thoralf

Direktlänk till inlägg 6 september 2017

PRIDETEMA I KALMARS SKOLOR

Av Thoralf Alfsson - 6 september 2017 15:51

 


Mitt blogginlägg om att till och med förskolor med barn i 2-3 årsåldern har pridetema i Kalmar under den pågående Prideveckan fick många kommentarer och även att Samhällsnytt tog upp det i en artikel. Läs artikel


Jag var igår runt och kollade hur de olika skolorna flaggade med prideflaggor. Jag kunde konstatera att de flesta skolorna hade hissat en eller flera prideflaggor.


 

Lindöskolan.


Det var dock några skolor som inte gjort det. Thoren Framtid i Oxhagen, Funkaboskolan och Kalmarsundsskolan. Funkaboskolan och Kalmarsundsskolan är kommunala skolor. Det gemensamma för dessa tre grundskolor är att de ligger i invandrartäta områden!


     


Thoren framtid flaggade inte, Funkaboskolan hade en vimpel med svenska flaggan och Kalmarsundsskolan hade enbart sin egen flagga på en flaggstång men de två andra var tomma.


Jag skickade ett mail till rektorn på den stora Kalmarsundsskolan, Ulf Nilsson och frågade varför man inte flaggade med prideflaggan. Svaret var att man hade en prideflagga i matsalen och att det fanns en pridesymbol på skolans infoskärmar. Det var med andra ord ett aktivt val att inte ha några prideflaggor utomhus i invandrartäta Norrliden. Jag har min egen teori bakom detta beslut.


Idag fick jag dock detta mail från Ulf Nilsson.


 


Så lätt var det att påverka 😉


Men jag tror mina läsare förstår det hyckleri jag vill påvisa med detta blogginlägg.

Nu får vi se hur det går med flagga och flaggstång.

 
 
Ingen bild

Bo

6 september 2017 16:33

Finns det inga Pedofil-flaggor eller tidelag-flaggor ännu i Sverige? Det gäller att leda dumskalle-ligan i Världen!

 
Ingen bild

Bo

6 september 2017 16:43

Den som vill lämna synpunkter till Kalmar Kommun kan (frivilligt) välja:

- Kvinna
- Man
- Annat/inget

Visst är Sverige ett dårhus!

 
Ingen bild

Rödhaken

6 september 2017 16:50

Kalmar går från klarhet till klarhet. Nu rappporteras på P1 om att en man från Kalmar sitter misstänkt för terrorbrott.

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

6 september 2017 17:07

Pride innebär väl att dom (drabbade) med avvikande sexuell läggning ska våga "komma ut" som dom säger.
SVT har väl en serie för att tala om vilka kända idrottsmän som har beteendet.
Jag föreslår att SVT gör en likadan serie om idrottsmän som "kommer ut" och informerar om att dom är Sverigedemokrater.
Det anses ju av många att vara fult att rösta på Jimmy.
Det vore väl bra om en känd fotbollsspelare talade om för svenska folket att han röstar på Jimmy t.ex Zlatan
Det skulle visa oss att det inte är farligt att erkänna.

 
Ingen bild

C Andersson

6 september 2017 17:52

Jag blir så trött. Jag har just varit nere på museet. Jag brukar göra det ibland på onsdagarna. I dag hade jag inget särskilt ärende. Jag träffade två i personalen som uppmärksammade mig på en insändare från fredagens BLT och svaret som kom igår tisdag.

http://www.blt.se/debatt/fel-att-kalla-guldfyndet-for-bara-gubbar/
http://www.blt.se/debatt/guldgubbar-inget-kvinnofientligt-uttryck/

Läs och begrunda.

Thoralf Alfsson

6 september 2017 19:42

Jisses, vilken låg nivå på S-kvinnor i Karlskrona! Det är ju nästan komiskt.

 
Ingen bild

Cosmik Debris

6 september 2017 18:04

Jag likställer Prideflaggan med IS-flaggan. Båda är antidemokratiska och totalitära rörelser.

Sån e' ja!

 
Ingen bild

Cosmik Debris

6 september 2017 18:23

"Min gode vän är förresten också gråhårig nuförtiden, och har alltid nära till tårarna. Oavsett vad vi pratar om så hamnar vi alltid där till slut. Vad är det för land och för framtid vi lämnar över till våra barn egentligen? "

Bedrövad? Nej, URSINNIG och HÄMNDLYSTEN!!!

DET STÄNDIGT GRÅARE HÅRET
http://tinyurl.com/ybp7moqs
http://iotakt.se/det-standigt-graare-haret/

 
Ingen bild

Me

6 september 2017 18:36

Man ska välja sina slag, men ibland går det för långt. Jag tänker på tokvänsterns sätt att välja sina slag. De tvingar sina Pride idéer på folk som är ofarliga för dem, alltså vanliga svenskar. Kommer man för nära nysvenskar blir det andra tongångar och man drar in svansen. Det är faktiskt den enda ideologi som den nya vänsterliberalismen har – attackera dem som inte slår tillbaka - inget annat.

Istället för att ta itu med islamismen, hoppar de på ofarliga islamofober, istället för att ta tag i problemet med ungdomsgäng som trakasserar flickor, blir det att jaga ”etniskt hat” på Facebook. Och genom att man i en slags gemenskap – d.v.s en stor majoritet är med på noterna – känner man att man är på den goda sidan och bekämpar ”ondskan”. Men jag är övertygad om att när de blir en stabil väljarkår av SD-sympatier på över 30 % kommer dessa ynkryggar att spridas för vinden för att de är bara modiga vid övertal i stora mängder. När detta inträffar, kommer de flesta att inte känna vid sig den vänsterliberala idéen – att slå på dem som är minst farliga.

Sedan får vi se om SD har stake nog att ta tag i de verkliga problemen.

 
Ingen bild

MT

6 september 2017 19:07

Antar att du redan är på det :)

Finns det kopplingar till den terrormisstänkte i Kalmar och källarmosken tro....?

Thoralf Alfsson

6 september 2017 19:53

Det skall jag följa upp när hans identitet blir känd.

 
Ingen bild

bow

6 september 2017 19:16

Kommer flaggan vara kvar imorgon eller halar skolan den innan dom går hem hoppas nån har koll.

 
Ingen bild

Hulda mk1

6 september 2017 19:22

Ja, inte störa och provocera den nya överklassen..
Annat ämne. Slog på Radions P1 nyss. En Imam som mässade om Allah och Muhammed...

Thoralf Alfsson

6 september 2017 19:54

Jag hörde eländet! Vi skall tvingas på pride och islam!

 
Ingen bild

Rapport

6 september 2017 19:38

Kalmar kommun är inget annat än en vidrig hycklande kommun! Dom vänder ständigt kappan efter vinden och trixar med sanningen. Rätt vidrigt faktiskt!

 
Ingen bild

Abbe

6 september 2017 20:04

Man blir rätt trött på dessa bögar o flator. Dom tål ingen kritik och det är ju vid gud förbjudet att skämta med dom. Man undrar vad det är för rättigheter dom inte har som dom vill uppnå.

 
Ingen bild

Åsa

6 september 2017 20:07

Vad säger narcissisten och pampen Johan Persson om hyckleriet? Ska pampen gå i Pride-tåget?

 
lyngander@aland.net

lyngander@aland.net

6 september 2017 21:04

Jag har faktiskt bott i Norrliden. Ljust och fräsht och man kunde lämna nyckeln kvar i både bil och hoj. Det kan jag fortfarande göra och gör. Fast det var över 30 år sedan jag bodde i Kalmar. Nu Bor jag på Åland.

http://ly

 
Ingen bild

Grannen

6 september 2017 22:09

FA AN VAD TYST pampen JOHAN PERSSON ÄR .HUR KOMMER DET???

 
Ingen bild

Ölandsbonde

6 september 2017 22:45

Abbe
Ja, vilka rättigheter kämpar de och kräver som de inte har, men som jag har.

Jag undrade också och skrev och frågade. Svaret var till sidor med massor av information. Bl a ska man ha rätt att älska vem man vill. Men mot det finns det väl ingen lag, vad jag vet. Såvida man i sin kärlek bryter mot någon annan lag. Älskar man 6-åriga pojkar får man väl göra det, men man får inte knulla dem i röven. Det får inte jag heller. Så där skiljer inte lagen ¨på oss.

Efter att ha läst väldigt mycket, och det var inget nöja att ta del av sådana massiva lass med dynga, kom jag fram till detta:
Bögar får inte lämna blod, om de inte omfattas av undantagsregler.

 
Ingen bild

Cosmik Debris

7 september 2017 00:21

Stefan Löfven 2015: "många döda som försöker fly"

Ibrahim Baylan till SD:s Adam Marttinen i gårdagens UG:

”ska du hitta på saker, hitta då på något som är sant istället”

Vilken fåntratt ! Vilken jubelidiot!

Ibrahim Baylan begriper nog inte hur urbota korkat han uttrycker sig. Landets regering är bortom all räddning. Vi har inkompetenta fullblodsidioter på varenda post. Och då har jag inte tagit upp; ”smartaste bästa tjejgänget”

Det är tydligen en merit att vara enfaldig, korttänkt och aningslös i en socialdemokratisk regering.

En sådan regering kan vi ju inte ha.

https://www.svtplay.se/uppdrag-granskning?tab=sasong18

 
Ingen bild

Laglydig

7 september 2017 04:16

@Bo (16:33)

Det finns faktiskt sådana flaggor. Från början var den helt svart https://flagspot.net/flags/rel-ishi.html ofta förekommer den också som en helt grön flagga som ibland förkovras med lite text som den här flaggan http://islamkritik.blogspot.com/2005/02/wahhabism-saudiarabien-tv-vgar-samma.html

@Älandsbonde (22:45)

"Älskar man 6-åriga pojkar får man väl göra det, men man får inte knulla dem i röven. Det får inte jag heller."
Tack för ett gott skratt!!! :D

 
Ingen bild

Tobbe S NI

7 september 2017 06:06

När vuxna tvingar på barn sin sexualitet och sin sexuella läggning är det motbjudande. Strikt, enligt lagen, kallas det otukt med barn och har flera års fängelse i straffskalan.

 
Ingen bild

Stefan A

7 september 2017 06:55

Asylbaronerna skördar och sjuklövern garanterar och det är inte "någon annan" som betalar, utan det är du och du och du....

http://www.allabolag.se/5560644501/bokslut

 
Ingen bild

Laglydig

7 september 2017 08:38

@Stefan A

Hur var det nu med vinster i "välfärden"??? Då det gäller muslimsk massinvation är tydligen all ideologi bortglömd och ALLT tillåtet! Fy F*N!

 
Ingen bild

C Andersson

7 september 2017 08:54

Det är många som har svårt att skilja på naturlig, normal och norm.

När det gäller sex och samlevnad så är det naturliga att två individer av motsatta kön parar sig. Det är så däggdjuren inklusive människan gör för att släktet ska fortleva. Det förekommer givetvis sexuella aktiviteter mellan två individer men det är inte naturligt.

När det gäller människan finns det två biologiska kön. Inte fler. Det finns fåtal människor som föds med missbildningar. Men de utgör inte eget kön. Ett tredje kön.

Definitionen av att vara normal är man tillhör majoriteten. Resten är avvikande. När det gäller sexualitet har jag läst någonstans att 95 procent är heterosexuella och att resterande 5 procent inte är det. Att bli kallad avvikande är inte uppskattat i det här sammanhanget. När andra gör det. När man säger det själv är det en annan sak. Den som påstår att det onormala är normalt måste man rätta.

Vilka normer som råder i dagens samhälle vet ni lika bra som jag. Vad förskolebarnen anbelangar så räcker det gott med att lära dem att vara bussiga men inte mesiga i umgänget med andra människor. En viss försiktighet skadar inte i dagens samhälle. Det är föräldrarnas sak att uppfostra sina barn. I samförstånd med skolan.

Det finns alltså två biologiska kön. Och två juridiska. Vad de juridiska könen anbelangar så är de onödiga och skulle kunna plockas bort. Då skulle diskrimineringslagen bli överflödig. Så länge vi har lagstiftning som gör skillnad når vi aldrig jämställdhet.

 
Ingen bild

Tony

7 september 2017 09:38

Det liknar mer och mer Nordkorea, små barn ska påverkas från dom börjar dagis. Att dom själva ska bilda sig en uppfattning när dom blir större finns inte i dessa dårar föreställningsvärld.
Snart kommer väl Pride flaggan att ersätta Svenska flaggan?

 
Ingen bild

Uppgiven

7 september 2017 09:57

Läste någonstans att Bert Karlsson slickar i sig våra skattekronor genom att hysa lyxmigranterna...
Vi borde alla minimera PK-elitens skatteintäkter genom att handla så mycket som möjligt utomlands.
Då snuvar vi sosse-eliten på momsen i alla fall...

 
Ingen bild

Thord

7 september 2017 12:01

Genusvansinnet finns tyvärr i hela västvärlden. I Kalifornien blev föräldrarna till en förskoleelev inkallad till rektorn efter att deras barn kallat ett annat barn för dess pojknamn. Pojken hade fått för sig att han var en flicka och började gå runt i flickkläder och ville ha ett flicknamn!? Antagligen är den lilla pojken hjärntvättad av sina PK-föräldrar att göra dessa befängda saker. Detta är barnmisshandel enligt mig.

http://www.christianheadlines.com/news/in-class-gender-flip-shocks-parents-of-kindergartners.html

 
Ingen bild

joffe

7 september 2017 13:52

Jag begriper bara inte hur ni orkar. År efter år...

 
Ingen bild

O´ Hyra

7 september 2017 20:11

@joffe

We will fight on land, in the air,
in the mountains.
We will never surrender.

 
Ingen bild

Bosse

9 september 2017 16:16

Vad pratar ni om?

Världen är inte svartvit utan full av gråskalor. Obehagligt och läskigt med era inskränkta åsikter.

 
Ingen bild

Jonas

12 september 2017 14:06

Thord (12:01) Du tror inte att "Christian Headlines" har en egen agenda? :-D

Pride har väldigt mycket med människors lika värde att göra, inte enbart sexuella läggningar. Att lära barn människors lika värde på förskolor och skolor är väl inte så dumt? Eller ser du hur din väljarkår tunnas ut när dessa barn blir myndiga och får rösta?

Din illa förtäckta uppmaning till vandalism av flaggor och flaggstänger på slutet av inlägget var väl ändå rätt barnslig. Tycker du inte det själv? :-D

Thoralf Alfsson

12 september 2017 15:26

Det behövs ingen pridevecka eller pridetema för lära barns lika värde. Men jag anser att det görs bäst av föräldrarna, inte av förskolan!

Jag har dessutom inte uppmanat till vandalism av något. Hitta inte på saker!

 
Ingen bild

Jonas

12 september 2017 16:35

Nä, ber om ursäkt för det sistnämda. Det var fel av mig. Det var bara lite lustigt att du undrade vad som skulle hända med flaggor och flaggstänger efter allt du skrivit innan. Vad skulle kunna hända?

Sedan har föräldrarna definitivt det största ansvaret för att lära barn människors lika värde, men skola och förskola gör bra insatser där också. Ser inget fel på temaveckor om sådana ämnen, men alla har sin åsikt.

Thoralf Alfsson

12 september 2017 16:59

Jag ifrågasatte varför inte Kalmarsundsskolan hissat Prideflaggan när alla andra skolor gjort det. Jag undrade vad orsaken till detta var. Var det ett misstag/slarv eller medvetet val.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards