thoralf

Direktlänk till inlägg 16 januari 2018

VART ÄR VI PÅ VÄG?

Av Thoralf Alfsson - 16 januari 2018 00:11

Känner mig faktiskt riktigt trött. Tänk om åtminstone solen kunde lysa några timmar varje dag. Då skulle man säkert känna sig både piggare och mer motiverad. Jag är väldigt bekymrad av många olika anledningar. Bekymrad för saker som egentligen inte borde vara ett bekymmer överhuvudtaget.


Ikväll tog islamiseringen ytterligare ett steg framåt i vårt samhälle. En kvinna i den kvinnoförtryckande slöjan fick äran att presentera vinnaren av årets ledare inom svensk idrott på Idrottsgalan som sändes i SVT. Uppenbarligen så var man rädd för att männen i salongen skulle bli så upphetsade sexuellt av kvinnan om hon inte täckte sitt hår och övriga behag.


Jag är så fullständigt trött på medias fokusering på ensamkommande unga eller gamla från Afghanistan och deras förljugna åldrar, likaså är jag trött medias fullständigt okritiska rapportering om metoo-rörelsen. Det var för övrigt skönt att höra Katarina Barrling ifrågasätta mediernas okritiska hållning till alla uppgifter från kvinnor i SVT under söndagskvällen. För att inte tala om alla negativt vinklade artiklar, inslag och reportage om Donald Trump. Det stor mig upp till halsen. Jag kräks.


Jag brukar lyssna väldigt mycket på P1 när jag kör bil men idag fick jag nog under förmiddagen. Hör och häpna jag bytte till P4 Kalmar. Där hade människor fått skicka in typ medborgarförslag till redaktionen via sociala medier. Jag blev riktigt glad när fick höra grunderna i vårt lokala SD partiprogram läsas upp i P4 Kalmar som en av våra medlemmar skickat in. Tack Mika Kotanen! När jag sedan hörde alla olika förslag läsas upp insåg jag så småningom att inte ett enda förslag handlade om invandring, ensamkommande unga eller gamla, USA och Trump, inte ens metoo. Vilken befrielse! Samtidigt visar det vad folket tycker är viktigt. Det är inte det som pk-media dag ut och dag in tvingar på oss.


De flesta är nog rent ut sagt jävligt trötta på det. Men jag tror samtidigt att många inte förstår att det handlar om indoktrinering. Åsikterna skall tvingas in i vårt medvetande. Det var därför en kvinna med slöja och heltäckande klädsel fick presentera årets idrottsledare på Idrottsgalan.

Enda sättet att slippa är att stänga av radio och TV, sluta läsa de flesta tidningar och dessutom undvika pk-media när du surfar på nätet.


Mötet som kallas Folk o Försvar pågår just nu i Sälen. Nu tävlar partiledarna inom 7-klövern om vem som vill satsa mest pengar på försvaret. Under de senaste åren eller sedan SD kom in i riksdagen har SD föreslagit ökade anslag till försvaret men det har medvetet nästan hånats från vissa ledamöter i riksdagen och definitivt inte fått något stöd från något annat parti. Alla förslag från SD om att stärka försvaret har i princip röstats ner i riksdagen. Hur många tror att någon journalist i Sverige lyfter fram detta? Nej, det finns inte på kartan. Journalisterna är så jäkla rädda om sin egen position och inkomst att de inte vågar gå utanför de osynliga ramarna eller åsiktskorridoren. Det gör mig spyfärdig när jag ser dessa ryggradslösa personerna springa omkring med sina mikrofoner i Sälen för att jaga politiskt korrekta uttalanden. Inte en enda vågar gå åt motsatta hållet!


Egentlige är det fullständigt bedrövligt att vi kallar dessa enfaldiga och enkelspåriga journalister för den tredje statsmakten. Det handlar nästan uteslutande om agendajournalistik idag, den grävande journalistiken finns det inte tid för idag. Istället springer alla journalister åt samma håll i en stor skock med den infantila förhoppningen att kunna hitta sitt eget scoop.


Det bedrövliga är ju att detta även drabbar ledarsidorna i tidningarna i lika hög grad. Joakim Carlsson på Östra Småland är bara ett av många exempel på detta. Även om han råkar aspirerar på en pallplats!


Vart är vi på väg?

 
 
Ingen bild

Laglydig

16 januari 2018 00:56

Då det gäller Sveriges s k journalistkår så kommer jag osökt att tänka på Keiserens nye klæder...

 
Ingen bild

Waterbug

16 januari 2018 01:14

Du får försöka finna tröst i att utan SD's genomslag (och din egen insats i politiken) så hade uppvaknadet och omsvängningen varit än mer avlägsen.
Visst hade man önskat att alla kappvändare som svängt 180 grader skulle ställas till svars hårdare, del av de s.k journalisterna men även av medborgarna vid val, detta kommer inte hända i den utsträckningen vi önskar förrän flera har drabbats av konsekvenserna av den förda politiken de sista ~15 åren.
Det är tragiskt när man ser sig runt om i världen och ser andra nationers medborgare, politiker och journalister med helt andra cojones, nationer som varit bakom järnridån, nationer som vi nästan sett som västvärldens u-länder tidigare, nationer vars medborgare inte är söndercurlade likt den svenska, folk som levt under förtryck.
Befolkningar med en helt annan mentalitet än vad den gemene svensken besitter.

Vill inte kalla dem nationalister, jag avskyr egentligen det uttrycket. Snarare folk med en stolthet vi saknar.

Vi är stenhårt beskattade, vi har inte ens något försvar som skyddar oss, hur i helvete går det att förlåta? Vi hade fått det tufft mot en ensam dansk invasion i nuläget.

Hur kan en enda person över 50 år rösta på vänstern som vill beskatta folk till döds, nu vill Magdalena jaga pensionärer som flyr landet och bosätter sig i Portugal för att få pensionen att räcka lite längre, pensionärer som betalt skatt i kanske 50 år. Inte en kotte skall få ha det bra på ålderns höst, vi skall betala alla deras misslyckade projekt till vi dör.

 
Ingen bild

Affe Giraff

16 januari 2018 01:26

Håller med dig om att man kritiskt bör granska #metoo-berättelser på samma sätt som man kritiskt granskar andra påståenden.

Men tycker vi har #metoo att tacka för mycket.

Rena befrielsen att slippa Virtanen och Ismail i samhällsdebatten.

 
Ingen bild

Cosmik Debris

16 januari 2018 01:46

”En eftergiftpolitiker är en man som matar en krokodil i hopp om den skall äta honom sist”- Winston Churchill.

Det är precis vad som pågår. Den här förbannade undfallenheten för en mordisk, kvinnohatande, antidemokratisk politisk ideologi kommer att bli vårt fall.

Om SVT hamnar på skattsedeln kommer det att bli mycket, mycket värre. Tro inget annat!

 
Ingen bild

Boris

16 januari 2018 07:33

Man måste stänga av och sluta läsa allt vad MSM heter. Annars blir man dum i huvudet. Handen på hjärtat så undrar jag hur måbga som ser skiten på Stasi-TV. Jag känner i varje fall ingen under 60 som gör det

 
Ingen bild

Eliza

16 januari 2018 07:56

Jag är exakt lika trött. Uppgiven. Snart apatisk. Orkar inte. Livet har blivit ett helvete p.g.a invandringen, för jag mår mycket dåligt psykiskt p.g.a den. Nästan det enda man hör i radio/TV handlar om dessa individer. Nya regler och nya lagar instiftas till skydd för...jag vågar inte skriva det jag egentligen vill. Så långt har det alltså gått! Och detta med idrottsgalan är ännu ett fruktansvärt exempel. Jag har en del förslag till lösning, men dom får jag behålla för mig själv. Vart vi är på väg vill jag inte ens tänka på.

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

16 januari 2018 08:59

På tal om att bli trött på !

Vart har männen tagit vägen som programledare och i diskutionsgrupper?

Kvinnorna sitter vid rodret överallt.

 
Ingen bild

Fredde

16 januari 2018 09:07

PK-maffian styr pressen, och avgör vad som folk anses ska veta och tycka.
Varje gång jag pratar med någon om brott som begåtts, och berättar vad det är för figurer som ligger bakom blir de förvånade.
De vet ju inte sanningen!

Det finns dock ljus i mörkret: Ölandsbladet vågar ifrågasätta på ett sund sätt, t.ex om fackrepresentanten som uteslöts för att han är SD-aktiv.
De vågar också berätta om "nysvenskar" som begår brott.
Andra tidningar törs inte det, de är väl rädda om presstödet...

Storebror vill införa censur, ska detta kallas demokrati?

Folk blir förvånade när man berättar om t.ex bilmålvakterna:
de 10 värsta har skulder till Kronofogden på 144 miljoner, den värsta 56 miljoner själv, och äger över 3000 bilar!
Och av de 10 är 9 "nysvenskar", ska det vara så?

- Det hade jag ingen aning om, sa Svensson.
Just det, och vet du varför? Pressen styrs, ska det vara så?
- Nej
Kom då ihåg det när du röstar!

 
Ingen bild

Thor

16 januari 2018 09:34

Det känns inte rätt att satsa ytterligare miljarder på det konventionella försvaret av flera skäl. Vi har inte haft något skydd mot invasionen från Mellanöstern. Tvärtom betalar vi för den. Det är helt absurt att Ryssland skulle vilja gå i krig mot Sverige. Ryssland skulle då bli en 100% internationell paria istället för som idag kanske 25%. Det skulle vara en fullständig katastrof för rysk ekonomi det vill inte ens Putin. Fler skäl finns, exempelvis att vi inte har anständiga pensioner för en mycket stor grupp.

 
Ingen bild

Gustaf

16 januari 2018 09:48

Eliza. Då är vi i varje fall två som har samma uppfattning.

 
Ingen bild

Ibbe

16 januari 2018 10:14

Kan bara konstatera att Idrottsgalan numera används som ett politiskt indoktrineringsinstrument. Man arbetar medialt på många håll inte minst i SVT, som i gamla DDR men på ett mer raffinerat sätt.

 
Ingen bild

Gruvmor i Stråssa

16 januari 2018 10:42

Den forna finske presidenten Mauno Koivisto kallade journalister 1984 för lämlar, som rusar huvudlöst åt en riktning efter någon som för tillfället uppfattas som en ledare.
Bifogade länken är för folk som kan finska. Bl.a intervjuas den legendariske karikatyrtecknaren Kari Suomalainen. Honom saknar jag väldigt mycket, han var inte rädd för att vädra sina opinioner. Han såg tidigt vad massinvandringen leder till.
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/11/05/koivisto-vertasi-toimittajia-sopuleihin

 
Ingen bild

Tony

16 januari 2018 10:48

Journalister är rädda om sina positioner, javisst men dom
positionerna hade gått att ändra på, för om ingen köper
skiten, jag förstår att folk vill läsa lokala nyheter, men
dom blir mindre för var dag för att istället bytas mot gnället
om hur svårt invandrare har. Men man blir oerhört trött på
nyhetskanaler och skiftar snabbt över till utländska kanaler!

 
Ingen bild

Thomas

16 januari 2018 10:48

Vi behöver bygga upp specialförband inom försvaret och introducera paramilitär polis för att försvara Sverige inifrån mot ett framtida inbördeskrig. Sverige måste städas inifrån och ut samt en skylt vid gränserna - Hotellet fullbelagt, stängt på obestämd tid och - Varning lagbrytare beivras med stränga straff, håll er borta.

 
Ingen bild

Tony

16 januari 2018 10:52

I Folk och försvar nämns inte SD överhuvudtaget, man kan undra
över om SD finns, förstår att journalisterna hade önskat att de
var så, men jag tror att deras önskningar kommer att bli till
obehagliga överraskningar för dem vid valet!

 
Ingen bild

SM811

16 januari 2018 10:58

Håller med dig Thoralf. Man blir spyfärdig så fort något skall visas om det så är i direktsänd DDR TV eller om det är reklam. Så fort det skall presenteras något som är positivt skall det vara en invandrare i främsta ledet och helst i mitten och mörkhyad. Kan man sedan ta en muslimsk kvinna i slöja så är dagen räddad. Jag tror att svenska folket börjar genomskåda detta allt mer. Till och med lägger uppläsaren i tv sin röst annorlunda om det gäller pursvenskar eller invandrare. Rent skamligt beteende. Att sju(k)klöverpolitikerna vill förstöra vårt samhälle är helt uppenbart när de inte utvisar kriminella invandrare som dessa.
https://samnytt.se/har-ar-invandrarganget-som-misshandlade-och-ranade-97-ariga-elsa/
Är det dessa som Moud Olofsson (C) menar med är våra pensionsräddare eller som hon också säger, rena vinstmaskiner.

 
Ingen bild

SM811

16 januari 2018 11:09

Hälften av utrikesfödda i Sandviken arbetslösa – "Liknar Paris förorter"
http://www.friatider.se/h-lften-av-utrikesf-dda-i-sandviken-arbetsl-sa-liknar-paris-f-rorter
Bilden är rätt talande varför det blir fler och fler fattigpensionärer i Sverige.
Pengarna användes till invandrare.
SD´s valfilmen 2010 stämmer även idag.
https://www.youtube.com/watch?v=XkRRdth8AHc

 
Ingen bild

SM811

16 januari 2018 11:23

OT:
Här ytterligare ett rån av fega kräk som pappan säger.
Nioårig pojke knivrånad i Nacka: Var på väg hem från skolan.
https://nyheteridag.se/nioarig-pojke-knivranad-i-nacka-var-pa-vag-hem-fran-skolan/

 
Ingen bild

Stridhsson

16 januari 2018 11:31

Håller med Eliza i allt och lite till! Det värsta som kan hända är att det händer ingenting, folk börjar tröttna på förändring som aldrig sker.
Ska man tro 7-klövern så ska samma eländiga politik drivas efter valet
Dvs. SD får inget inflytande!

 
Ingen bild

Hacke

16 januari 2018 11:32

Själv har jag i princip slutat titta/lyssna/läsa på public service och msm. Det räcker exempelvis numera med rubrikerna på nyhetssändningarna för att jag ska stänga av. Det är outhärdligt att ständigt vara hänvisad till de vänsteraktivister som envetnas med att kalla sig journalister. Inget program eller redaktion hos public service undgår propagandapiskan. Jag skulle tro att det är en hel del innanför betongväggarna som tiger, lider och lyder av rädsla att hamna i kylan eller helt utanför. De mera rakryggade som exempelvis Studio Etts Jörgen Huitfeldt lämnar den kvävande åsiktsbunkern för alternativmedia och därmed friheten att kunna bedriva journalistik på riktigt (Kvartal).

Och med dagens växande utbud på nätet saknar man knappast något av gammelmedia. Tvärtom, alternativen fylls hela tiden på och det är nästan svårt att hinna med allt man vill ta del av. Det gäller såväl nyheter, politik/samhälle som mera lättsamt som musik, sport och underhållning. Den som söker han finner sina egna kanaler och ”tablåer” fjärran från indoktrineringen och hjärntvätten hos svensk gammelmedia. Man är helt enkelt sin egen programläggare och framförallt grindvakt. Det handlar mycket om att bryta gamla vanor för att sedan upptäcka att man inte saknar något av det gamla. Bara förvånas över varför man dröjt så länge med det definitiva skiftet.

Tänk för bara något decennium sedan var P1 ”min” kanal och SVT i huvudsak det jag tittade på på kvällarna.
Idag är P1 en kanal enbart för, av och med v/fi/mp-kvinnor och SVT-utbudet i princip lika outhärdligt. Det skulle vara intressant att veta de verkliga lyssnar- och tv-tittarsiffrorna idag. Själv vet jag ingen i min släkt och bekantskapskrets under 50-årsåldern som ens har tv/radio eller dagstidning. Och när nu vi äldre och tidigare trogna alltmer lämnar det sjunkande skeppet är det snart bara ”journalisterna” själva och tokkäringarna på Södermalm som sitter där och dreglar i all sin godhet.
Hade detta spektakel drivits marknadsmässigt hade konkursen varit ett faktum sedan länge. Men med stöd av våra tilltvingade pengar, dessutom snart via skattesedeln, på hutlösa närmare åtta miljarder lär väl pk-fascismens egen lekstuga fortgå under överskådlig framtid. Det enda vi kan göra är att bojkotta, vägra läsa/titta/se. Än så länge är väl bäst att tillägga med makthavarnas allt större klåfingrighet kring yttrandefriheten och det fria informationsutbudet. Nu senast genom Löfvens skamgrepp i form av skapandet av något som närmast liknar ett sanningsministerium. Hand i hand och i bästa samförstånd med de stora drakarna och lydhundarna inom msm.
Jag säger som jag brukar. Sverige under 7-partiet är ett bottenlöst vidrigt land att behöva framleva sina dagar i.
Steget från demokratur till renodlad diktatur är otäckt nära.

 
Ingen bild

Pepparholm

16 januari 2018 11:49

En solstråle i grådasket är Dick Erixons ledare i Samtiden: ”Så har politikerna tappat greppet om Sverige”.

Han pekar på vikten av att återupprätta medborgarskapet med lojalitet mot gemenskapen och landets lagar för att få tillgång till förmåner.

Jag tycker att man kan jämföra med t ex en villaförening. Har jag inte betalt årsavgiften så har jag ingen rösträtt på årsmötet och ingen tillgång till rabatter m m som föreningen har lyckats utverka.

 
Ingen bild

SM811

16 januari 2018 12:03

Sju(k)klöverns mångkulturella samhällsbygge börjar ge frukt.
Alltfler oroar sig för brottsligheten i Sverige
http://www.friatider.se/alltfler-oroar-sig-f-r-brottsligheten-i-sverige
SD 2018

 
Ingen bild

Gustaf

16 januari 2018 13:15

I morgon onsdag är det riksdagsdebatt. På något vis intressant att se vem som finns i plenisalen.
Finns Åkesson där ?
Kristersson i September 18. Aldrig !

 
Ingen bild

Stefan A

16 januari 2018 13:18

Fulmedias avlönade hatare i form av ledarskribenter och
krönikörer är en formlig guldgruva om man vill ha
exempel på fake news, men på något vis lyckas de
segla under all granskning, inte ens "oberoende" SVT
visar detta något intresse, kanske inte förvånar någon
... men ändå, jag är så gammaldags att jag tror att de
som kallar sig oberoende och även har betalt för att
vara oberoende försöker att vara det, men tyvärr är
det nog bara ytterligare ett exempel på fake news.
Ja det är mörkt nu, men vi går mot ljusare tider, inte
endast årstidsmässigt, vi i SD är inte längre ensamma,
fler och fler har vänt under galgen och gett oss rätt
i vår politik, personer som hyenorna i fulmedia inte
så lätt kan avfärda med sina klassiska slagord
fascist, nazist, främlingsfientlig, rasist och allt vad
det nu är, det är sent påkommet, vi i SD har fått ta
det mesta av skiten men det är välkommet att ljuset
går upp för flera.

 
Ingen bild

Elias

16 januari 2018 14:37

Man har ingen framtidstro alls o det är hemskt!

 
Ingen bild

Cosmik Debris

16 januari 2018 15:08

@Eliza Tisdag 16 jan 07:56

Instämmer i allt. Någon/några måste straffas.

 
Ingen bild

Bosse

16 januari 2018 15:14

På Västkusten har det varit sol cirka 2 gånger/månad sedan i oktober, så ni ska inte klaga på Ostkusten.

 
Ingen bild

Cosmik Debris

16 januari 2018 15:41

"Antalet personliga assistenter som kommit till Sverige som arbetskraftsinvandrare var i fjol den sjunde vanligaste yrkesgruppen, cirka 250 personer. Brukarna kommer i sin tur ofta efter som anhöriginvandrare medan pengarna i flera fall hamnar hos den oseriöse anordnaren, kanske som betalning för ett uppehållstillstånd."

Att detta får pågå gör mig så in i helvete förbannad. Att sedan det muslimska upplägget med bilmålvakter fortfarande pågår gör mig ursinnig. Varför i helvete gör man inte något åt dessa kriminella araber/muslimer?

Svar: Man vet inte hur man skall lösa detta utan att få upplopp och ökad kriminalitet bland muslimer och araber.

Lösning: Har man tagit fan i båten får man ro honom tillbaka till Mellanöstern och Afrika.

http://www.gp.se/nyheter/sverige/arbetskraftsinvandring-bakom-assistansfusk-1.5057027

 
Ingen bild

Cosmik Debris

16 januari 2018 15:51

@Hacke Tisdag 16 jan 11:3

"Tvärtom, alternativen fylls hela tiden på och det är nästan svårt att hinna med allt man vill ta del av"

Du har helt rätt. Jag tvingas hela tiden att slänga nedladdade podcasts, youtube och artiklar för att hinna med.

Vem fan vill ha SVT?

 
Ingen bild

Visst

16 januari 2018 16:06

Jag instämmer i och håller med nästan alla som skriver här. I dagens skörd vill jag framhålla att jag är enig med:
Boris, Eliza, Fredde, Gustaf, SM811, Stridhsson och särskilt Hacke. P1 var förr min trevliga fortbildare. Jag älskade P1´s program där jag fick veta massor av saker som jag inte visste att jag inte visste. Om ni förstår vad jag menar.

Nu lyssnar jag på ljudböcker istället för radio, även i bilen. Rekomenderas. Du bestämmer, inte de där andra.. En lite rolig sak hände för några år sedan när en passagerare frågade om jag kunde sätta på radion. Hupp, jag visste inte hur man gjorde. Det slog mig att jag aldrig haft den på. Ändå hade jag haft den bilen i många år.

Nej, vill ni slippa må dåligt så håll er ifrån SVT och SR. Det fungerar faktiskt riktigt bra att få sina nyheter från annat håll.

Sedan kan man även trösta sig med att om SD får 30% i kommande val så blir det betydligt fler rättvisemärkta nämndemän i våra tingsrätter. Om man inte gör om systemet vilket jag i o f s tror att man kommer att göra. Men har vi 30% så får vi väl i så fall börja med folkdomstolar efter känt föredöme.

Thoralf Alfsson

16 januari 2018 17:00

Jag har börjat med att förberedda mig inför en längre bilkörning genom att leta upp intressanta intervjuer på sociala medier eller liknande som jag kan lyssna på.
Ett bra alternativ om jag inte föredrar lite musik i bilen.

 
Ingen bild

Hasse Pannband

16 januari 2018 17:13

Ur Aktuellt 1989-12-16 - MUF anklagar Carl Bildt.
Ulf Kristersson när han talar för obegränsad invandring och anklagar
(S) för att vara alltför restriktiva.

”Alla våra värderingar om öppenhet och tolerans
och frihet för enskilda människor gäller alla människor,
gäller inte bara svenskar, det gäller för alla människor överallt.”

Lita inte på den ”mannen.” Ulv i fårakläder.
https://www.youtube.com/watch?v=qmVYazHxYjY

 
Ingen bild

SM811

16 januari 2018 17:39

Här har vi följderna av uthängningen av Julia Caesar.
Det var murvlarna på de PK tidningarna som hängde ut Julia.
Svin är vad jag kallar dom.

2017 var året då någon hällde olja i min brunn
https://juliacaesar.blog/2018/01/11/2017-var-aret-da-nagon-hallde-olja-i-min-brunn/#more-3219

 
Ingen bild

O´ Hyra

16 januari 2018 17:47

Dom här galna hysteriska tanterna, feminazisterna.
Är dom en stor del av det olyckliga tillstånd som
nationen Sverige befinner sej i?

 
Ingen bild

Von Kätting

16 januari 2018 18:00

Hasse
Samma floskelspruta då som nu.
Han var för feg att reagera på DÖ.
Han satt tyst när "öppna era hjärtan."
Kort sagt en ynklig figur.

 
Ingen bild

zootsuit

16 januari 2018 18:19

"Alla förslag från SD om att stärka försvaret har i princip röstats ner i riksdagen." Käre Toralf kan du länka till de motioner från SD (Personer) och vilka partier (Personer) som röstade ner? Tacksam för svar zootsuit@live.se

Thoralf Alfsson

16 januari 2018 20:07

Det handlar ju om samtliga riksdagsledamöter från 7-klövern under innevarande och förra mandatperioden.

 
Ingen bild

Bull

16 januari 2018 18:23

Jag håller helt med dig Thoralf
http://www.tjust.com/2017/Idontcare.jpg

 
Ingen bild

Pepparholm

16 januari 2018 18:27

När jag nu måste vara dyster igen. Skurkar utnyttjar en positiv hjälp för svårt handikappade med en personlig assistent. Skurkarna har lärt sig systemet och importerar behövande och skor sig på den höga ersättningen. Det tycks vara särskilt utstuderat i södertäljetrakten.

Att det som i botten kan vara bra, blir alltid fel i Sverige. Vi får usla lagar med kryphål och generaldirektörer som inte begriper nödvändigheten av kontroll från dag ett. Vi har media och lobbygrupper som njuter av att lura staten med falska exempel.

 
Ingen bild

Hulda mk1

16 januari 2018 18:33

@SM811. Läste nu Julia Caesars blogg om olja i brunnen. Rent förjävligt!
Jag har själv exakt samma vattenförsörjning till mitt hus, och vem kan förhindra att några vandaler med varsin 20 liters dunk gör samma här...? Annars är extremvänstern säkert ofta veganer och liknande, till det säkert också fanatiska miljövänner, men inte alltid...

Tänker inte skriva vad som jag vill göra med ev ligister om de dyker upp här, men alla fattar..

 
Ingen bild

World Traveller

16 januari 2018 18:37

Har tittat på SVT Forum och nyheterna idag. Det verkar som om de snart kommer att stänga ner bloggar och alternativa mediasajter och censurera social media. Vad gör vi då?

 
Ingen bild

Hasse Pannband

16 januari 2018 19:45

När nio-åringar blir rånade av maskerade
tonåringar utanför skolan.
Vi hittade han gråtande i en busskur utanför skolan
säger hans föräldrar i Nacka.
Jag blir mordisk och fullständigt vansinnig när
jag läser om vad som verkar vardag för våra
barn och unga.
Alla mår vi illa av den förda importen av kriminella.
Men det är mest synd om barnen i Reinfelds
"nya spännande Sverige".

 
Ingen bild

Bertil Boo

16 januari 2018 19:59

Hörni SD-nazister... Om ni hatar det här landet så mycket, flytta härifrån.

Thoralf Alfsson

16 januari 2018 20:11

Bertil Boo

Du tycks inte ha förstått något alls!

Vi älskar det här landet men inte den utveckling som 7-klöverns politiker och pk-media tvingat på landets befolkning.

 
Ingen bild

World Traveller

16 januari 2018 20:56

Bertil Boo bör flytta till Saudi Arabien alternativt till Nord Korea tycker jag. Där anammar de ju såna åsikter som han har.

 
Ingen bild

Egon Nolhage

16 januari 2018 23:54

Finns det något som är bra med Sverige?? Tror ni själva på alla dumheter ni skriver?? Jag vill inte ha er som granne så snälla, flytta, NI kommer säkert bli perfekta invandrare någonstans.

 
Ingen bild

Varg

17 januari 2018 16:55

"Bertil Boo / Egon Nolhage" (samma troll)
Väx upp och lär dig arumentera istället så blir det bra ska du se.

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

17 januari 2018 19:56

Det framgår med ofantlig tydlighet att det största misstaget som regeringen Löfven begår är att stöta bort Jimmy Åkesson vid viktiga möten om landets säkerhet och invandringens storlek.

Eftesom dom inbjudna kan jämföras med en hönsgård behövs någon som styr upp idiotierna.

T.ex att dom som gör utfall mot polisen får hållas.

Det finns bara en lösning.
Det är att polisen drar sitt vapen och skjuter.

 
Ingen bild

Berit

21 januari 2018 17:05

7-klövern fortsätter med att utesluta SD jag har svårt att förstå att man kan göra så i en demokrati.
Är det verkligen vuxna människor som företräder 7-klövern i Sveriges riksdag som håller på än i dag att smutskasta SD ni borde skämmas era urusla idioter.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards