thoralf

Alla inlägg den 6 september 2017

Av Thoralf Alfsson - 6 september 2017 15:51

 


Mitt blogginlägg om att till och med förskolor med barn i 2-3 årsåldern har pridetema i Kalmar under den pågående Prideveckan fick många kommentarer och även att Samhällsnytt tog upp det i en artikel. Läs artikel


Jag var igår runt och kollade hur de olika skolorna flaggade med prideflaggor. Jag kunde konstatera att de flesta skolorna hade hissat en eller flera prideflaggor.


 

Lindöskolan.


Det var dock några skolor som inte gjort det. Thoren Framtid i Oxhagen, Funkaboskolan och Kalmarsundsskolan. Funkaboskolan och Kalmarsundsskolan är kommunala skolor. Det gemensamma för dessa tre grundskolor är att de ligger i invandrartäta områden!


     


Thoren framtid flaggade inte, Funkaboskolan hade en vimpel med svenska flaggan och Kalmarsundsskolan hade enbart sin egen flagga på en flaggstång men de två andra var tomma.


Jag skickade ett mail till rektorn på den stora Kalmarsundsskolan, Ulf Nilsson och frågade varför man inte flaggade med prideflaggan. Svaret var att man hade en prideflagga i matsalen och att det fanns en pridesymbol på skolans infoskärmar. Det var med andra ord ett aktivt val att inte ha några prideflaggor utomhus i invandrartäta Norrliden. Jag har min egen teori bakom detta beslut.


Idag fick jag dock detta mail från Ulf Nilsson.


 


Så lätt var det att påverka 😉


Men jag tror mina läsare förstår det hyckleri jag vill påvisa med detta blogginlägg.

Nu får vi se hur det går med flagga och flaggstång.

Av Thoralf Alfsson - 6 september 2017 12:08

Idag skriver Östran om ännu en oförklarlig bilbrand. De senaste veckorna har det varit ett antal oförklarliga bilbränder som oftast sker mellan 22:00 på kvällen och fram till 06:00 på morgonen. De flesta eller kanske nästan alla har också inträffat i den norra delen av Kalmar.


Den här bilen fotograferade jag i förra veckan i Norrliden när jag lämnade in valsedlar till kyrkovalet. Den stod parkerad på kyrkans parkering i Norrliden.


 


Jag undrar varför inte media börjar dra samma slutsatser som jag gör. Varför sammanställer inte media den senaste tidens bilbränder i Kalmar i en artikel och var de inträffat och sedan ställer frågor till polisen och ansvariga på brandkåren. Är frågan för känslig?

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards