ett plagiat(?) på denna. Eller kanske han var först?

Oavsett vilket, bra illustration.

 
Elwa Ninpo

Elwa Ninpo

8 september 2013 15:07

"För det första tycker jag att du själv skall kliva fram i ljuset och inte gömma dig bakom ett alias."

Du öppnar med ett angrepp på mina personliga beslut. Fräscht.

"Precis som du skriver handlar det om bedömningar, inga klara lagparagrafer utan det handlar om hur man tolkar begreppen."

Som jag visade med min artikel är rättsläget glasklart. Den bedömning som möjligen kan vara besvärlig att göra är den rörande säkerhetsläget i Syrien. Det är du uppenbarligen inte informerad om, trots att jag har tillställt dig en lättläst liten artikel i ämnet.

Läs den!

"Du gör dina egna tolkningar när du kallar flyktinglägren för koncentrationsläger. Vilket visar på ditt dåliga omdöme."

Nej, jag använder helt enkelt ett annat ord för samma sak. Det är itne fråga om dåligt omdöme, jag klargör vad för slags läger det handlar om. Du vill uppenbarligen dölja att det är fråga om koncentrationsläger och inte platser där någon människa kan ha ett drägligt liv.

"Jag har uppfattningar om många olika saker till exempel angående låga straff som döms ut vid våra domstolar, enligt dig är jag uppenbarligen även okunnig ol straffpåföljder."

Ja, jag kan inte förstå det på något annat vis. Ett förslag är att du tar en paus från politiken och skaffar dig en relevant högskoleutbildning, exempelvis inom juridik, statsvetenskap eller freds- och konfliktforskning.

"Enligt min uppfattning skall enbart TUT beviljas för personer från Syrien. Jag ser inget konstigt i att dessa förlängs ett flertal gånger om situationen så kräver. Det är min uppfattning och något jag förespråkar. Sedan får du tycka att det är fel men du är bara en anonym röst på nätet. Vissa. Skulle säkert även kalla dig för ett "troll"."

Jag är väldigt mycket mer än den här nytillkomna signaturen på Politifonen, men till skillnad från dig anser jag inte att jag behöver något av det för att mina texter ska vara av betydelse.

Känner du till något annat argumentationssätt än ad hominem? Det är rätt pinsamt att du avfärdar mig med hänvisning till att du inte vet vad staten kallar mig. Normalt slutar man med det i tonåren någon gång.

Din önskan om att människor som förföljs, drabbas av krig eller andra sådana skeenden ska ha riktigt osäkra liv finner jag motbjudande. Istället för att stoltsera med att det är något du företräder tycker jag att du ska argumentera för den ståndpunkten. Det är liksom ditt jobb. Du tankar tiotusentals kronor ur skattekassan varje månad för att du har tilldelats ett uppdrag som yrkesmässig politisk debattör.

Jag skäms över att behöva vara med och betala din oförtjänta lön.

http://politifon.wordpress.com

 
Ingen bild

Thoralf À

8 september 2013 15:32

Elsa Ninpo

Jag förstår att du inte förespråkar demokrati! I så fall hade du accepterat att jag är folkvald till riksdagen med det arvode som alla ledamöter erhåller.

För övrigt vill jag hänvisa till det svar du fått av Lotta på dagens blogginlägg kl 13:07

 
Elwa Ninpo

Elwa Ninpo

8 september 2013 16:06

Svagt. Jag bad dig motivera dig och du sopar till med en halmgubbe och försöker sedan delegera till någon anonym främling.

Hör av dig om du skulle få för dig att börja ta dina politiska uppdrag på allvar någon dag, det finns rätt mycket jag skulle vilja få svar på från dig.

//Elwa

http://politifon.wordpress.com

 
Ingen bild

Lotta

8 september 2013 16:17

Så bekvämt att låtsas som om det regnar och undvika svara på inlägg. För att göra det lätt för dig klistrar jag in mitt inlägg även här så slipper du leta.

@Elwi Ninpo

Dina inlägg tyder på att en rabiat hysterika skrivit dem och den åsikten står jag för. Du kan ju svara på exakt var i Genevekonvention det står att Sverige är det enda land som skall ge PUT till Syrierna? Var står det att Sverige är utsett till hela världens socialbyrå med försörjningsplikt för alla som kan betala flyktingsmugglare tusentals kronor för att ta sig hit? I listan nedan kan du se vilka länder som skrivit under denna konvention. För att göra det enkelt för dig här kommer en lista på de grannländer till Syrien som skrivit under Genevekonventionen:

Jordanien
Saudiarabien
Irak
Iran
Turkiet
Kuwait
Bahrain
Qatar
Oman
Yemen
Libanon

Finns det någon anledning, som du ser det till att det inte skulle gå att söka asyl i något av alla dessa 11 länder förutom att de förmodligen inte skulle få livstids försörjning av staten? Läs även på lite vad som gäller när man flyr från sitt hemland om första asylland för inte menar du väl att Sverige är den närmaste grannen till Syrien? 2012 tillhörde Sverige den absolut största bidragsgivaren till just Syrien. När tycker du att svenska skattebetalare har gjort tillräckligt? När är gränsen nådd för hur mycket vi skall betala och hur många vi skall ta emot i vårt land? När är det enligt dig dags att vi börjar tänka på vår egen befolkning och vårt land? Hur usel skall vår välfärd bli innan du är nöjd?

http://www.immi.se/encyklopedi/tiki-index.php?page=Första+asylland


http://www.icrc.org/applic/ihl/ihl.nsf/vwTreatiesByCountry.xsp

Ps: Vore mycket spännande att få veta vilka som du anser vara rasister här på bloggen och var det rasistiska finns i våra inlägg? För inte menar du väl att det är rasistiskt att h en åsikt om att vi med råge tagit vårt ansvar när det gäller Syrien? Att det är rasistiskt att ha en annan, än en av dig godkänd åsikt?

 
Elwa Ninpo

Elwa Ninpo

8 september 2013 16:49

Jag har ingen anledning att svara dig, "Lotta". Jag har redan gjort det, nämligen. Du är välkommen att läsa min artikel och ta del av min respons på volymargumentet som är delgiven där. Den kommer också att lära dig en del om svensk migrationsrätt, så att du framgent slipper släpa fram konventionsflyktingarna som en komponent när du kommenterar flykten från Syrien till Sverige.

Du har inte en större rätt till välfärd och ett drägligt liv än vad någon annan har. Så länge människor lider i världen bör vi lida med dem. Varje människa har rätt att söka skydd från förföljelse, krigstillstånd och omänsklig behandling. Att en del inte tar sitt ansvar för att upprätthålla den rättigheten gör det inte fel av andra att ta ett större ansvar.

Att baserat på härkomst anse att en del människor förtjänar att lida, för att de kommer från en viss region eller ser ut på ett visst sätt eller har en viss bakgrund, är något som de flesta anser är rasistiskt. Så används begreppet allmänt idag. Du kan själv se efter vilka deltagare här som passar in i den kategoriseringen och inte.

http://politifon.wordpress.com

 
Ingen bild

Fale Hin Unge

8 september 2013 17:29

@Elwa Ninpo

Hörrödu!

Tror du att man kan äta lyxmiddag på restaurang utan att betala för sig -Så tror du fel!
Men ni inom den sk "KAVIAR-VÄNSTERN" har ju en förkärlek till att både köra lyxbilar, bo på Söder och Östermalm. ...I smyg.

Det är riktigt äckligt, så gå och lägg dej.

 
Ingen bild

Thoralf À

8 september 2013 18:06

Ella Ninpo

Vilket självmål! Är det någon som är en anonym främling så är det just du. Lotta är en erkänt duktig och insatt person som ofta kommenterar på bloggen. Hennes kommentar ställer uppenbarligen dig svarslös.

Tack Lotta.

Du vet att jag gärna skulle se dig som aktiv medlem i SD!

 
Ingen bild

Lotta

8 september 2013 18:27

”Jag har ingen anledning att svara dig, "Lotta". Jag har redan gjort det, nämligen” Ok var har du svarat mig gällande mitt inlägg från 16:17 här ovan? Du ondgör dig över att jag skulle ”släpa fram konventionsflyktingarna”. Läser man om fjärde Genèvekonventionen är den i allra högsta grad relevant för diskussionen eller vad tycks om nedan stycke?

”Fjärde Genèvekonventionen handlar om civilbefolkningens skydd vid väpnade konflikter. Civilbefolkning och civil egendom ska alltid respekteras och skyddas och de stridande får endast rikta sina operationer mot militära mål. Våldshandlingar och vedergällningar mot civila är förbjudet och civila ska få mat och sjukvård. Civila skyddas så länge de inte direkt deltar i konflikten.
Enligt fjärde Genèvekonventionen ska hjälpsändningar med mediciner och medicinsk utrustning, samt föremål som erfordras för att kunna genomföra religiösa ceremonier ha fri genomfart för att komma civilbefolkningen tillgodo. Fri genomfart ska även garanteras för matvaror, kläder och vatten till barn under femton år och gravida kvinnor.”
http://www.unric.org/sv/folkraett/25746?start=1
Hur många gånger jag än läser citatet ovan kan jag inte hitta någon del där det står att just Sverige skall ta emot alla som har råd att betala flyktingsmugglare för att ta sig hit? Inte heller står det något om att vi har någon som helst skyldighet att på livstid försörja alla de som kan ta sig hit?
Andra stycket i ditt inlägg är egentligen så dumt att det inte ens förtjänar några kommentarer men här kommer de ändå:
”Du har inte en större rätt till välfärd och ett drägligt liv än vad någon annan har.”
Du menar att hela världen har rätt till skattepengar som dragits från min lön? Vad baserar du det på? Någon lag eller annat? Sverige är svenskarnas land och har så varit i tusentals år, du känner till det där med landsgränser? De äldsta fynden som jag känner till är ca 9000 år gamla och nej de är inte samiska. Du har inte misstolkat allemansrätten? Den betyder INTE att alla som kan ta sig hit har rätt till livstids försörjning på svenska skattebetalares pengar. Har jag då, enligt ditt sätt att resonera samma rätt till exempelvis de tusentals kronor som betalas till flyktingsmugglare? Var är de pengarna i så fall? Har jag rätt att ta del av alla oljemiljarder från de rika gulfstaterna?
”Så länge människor lider i världen bör vi lida med dem.”
Av vilken anledning får de lidande det bättre i världen av att jag lider med dem? En kort mycket informativ film du bör se gällande ditt resonemang ovan:
http://www.youtube.com/watch?v=LPjzfGChGlE
”Varje människa har rätt att söka skydd från förföljelse, krigstillstånd och omänsklig behandling.”
Det stämmer men det betyder inte att alla människor har rätt att kräva en fristad i Sverige med livstids försörjning. Det finns andra mer närliggande länder man kan söka asyl i.
”Att en del inte tar sitt ansvar för att upprätthålla den rättigheten gör det inte fel av andra att ta ett större ansvar.”
Vad andra gör och inte gör har vi ingen bestämmanderätt i och skall heller inte ha. Lika lite som någon annan skall bestämma hur vi gör i vårt land.
Ärligt talat, när tycker du gränsen är nådd för hur många vi skall ta emot? När är du nöjd och tycker nu får faktiskt någon annan ta ansvar? Svenska folket har gjort många gånger mer än någon kan begära jag anser inte att vi behöver göra mer. Vi har varken pengar, bostäder eller arbete åt fler. Läs om vilka drastiska åtgärder kommunalrådet Åke Carlson (C)vill ta till för att man i Uppvidinge inte klarar att ta emot fler:
http://www.smp.se/nyheter/uppvidinge/ake-carlson-c-vill-att-hyreshus-ska-rivas(3928847).gm
Listan på kommuner som går på knäna blir hela tiden längre och längre, bara en tidsfråga innan första kommunen fullständigt brakar samman.
Vad jag läst här är det ingen som skrivit något om att en del förtjänar att lida baserat på härkomst?

 
Ingen bild

Lotta

8 september 2013 18:29

Tack Thoralf. Det lutar mer och mer åt det hållet men jag är inte riktigt där ännu.

 
Lotta

Lotta

8 september 2013 19:17

Inser nu efter jag läst igenom mitt senaste inlägg att jag möjligtvis tolkat fjärde Genèvekonventionen fel. Det ändrar dock inget i sak för vad jag vet står det inte i någon konvention eller ens i utlänningslagen SFS 2005:716, att det är Sveriges plikt att ta emot och livstidsförsörja alla som kan ta sig hit. Om så vore fallet borde det gälla alla länder som skrivit under samma dokument och så är det ju inte. Det räcker med att kontrollera hur många våra närmste grannar tagit emot

http://www.youtube.com/watch?v=LPjzfGChGlE

 
Ingen bild

Putte

8 september 2013 20:20

Elwa, har vi inte större rätt till välfärd? Jag vet inte hur trög du är, men verkar vara en fullblodsidiot. Vem fan tror du det är som har betalat för vår välfärd? Jag kan upplysa dig om att det inte är snyltarna från Lågtbortistan, det är vi svenska löntagare. Vilken rätt har snyltarna att parasitera på vårt arbete och våra skattet vi betalar? Antagligen jobbar du väl inte själv, eftersom du är så givmild med adras pengar.

 
Ingen bild

Leon

8 september 2013 22:38

@ Lotta
Som svar på din första fråga - Nosce te ipsum!

På din andra fråga skulle jag ha varit benägen att ge dig medhåll att kommentarerna till denna artikel hållit sig på en respektfull nivå utan "förlöpningar" och personangrepp. Istället präglades inläggen av högst befogad kritik mot det oövertänkta beslutet med en sorts generell asyl för syrier. Men så dyker de upp som på beställning de sedvanliga "kategoriserande generaliseringarna" baserade på etnicitet och nationellt ursprung (Magentan & Putte ovan). Inte heller mer explicita personangrepp lyser längre med sin frånvaro även om en del av det E N skriver utsätts för högst befogad kritik.

@ Magentan
Efter ditt inlägg ovan hade jag god lust att bemöta dina påståenden och exempel (som givetvis gick ut på att "brännmärka" vissa etniska grupper som "brottsliga"). Detta var tänkt att ske med ett statistiskt "dribbel" värdigt "(T)aff(l)es statistik(bluff)blogg" för att med oantastligt men subjektivt urval bevisa felaktigheterna i ditt resonemang. Men avstod från detta. Slutsatsen av det som sägs om "brottsliga individer" torde då vara följande drakoniska åtgärd - en generell och tvingande lagstiftning om aborter för samtliga gravida kvinnor i landet. Och ett obligatoriskt användande av kondom...för vem kan veta vilka våldsmän och psykopatiska mördare som kan döljas i moderlivet ?

 
Lassekolja

Lassekolja

9 september 2013 00:20

TACK och GODNATT Lotta! Du och Ditt tålamod imponerar! Efter att ha läst Ditt svar till den "fina och goda"(på vår bekostnad) E.N., så känner jag mig tillräckligt harmonisk för att gå och lägga mig och sova sött!

http://www.youtube.com/watch?v=JFAyFBD5u0A

 
Ingen bild

Lotta

9 september 2013 07:13

Oj, Lassekolja. Jag hade redan gått och lagt mig när du skrev ditt inlägg. Jag får tacka och hoppas att natten varit god.

 
Lassekolja

Lassekolja

9 september 2013 14:55

@Lotta, ja, det var den!
Jag blir så förundrad över alla, som spyr sin galla över oss Sverigedemokrater. Jag vill veta EXAKT vad i SD´s politik, som är så avskyvärt och då syftar jag på partiprogrammet, inte på alla lögner, fördomar och halvsanningar, som våra motståndare gör allt för att de genom ständiga upprepningar skall övergå i sanningar. Otroligt märkligt!

http://www.youtube.com/watch?v=JFAyFBD5u0A

 
Ingen bild

Lotta

9 september 2013 19:36

Nu är jag inte så bevandrad i det latinska språket, det är väl nästan ingen idag? Jag googlade på uttrycket och där översatte man uttrycket till "Känn dig själv". Jag tolkar det som att du anser att jag är främlingsfientlig. När man kommer med ett sådant påstående skall man ha rätt bra på fötterna. På vilket vis jag är främlingsfientlig? Kan du hitta ett enda inlägg som jag skrivit som är främlingsfientligt så var så god och plocka fram det. Du skrev "Och som ger främlingsfientliga krafter ytterligare propagandistiskt "bränsle"." Min fråga var då var du hittar de främlingsfientliga inläggen som var skrivna under artikeln. Du tog två dagar på dig att skriva ett svar och lyckades hitta två (2) inlägg av närmare 100 inlägg som du tycker är främlingsfientliga. Magentans inlägg antar jag du menar är det gällande alla våldtäkter och mord som är ett resultat av den sedan flera decennier förda massinvandringspolitiken. Om det är främlingsfientligt att redovisa sanningen vad är det då att dölja den som massmedia gjort de senaste decennierna? Puttes inlägg tror jag var mer en reaktion på ett urbota korkat inlägg som till och med du borde hålla med mig om var allt för magstarkt.

"Du har inte en större rätt till välfärd och ett drägligt liv än vad någon annan har."

 
Ingen bild

Leon

9 september 2013 20:57

@ Lotta
Det latinska citatet var snarare generellt riktat mot många av de som ibland upplåter sin röst här, alltså inte specifikt dig. (Jag får väl också hemfalla åt "kategoriserande generaliseringar" ibland ?)

Att jag inte kan tillbringa all min tid framför min dator, har såväl jobb och familj att ägna tid åt. Kan alltså inte, som många "tangentbordskrigare" ägna större delen av min vakna tid att åstadkomma "digitala spyor" på allsköns diskussionsfora.
Jag ber dig också notera det beröm jag faktiskt framfört för en måttfull och i stora delar respektfull och saklig diskussion. Och att jag endast, upprepar endast, funnit två avvikande inlägg.

Leon d´O....

 
Ingen bild

Lotta

9 september 2013 22:29

"Jag får väl också hemfalla åt "kategoriserande generaliseringar" ibland ?)" Men vänta lite nu, är det inte det som många SD-motståndare ofta använder som ett huvudargument mot SD? Det är alltså ok att generalisera bara man hör till den "goda sidan"? Du fortsätter med generaliseringarna med att ta upp de du kallar "tangentbordskrigare" och "digitala spyor". Du säger själv att du inte hinner sitta vid datorn men ändå har du stenkoll på att alla andra sitter vid sina datorer dygnet runt samt sätter dig till doms över kvaliteten på det man skriver. När du levererade ditt inlägg fredag 06:26 hade ingen skrivit något som ens kan andas främlingsfientlighet, ändå levererade du din "digitala spya". Du avslutar ditt senaste inlägg med att du endast hittat två "avvikande" inlägg men du undviker att svara på min fråga gällande Magentans inlägg: " Om det är främlingsfientligt att redovisa sanningen vad är det då att dölja den som massmedia gjort de senaste decennierna?" Det erkände Janne Josefsson för länge sedan att man gjort.

 
Ingen bild

Lotta

9 september 2013 22:52

@Lassekolja
"Jag blir så förundrad över alla, som spyr sin galla över oss Sverigedemokrater." Det blir jag också men en förklaring är att gammelmedia i decennier haft monopol och serverat svenska folket väl friserade nyheter och rena lögner. De av svenska folket som endast förlitar sig på gammelmedia tror på fullt allvar att alla som benämns svenskar är "pursvenskar". Vi som vaknat har sedan länge genomskådat det och förstått att så definitivt ofta inte är fallet. Vi får göra vad vi kan för att väcka fler genom att servera sanningen för med den kommer man långt.

 
Lotta

Lotta

9 september 2013 23:00

@Lassekolja

Här är ett rykande färskt exempel på lögn och/eller märkande av sanningen.

http://avpixlat.info/2013/09/09/media-morkar-garningsmans-ursprung-vid-hatbrott/#more-69219

http://avpixlat.info/2013/09/09/media-morkar-garni

 
Ingen bild

Leon

10 september 2013 00:27

Läs och begrunda min egen beskrivning av min person (som jag förövrigt lagt in här under min signatur några gånger) - "konservativ medelålders herre med katt, av judisk härkomst, antikommunist, antifascist, antirasist, ateist som tror på det individuella ansvaret och som motsätter mig generaliserande kategoriseringar". Kanske förstår du då, vilket jag betvivlar då du redan har en förutfattad bild av mig, att "kategoriserande generaliseringar" är något jag ser som något ytterst förkastligt. Och då oavsett om de levereras på den allra "vänstraste" blogg som kan tänkas förekomma eller för den delen här. Och "tangentbordskrigare" producerande "digitala spyor" kan påträffas t o m på de mest "harmlösa" diskussionsfora. Har påträffat dylika på Bloggar/hemsidor som avhandlar såna ämnen som sällskapshundar och naturfotografi.
Att jag själv hemfallit åt detta vid ett tillfälle ovan är inget jag känner mig stolt över men - "Errare humanum est, perseverare diabolicum"

Och nu då...."Tandem musca cacavit"

Nämnda inlägg inleds med - "I allt stridare strömmar väller människor från Mellanöstern, Afrika och f.d Östeuropa in hit till lilla Sverige." Är detta inte redan där negativ problembeskrivning ?
Fortsätter lite längre ner - "Hur många svenskar - små barn, ungdomar, medelålders och äldre - som har fallit offer för brutala utländska mördare och våldtäktsmän sedan den stora mångkulturinvandringen började på 1980-talet har våra myndigheter och medier aldrig redovisat." En uppenbar brist i öppenhet förvisso att rapporteringen inte omtalar vilka gärningsmännen är. Men ordvalet i citatet andas avsky mot gärningsmännen baserat på deras utländska härstamning. Fientligt ?

Och sedan avslutas det med följande två meningar - "Vilka namn på nya våldtagna, misshandlade och mördade svenskar kommer den redovisningen att innehålla?
VILKA SVENSKA OFFER STÅR PÅ TUR inför etablissemangets nya gigantiska godhetsexperiment?" Här sätts då specifikt svenskar som offer i motsats till (de förmodat) utländska våldsmännen. Fientligt ?
Så redovisas uppgifter om 80 mord med utländska gärningsmän och mindre specifika uppgifter om tusentals våldtäkter och misshandelsfall. Nu finns det knappast skäl att ifrågasätta korrektheten i uppgiften om antalet mord, om inte annat så för att det finns ett propagandistiskt intresse av att redovisa korrekta uppgifter. Men, och nu kommer min statistiska användning av en metod som till exceptionell förfining används på (T)aff(l)es statistikbl(uff)ogg, ser man till tillgänglig antastlig statistik (BRÅ) kan man sätta nämnda antal mord i relation till det totala antalet under tidsperioden.

Under tidsperioden 1981 - 2012 nmäldes (begicks) 5 888 fall av dödligt våld (mord, dråp, misshandel med dödlig utgång)

De ca 80 fall med bevisligen utländska gärningsmän utgör alltså 1.4 % av det totala antalet.

Ett enda mord, oavsett gärningsmannens ursprung, är givetvis ett mord för mycket och det vore mig främmande att inte fördöma dådet i sig.

(Motsvarande genomgång av våldtäkts- och misshandelsstatistiken skulle förmodligen hålla mig vaken hela natten...så jag avstår hrån detta för tillfället...men återkommr säkert i "saken" vid något senare tillfälle).

 
Ingen bild

matspp

12 september 2013 14:54

@Leon

"De ca 80 fall med bevisligen utländska gärningsmän utgör alltså 1.4 % av det totala antalet". Ja just det och sedan är det bara att addera resten med utlänsk bakgrund. Slutsumman blir då 50-80%!



 
Medel-Svensson

Medel-Svensson

25 september 2013 00:44

Det är precis sådana här utländska tidningsartiklar som visar Sveriges öppna-dörrar-attityd som vi absolut inte behöver! Ett skyltfönster för att få folk att komma hit. När vågar Sveriges politiker lägga invandringspolitiken på Europeisk nivå? Ursäkta om säger det men: Fega djävlar, det är vad man är!

http://Ingen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards