thoralf

Direktlänk till inlägg 5 september 2017

JAG ÄR BEDRÖVAD

Av Thoralf Alfsson - 5 september 2017 19:36

I förra veckan delades vår kyrkovalsfolder ut till samtliga hushåll i Kalmar län och det har fått ett fåtal personer att vara i allra högsta grad otrevliga. Samtidigt har vi också fått flera ansökningar om medlemskap i Sverigedemokraterna. Riktigt roligt!


I Kalmar har vi också delat ut några tusen kyrkovalsfoldrar innehållande även våra valsedlar. Idag delade jag ut de sista och besökte då ett av Kalmarhems hyreshusområden i norra delen av staden. Jag nämner inte vilket. Eftersom det handlar om det svenska kyrkovalet och att vi har ett begränsat antal foldrar att dela ut så valde jag att inte dela ut till lägenheter där namnen antydde att hyresgästen kom från något MENA-land. Det vill säga Muhammed, Ahmed, Ali eller från Afghanistan med namnet Haidari o.s.v Då dessa hyresgäster med allra största sannolikhet inte är medlemmar i svenska kyrkan och därmed inte får rösta.


I vissa trapphus blev det inte många kyrkovalsfoldrar utdelade. I samband med valet 2014 delade jag ut foldrar i samma hyreshusområde och förändringen i området är enorm. Jag blev dessutom antastad av en person som undrade vad jag gjorde där. Jag var beredd på bråk men som tur var valde personen att lämna mig i fred. Nedskräpningen är bedrövlig vid vissa trapphus. Uppenbarligen slänger man allt precis där man står och går, för att inte tala om cigarettfimpar. Undrar vem de anser skall plocka upp skräpet efter dem. Vaktmästarna på Kalmarhem?


Sedan kunde jag också konstatera att dessa personer kommunicerar på sitt eget sätt. Med andra ord så högljutt som möjligt, utan hänsyn till andra hyresgäster. Att se dessa stora, kraftiga och välmående kvinnor med dyra barnvagnar och mobiltelefoner domdera omkring gör mig minst sagt bedrövad. Jag misstänker att de aldrig kommer kunna utföra något arbete i Sverige, förutom möjligen om Arbetsförmedlingen står för lönekostnaden. Ett låtsas jobb. Hur många nya asylsökande från dessa kvinnors hemländer kommer inte lockas till Sverige när de ser i vilket överflöd dessa kvinnor lever och sannolikt också skryter om till hemlandet.


När jag gick emellan husen undrade jag vad de svenskar som fortfarande bor kvar i området tänker. Trivs de? Tycker de att det var bättre förr? Har de integrerats med de nya grannarna? Jag bara undrar!


Beror den stora förändringen i hyreshusområdet på att en "white flight" har startat och som dessutom tycks eskalera?


Hur kommer de kvarvarande svenskarna rösta i nästa val? Hur kommer de som redan flyttat ut från detta område rösta? Kommer de rösta på Socialdemokraterna i Kalmar? I förra valet, 2014 röstade mellan 50-60  procent i dessa områden på Johan Persson (S) i kommunvalet. Kommer de rösta på de politiker som har skulden till utvecklingen i dessa hyreshusområden? Kommer de rösta på något parti inom 7-klövern? Jag tror tyvärr faktiskt att många kommer att göra det!


Det är den stora frågan? Jag tror tyvärr att väldigt många i dessa områden är så vänsterindoktrinerade att de inte förstår sambandet mellan orsak och verkan! Samtidigt minskar antalet svenskar i dessa områden snabbt och hur de nya svenskarna röstar vet vi ju!


Jag känner mig fullständigt bedrövad efter jag har haft denna upplevelse i ett hyreshusområde i norra Kalmar under eftermiddagen som genomgått en enorm förändring på några år.


Under förmiddagen idag var jag på kommunstyrelsemöte. Jag kan bara konstatera att flera av ledamöterna borde ge sig ut i dessa hyreshusområden och gå runt och se verkligheten. Då kanske de skulle förstå vartåt utvecklingen barkar. Istället för att käbbla om klimatförändringar, laddstolpar, att det inte får heta tjänsteman längre utan att det skall heta tjänsteperson, valkretsindelning och tusen andra skitsaker samtidigt som Sverige, vårt land och vår stad, Kalmar är på väg att gå under i ett invandrings och integrationskaos.


Jag är bedrövad idag! Kyrkovalet kommer bli en mycket intressant temperaturmätare på den svenska opinionen i vårt land!

 

PS

Jag tar mig friheten att plocka ett inlägg från Mattias Karlssons facebook. Många av mina läsare har säkert inte facebook.


Mattias Hans Karlsson

3 tim ·


"Insåg att jag glömt dela med mig av en ganska speciell händelse som inträffad för några veckor sedan. Jag satt på ett tåg som rullade in på stationen i en av våra större städer. På perrongen stod uniformerad säkerhetspersonal. När tåget stannade fick de syn på mig genom fönstret. De äntrade tåget ställde upp sig på ett led framför mig, gjorde honnör, skakade min hand och sade "Tack, du är vårt sista hopp", sedan gick de ut igen och tåget rullade vidare. Halva vagnen bestod av turister som tittade väldigt nyfiket på mig och undrade om jag var en medlem av kungafamiljen eller nåt :)"


J




 
 
Ingen bild

Cosmik Debris

5 september 2017 21:09

Jag blir inte bedrövad. Jag blir ursinnig av det du berättar! Kommer jag att kunna kontrollera ilskan?

 
Ingen bild

bow

5 september 2017 21:29

Det är ju så på många ställen i länet o det är inte roligt att se.

 
Ingen bild

Björn

5 september 2017 21:51

Det värsta är ju att hur I hela fridens ska man kunna vända utvecklingen. Något skulle ha gjorts för länge sedan.
Utvecklingen kommer att fortsätta och de som har arbete och egna inkomster kommer att flytta. Kvar blir bidragstagarna. Och hur länge kommer det kommunala utjämningssystemet att fungera, hur länge vill de "rika" kommunerna vara med och betala. Problemen börjar ju finnas lite här och var numer.
Vi ser ju redan vilka problem som finns inom den statliga och kommunala servicen.
Sjukvården och polisen har haft sina problem länge och har det blivit bättre? Våra gamla och sjuka får en allt sämre service. Och då har vi fortfarande högkonjunktur I landet.
För att inte tala om otryggheten som sprider sig. Läste på text-Tv att Sverige nu är det land som ligger I toppen I Europa när det gäller skjutningar per capita, I nivå med Mexiko.

 
Ingen bild

GBM

5 september 2017 21:56

Om media kunde sköta sitt jobb och granska makten och makthavarna. Tyvärr har ju Kalmar begåvats med ett stort antal B-journalister så något "gräv" i kommunala angelägenheter klarar de inte av. Åk upp till Norrliden och titta hur folket lever och gör ett riktigt reportage och inte de vanliga snyftreportagen som ni oftast ägnar er åt

 
Ingen bild

Blir SD-are imorgon!

5 september 2017 21:58

Tror att valresultatet i det området du besökt kommer se annorlunda ut 2018 jämfört med 2014.

Ingen omvälvande förändring, men SD kommer öka och S minska.

Skulle dock valresultatet vara oförändrat så kan jag inte se någon framtid för Sverige.

Men nu tänker vi positivt och lägger all energi på kyrkovalet.

Ska förtidsrösta imorgon och debuterar då som SD-are!



Thoralf Alfsson

5 september 2017 22:59

Det låter väldigt bra! Du är välkommen.

 
Ingen bild

Christer

5 september 2017 22:07

Jag blir också bedrövad när jag hör om t.ex de segregerade bostadsområdena, eller gängkriminaliteten, eller alla skjutningar och sveket mot våra äldre. Det kokar i mig också, men med blodet kokande tänker man inte längre så klart. Jag tänker Orsak - Verkan - Åtgärd. Det Sverige har framför sig är ingen "piece of cake", Här krävs sk Extraordinära åtgärder, där fantasin hos våra styrande är avgörande. Jag tror att man med muskler och hjärna kan komma till rätta med mycket av oönskade beteenden hos vår nyadel. Metoden är att återkalla medborgarskap, och förhandla med ursprungslandet om ett "återtagande" av personen eller familjen. Att återkalla ett medborgarskap strider mor grundlagen, en åtgärd som alltså kräver två riksdagsbeslut med ett val emellan. Att förhandla med suspekta regimer om att få återsända här icke önskvärda personer möter nog inte så svåra hinder. Det är nog mest storleken på pengapåsen som avgör. Men kan Sverige göra så här?
Så klart att vi kan, Sverige förhandlar redan med de mest skurkaktiga grupperingar som tänkas kan. Många länder betalar hiskliga summor för att få loss medborgare som sitter kidnappade som gisslan. Jag tycker inte att detta är fel, pengar kan användas till mycket. Skulle Sverige kunna tvångsutvisa några multikriminella familjer så skulle det få ett enormt signalvärde här hemma. Jag tror att detta skulle fungera, särskilt nu när vi satsat miljarder på program som visat sig inte fungera.
Kul med den uppskattning som Mattias Karlsson fick, en fingervisning om hur det kommer att gå i valet kanske?

 
soon a failed state

soon a failed state

5 september 2017 22:12

(Jag skickar om denna nu när du lagt upp en ny post).

Hej Thoralf. Inte ens 3 minuter.
Ta dig gärna tid att titta på denna.
Skrämmande är bara förnamnet.

Nu har polisen inte ens tid att genomföra ett förhör
trots att de har ett namn på den personen som
är misstänkt för en våldtäkt på en 12-åring.

http://www.youtube.com/watch?v=iOTjfuGpEo4&t=1s

http://www.youtube.com/watch?v=iOTjfuGpEo4&t=1s

 
Ingen bild

s29

5 september 2017 22:23

Nu leder vi både våldtäcktligan och antalet mordfall per capita i Europa.Utan våra "häckningsparasiter" hade vi troligtvis mest haft problem med fyllekörningar .

 
Ingen bild

Uppgiven

5 september 2017 22:26

Svenskarna har dömt sitt eget land till undergång.
Bara att förhålla sig till.
Hoppas på att få tillbringa mitt pensionärsliv långt i från detta land.

 
Ingen bild

Lotta_1

5 september 2017 22:52

Tittar på Aktuellt och debatten mellan moderaterna och sossarna gällande moderaternas senaste försök att locka tillbaka väljare från SD, dessutom genom att återigen, utan att skämmas ta över ytterligare ett förslag från SD nämligen tiggeriförbud. Man tar sig för pannan när man lyssnar på sossen och hennes prat om vårt ansvar. Vi har visst ansvar för hela världens befolkning enligt våra urusla politiker. Jag anser att vi inte har något som helst ansvar för tiggande zigenare trots att SVT lyckats hitta en att intervjua som enligt egen utsago skulle svälta ihjäl i sitt hemland. Hur hon och familjen där äldsta dottern, 18 år överlevt i större delen av sitt liv i hemlandet innan modern tack vare idiotiska beslut i EU som släppte in Rumänien och Bulgarien öppnat dörren för dessa individer frågar ju så klart inte journalisten.

 
Ingen bild

S riggar reglerna till sin egen fördel

5 september 2017 22:57

Den stora skandalen kring Socialdemokraternas spelverksamhet handlar inte om partiets dubbelmoral, utan om att man uppenbarligen har utformat lagen utifrån vad som gynnar partiet.
http://www.gp.se/ledare/s-riggar-reglerna-till-sin-egen-f%C3%B6rdel-1.4602628

 
Ingen bild

Cosmik Debris

6 september 2017 00:24

Nu visar det sig att Dan Eliasson har fortsatt att begå grova brott och korrumpera och rasera fungerande myndigheter. Någon som är förvånad? Försvårande av brottsutredning, korruption, och nu det här?

Galningen måste fängslas.

Är det fler än jag som är dödligt trött på Tomas Tobé? Den lille reptilen dyker upp överallt och ska vara ”tydlig” och ”konstatera”. Jag vill vara tydlig och konstatera att den mannen inte har någon som helst trovärdighet.

 
Ingen bild

Blåsippan

6 september 2017 00:32

Gick ur svenska kyrkan för elva år sedan men gick med igen bara för att rösta och ska sedan gå ur igen. För att ge kulturmarxisterna en käftsmäll. Mattias Karlsson är tyvärr inte lösningen. Det borde alla upplysta begripa. Det bästa som skulle hända SD vore om just han försvann så att SD blev SD igen.

 
Ingen bild

SDare

6 september 2017 05:54

Ja, det var en nyttig promenad som väldigt många i Sverige borde ägna sig åt.
Synen man möter, ser precis likadan ut i alla områden med denna konstellation av innevånare.
Ni som fortfarande inte fått upp ögonen, borde ta på skorna och ge er ut på en nyttig ögonöppnar promenad i närmsta segregerade bostadsområde. Finns på alla orter

 
Ingen bild

Arnrik Henstad

6 september 2017 06:13

@Blir SD-are imorgon!
Varmt välkommen till den ständigt växande Sverigevänliga rörelsen
@Lotta_1
Ja så är det, men hela tiden enbart med andras pengar, när dom är slut, är bidragskalaset slut.

 
Stefan K

Stefan K

6 september 2017 07:17

Din upplevelse från ett mångkulturellt område skriver jag under på. Har själv bott i ett sådant.
Anställda på det kommunala bostadsbolaget har sagt ett och annat som säkerligen inte är pk.
Misstänker att det sägs ett och annat bakom kulisserna på Kalmarhem också.

http://petterssonsblogg.se

 
Ingen bild

SM811

6 september 2017 07:59

OT:
"Ny IT-skandal avslöjad: Rikspolischefen bröt mot lagen – lämnade ut hemliga polisregister okrypterat till privat företag"
https://nyheteridag.se/ny-it-skandal-avslojad-rikspolischefen-brot-mot-lagen-lamnade-ut-hemliga-polisregister-okrypterat-till-privat-foretag/
Svetsarn Löfven tycker säkert att "kräks" Eliasson är lämplig att sitta kvar som chef?

 
Ingen bild

Stefan A

6 september 2017 08:01

Hade det varit Sverigedemokraterna som presenterat förslaget om tiggeriförbud Så hade SVT omedelbart efter lagt in ett snyftreportage, men nu var det M och Då gör man inte så, ett av många sätt SVT har för att manipulera sina tittare.Tur att det var en sossa som fick sitta och ömma för andra länders befolkning,Är säker på att det finns hundratusentals Svenskar som inte tycker att de
Lever I något överflöd, kollade platsbanken I min kommun och det var nästan Bara ofantliga sektorn som erbjöd fast heltid tillsvidareanställning, I övrigt Var det tidsbegränsad eller deltid eller prestationsbaserade och bemanning
Som eventuellt sökte folk, samt en del som jag vet inte är aktuella längre,Undrar hur mycket "luft" det finns I arbetsförmedlingens siffror, en myndighet Jag inte har något som helst förtroende för längre.
Ja man bör I möjligaste mån undvika att hamna I bråk med invandrare
De brukar ha en överslätande syn på mened, vittnen dyker upp bland
Släktingar och bekanta som vid tillfället befann sig 10 mil från händelsen Eller t.o.m på andra sidan jordklotet.

 
Ingen bild

Stefan A

6 september 2017 08:36

OT, men det här gör mej förbannad, hade personen i fråga gått in och rånat en butik hade det blivit fängelse men att råna på nätet ger rabatt, tycker tvärtom att råna på nätet är systemhotande och bör straffas hårdare, 3000 i böter avskräcker ingen, risken är 100 % att denne person dyker upp på någon annan site och fortsätter lura folk...

http://www.helahalsingland.se/gavleborg/soderhamn/lurade-till-sig-over-40-000-kronor-via-tradera-doms-till-boter

 
Ingen bild

Helen

6 september 2017 08:40

För ca 10 år sedan, i mitt tidigare jobb, arbetade jag under en period i den stadsdelen jag tror du skriver om, Thoralf. Tidigare är väl området att betraktas som ett arbetarklassområde men då var en stor delar de boende invandrare. Det var så slående hur skillnaden på hur det såg ut i de hus där svenskar bodde och de med invandrare. I de med svenskklingande namn var det rent, snyggt och prydligt. I källargångarna låg trasmattor. Där majoriteten var invandrare såg det däremot för dj***gt ut! I trappuppgångarna låg cyklar slängda, barnvagnar stod och trängdes, skitit och skräpigt. Källarkorridorerna var belamrade med mattor, täcken och annat bråte. Helt otroligt vilken skillnad!

Thoralf Alfsson

6 september 2017 08:46

Det är inte första gången jag ser detta men detta område hade förändrats radikalt på bara några år.
Jag har sett ännu värre exempel i Norrliden tidigare.

 
Ingen bild

Gustaf

6 september 2017 09:00

Cosmik Debris; Ja, en plutt Tomas Tobè blir inte något liksom...

Råkade hitta Jimmie Åkesson i intervju i morse. Svarade lugnt o sansat och hade enligt min syn en klädsam avmätt attityd till utfrågarna.
Bra, Åkesson behöver inte vika undan eller ner sig.

 
Ingen bild

Lena

6 september 2017 09:02

Nog pågår en "white flight" alltid, men denna gång flyr jag inte ett invandrardominerat område, utan flyttar p g a jag blir tvungen att sälja mitt hem för att kunna betala räkningar. Vi som är äldre och sjuka men inte får deltidssjukskrivning har heller inte rätt att få hyresbidrag. Alltså anser FK att jag kan arbeta heltid, och därmed gör kommunen också det. Ha ha så lurad man kan bli! Har arbetat heltid i 36 år, undrar hur många miljoner i skatt det blir?

Trots att jag inte gillar Mattias Karlsson så var historien i alla fall kul. Många griper nu ett halmstrå.

 
Ingen bild

Hulda mk1

6 september 2017 09:11

Med tanke på de "varma känslor" som råder mellan Jimmie Åkesson och Dan Eliasson, svider det säkert extra inom "Rörelsen" om Eliasson tvingas avgå.. :-)

 
Ingen bild

Jenny K

6 september 2017 09:11

Måste höra med dig Thoralf ang förtidsröstning i riksdagsvalet 2018. Vid förtidsröstning ligger valsedlarena tillgängliga för jag vet inte vad, fusk? Hatet i 7klövern är så stort och Sverige har blivit så korrupt så själv tänker jag rösta på valdagen för att minimera risken för fusk.

 
Ingen bild

weasel

6 september 2017 09:15

När det gäller det här med moderaternas populistiska "förslag" ( läs : röstfiske ) om tiggeriförbud ;
Det känns inte så där värst trovärdigt med tanke på att moderaternas tre allianskollegor säger Nej till förslaget och det enda partiet som säger Ja till förslaget är...det partiet som moderaterna vägrar att prata med eftersom dom inte står för samma värderingar...
:)

 
Ingen bild

Jenny K

6 september 2017 09:18

Jag har letat efter intervjun med JÅ i morgonsstudion men inte hittat den. Vid vilken tidpunkt är det. Tacksam för svar.

Thoralf Alfsson

6 september 2017 09:36

Skall ha varit 08:00 enligt uppgift

 
Ingen bild

S-E Karlsson

6 september 2017 10:34

Sjöslätt i Berga Högsby har ännu inte fått valsedlar från SD i Kyrkovalet ! Kanske dom kommer .

 
Ingen bild

ire ren

6 september 2017 10:53

Och så ställer en muslim upp i riksdagsvalet från Kalmar. En som dessutom redan är ökänd. Där vinner de säkert en del röster bland pensionsräddarna, men förlorar säkert lika många från annat håll.

Thoralf Alfsson

6 september 2017 12:07

Om det är Nasim M du syftar på så tillhör han en mindre gren av islam. Jag tror att många sunni och shia muslimer inte röstar på Nasim M av den anledningen men det är förstås bara en gissning från min sida.

 
Ingen bild

SD-väljare

6 september 2017 11:16

"UPPDRAG GRANSKNING · På Sjumilaskolan i Biskopsgården är var fjärde manlig elev som gått ut högstadiet mellan 2011 och 2015 lagförd för någon form av brott. På Nordlyckeskolan någon mil därifrån är det bara var tjugonde."

Katastrofala siffror.

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

6 september 2017 12:04

Många säger att utbildning är viktigt.
Stefan Löfven pratar också om det.
Han försöker att motivera ungdomarna att dom måste utbida sig.
Det är bara det att dom tror inte på honom för att dom har ju sett att i Sverige kan vilken outbildad idiot som helst bli statsminister.
"We are not drunk yet ! Mr. Kennedy.

 
Ingen bild

World Traveller

6 september 2017 12:17

Varför försvinner all text när man skriver?

 
Ingen bild

World Traveller

6 september 2017 12:20

Titta på Svt Forum om ni vill bli riktigt bedrövade. Batikhäxa efter batikhäxa talar sig hesa för att vi MÅSTE ta emot fler, många fler från MENA. Helst flera miljoner.

 
Ingen bild

Stefan K

6 september 2017 12:20

Jenny

http://www.aftonbladet.se/a/d3bX1

 
Ingen bild

Gustaf

6 september 2017 12:42

Fria Tider visar marschen över gränsen vid Pajala.
fredrik reinfeldt; "Tack för att ni valde Sverige"
Arma Land !

 
Ingen bild

Jenny K

6 september 2017 12:59

Tack Stefan K!

 
Leif W H

Leif W H

6 september 2017 15:06

Våra politiker och faktiskt samtliga medborgare borde besöka våra förorter och invandrartäta områden för att bilda sig en egen uppfattning. För den som inte vågar så kan ett besök till tex Göteborgs centrum säkert vara nog så skrämmande.....

http://www.kyrkovalet.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Sammy

6 september 2017 22:46

Lätt att förstå att det är Norrliden =)

Thoralf Alfsson

6 september 2017 23:10

Nej, det var inte Norrliden.

 
Ingen bild

S-E Karlsson

7 september 2017 09:08

Ber så mycket om ursäkt , Sjöslätt i Berga i Högsby kommun har visst fått SD-s valsedlar till kyrkovalet , hustrun hade ordningsamt ställt undan kuvertet ,Sverige är räddat !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards