thoralf

Direktlänk till inlägg 16 juli 2018

"SD EXPERT" PÅ LÄKTAREN

Av Thoralf Alfsson - 16 juli 2018 00:05

Idag var jag på Guldfågeln arena och såg matchen mellan Kalmar FF och Djurgården. KFF förlorade med 0-1 men det var rättvist. KFF gjorde ingen bra match.


Det som störde mig allra mest var en person som satt bakom mig. Personen sitter alltid där eftersom vi har säsongsbiljetter men tidigare har han hållit sina åsikter mest till fotboll, även om han ibland är ganska högljudd.


Idag gav han sig dock in på att referera Sverigedemokraterna under första halvlek. Hans uppfattningar om SD var dock inte positiva utan kan nog snarare betecknas som hatisk. Hans kommentarer var minst sagt korkade och de påståenden han hävde ur sig högt och brett var inte så intellektuella skulle jag vilja påstå och grundade sig mest på fakta från Aftonbladets Anders Lindberg och möjligen Henrik Arnstad men även hans egna korkade analyser.


Jag gissar att han aldrig har träffat och pratat med en Sverigedemokrat. Det fanns ingen anledning att ta en diskussion på läktaren under pågående match men jag lovar att han kommer få äta upp sina uttalanden om att det inte finns så många dumma och korkade svenskar att SD skulle kunna få 20 procent i riksdagsvalet.


Möjligen var han fullt medveten om vem som sitter framför honom och att det var en ren provokation från hans sida. I så fall lyckades han inte. Om han inte var medveten om detta så skall han bli medveten om detta vid nästa hemmamatch.


Men framförallt så skall jag berätta för honom efter den 9 september hur fel han hade och hur lite han begriper.   

 
 
Ingen bild

Galne Gunnar

16 juli 2018 00:39

Sannolikheten att månen trillar ner är större än sannolikheten att SD understiger 20 % i valet.

Meddela det vid nästa hemmamatch då det tycks vara oklart för honom.

 
Ingen bild

Hm

16 juli 2018 00:44

This calls for an english saying:
Never argue with an idiot. They drag you down to their level and beat you by experience.

 
Ingen bild

Laglydig

16 juli 2018 01:07

Fotboll förenar!

Ibland vinner man, ibland förlorar man. Jag är inte lika säker på att MITT Djurgårdens seger var rättvis, kanske, det kunde lika gärna blivit 1-1 i andra halvlek. Min äldsta son håller på Blåvitt och hans morfar bor fortfarande i Kalmar och känner massa gamla spelare från 70- och 80-talen. Jag hade och förhoppningvis kommer att få (igen) lojalitetsproblem i Allsvenskan 2019, då jag på 80-talet började intressera mig för fotboll på allvar och började hålla på ett division 4 lag också (FFF)!

Men varför måste man hålla på och gapa om politik på fotbollsmatcher? Det är ju bara det egna laget som gäller! Det finns säkert massor av Djurgårdare som inte är SD:are, men vad fan ska jag bry mig om det för?

Jag hoppas att det INTE finns så många korkade svenskar att Såssarna får över 20 % i valet, de hör mer hemma på miljöpartiets (muslimpartiet) planhalva då det gäller valresultat 2018!

 
Ingen bild

Goranhansen@gmail.com

16 juli 2018 02:00

Du skall vett att jag uppskattar din blogg väldig mycket.
Göran

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

16 juli 2018 07:08

Det finns mycket dumt folk i Sverige.
Alla dessa har varit med och förstört landet.
Att vissa av dom sitter på läktaren är en sak,men att så många har letat sig in i Riksdagen har under många år visat sig vara en katastrof.
Dom kallar det för "Sverige är på väg åt fel håll" när det i själva verket är krigstillstånd i våra städer.
Sverige är värst i hela Europa.

 
Ingen bild

Tony

16 juli 2018 07:40

Det var väl en sådan som man hört ibland, att min Morfar o Mormor har alltid varit Sossar och min Mor o far har alltid röstat på Sossarna, och jag kommer alltid att rösta på dem? Det är tack vare sådana korkskallar som Sossarna ätit sig in i samhällskroppen, att inte politiken är samma idag som när Sossarna gjorde ett hyfsat jobb spelar mindre roll för en sådan herre?

 
Ingen bild

Deves

16 juli 2018 07:57

Förmodar att den här personen på läktaren representerar det ”goda hatet” och därför
skriver inte journalisterna något om vad politiker får utstå ifrån dessa hatmakare.

 
Ingen bild

Tore Egerdahl

16 juli 2018 08:00

Den förklaringen skulle jag vilja höra😂

 
Ingen bild

S-E Karlsson

16 juli 2018 08:00

Ytterligare en som inte ser skogen för bara trän ! Han skulle passa bäst mellan knytnäven och väggen !

 
Ingen bild

Gustaf

16 juli 2018 08:26

Vad står på ? Läser Samhällsnytt och det är det olika uppfattningar som rör Åkessons uttalande i en intervju.

 
Ingen bild

Sven Dacke

16 juli 2018 08:28

Nya tider för kommunal vindkraft
Under flera år har egenproducerad vindkraft haft extra subventioner i form av obegränsad skattefrihet. Undantaget för vindkraften är olagligt, eftersom det strider mot EU:s statsstödsregler, visar en rättsutredning. En anmälan till EU kan leda till att kommuner som äger dagens skattebefriade anläggningar beskattas retroaktivt

https://www.dagenssamhalle.se/debatt/kommuner-med-vindkraft-riskerar-skattesmaell-15341

Thoralf Alfsson

16 juli 2018 11:18

Gammal artikel från 2015. Skattebefrielsen försvann 1 juli 2016

 
Ingen bild

Hasse Pannband

16 juli 2018 08:56

Personen på läktaren...
Ännu en träbock som trodde sej
kunna mjölka.

 
Ingen bild

Bajen666

16 juli 2018 09:08

Man går inte på fotboll för att diskutera politik, så jag är helt säker på att vederbörande vet vem som sitter framför.
Ett otroligt barnsligt och omoget agerande......hoppas du ger Han/hon svar på tal vid rätt tillfälle.
Mvh Bajen666

 
Ingen bild

?Sanningen

16 juli 2018 09:50

@S-E Karlsson, är man genuin SD:are tar man inte till våld. Det är endast vänstern som sysslar med våld.

 
Ingen bild

Wessen

16 juli 2018 09:59

@laglydig Oddsen hos spelbolagen för att sossarna blir mindre än SD bara sjunker och sjunker. Inte ens helt uteslutet att s till och med hamnar under 20 procent. Kanske pajasen som störde besökarna var en sosse eller kommunist som var livrädd för att mista sina privilegier?

 
Ingen bild

Bill

16 juli 2018 10:09

ThorAlf, lägg ingen energi på sådana påhopp, o framför allt låt inte dig bli provoserad, i värsta fall är det ett beställningsjobb,tänk mobilkamra o ljud.

 
Ingen bild

jörgen

16 juli 2018 10:10

Vet du vad det är för skillnad på en Häst och en Socialdemokrat?? Hästen kan inte sko sig själv

 
Ingen bild

S-E Karlsson

16 juli 2018 12:08

"Sanningen ",jaha så en genuin SD.are vänder andra kinden till ?

 
Ingen bild

Acke

16 juli 2018 12:11

Undrar om han kommer till första matchen efter valet. Då kan du bara le åt honom den dumskallen.

 
Ingen bild

Janne B

16 juli 2018 17:33

Tog du inga bilder på fanskapet?

 
Ingen bild

Ludvig

16 juli 2018 18:24

Man kan undra om han såg något av matchen när han hade så mycket negativism att få ut.

 
Ingen bild

onkel sven

16 juli 2018 21:25

Närboende ,förmodligen arab har köpt ett hus .två bilar parkerade utanför ,enligt ratsit 0 inkomst 0 kapital ,vem stöttar dem vid husköp ?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards