thoralf

Direktlänk till inlägg 3 september 2017

LANDET GRATIS

Av Thoralf Alfsson - 3 september 2017 23:45

 


Det var med en viss förvåning jag läste denna artikel i lördagens Ölandsbladet. Jag tolkar det som att det ensamkommande barnet, som inte längre är något barn fått nej hos socialförvaltningen i Mörbylånga kommun.


Nu har den ensamkommande fått hjälp av någon vuxen att skriva ett medborgarförslag som bara gäller honom själv. Det kan knappast kallas för ett medborgarförslag. Jag hoppas att Mörbylånga kommun stoppar det i papperskorgen så snart som möjligt.


Är det personens gode man som hjälpt till att författa ett medborgarförslag. I landet gratis kan allting hända.


Det kanske vore en idé att uppmana alla ungdomar i Mörbylånga att skriva ett medborgarförslag där de önskar körkort och möbler betalda av skattebetalarna. 

 
 
Ingen bild

Björn

4 september 2017 00:04

Buffertsparande pengar!!
Verkar ju som att han redan har fått alldeles för mycket av våra pengar. Alla vi andra har fått spara ihop eller ta lån för möbelköp och körkort.
Men skulle inte bli förvånad om han skulle få pengar ändå.

 
Ingen bild

Cosmik Debris

4 september 2017 00:13

Hanif Bali (M): Flyktingbarnen det ”största välfärdsbedrägeriet i vår historia”

https://twitter.com/hanifbali/status/904377054010986497

Det är många som blivit förmögna på detta gigantiska bedrägeri. Socialdemokraten Jan Emanuel är en av alla dessa bedragare. Ferrari, Harley Davidson och Lamborghini kan denne "entreprenör" ”unna” sig på skattebetalarnas bekostnad. I sin 30-miljonersvåning vilar sedan den strävsamme sossen ut och samlar krafter. 2918:- per dygn kostar det att hålla ett muslimskt ensamkommande skäggbarn vid liv.

Att sedan pensionärer inte ens kan få rullator, skiter sannolikt den solidariske sossen i.

Ny supervinst för Jan Emanuel – på flyktingar
http://www.expressen.se/nyheter/ny-supervinst-for-jan-emanuel-pa-flyktingar/

Vidrig typ. Typisk SOSSE!!

 
Ingen bild

Observer

4 september 2017 01:19

Ansvariga som ger bort Svenskarnas skattepengar till lyxmigranter bör i en nära framtid ställas inför domstol!
Allt annat är galenskap.

 
Ingen bild

Observer

4 september 2017 01:23

Ge migranten om denne får stanna, vill säga, möjligheten att köpa en spade och möjlighet att efter prövning köpa en bit mark.

NÅN FLER SOM TÄNKT PÅ VARFÖR I N G E N TYPISK INVANDRARE BLIR BONDE!!?

...Det kanske bara är stadsbor som kommit hit?

 
Fågelskådarn

Fågelskådarn

4 september 2017 02:51

Om det går igenom har sossestället skitet i det blå skåpet men som sagt sista idioten är inte född. Han får väl låna av reseledaren som lurade hit honom med falska förspeglingar.

http://Thoralfs blogg

 
Falken

Falken

4 september 2017 03:34

Läser i Kvällsposten om Jesper Gustafsson autistisk som vägras hjälp och hans assistent som han haft 30 timmar i veckan inte får fortsätta man får betänka att etniska svenskar skall inte ha någon fördel av att vara född i landet alkt till den nya pöbeln från Menaland man för kväljningar och tackar sig skälv för att man bir kvar i E län fast jag älskar Öland över allt annat men landskapet är fint men styrande är SKIT FOLK som jag kommer följa och ta kontakt med vad det lider. Tänk på dom som är sjuka o gamla politiker fy faan moderstpamp se dig om.

http://Thoralfs blogg

 
S

S

4 september 2017 07:06

Du låter nästan förvånad Thoralf? Var inte det. Har du bara rätt bakgrund ges du alla möjligheter och chanser.

http://petterssonsblogg.se

 
Ingen bild

Lotta_1

4 september 2017 07:11

Jag har också ett medborgarförslag: Skicka tillbaka alla dessa kravmaskiner till där de kommer ifrån. Där kan de kräva så mycket de vill. Jag är så innerligt trött på alla parasiter som väller in i landet. Snart kommer det välla in från Finland som alla kommer söka asyl här trots att de helt saknar asylskäl, det har redan Finlands myndigheter slagit fast. Har man fått avslag i ett land borde man inte kunna söka i ett annat. Samma sak med att de har rätt att söka asyl i vilket land de vill. Självklart skall man söka asyl i första land man kommer till där fred råder. Det är inte rimligt att man skall kunna resa gen 7-8 länder där fred råder utan att söka asyl bara för att villkoren är bättre i ett annat land. Beslutar man sig för att resa vidare från ett land utan att söka asyl är man inte längre att räkna som flykting utan en ekonomisk migrant. Ekonomiska skäl är inte asylgrundande vilket gör att alla de som kommer hit borde skickas tillbaka till där de kommer ifrån. Saknar man id-handlingar borde man självklart inte heller släppas in för man kan inte resa genom så många länder utan att kunna legitimera sig. Endast så kan man komma till rätta med överutnyttjandet av de ålderdomliga asyllagarna som borde anpassas efter dagens samhälle och inte efter den tid då de skrevs. Sätt stopp för asylbluffarna.

 
Ingen bild

Grannen

4 september 2017 07:56

När man läser detta helvete om dessa skäggbarn så mår jag illa,alla svenska barn vad ska vi göra glömma dom? Det är väl inte att det blir grupperingar samhället. Varför skickar samhället inte ut alla som gjort brott i stället,en och ge skäggbarn körkort. Finns det inga svenska barn?

 
Ingen bild

Gränsjägare -87

4 september 2017 08:31

Och här vandrar nya lyckosökare in över gränsen i norr!

https://samnytt.se/uppgifter-asylmarschen-mot-sverige-har-redan-borjat/

Det är ju själve f-n otroligt att denna illegala invandring får fortgå som direkt strider mot Dublin-förordningen!

Finland har nekat dessa asyl och de har ingen rätt att vistas i Sverige.
Borde inte finnarna ha skyldighet att sända tillbaka dessa till senast kända destination?
Ingen som helst gränskontroll här inte!

Men om man tar över lite röddiesel över gränsen i tanken, då finns det resurser att lagföra svensson för att staten inte ska gå miste om någon stackars skattekrona!

Vad dessa invällare kommer att kosta efter några års gratisvistelse här i riket är ju som vanligt helt irrelevant.

Det gör ont i en gränsjägares hjärta att låta denna invasion fortgå, och dessutom med vårt lands ledares välsignelse.
Funderar ofta vad vitsen med militärtjänstgöringen var när landsförrädare styr riket.

Må dessa kräk ställas inför riksrätt en vacker dag, och låt de sanna svenskarna verkställa domen.

 
Ingen bild

Hasse Pannband

4 september 2017 08:45

Bedrägeriförsök mot Mörbylånga kommun. Uppenbart.
Så otroligt fräckt att söka bidrag när egna
besparingar finns.

Vi måste hugga av alla dessa bidragssnablar
som primaterna suger sej fast med.

 
Ölandsbonde

Ölandsbonde

4 september 2017 09:37

Lugna ner er litegrann. Hen har ännu inte fått några pengar. Dessutom tror jag det är arbetsförmedlingen som servar med körkortskostnader i enlighet med något av Sylvas alla projekt på området. Möbler kan bli svårare. IKEA, kanske? De gör mycket stora pengar på alla nya hem som ska möbleras.

http://vzhr

 
Ingen bild

Lasse P

4 september 2017 09:46

Skicka hit hela afrika och Syrien befolkningen och skicka ner alla svenskar till deras länder. Sedan efter några år kan vi komma hit som flyktingar och få samma uppvaktning dom. Fri sjukvård, bostad mm.
Sedan sitter man bara och röka pipa och skratta åt befolkningen som arbeta.De du

 
Ingen bild

dajevlar

4 september 2017 09:54

Helt sjukt!

Och då har ändå den här individen SPARAT sina pengar på nåt svenskt konto som alltså kan spåras (vilket är orsaken till att han inte får försörjningsstöd förrän de är slut). De allra flesta sparar nog inte sin pengar som de fått från oss, utan spenderar dem eller skickar hem dem – och fortsätter få stöd.

Nu testas alltså en nivå till. ”Vill ha mer fastän jag redan har!”.

Hur länge ska denna cirkus fortsätta? Vad händer med samhället? Vad är det för bakterie eller virus som kommit in i hjärnorna hos en del?

(Jag vet – ”krossa välfärdssystemen” sa Reinfelt en gång i tiden – han är på god väg…)

 
Ingen bild

Uppgiven

4 september 2017 10:06

Viljan att betala skatt minskar i motsvarande grad som Sverige släpper in snyltgäster som skändar vårt folkhem.

 
Ingen bild

Bidragsbetalaren

4 september 2017 10:24

Många av våra pensionärer lever under fattigdomsgränsen, dom får 2 potäter och 1 köttbulle som lunch, Sverige världens bidragsmetropole, med gratis inackorderingar till diverse asylturister, all inclusive, pengarna regnar över dom som manna ifrån himlen, hursomhelst så skulle hen överklaga kommunens beslut, förvånar inte mig då om hen får rätt i överklagningen.. trodde dom här jönsarna redan var högutbildade läkare ingenjörer osv bla bla bla bla bla bla

 
Ingen bild

Magnus

4 september 2017 10:26

Förslag: Alla som läser denna blogg skickar in medborgarförslag till sina hemkommuner med exakt samma text men med hänvisning till att svenskar ska ha rätt till "gratis" möbler och körkort. Kanske kommunerna fattar hur snett samhället är.

 
Ingen bild

Lena

4 september 2017 10:30

Oh jag tar mig för pannan, detta gigantiska falskspel av de styrande! De pratar jämt och ständigt om "att inte ställa grupp mot grupp" och sedan är det JUST VAD DE GÖR:
Läs @Falkens inlägg.
Jag är själv drabbad och får inte hjälp varken av FK eller Kommunen och är snart 65 år (om några år) och har en grav sjukdom. Men jag vet att det är MÅNGA SOM HAR DET MYCKET, MYCKET VÄRRE och som INTE FÅR HJÄLP.
Vi är GRUNDLURADE! Alla miljoner jag betalat i skatt som skulle gå till en försäkran om att få hjälp vid svår sjukdom! Men icke de delas nu ut till lyxmigranter som är rena rama bedragarna.

 
Ingen bild

Dra in bistånd snarast

4 september 2017 10:47

Vill ni inte ta emot era medborgare?
Åtgärd dra in bistånd.

Bistånd från Sverige till europeiska länder!
Komplett vansinne.
https://openaid.se/sv/aid/sweden/all-countries/all-organisations/all/2016/

https://openaid.se/sv/aid/2016/

 
Ingen bild

DuGamlaDuFria

4 september 2017 11:00

Vi och dom politik som alliansen och S så framgångsrikt fört...Må straffet bli hårt för dessa landsförrädare när det sovande folket vaknar. Jag är ingen våldsam person men sakta men säkert förändras man när man läser och hör hur dessa parasiter särbehandlas. Mycket vill ha mer...

 
Ingen bild

vmm

4 september 2017 11:14

Jag kan tänka mig att tidningen uppmärksammat det här medborgarförslaget (vem det nu än är som är medborgare i sammanhanget) just för att det är så stolligt. Helt befängt att via ett medborgarförslag och kommunfullmäktige få betalt för ett körkort! Då har man inte koll på hur samhället fungerar.

 
Ingen bild

Friholt

4 september 2017 11:23

Är brevet möjligen en batikhäxas vädjan för att få hennes sambo på grön kvist?

 
Ingen bild

C Andersson

4 september 2017 11:25

http://www.ostrasmaland.se/kalmar/pensionarer-far-resa-for-en-hundring/

"För hundra kronor får alla som fyllt 65 år resa hur mycket som helst i hela länet på buss och tåg på tider när det är lågtrafik. På måndagen presenterades Seniorkortet, som börjar gälla från årsskiftet."

Hur länge varar den biljetten? Ett dygn, en vecka, en månad eller ett år? Lågtrafik?

På onsdagar har de pensionärsrabatt i Cityhallen. Och på tisadagar är det pensionärsrabatt i Jämjöhallen. Det passar bra för jag har annan gärning i Jämjö de dagarna. Då kör jag bil.

På fredagarna kommer de från Arontorp och säljer kroppkakor i Cityhallen. Då går jag. I Karlskrona är det störst efterfrågan.

Om några veckor ska vi gamla åka till Öland på skördefest. Vi ska till Arontorp. Där har jag aldrig varit förut. Vi åker buss. Inte kommunalt. Balder-Buss tror jag - det är kommunen som har hyrt. Men vi betalar allt själva. 400 kr + kroppkakorna tror jag det var. Jag tror det är billigare än att åka med KLT.

 
Ingen bild

Svetsaren

4 september 2017 11:33

Det enda bidrag han ska ha är till en enkel biljett hem.

 
Ingen bild

Sven Dacke

4 september 2017 11:52

Barometern ute och frågar vilka frågor som är viktiga i valet

Berätta

http://www.barometern.se/kalmar/ett-ar-till-valet-2018-vilka-fragor-ar-viktigast-for-dig/

 
Ingen bild

Lena

4 september 2017 12:02

Tack Thoralf för idogt sökande efter sanningen och gör journalisternas arbete! Läs Samtidens fräna attack på MSM.

https://samtiden.nu/2017/09/ekot-vi-vet-var-vi-hor-hemma-hos-extremvanstern/

 
Ingen bild

Hacke

4 september 2017 12:02

@Lotta_1 (7:11)

Bra klarläggande kring saker som borde vara självklara att efterleva. Och naturligtvis, nya asyllagar bums. Skandal att ingen väckt det kravet på riksdagsnivå.

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

4 september 2017 12:08

Vilken otur att man föddes i det land som har dom värsta stolpskotten som ledare av alla länder !
Det finns visserligen länder med grymma ledare men inget annat som jag vet där ledarna låter sig invaderas av människor som vill oss ont.

Att ta väl vara på sitt eget folk är den absolut viktigaste uppgiften för ledningen och det skiter man fullständigt i i detta dårarnas paradis.
EU är ett djävulens påfund och bör avskaffas snarast.
Medlemsländerna kan jämföras med flugor som har fastnat i ett spindelnät och EU-spindeln kommer och förgör en i taget.

 
Ingen bild

Niklas R

4 september 2017 13:12

Man ska komma ihåg att du får den politik som dina grannar röstar på.

Detta är den politik dina grannar vill ha så då får du fråga dem, hur tänkte de då?

En väljare kan inte smita undan sitt ansvar. Att rösta är en maktutövning. Och precis som all annan maktutövning så är det den som utövar den som har ansvaret.
Lägger du din röst på L eller V, då har du sedan ett ansvar för den politik som dessa partier för.

 
Ingen bild

C Andersson

4 september 2017 13:41

@Jag svarar mig själv@

Jag missade att det stod per månad i det finstilta. Men det spelar ingen roll för mig för jag åker aldrig kollektiv åt det hållet. Däremot åker jag till Köpenhamn någon gång ibland för att hälsa på. Åka fram och tillbaka för hundra kronor är inte att tänka på. Men man åker nästan från port till port. Det är värt en hel del.

 
Ingen bild

Lotta_1

4 september 2017 20:09

Med tanke på att de ekonomiska migranterna i Finland befunnits helt sakna asylskäl infinner sig frågan varför de inte utvisas till sitt hemland? Varför släpps de vidare till Sverige? Tycker frågan skulle ställas till Finlands regering.

 
Ölandsbonde

Ölandsbonde

4 september 2017 22:20

Lite utanför ämnet.
Jag har två kvinnor som jag besöker då och då med övernattning. Båda sätter på TV4´s morgonprogram för att "de vill ha lite nyheter". Själv läser jag annat på min telefon och har öronpropparna i.
I dag ringde en av damerna och frågade vad det är som händer i Sverige? Hon var bekymrad över all skottlossning. Det händer väl inget särskilt, sa jag. Det är väl den gamla vanliga berikningen av mångkulturen. Vi kan inte ha det så här, sa hon. Tänk på att nästan alla i hela landet vill ha det så här, sa jag. Men du vill väl inte ja det så, sa hon. Nej, men jag är i en minoritet, sa jag.
Hon vet att jag röstat SD och haft svårt att få ihop det med att jag skulle vara rasist-nazist, som de säger på hennes TV4.

Detta kommer att bli min melodi framöver. Vid allt prat om läget i landet kommer jag att säga: "Visst kan det se illa ut, men majoriteten vill faktiskt ha det så här."

http://vzhr

 
Ingen bild

s29

4 september 2017 22:32

Enligt ekonomiska experter i USA samt avhoppade CIA agenter så kommer EU att braka åt helvete inom 5år.Jag ser fram emot det.Sen kommer agnarna att skiljas från vetet,och "flygtingarna" fly tillbaka.Någonting säger mig att det kommer bli jävligt varmt att vara korkad Sverigehatare då.

 
Ingen bild

Ludvig

5 september 2017 07:26

Det skulle inte förvåna mig om han får det, dom ska ju ha allt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards