thoralf

Direktlänk till inlägg 12 januari 2018

FICK MITT BLOGGINLÄGG EFFEKT?

Av Thoralf Alfsson - 12 januari 2018 20:50

Jag besökte Stortorget och torghandeln idag. Jag mötes av tre parkeringsvakter på torget, varav två uppenbarligen höll koll på alla bilar som försökte parkera på Stortorget för att handla vid den muslimska torghandeln.


 


Fick mitt blogginlägg från förra veckan en sådan effekt?

http://thoralf.bloggplatsen.se/2018/01/05/11505834-mangkulturell-lagstiftning-pa-stortorget/


Det var till och med helt rent från parkerade bilar på de delar av torget där det inte är tillåtet att parkera.


 


Jag såg dock inte att parkeringsvakterna satte några parkeringsböter på någon bil utan insatsen gick uppenbarligen ut på att tala om att det var parkering förbjuden som gällde.


Vissa försökte parkera på de fyra handikapp platser som finns på den tillåtna delen av Stortorget men de blev snabbt avvisade om de inte hade ett tillstånd att parkera på en plats för handikappade.


 


Men så snart parkeringsvakterna avlägsnade sig så började det fyllas på med bilar med nysvenskar som uppenbarligen inte vill parkera lagligt och sedan promenera till Stortorget. Men när det fyllde på med bilar kom även en och annan svensk som uppenbarligen trodde att det var ok att parkera på torget.


 


Varför visar dessa personer ingen respekt för våra lagar och trafikregler? Eller handlar det om att visa att man inte respekterar svenska lagar? Att visa att man som muslim står över svensk lagstiftning? Jag börjar faktiskt att undra eller jag är nog mer eller mindre övertygad om att det varje fall inte kan bero på okunskap. Utan det har andra orsaker! 


Jag träffade dessutom en bekant på torget som kommit in till stan för att se hur det såg ut. Han förundrades över att det var så många som uppenbarligen inte jobbar eller råkar vara ledig på en fredag och kan gå på fredagsbönen eller bara torghandla. Men det kanske är så att många svenska arbetsplatser har ändrade arbetstider på fredagar. Vad vet jag?


Jag kommer fortsätta att besöka Stortorget de fredagar jag har möjlighet ;-)


 
 
Tuppen

Tuppen

12 januari 2018 21:27

Så bra gjort stor aktning att någon kan ta tag i förfallet inga MP folk där dom borde vara.

http://Thoralfs

 
Ingen bild

Laglydig

12 januari 2018 21:55

Jag undrar hur alla dessa skäggbeprydda män (barn?) från mellanöstern har råd att åka omkring i helt nya lyxutrustade BMW hela dagarna när vanliga svenskar brukar jobba?
Det är nog ett större problem än att dom tolkar en svenskt parkeringsförbud som att här gäller Sharia lag.
I övrigt tycker jag att alla dessa *beep* muslimer som struntar fullständigt i svenska lagar och bara mjölkar det svenska välfärdsystemet (det lilla som är kvar av det) skall *beep* *beep* *beep*!

 
Ingen bild

Cosmik Debris

12 januari 2018 22:13

@Laglydig Fredag 12 jan 21:55

Instämmer i samtliga *beep*

 
Ingen bild

Ölandsbonde

12 januari 2018 22:23

Likhet inför lagen borde vara ett riktmärke för SD att driva.

I norra Stockholms län har man haft problem med att "folk" går in via utsläppsdörrarna som är placerade i mitten av bussarna. Dessa nypåstigna undviker därmed den främre dörren där chauffören har sitt säte och ska se till att betalning sker.
Väl inne i bussen skiter de i chaufförens tjat om att betalning ska ske. En del chaufförer har då vägrat att köra iväg från hållplatsen. Nu har man tagit tag i detta problem med svensk effektivitet. Det är nu tillåtet att kliva på vid utgångsdörrar och chauffören ska inte provocera de nypåstigna med att kräva betalning. Denna lösning kom man fram till efter att under ett tag haft väktare med på bussarna. De kände sig alltför hotade och är nu borttagna.

Så med den fiffiga lösningen som nu råder är det lugnt och fint på bussarna. Ett bra exempel på ur man med smidighet och anpassning skapar lugn och ro i kollektivtrafiken.

 
Ingen bild

En som vet

12 januari 2018 22:54

Det där gör parkeringsvakterna fel. Så fort om det är någon som ställs på en handikappsruta har dom rätt att sätta avgift med en gång. Och det går inte att få rätt. PUNKT SLUT.

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

12 januari 2018 23:04

Tala långsamt så kanske jag låtsas förstå, varför blev jag pk-parkeringsvakt egentligen, stämmer mina order med svensk lag och mina värderingar ?

"Skit på dej " :=)(=:

Ta bort detta gäng så fort det bara går, vi är i Kalmar inte i Sandland
Att Ölands-tarzan inte förstår att samhällskontrakten sägs upp i parti och minut blir han varse på valdagen 2018 i kommunalvalet

Lycka till "Halvan" och redaktör "Karlsson på Östra Småland

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

12 januari 2018 23:09

Ölandsbonde: Se alltid det positiva i att dom överintelligenta försöker lära sej att gå på bussen, pengar el bussar/toaletter finns inte i alla länder där Sverige importerar sina nya civilingenjörer ifrån, se istället fram emot en fet pension ,och en lägenhet på Vintersol på Teneriffa istället

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

12 januari 2018 23:17

Securitas möter stenåldern ?

 
Ingen bild

Cosmik Debris

12 januari 2018 23:19

Text-TV just nu:

Två skottskadade på pizzeria
"Två män har skottskadats på en pizzeria i Flogsta i Uppsala. Ett stort polispådrag har skickats till platsen och en helikopter söker i området."

Två skjutna i Helsingborg
"Polisen har spärrat av akuten vid Helsingborgs lasarett. Inga personer har gripits."

Jag skrev i en tidigare kommentar att Sverige är ett mentalsjukhus.

Jag har INTE ändrat mig.

 
Ingen bild

Ölandsbonde

12 januari 2018 23:56

Gubben och Gumman.
Välkomna tillbaka!

 
Ingen bild

Bertil

13 januari 2018 00:27

@Cosmik - "Polisen har spärrat av akuten..."
Förr i tiden innebar detta att något har inträffat på akuten.
Numera innebär det att något INTE har inträffat på akuten, men man förväntar sig följder som påverkar akuten. Ja, jösses.

 
Ingen bild

Björn

13 januari 2018 00:41

Bertil 00.27, som om inte polisen har ont om folk ändå i yttre tjänst. Bedrövligt att man ska behöva avsätta ett antal poliser för att hålla lugnt på akuten. Detta innebär ju bara att det kommer att saknas poliser någon annanstans.

 
Ingen bild

Cosmik Debris

13 januari 2018 01:11

Antikalifen möter Patrik Engellau #2
https://tinyurl.com/ybelpcz2
https://soundcloud.com/antikalifen/antikalifen-moter-patrik-engellau-2

 
Ingen bild

Cosmik Debris

13 januari 2018 01:40

I Sverige är lagens långa arm väldigt lång....ibland. Om du gör en "potatiskanon" kommer minsann polisen. Om du däremot tömmer ett automatvapen på Bogdans pizzeria eller kastar handgranater hejvilt på gator och torg händer...ingenting! Kan inte någon berätta för den stackars 17-årige pojken att han i fortsättningen skaffar sig en Kalasjnikov, MP5 eller några schysta handgranater? Då kommer han inte att se röken av vår "dugliga" polis.

Svensk polis är ett skämt, de är pajasar och patetiska.

Hembygd "potatiskanon" krävde licens - pojke döms för vapenbrott (Publicerad 2017-04-20)
https://tinyurl.com/y8madx3n
http://www.dagensjuridik.se/2017/04/hembygd-potatiskanon-kravde-licens-pojke-doms-vapenbrott

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

13 januari 2018 06:40

Angående fake news !

Sverigebilden är att här sker mer skjutningar, bilbränder , våldtäkter , rån , bedrägerier ock övrig kriminalitet än i andra europeiska länder.
Här finns också laglösa områden i många många svenska städer.
Våra regeringsmedlemmar anser att vi måste göra allt för att motarbeta denna desinformaton.

Real news ska alltså anses vara fake news.

Om inte Sverige är dårarnas paradis vart finns i så fall ett land som har mer dårar i sin regering ?

 
Ingen bild

SM811

13 januari 2018 09:10

Självklart skall bilarna lappas. Ett bättre förslag är att forsla bort bilarna så de får lösa ut dom.

 
Ingen bild

Tony

13 januari 2018 10:12

Man kan då ta och döpa om dessa busslinjer, förslagsvis
till kamelexpressen och i frontrutan tala om att avgift
endast för Svenskar.
Sveriges eftergifter till dessa skitstövlar från Mena
bådar inte gott inför framtiden?

 
Ingen bild

Hans Anas

13 januari 2018 10:39

Nu undrar jag om inte muslimerna är smartare än svenskarna?

De testar naturligtvis och får en bekräftelse på att de får betala ett synnerligen överkomligt pris för att flytta fram sina positioner.

Polisen tar inte ens böter? otroligt nog.

Man undrar ibland när dagen kommer när en polis löper amok och struntar i Eliasson?

 
Ingen bild

calle

13 januari 2018 10:43

kollar p-vakterna vem som äger bilen? om ett svensknamn- då blir det böter, även om man betalat avgift. om det är ett utländskt namn på bilägaren, blir det ingen bot. om det är en målvakt med 3000 bilar ingen åtgärd heller.

Sverige är ett kalifat

 
Ingen bild

pmurT

13 januari 2018 11:31

Vi vet alla varför vissa länder är "shithole countries" och andra inte. I vissa länder väljer man att följa lagar och regler, i andra inte. I takt med att människor från "shithole countries" blir fler i Sverige så kan vi räkna med att det också kommer avspegla sig i foglighet inför lag och ordning. När svenskar är i minoritet kommer också Sverige vara ett "shithole country".

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

13 januari 2018 12:06

Ölandsbonde : Tackar ödmjukast,alla vet att ingen saknar kon förrän mjölkbilen är halvtom :=)(=:

 
Ingen bild

Niklas R

13 januari 2018 12:30

"Varför visar dessa personer ingen respekt för våra lagar och trafikregler? "

Varför skulle de när svenska myndigheter visar gång på gång att de står över lagen.

Kulturberikare döms vanligtvis till lägre straff än vad en svensk skulle göra för samma brott.
För bötesbrott så straffas inte kulturberikare alls medan en svensk åker dit så fort som möjligt.

Exempel, en svensk 57-årig man blev dömd till två och ett halvt år för brott mot griftefriden sedan han förstört sin frus kropp efter att hon avlidit.
En seriekriminell kongoles som slog ihjäl en svensk och grovt misshandlade två andra dömdes till tre års fängelse 2012.

Någon som tycker det är skillnad på folk och folk i svenska domstolar?

 
Ingen bild

Bert

13 januari 2018 12:43

Varför inte göra det helt omöjlig att köra in med bil på Stortorget i Kalmar. Spärra av med tätt placerade 20 tons granitblock. En enda infart tillåts den ska vara bommad och bevakad och försedd med spikmattor under obevakad tid. Kan förstås tänka mig mer agresiva åtgärder.

Thoralf Alfsson

13 januari 2018 12:47

Torget är väldigt stort. Det skulle krävas hundratals granitblock

 
Ingen bild

C Andersson

13 januari 2018 13:22

@Thoralf Alfsson Lördag 13 jan 12:47

"Torget är väldigt stort. Det skulle krävas hundratals granitblock"

Vad är problemet? Ni smålänningar är stenrika.

 
Ingen bild

C Andersson

13 januari 2018 13:31

En väl tilltagsen clamp skulle göra susen.

 
Ingen bild

Ja så

13 januari 2018 19:21

Ditt blogg inlägg hade ingen inverkan men du får gärna tro det,precis som du tror så mycket annat. Det finns fler Kalmar bor än du i Kalmar eller ? Fler har reagerat på detta men Rom byggdes inte på en natt och för att lösa ett problem börman göra det smidigt,även om du som person alltid vill ta till storsläggan.

Thoralf Alfsson

13 januari 2018 19:36

Bra att det finns fler som vill lösa de problem som uppstått i Kalmar, inte bara på Stortorget. Bara synd att alla andra vill vara anonyma.

När jag lyfte problemet med en överfylld källarmoské på min blogg reagerade Brandkåren och Polisen men det kanske inte heller berodde på mitt engagemang. Lite märkligt att andra inte reagerat tidigare.

Jag löser gärna problem smidigt men är det så att dessa personer inte förstår vad som gäller i Sverige så är det hårdare tag som gäller tills de förstår.

Jag tycker det framgår ganska tydligt att dessa nyanlända och i många fall personer som levt i Sverige under många år inte har fått den information och kunskap som vi borde ställa krav på dem att de lär sig!

Tycker inte du det också?

 
Ingen bild

Bert

13 januari 2018 21:51

Svar ang 20 ton tunga garnitblock. Ett g-block på 20 ton kan exv få måtten L=8m H=1m B=1m. Granit har vikten 2400 - 2700 kg per m3.
Om man tänker sig att täcka in hela Stortorget plus runt hela kort änden norr om domkyrkan går det åt 34 dylika g-block. med 1m mellanrum blir det 30st. Fullt möjligt alltså. Dock är det nog billigare att använda betong vilket har ungefär samma vikt per m3.
Rätta mig om jag har fel!

 
Ingen bild

Ja så

13 januari 2018 23:52

Jo,jag håller med dig till visso men det är ditt och mitt ansvar att lära dom det! När resusrena för utbildandet av flyktingar inte räcker till så måste ju du och jag ta ett samhällsansvar och inte brara tjata och påtala brister,det gör ju knappast situationen bättre. Jag har själv talat med dom på torget och det fungerade.Att fotografera är envägskommunikation,det tror jag inte på.

Thoralf Alfsson

13 januari 2018 23:58

När resurserna inte räcker till skall inflödet stoppas! Resurserna har saknats under flera decennier och det är anledningen till att vi fått så många utanförskapsområden.

Att tro att enskilda individer skall tvingas hjälpa till är ett naivt tänkande eller rent önsketänkande. Det funkar inte så med de volymer som rått under så många år.

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

14 januari 2018 01:10

Ja så : Varenda en av dessa kan åka hem, VARA GOD MED ANDRAS PENGAR är vedervärdigt

 
Ingen bild

S-E Karlsson

14 januari 2018 13:21

Som jag berättat här så många gånger så har lilla Högsby kommun minst 400st asylsökande som har uppehållstillstånd men ingen inkomst vare sej av tjänst eller kapital ! Vad kommer det att kosta kommuninnevånarna i 10 års tid ?

 
Ingen bild

Johan

30 januari 2018 00:05

”Cosmic Debris”, du vet att Antikalifen, aka Mohammed Omar, aka Eddie Råbock, hade varit utslängd ur Sverige nu om Thoralf fått som han ville?

http://thoralfalfsson.webblogg.se/2010/may/mohamed-omar.html

Thoralf Alfsson

30 januari 2018 00:33

Johan

Det stämmer precis. Framför med åsikterna så står man inte för demokrati och yttrandefrihet. Då hör man inte hemma i Sverige.

Dock har han gjort avbön sedan 2010 men det har du uppenbarligen missat.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards