thoralf

Direktlänk till inlägg 16 juli 2017

HENRIK SCHYFFERT OCH DET GODA HATET

Av Thoralf Alfsson - 16 juli 2017 08:38


Igår blev jag morfar för första gången! Farfar har jag varit under många år.


Min dotter födde en pojke under lördagen men jag kan inte vara öppen med vem min dotter är. Jag kan inte skriva på min eller hennes Facebooksida eller liknande på grund av alla hatiska vänstermänniskor som ”trollar” allt i mitt flöde. Det är inte bara Expo och Inte rasist men och deras följare som försöker göra livet besvärligt.


Min glädje och lycka över att allt gått bra för min dotter och sambo får jag hålla lite för mig själv! Öppnade igår en flaska Villa Puccini så det blir lite extra festligt till maten i min ensamhet.


Det finns många vänsteridioter som följer allt som ”Inte rasist men” skriver på sin Facebooksida. Där finns de "godkända" hatarna, Christian Gustafsson men jag förstår att det skulle du aldrig skriva om. Det är ju ändå bara en Sverigedemokrat som blir utsatt och då handlar det ju om det "goda hatet". Vilket hyckleri!


Henrik Schyffert ställde i veckan in två ståupp-föreställningar som var slutsålda på Kackelstugan på Öland till helgen, vilket Barometern skrev om och som sedan publicerades på Barometerns Facebooksida. Henrik Schyffert gav ingen förklaring till sitt avhopp.


Det kommenterades flitigt på Facebooksidan. Barometern skrev till och med en artikel om hatet mot Henrik Schyffert. I artikeln skrev Barometerns journalist.


”På torsdagsmorgonen hade närmare 150 kommentarer skrivits.

 

”Grattis Kackelstugan”, ”Såå skönt” och ”Det ska Kackelstugan bara vara glada för” var några av kommentarerna.

 

Många kommentarer var dessutom av politisk innebörd och utlöste en stor debatt i flödet: ”Han kan ju inte köra med samma vänstervridna humor, svenska folket har ju äntligen fått upp ögonen”, skrev en person.

 

Pelle Aldestam, artistbokare på Kackelstugan, är bestört över reaktionerna.

– Det här hatet som uppenbarligen finns mot en person som Henrik Schyffert, det kunde jag aldrig tro. Snarare trodde jag tvärt om.”

 

Man kan ju fråga sig i vilken värld som Pelle Aldestam lever i om han anser att dessa kommentarer kan betraktas som hat. Ännu märkligare är det att Barometern gör en stor affär av det hela och skriver en snyftartikel. Att det finns många som starkt ogillar Henrik Schyffert råder det nog ingen tvekan om! Men i detta fall kan man nog använda ordspråket som man bäddar får man ligga. Spyr man galla över en grupp människor kan man knappast räkna med att bli omtyckt av samma grupp människor. Ovanstående klipp tycker jag räcker som förklaring.


Henrik Schyffert kan skatta sig lycklig över att det finns människor som betalar för att se honom.



Personligen blir jag faktiskt irriterad på Barometerns Christian Gustafsson som skrivit artikeln. Han vet uppenbarligen inget om hat. Jag vet betydligt mer!


Jag kan inte ens ha mina närmaste i familjen och släkten som vänner på Facebook! Risken är stor att vänstermänniskor då kan koppla dem samman med mig. Vilket kan leda till att mina barn, barnbarn och släktingar drabbas av hat på nätet. Inte bara på nätet utan också i det verkliga livet, på sin arbetsplats eller i skolan för mina äldsta barnbarn.


Jag har blivit utsatt för misshandel, skadegörelse, olaga hot, ofredande och andra kränkande behandling på grund av att jag är en mycket aktiv Sverigedemokrat.


När jag för några år sedan utsattes för kränkande klotter vid mitt bostadsområde i Kalmar väckte det inte speciellt mycket uppmärksamhet. Kalmar kommun var dock snabbt ute och sanerade på sin egendom. AFA klottrade dock också på flera elskåp i mitt bostadskvarter men Kalmar Energi har dock fortfarande inte försökt sanera detta efter flera år. Svagt! Man låter hatet stå kvar och lysa varje dag för alla som passerar!


 

 

 


När skall media granska dessa ljusskygga individer? Nyligen var det kravaller i Hamburg och svensk media duckade så mycket de kunde från att skriva om dessa vänsterextremister från Sverige som deltog i kravallerna. Men när man lyssnat till Janne Josefsson så förstår man ju varför media lägger locket på. 


Varför kopplas aldrig dessa vänsterextremister till Vänsterpartiet? Varför får aldrig Jonas Sjöstedt svara på frågor om dessa personer? Journalistkåren är bedrövlig.


I december förra året skrev jag fyra blogginlägg om det goda hatet i en förhoppning om att kunna upplysa pk-journalisterna om verkligheten. Sannolikt blundade de för hur verkligheten ser ut. Men jag påminner dem ännu en gång.


http://thoralf.bloggplatsen.se/2016/12/09/11394773-det-goda-hatet-del-1/

http://thoralf.bloggplatsen.se/2016/12/10/11395079-det-goda-hatet-del-2-national-pen/

http://thoralf.bloggplatsen.se/2016/12/11/11395711-det-goda-hatet-del-3/

http://thoralf.bloggplatsen.se/2016/12/12/11396112-det-goda-hatet-del-4-pelle-frylestam-och-galleri-svalan/


När Henrik Schyffert får några ironiska kommentarer eller att man har åsikter om hans uttalanden så är det omgående hat som får uppmärksamhet i media. Det är ett förbannat hyckleri!

 

PS

För min egen del blir jag dock bara än mer motiverad av det "goda hatet". Idag blir det utdelning av min sommarfolder på norra Öland. Det sovande folket måste väckas!

 
 
Ingen bild

valle

16 juli 2017 09:45

Det här var väl också en snyftartikel.

Thoralf Alfsson

16 juli 2017 10:06

Nej, jag är stolt över att jag står upp mot dessa synnerligen obehagliga krafter och som jag avslutar så blir jag bara än mer motiverad i mitt arbete.

Det är inget snyft utan enbart en reflektion över hur media stödjer det goda hatet!

 
Ingen bild

Christer

16 juli 2017 10:33

Henrik Schyffert är sorglig figur. Redan när Nile City gick (1994) gav han ett mediokert intryck, någon egentlig humor har han inte. Precis som Youtubeklippet visar, är han bara en plump figur. Det otäcka är att han får så stort utrymme i media trots att han är så aningslös. Den enda ekonomiska aspekt han kunnat visa fram angående den förda flyktingpolitiken är - "Sverige är ett rikt land, så detta har vi råd med!" Ett barns analys, tycker jag.

 
Ingen bild

Ozzy

16 juli 2017 10:36

Mår illa bara jag ser den stackars efterblivne idioten Schyffert.

 
Ingen bild

Anders

16 juli 2017 10:52

Stå på dig..

 
Ingen bild

Lena

16 juli 2017 11:29

Det som @ Christer skriver är ungefär vad jag tänker om Schyffert, men efter det här inlägget av Thoralf så ser jag ju att Schyffert är så nära vansinnet som man kan vara! Karln är ju inte riktigt klok och bra att du tar fram detta @Thoralf. Det ska komma i dagen vad vänsterslöddret är för ena människor.

 
Ingen bild

Lena

16 juli 2017 11:38

I gårdagens inlägg "Ölandsbladets sommarpratare.." lade jag in en länk till en intervju från Almedalen, där Janne Josefsson intervjuas av K G Bergström. Två saker som Janne säger som väcker uppmärksamhet, det ena att han mött många kommunister på hans arbetsplats SVT, men aldrig någon högerextremist. den andra saken är att när han ville göra program om vänsterextremister så tycke han chef inte att behövdes "de ville ju det goda", och då är väl allt tillåtet va? Vänster behöver verkligen ta itu med sin egna extremister och första steget är att erkänna att de finns!

 
Ingen bild

Lena

16 juli 2017 11:41

Tycker det är för j-vligt att du ska behöva se AFAS klotter!

 
Ingen bild

Lena

16 juli 2017 11:45

Den sista kommentaren var ämnad till dig Thoralf, glömde bara bort det. Det är så viktigt det du gör, att ta upp detta. De (AFA) etc försöker skrämma oss till tystnad! Vilka associationer får man då? De är fascister!!! Det är faktiskt inge idé att visa rädsla mot sådana här personer, då blir de bara mer triggade. De är galna människor helt enkelt.

 
Ingen bild

Gubben Svensk

16 juli 2017 11:46

Henrik Schyffert och Pelle Aldestam -
Ger man sig i leken så får man tåla, annars är man
en riktig chicken!

 
Ingen bild

Cecilia

16 juli 2017 12:12

Henriks uppträdande är vare sig hat eller hot. Han visar bara hur oerhört lågt stående han är, som människa betraktad. Vad tycker hans föräldrar? Hans mor-farföräldrar? Stolthet? Knappast. Jag hoppas han inte har några barn.

 
Ingen bild

Tors Hammare

16 juli 2017 12:16

Intressant att konstatera då ju att autonoma vänsterkacklare och andra vänster sopor är dem då som odlar våldtäktskulturen. Tillsammans med muslimer. Btw hur firar muslimer Ramadann i Midnatts solens land? Kanske en fråga för Afghanbladet? Grattis till barnbarnet!

 
Ingen bild

SDare

16 juli 2017 12:22

Japp! 43 sekunder skyfflad dynga........
Ändå fortsätter folk att betala för skiten, köpa sina tidningar eller glatt betala tv licens

 
Ingen bild

Hycklaren Schyffert(Fi)sågas av Lamotte

16 juli 2017 12:43

"Henrik Schyffert, jag såg dig på Skavlan igår när du påstod att Sverige aldrig har varit tryggare än nu och att de som påstår motsatsen är faktaresistenta rädda människor.
Först och främst vill jag ge dig rätt i att känslostyrda människor har svårt att hantera fakta. Det gäller både på höger- och vänsterkanten.
Det du verkar missa i sammanhanget är att du själv är en sådan där känslostyrd människa.
Det är sant att tryggheten ökar i Sverige för sådana som du, som tillhör samhällets toppskikt. Det är fullt begripligt att du och dina vänner känner er trygga när ni springer och spontanshoppar splitter nya Porschebilar.
Samtidigt ökar otryggheten ofantligt för många människor i Sverige som inte lever i din filterbubbla.
Förra året ökade morden i Sverige för första gången på länge och enligt polisen har de gängrelaterade morden ökat med flera hundra procent de senaste tio åren.
Samtidigt ökar, enligt Brå, utsattheten för sexualbrott dramatisk och tjejers otrygghet har aldrig varit större enligt dessa mätningar. För att inte tala om ökad självmordsstatistik bland unga män på landsbygden."
Hela här:
https://www.facebook.com/joakim.lamotte/posts/1258932267534695
På frågan om vilket parti han röstar på så svarar Schyffert:
– Jag har röstat på MP, V och S och nu senast på FI.
https://nyheter24.se/noje/kandissverige/815706-henrik-schyffert-avslojar-det-partiet-rostar-jag-pa-i-valet

 
Ingen bild

Cosmik Debris

16 juli 2017 12:48

Grattis Thoralf!

 
Ingen bild

Cosmik Debris

16 juli 2017 13:14

INNEBANDYLÄGRET OCH DET MUSLIMSKA KONVENTET
http://iotakt.se/innebandylagret-och-konventet/

Inget skrivs i tidningar eller sägs i media om att småflickor terroriserats av muslimer på ett muslimskt konvent i Nyköping.

F! är tysta. Genusfascisterna på Södertörn är tysta. Kommunisterna är tysta. Alla(h) håller tyst.........när muslimer bär sig åt som svin.

Byt ut muslimskt konvent till ett nazistiskt konvent och samma händelse hade fått ett helt annat "nyhetsvärde"

Så fungerar svensk journalistik.

Thoralf Alfsson

16 juli 2017 14:01

Så sant!

 
Ingen bild

Hacke

16 juli 2017 13:30

Samma gamla falska medielogik som alltid i msm.

Ingen vet varför Schyffert ställer in mer än bara sannolikt han själv och hans närmaste. Ändå ser lögnindustrin här chansen att ännu en gång försåtligt vinkla in på det berömda ”hatet” som enligt känd msm-agenda enbart existerar från ett håll. Schyfferts eget välvilligt exponerade avgrundslika hat är som bekant enbart fint och av godo för såväl debattklimat som samhällsutveckling.

Samma falska grepp som public service använder exempelvis då det brunnit på någon flyktingförläggning. Det blir per automatik förstanyhet ända tills fakta kommer fram och det åter, som det statistiskt i nio fall av tio visar sig, förorsakats av ”flyktingarna” själva. Då är det tyst som i graven och skadan redan skedd. Eller som man så infantilt och kortsiktigt hos politrukerna i media själva ser det - som en seger. Det är som man fortsatt befinner sig i förnekelsefasen, att fri media inte existerar trots att denna av folket alltmer frekventerade nyhetsförmedlare dagligen och stundligen drar ner byxorna till anklarna på den mörkningsindustri som likt dåren upprepar att det är de man står för ”kvalitetsjournalistik”.

Senast idag på förmiddagen fick vi ännu ett exempel på hur man enligt samma msm-logik vrider sakförhållanden och nyheter 180 grader. P1 God Morgon Världen är en av dessa värre syndare och stilbildare i statsradion som det ”tunga samhällsmagasin” man själv beskriver sig som.

Således påannonserades ett inslag med utgångspunkt i vänsterns närmast krigsliknande härjningar i Berlin den gångna helgen. Men trots att krutröken knappt hunnit lägga sig och att man nu inför fullbordat faktum äntligen börjar tala om att kartlägga vänsterextremismen i Europa vinklades inslaget omedelbart in mot högerextremism. Via en passus om domsluten i Göteborg mot medlemmar i Svenska motståndsrörelsen gick man över till skjutningen mot moskébesökare i Kanada - för ett halvår sedan!?

Detta var så viktigt och hett att man avsatte en fjärdedel av den två timmar långa programtiden till detta i jämförelse med de färska inbördeskrigslika kravallerna i Berlin nyhetsmässigt iskalla dåd.

Det enda som förvånar en luttrad mediekonsument är att public service, även att man nu också där märkbart faller i mätningarna, ännu fortsatt åtnjuter ett förhållandevis högt förtroende hos konsumenterna. Detta trots att man idag och i strid mot sitt uppdrag inte är ett dugg bättre än övrig svensk skräpmedia som exempelvis Barometern. I många fall t o m värre.

 
Ingen bild

Gustaf

16 juli 2017 13:49

Försöker igen.
Vi måste bli av med Löfven. En statsminister ska ha skolning och ett språk och värna nationen.
Sjuklövern har försatt oss ett katastrofläge som vi aldrig går ur.
Ingen räddning i sikte det blir allt värre.

 
Ingen bild

AWSvensson

16 juli 2017 13:51

Schyffert talar för sig själv, där behövs inga nya kommentarer , vi känner skitstöveln sedan tidigare. Utan ett grattis till morfarrollen o ett stort tack för ditt uppoffrande arbete , hade hoppats att vi även på min ort haft en så engagerad o orädd person som entusiasmerat de lokala SD politiker o medlemmar, dessvärre är det fjärran från det.

 
Ingen bild

Cosmik Debris

16 juli 2017 14:43

Thomas Gür. i GP:
"Allt talar tyvärr för att vi, även med drastiskt minskad invandring, kommer att ha en mycket stor grupp som under en generation kommer att leva i utanförskap"

Kostnaden för detta enorma misslyckande och den brottsliga vanskötseln av vårt land kommer någon att tvingas betala.

Henrik "jag-profiterade-på-mina-kollegors-begåvning-för-att-bli-känd" Schyffert har sagt att vi har råd.

Nu är det dags att denne egoistiska och självgoda pajas går från ord till handling och betalar.

http://www.gp.se/ledare/ett-etniskt-utanf%C3%B6rskap-1.4444695

 
Ingen bild

Lotta_1

16 juli 2017 15:07

Herre Gud, Schyffert kan inte på något vis i världen vara frisk i huvudet, det var det sjukaste uppträdande jag någonsin sett. Han borde omedelbart söka adekvat vård. Tragiskt att höra publiken skratta men det gjorde de väl av medlidande.

Sista tiden har jag inte kunnat skicka in något inlägg för när man skrivit in säkerhetskoden på mobilen kommer inte den glada gubben upp som visar att man skrivit rätt. Oerhört irriterande.

 
Ingen bild

Cosmik Debris

16 juli 2017 15:15

Expressen:
"Sveriges ilska mot muslimerna. Protester och klotter – svenskarna har fått nog av alla muslimer: ”Det är allvar nu”

Fråga: Är det för mycket muslimer i Sverige?

1. Ja, de har förstört hela landet.
2. Ja, muslimer borde välja land utifrån sina politiska övertygelser.
3. Nej, det fungerar bra här

Skojade bara. Det handlar om svenskar på Mallorca. Allt annat vore omöjlig ;-)

eller?

http://www.expressen.se/nyheter/qs/mallorcas-ilska-mot-svenska-turister-har-tagit-over/

 
Ingen bild

Stefan

16 juli 2017 15:40

Grattis morfar!

 
Ingen bild

AKR

16 juli 2017 15:56

Grattis till ditt lilla nya barnbarn och till rollen som morfar!

Thoralf Alfsson

16 juli 2017 16:00

Tack!

 
Ingen bild

Madde

16 juli 2017 16:16

Det går bra att mobba ut och kräva åt ena hållet.
Dessa påminner mycket om destruktiva narcissister. Stora bebisar med extremt uppmärksamhetsbehov som hatar sanningen. Kämpa på Thoralf och alla ni därute. Sanningen segrar.

 
Ingen bild

Bo Hofvander

16 juli 2017 16:27

STÅ PÅ DIG THORALF!! DU BEHÖVS MER ÄN NÅGONSIN!!

 
Ingen bild

Tony

16 juli 2017 16:31

Henrik Schyffert bekräftar varje gång han öppnar käften att han är en idiot, fast det visste vi innan!

 
Ingen bild

Cosmik Debris

16 juli 2017 16:32

"Chok-tal om indvandrere går stik imod det, politikerne troede: 'Det er en katastrofe' "
http://www.bt.dk/politik/chok-tal-om-indvandrere-gaar-stik-imod-det-politikerne-troede-det-er-en-katastrofe

”Udlændingeminister Inger Støjberg kalder det katastrofalt at 2.- og 3.-generations indvandrere er dårligere i skolen, mere kriminelle og mere religiøse"

Mer religiösa? Vilken "religion" tror ni att det handlar om?

Inga problem. Henrik Schyffert betalar och avprogrammerar. Snart kommer liknande rubriker att finnas på en dagstidning nära dig. När det vänder i Sverige, vänder det rejält.

Tro inget annat.

 
Ingen bild

Blåsippan

16 juli 2017 17:41

Christian Gustavsson är ett typexempel på en naiv sossebroiler hjärntvättad på Södertörn. När han kommenterade inomhusturnering i fotboll tjatade han om att de "ensamkommande små barnen" kunde mäta sig med de vuxna spelarna i de andra lagen. Ridå..

 
Ingen bild

J-E, Kalmar.

16 juli 2017 17:48

Ber att få gratulera dig till ditt nya barnbarn!

Inte att som får uppleva en så stor händelse i livet.

Apropå de som trollar dig, chansen att tjockissossen Linus Hellman får barn, barnbarn eller ens kan komma i närheten av en kärleksrelations till en kvinna är nog väldigt nära 0 procent.

 
Ingen bild

Jocke

16 juli 2017 18:45

Den förvuxne babyn Christian Gustavsson kan vi nog inte förvänta oss något annat ifrån. Han tillhör det bottenskrap av journalister som har svårt att få annat jobb, dessa tar Barometern tacksamt emot.

 
Ingen bild

Pepparholm

16 juli 2017 18:53

Det är sorgligt att "journalister" och Schyffert inte själva inser sin barnsliga nivå. Men dem kan vi ju låta bli att gynna med biljettköp och prenumeration.

Jag förmodar dock att du är kund hos Kalmar Energi. Då bör du kunna kräva att de sanerar sina anläggningar och tar bort hot och hån mot dig.
Ja, varför inte skadestånd om inget skett på flera år.

Thoralf Alfsson

16 juli 2017 19:01

Jag skall ta nya foto i veckan och skicka till Kalmar Energi och fråga om de inte tänker sanera någon gång.

 
Ingen bild

Richard

16 juli 2017 19:14

Kämpa Toralf!
Du inspirerar många och det är bra att du visar hur du blir behandlad. Det visar hur stort och allvarligt gammelmedias hyckleri är!

 
Ingen bild

Bosse

16 juli 2017 19:27

Har dom inte gått den obligatoriska utbildningen om värdegrund på Kalmar Energi?

 
Ingen bild

Lars P

16 juli 2017 20:00

Jag sökte medlemsskap i sd idag.Mycket tack vare dig.mvh Lars P.

 
Ingen bild

Maja Dacke

16 juli 2017 20:02

Grattis, Thoralf!

Själv kan jag inte bli mormor - och troligen inte farmor heller. Inte i Sverige i alla fall ...

 
Ingen bild

Lars P

16 juli 2017 20:15

Grattis till att ha blivit morfar.det är jag till 4 små flickor, som jag är verkligt orolig för deras framtid i sverige.

 
Ingen bild

C Andersson

16 juli 2017 20:23

"Sex timmars arbetsvecka med bibehållen lön är ett förslag som ständigt återkommer."

Så skriver Expressen! Fake news!!!

 
Ingen bild

Lasse P

16 juli 2017 21:15

Hoppas att han går ut och rasta hunden i fittja med omnejd.
Härligt att du lägger ut sådana här klipp för själv ser jag inte sådan här skit.
Jag tror jag har uppmuntrat några st som snart är medlemmar tack vare sådant SKIT.Visa mer sånt så förstår folk VILKEN idiot SCHYFFERT är.

 
Ingen bild

"Angående Pelle Frylestam"

16 juli 2017 22:09

Snabbläste de 4 delarna i "Det Goda Hatet". Inte mycket leder till åtal idag, men har man som Pelle Frylestam spridit hakkors via FB så måste han väl ändå åka dit på det?

Är inte lagen väldigt tydlig när det gäller hakkors, någon som vet?

Hoppas Frylestam får den hjälp han behöver.

Trodde han var 18 år, men är 45 år enligt Ratsit. Moget att vid 45 göra såhär??

 
Ingen bild

C Andersson

16 juli 2017 22:15

Titta vilket som gäng:

http://www.blt.se/blekinge/ni-vann-stand-up-biljetter/

Detta ska jag fara till Kalmar och titta på

http://www.krusenstiernskateatern.se/

Buskis är kultur och roligt på en och samma gång

 
Ingen bild

Viveka

16 juli 2017 22:59

Med sitt kroppsspråk avslöjar sig Schyffert. Har han inspirerats av vissa andra!! och drömmer att få vara med i killgänget, med sitt ivriga höftjuckande? Tur att det var en man han slet upp ur stolen och inte någon av kvinnorna i programmet, som för övrigt såg måttligt roade ut. Kanske hade mainstream-media reagerat då (fast jag är inte säker på det).

 
Ingen bild

Botis

16 juli 2017 23:21

Gratulerar till att ha blivit morfar och även till din dotter som blivit mamma.
Vad skall man säga om Henrik Schyffert? Jag nöjer mig med en patetisk ynkedom.

 
Ingen bild

anette

17 juli 2017 00:10

stort grattis morfar!

 
Ingen bild

En småländska

17 juli 2017 00:13

Ännu ett ord (hat)vars värde urholkats, inte mycket hat i dessa kommentarer, mer ogillande i så fall. Förstår inte alls att han drar folk idag, mycket självklarheter från honom på scen. Vad gäller hela pizza, fanta, netflix -grejen visar han en von oben-attityd.

 
Ingen bild

Onkel Sven

17 juli 2017 01:57

Grattis Thoralf ,får eller har själv inga barnbarn men är inte sämre än att jag kan gratta dem som har lyckan med sej !

 
Ingen bild

crille

17 juli 2017 04:35

Grattis Morfar! Läs den här artikeln Thoralf! Lite ljus bland journalister finss kvar.


https://www.jp.se/article/allt-ar-vald-forutom-riktigt-vald-enligt-extremvanstern/

Thoralf Alfsson

17 juli 2017 07:33

En bra artikel

 
Jan Sjunnesson

Jan Sjunnesson

17 juli 2017 06:49

Gratulerar tuffing. Du är ett föredöme

http://www.sjunne.com

 
Ingen bild

Ludvig

17 juli 2017 07:23

Jag har förvånats över hur mycket hat Henrik Schyffert kunnat uppbåda mot Sverigedemokraterna, intressant att få veta om motreaktioner.

 
Ingen bild

Tony

17 juli 2017 07:25

Man kan även mäta Nivån på Skavlans program beroende
på vilka gäster som blir ditbjudna. Han försöker framstå
som vänlig och timid person, utom vid ett tillfälle, när
Jimmie Åkesson var där, då försvann det vänliga och timida
och en oförskämd skitstövel växte fram , precis som vilken
Svensk Journalist som helst, med insinuanta frågor försökte
han ställa Jimmie, men trots att jimmie haft en längre sjukdomsperiod
klarade han av alla oförskämdheter som haglade över honom
Skavlan fick också våldsam kritik för sitt agerande i Norge.
Jämför sedan Skyffert med Robert Gustavsson så ser ni skillnaden mellan vem som är proffs och vem som är amatör!

 
Ingen bild

Hulda mk1

17 juli 2017 09:21

Av människors beteende och handlingar kan man läsa av deras intelligens och sociala förstånd. I Schyfferts fall kan man bara djupt beklaga...

 
Ingen bild

Lena

17 juli 2017 10:29

Annat ämne: Sommarläsning för multikulturella. Blandad kompott, bl a om asylbedrägerier. Det finns beräkningar att 50% skulle ha dubbla identiteter - en mycket lönsam investering, för dem förstår men katastrof för Sverige. skatteverket kan inget göra, de är lika lamslagna som vår s k stadsminister!

http://word.harrietsblogg.se/2017/07/15/sommarlasning-for-multikulturella/

 
Ingen bild

Vakttornet

17 juli 2017 10:35

Henrik Schyffert kuckelimuckar med en arabisk kvinna, därav hans vurm för mångkulturen. Djupare än så är det inte med skämtaren Schyfferts politiska insikter.

 
Ingen bild

L larsson

17 juli 2017 12:24

Istället för att ta kort på elskåpens klotter spraya över med lite burkspray. Civil olydnad. Kör inte 3-hjulsmoppen och var maskerad. :-)

 
Ingen bild

Gustaf

17 juli 2017 12:48

När jag läser på alternativa siter, i vissa fall också på s.k PK siter så får man reda på vad som i riket tilldrager sig.
Eländes elände naturligtvis.
Men de som röstade 2014 t.ex är väl inte missnöjda och dessa väljare var ju i övervägande.

 
Ingen bild

calle

17 juli 2017 15:24

grattis till att blivit bli morfar. och grattis i efterskott att vara farfar. lycka att ha barnbarn och se till att sin familj har det bra och får en lysande framtid.

detta är värt ett eget blogginlägg.

 
Stefan K

Stefan K

17 juli 2017 16:11

En medelålders man som lever kvar i kiss & bajs-åldern kan man bara förakta. Synd, för Schyffert har varit inblandad i sammanhang där han visat en mer mogen sida och då har han varit bra.

Dags att äntligen växa upp Henrik?

http://https://petterssonsblogg.se

 
Ingen bild

Laglydig

17 juli 2017 17:04

@Thoralf
Först ett stort grattis till att du har blivit morfar Thoralf! Jag borde redan varit farfar (äldste sonen 28 vars mamma förresten är från Kalmar) men ingenting än så länge. Får vänta några år till tills son nummer 2 och 3 kommer upp i 20-årsåldern. Morfar kommer jag säkert också bli vad det lider, men tösabitarna är allt för unga ännu, utom för en rättrogen pedo... muslim menar jag naturligtvis.

När vi ändå är inne på barn, så handlar ju ditt blogginlägg faktiskt om ett stort förvuxet barn med ett intellekt som sannolikt har mer att önska än ditt nyfödda barnbarn. Henrik Schyffert är en stor förvuxen idiot. Jag såg klara likheter mellan honom och Iraniern som livestreamade våldtäkten i Gottsunda, Uppsala, tidigare i år som genomfördes av två heroinrökande Afghanska BARN! Precis samma intellektuella nivå! Att någon ens ids se fan-skapet går över min horisont. Att någon är beredd att betala för det borde leda till omedelbart omhändertagande från den demonterade psykvårdens sida.

 
Ingen bild

O´ Hyra

17 juli 2017 17:30

Den här Shyffert, född Nilsson!!
måste väl vara en synonym till Äckel.

 
Ingen bild

Calle

17 juli 2017 18:13

Schyffert borde läsa lite vardagsverklighet på katerinamagasin.se

 
Ingen bild

Anders

17 juli 2017 19:05

SD vill inte hjälpa på plats, varför?
http://www.expressen.se/debatt/sd-vill-inte-hjalpa-pa-plats/

Thoralf Alfsson

17 juli 2017 20:06

Hökmark är en hycklare av värsta sorten!

 
Ingen bild

Veritas

17 juli 2017 19:33

Låt nu Henrik Snyftert vara han är ju bara ett omoget baaaaaaaaarn!
SD 2018 >>>>>>>>>

 
Ingen bild

pernod

17 juli 2017 22:17

Ja, och när den brottsdömda chefredaktören på Expressen skriver om ”hatet mot journalister” så är det så mycket fake news. ( Kritik är inte hat!) Sen glömmer han bort det ORGANISERADE hatet mot SD:s representanter. Thoralf är inte ensam, utan hatet, det organiserade hatet, sanktionerat av media, inte minst Expressen. Detta hat är ett hot mot demokratin.

Men ingen inom media försvarar demokratin! Ingen inom media rapporterar hatet! Att Almqvist tvingats gå i landsflykt på grund av det organiserade hatet tiger media ihjäl.

Media tiger ihjäl för att skrämma folket till tystnad. Ett undantag är Thoralf som inte låtit sig skrämmas! Stort tack för det Thoralf

 
Ingen bild

Klas

17 juli 2017 22:44




Schyffert är humor på högsta nivå!

 
Ingen bild

Observer

17 juli 2017 23:11

......ja, vad säger man? ....Tiden då vi styrdes av förståndshandikappade!!!
Framtidens dom kommer bli hård.

Tiden när förnuft var tvungen att gömma sig mot dårskapen.

 
Ingen bild

Tony

18 juli 2017 07:22

Gunnar Hökmark är en hycklare, det visste vi innan, han
är också en pamp som tar sig fördelar som ingen annan,
vid hans hus, som för övrigt ligger i ett naturskyddsområde
har han byggt egen privat Tennisbana, och en del annat
smått o gott?
Där inga andra får göra något som helst som stör
naturskyddsområdet där gör Pampen som han vill, det är
väl dom privilegier som pampen tycker sig ha, och det
utnyttjar dom väl!

 
Ingen bild

Bo

18 juli 2017 08:13

Svar från Kalmar Energi:
Vi är ute med jämna mellanrum för att sanera klotter då vi några gånger i månaden får samtal angående detta.
Har missat något så ber vi givetvis om ursäkt för detta och tar vänligen emot information om vart vi bör sanera för att kunna åtgärda detta.
Önskar dig en trevlig sommar!
Hör av dig om du har några frågor eller ring oss gärna på 0480-451145.
Ha en bra dag.

Thoralf Alfsson

18 juli 2017 09:51

Det gäller korsningen Baggensgatan o Gripgatan och Baggensgatan o Sparregatan

 
Ingen bild

Joel

7 september 2017 01:12

Man blir lite mörkrädd när man läser både innehåll och kommentarer på den här bloggen. Hamnade här av en tillfällighet när jag försökte ta reda på anledningen till att Schyffert ställde in båda datumen på Kackelstugan. Genomgående så kan man läsa i era kommentarer att media är vänstervridet och att Schyffert mfl tillhör en PK-elit som inte har en aning om verkligheten etc... Har det någon gång slagit er att anledningen till att ni upplever det så, är att de som tycker som ni inte har betydande positioner i media? Då måste man tänka en gång till, vad kan detta bero på? Kan det vara så att de som får mycket utrymme i de stora medierna är duktiga journalister, intressanta personer, intelligenta, välutbildade och/eller framgångsrika? Samt att rädda, inskränkta, mindre bildade, mindre beresta, mindre människor vars grundvärderingar inte är förenade med människors lika värde, ofta är bönder med ett stockholmsförakt och ett storstadskomplex som bristfälligt skriver sina rasistiska kommentarer på den här typen av sorgliga bloggar istället för att skriva ledarsidorna på dagens nyheter. Undrar varför det är så? Det är ju förjävligt...

Thoralf Alfsson

7 september 2017 06:10

Skriver Schyffert på Dagens Nyheters ledarsida?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards