thoralf

Direktlänk till inlägg 24 mars 2017

VART ÄR VI PÅ VÄG?

Av Thoralf Alfsson - 24 mars 2017 19:45

Den frågan borde betydligt fler människor ställa sig! Den frågan borde alla människor ställa sig och begrunda lite djupare. Den som är äldre borde fundera över vad som har förändrats i samhället, både det som är positivt och det som är negativt. Vad är orsakerna till de negativa förändringarna i samhället?


Vart är vi på väg? När man fortsätter med samma politik och samma förslag år ut och år in utan att stanna upp och fundera över om det inte finns ett behov av andra lösningar. När man inser hur danska regeringen planerar att behandla slöja, nikab och burka blir man ganska avundsjuk. Jag funderar på vad som skiljer socialdemokrater och moderater i Danmark mot de svenska. Värdegrunden?


I vilket fall som helst verkar inte den svenska värdegrunden gälla merparten av nysvenskarna! I synnerhet inte de som har muslimsk bakgrund, de har en alldeles egen ”värdegrundsfil” i det svenska samhället.


Jag försöker lyfta fram fakta från Migrationsverket, Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, SCB och Socialstyrelsen på min blogg. Syftet är att de som läser mina blogginlägg eller mina infoblad skall fundera över dessa fakta och vilka samhällsförändringar som kommer av detta.


”Trassla inte till saken genom att komma dragande med fakta.”

Groucho Marx


Fakta kan aldrig ifrågasättas av de politiskt korrekta. Många gillar dock inte de fakta som finns i mina infoblad. Då försöker man angripa mig på något annat sätt.


När ett företag använder sig av kvällspressen för att skapa så mycket "skada" som möjligt istället för att försöka med dialog är det knappast speciellt seriöst eller hederligt gjort av de ansvariga. De hade kunnat sköta det på ett helt annat sätt. Min reaktion kanske inte blir den som de ansvariga tänkt sig.


Återstående infoblad kasseras! Texten korrigeras! En ny upplaga trycks. Men antalet infoblad utökas med minst 200 procent.


Igår publicerade Barometern min debattartikel om hur lite hänsyn som majoriteten tar över alla yttranden som sakägare kommer med när det gäller nya detaljplaner. Men även hur lite majoriteten lyssnar på synpunkter från mig och andra oppositionspartier i Samhällsbyggnadsnämnden.


http://www.barometern.se/debatt/kalmar-kor-over-sakagarna/

 
 
Ingen bild

dajevlar

24 mars 2017 20:13

Precis. Vart är vi på väg? Frågan ställdes varje fredag i PåSpåret på SVT – just den frågan bör kanske nu omreflekteras. SVT; samma kanal som dagligen visar gråtande krigsbarn, orättvist behandlade asylsökare och syriska städer i ruiner (men aldrig svenska våldtäktsoffer, rånade pensionärer eller de delar av Syrien som faktiskt fortfarande fungerar).

Jag skrev redan 2012 ett inlägg i ett forum där jag skrev om hur jag upplevde min barndom och ifrågasatte om vi får det bättre nu (som ju egentligen är vår strävan!)- reaktionerna har fortsatt intill dags dato.
https://www.flashback.org/t1974575

tyvärr pekar allt fortfarande åt fel håll... ser inga ljusningar (även om opinionerna i vissa fall visar på ett uppvaknande). Botten är ännu inte nådd. Kanske ett terrordåd i Sverige skulle få upp ögonen på en del... eller inte.... *suck*

 
Ingen bild

Tors Hammare

24 mars 2017 20:18

Minoritets hänsyn har väl egentligen aldrig varit sossarnas paradgren?

 
Ingen bild

Rune

24 mars 2017 21:02

"När ett företag använder sig av kvällspressen för att göra skada"
--------
Vad har hänt? Jag hänger inte med riktigt.

 
Ingen bild

Lasse P

24 mars 2017 21:16

Pensionerna
får 100:- skattsänkning i månaden.Det är 2 miljader om året.Flyktingbarnen får 38 miljader om året som kommer hit.Hur i helvete går detta ihop.Kan någon på denna blogg räkna om hur detta ska gå ihop så vill jag veta detta.
Då ska jag sätta ut min addres då kan jag bli professor nästa månad.
NU MÅSTE JAG GÅ UT OCH SPYYY.

 
Ingen bild

Cosmik Debris

24 mars 2017 22:38

SVT text:
Ulf Erlandsson, kommunalråd för SD i Hässleholm, avgår.
"SD-ledningen kallar uttalandena "neofascistiska" och "ideologiskt avvikande".

Vad håller "SD-ledningen” på med? Man sänker ribban hela tiden för vad som är "ideologiskt avvikande" eller ”neofascistiskt”. Man målar in sig i exakt det hörn media vill ha ”SD-ledningen” Vad jag minns skickade "SD-ledningen" ut gratisex av Dispatch International för några år sedan. Var SD-ledningen på den tiden neofascistiska?

Vad blir det härnäst som "SD-ledningen” kommer att anse vara "ideologiskt avvikande"?

Ålderstester av sannolikt 35-åriga ensamkommande afghaner?
Tiggeriförbud?
Massinvandring?
Islamkritik?

Jag börjar att tröttna rejält på "SD-ledningen”. SD:s lojalitet med 7-klövern verkar vara större än för medlemmarna/väljarna.

 
Ingen bild

Stridhsson

24 mars 2017 22:51

Jag måste också spy! Sänker skatten på pensionerna, PRO hurrar, pensionärerna i landet gråter tårar. Så ska man höja bilskatten,hur i helvete kan folk sympatisera med ett socialdemokratiskt islamistvurmande parti, tala om det någon! Hur har allt gått så fel?

 
Ingen bild

SD stoppas från att hyra på Folkets hus i Alvesta

24 mars 2017 23:04

Anledningen till att Sverigedemokraterna inte får hyra lokaler i Folkets hus, är att Folkets husrörelsen har en policy som rekommenderar sina medlemsorganisationer att inte hyra ut till vissa politiska rörelser, skriver Smålandsposten.

– Vi säger nej till rasistiska, främlingsfientliga och exkluderande organisationer, det är vår rekommendation, säger Calle Nathansson som är vd för Folkets hus och parker till Smålandsposten.
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/sd-stoppas-fran-att-hyra-pa-folkets-hus-i-alvesta

 
Ingen bild

Cosmik Debris

24 mars 2017 23:11

GP:
"Kenan Malik: Den islamiska terrorn håller på att urarta"

Vad i helvete är det för rubrik? "håller på"

Var den islamistiska terrorn förut varit hanterbar eller godkänd? Hur många dödsoffer måst islam skörda innan den slutligen "urartat"?

http://www.gp.se/n%C3%B6je/kultur/vi-m%C3%A5ste-st%C3%A5-emot-med-fattning-1.4209355

 
Ingen bild

OT

24 mars 2017 23:25

1984 och en profet säger (Eddie Meduza) - "Sverige vart e vi på väg": https://www.youtube.com/watch?v=km7SUygJgqU

P.S: Moder Svea blev en häxa, med en galen älskare!

 
Ingen bild

Lena

24 mars 2017 23:53

Vart är Sverige på väg? Ja man kanske behöver se mer på "the big picture" för att se vad politiken har för plan. Men sanningen är mångfacetterad. Detta med de muslimska problemen tror jag dock att skribenten Eddie Mohammed Omar på DGS (Det goda Samhället) vet en del om eftersom han konverterat efter 20 år som muslim till kristen.

https://www.youtube.com/watch?v=7YC9GTeXmp4

 
Ingen bild

Cosmik Debris

25 mars 2017 00:32

LÄS.
Stefan Hedlund: Att ta ansvar för landet

https://goo.gl/akMzAt
https://detgodasamhallet.com/2017/03/24/att-ta-ansvar-for-landet/

Precis som kön är lång till Erik Ullenhags pajasambasad i Jordanien, är kön till helvetet i Sverige lång för Stefan Löfven, Fredrik Reinfeldt & co. Det är många som bär ansvaret för att svenskarna under överskådlig tid kommer att tvingas suga sig blå i ansiktet på de återstående knappa välfärdsramarna.

Dessa landsförrädare har en given och speciell plats i helvetet.

 
Ingen bild

Waterbug

25 mars 2017 02:09

Thoralf!
Jag är en sån där lirare som läser alla dina inlägg och imponeras av hur genomtänka de flesta inlägg är och att det finns en stringens och tanke bakom det mesta. Det är ovanligt för någon som postar rätt långa inlägg nästan varje dag, och då håller jag verkligen inte med om allt.

Jag kommenterar inte speciellt ofta, jag har inte tiden att fundera igenom och formulera vettiga åsikter kring varje enskilt ämne. Jag läser dock ofta/alltid kommentarer i hopp om att hitta feedback på det du postar. Kvaliten på en/din blogg definieras i hög grad av kommentarerna och jag finner det ganska sorgligt att ofta behöva sålla bland kommentarer som inte har den minsta anknytning till de ämnen du tar upp i inläggen.

Tänker inte nämna några namn/alias men det verkar ibland som att vissa använder sig av din kommentarsfunktion som sin egen anslagstavla för att kopiera in mängder av ovidkommande texter som man själv ofta inte en är upphov till.

Jag tror att du hade höjt kvalitén här om du endast tar in kommentarer som hör till dina inlägg, att behöva sålla bort inlägg om folkets hus i alvesta och kommunalråd i hässleholm när du angriper något mycket större blir helt patetiskt och man undrar om folk ens läser dina ursprungsposter.

Jo jag skjuter mig själv i foten med den här kommentaren men jag tror verkligen att din blogg hade tjänat på att upprätthålla en standard där kommentarerna på något sätt måste anknyta till dina inlägg.

Thoralf Alfsson

25 mars 2017 07:38

Waterbug

Du förstår säkert att jag också funderat över detta och att jag gjort samma reflektioner.

Det skulle vara intressant att läsa vad ni andra tycker som kommenterar på bloggen.

 
Ingen bild

Björn

25 mars 2017 02:11

Jag beundrar dig Toralf att du orkar. Du ska ha heder för detta.
När det gäller de sänkta pensionärsskatterna och kostnaderna för de ensamkommande barnen, så visar ju det vilket svek regeringen visar den äldre befolkningen. Vart tog Dublinförordningen vägen. Barnen måste väl ha rest igenom ett flertal länder innan de kom till sverige. De flests bör åtminstone ha passerat både Tyskland och Danmark.
Men som man bäddar får man ligga. Och de senare deceniernas regeringsr har inte kunnat bädda.

 
Ingen bild

Mattias R

25 mars 2017 06:51

@Cosmik Debris
Fredag 24 mars 22:38
Det är väl inte konstigt att Sd-ledingen agerade som de gjorde i Hässleholmsfallet? Man har ju sedan länge meddelat att man inte vill ha sådana personer i partiet. Om du inte håller med om det borde du nog sluta stödja SD.
Vi har endast sett början på utrensningarna, de kommer med all säkerhet intensifieras inför valet nästa år. Och tror du har helt rätt i att termen "ideologiskt avvikande" kommer att få en helt ny innebörd. Men det kommer självklart inte gälla inom den nära kretsen runt partitoppen.

@thoralf
Du kanske borde flytta till Danmark? I Sverige lär vi inte börja med sånt trams, förmodligen inte ens om SD skulle få egen majoritet.

Thoralf Alfsson

25 mars 2017 07:41

Vi ligger bara lite efter Danmark. Det kommer även här! Jag skulle gärna se det redan idag.

 
Ingen bild

Tompa

25 mars 2017 07:12

Vart är vi på väg?

Mycket hänger ju naturligtvis på hur det går i valet 2018. Blir det ingen markant förändring och DÖ politikerna får nytt förtroende för 4 år till så börjar i alla fall jag att planera en utlandsflytt på sikt.
Det kommer inte att vara hälsosamt att bo kvar i detta kriminella getingbo som DÖ politikerna håller på att skapa.

 
Ingen bild

tant Gul

25 mars 2017 07:56

Tidsmaskin -
Spänn fast säkerhetsbältet:
Du kommer nu att titta på den
sorgligaste tragedin i
människans historia.
Jag lovar, efter att ha sett
det här videoklippet,
kommer ditt hjärta att gråta.

https://youtu.be/_5Bn3ipr3A8

 
Ingen bild

?Sanningen

25 mars 2017 08:09

Nja, eftersom det inte finns allt för många SD-bloggar så tycker jag att så länge kommentarerna är lagliga och tillhör bloggens ämne är det okej.

Hur skulle jag annars få reda på att SD inte får hyra vissa lokaler t.ex.?

 
Ingen bild

Tony

25 mars 2017 08:28

Ja vi är i expressfart på väg mot avgrunden, anförda
av två huvudlösa regeringar efter varandra, och med
god hjälp av världens mest idiotiska media, plus
verklighetsfrånvarande korkskallar som Mattias R
en figur som måste gå omkring med meterlånga skygglappar
och sotade glasögon i fronten!

 
Ingen bild

Viveka

25 mars 2017 10:18

Annat ämne;
Om de nu tänker ta bort platanerna från centrum i stan så skall dessa förstås tas om hand. Men det har de väl planerat för naturligtvis. Här är exempel från Lund där man nu tar bort stora plataner från ett torg. De kräver 1000 liter vatten per dag under lång tid för att planteras på ett nytt ställe så kommungubbarna hos er kommer att få ett digert arbete framöver.- För dom skall väl inte slängas, det kan jag inte tänka mig. Se länk

http://www.skd.se/2017/03/21/tradflytt-ger-rum-at-sparvagnsstation/

 
Ingen bild

Ölandsbonde

25 mars 2017 10:32

Avvika från ämnet i kommentarer.

Jag ser Thoralfs blogg med kommentarfältet som ett andningshål. Lite som "fria tyckares klotterplank". Jag tycker det är befriande att få skriva av mig saker, och även att länka till något jag tycker är intressant att dela med Thoralfs läsare.

Man får dessutom veta väldigt mycket om vad som händer runt om i landet utan att behöva sitta klistrad vid datorn och skumma mängder av tidningar.

 
Ingen bild

K

25 mars 2017 10:41

Jag läser de flesta kommentarer och uppskattar mycket att få information om viktiga saker oavsett om dessa inte rör dagens ämne.

 
Ingen bild

Ölandsbonde

25 mars 2017 10:54

Det finns framförallt tre ord som får mig att må illa. De är "allas lika värde", "utmaning" och den satans "värdegrunden".

En gång när jag var på pikalurven tänkte jag att jag skulle kräva in värdegrundsdokument från varje kommun, dess förvaltningar, alla organisationer och massor av företag...Men när nykterheten slog tillbaka insåg jag det ogörliga i ett sådant agerande. Jag skulle aldrig överleva. Magsår och hjärnblödningar skulle drabba mig innan jag hunnit med 10 st. En bidragande orsak var även mångfalden av värdegrunder. Se där! Där kom det med ett litet mångfald också. Droppen var när jag besökte Sveriges största veterinärklinik - "Universitetsdjursjukhuset" utanför Uppsala - och såg att de också hade en egen värdegrund stort anslaget i väntrummet. (Har den på bild)

Jag var därför tvingad att välja en annan strategi. En egen värdegrund ska man ha. Och till den den hänvisar jag både i tid och i otid. Det lindrar faktiskt och det är riktigt roligt.
Ex. Rydström har flyttats ned från biträdande tränare för Kalmar FF´s A-lag till juniorlagstränare.
Då kan man tryggt säga: "Det strider mot min värdegrund att låta en person som gjort 20 mål under 20 år på 500 matcher träna ungdomar. Han kan inte ha något att tillföra". På följdfråga om vad man menar, så drar man till med något. Typ: "Enligt min värdegrund ska fotboll handla om att göra många mål och släppa in få. Rydström är inte lämplig att på verka ungdomars fotbollstänkande då han inte är bra på fotboll. Tränare ska de vara som förstår sig på spelet. Inte minst framåt."

"Skönt väder idag. Det stämmer med min värdegrund". Om någon undrar så bara dra till med att enligt din värdegrund så ska vi ha ett bra väder. Det är bra för miljön och människor mår bättre.

Lätta era plågade sinnen med att använda ordet titt som tätt. Det fungerar. Jag lovar. Ni mår bättre.

 
Ingen bild

Ölandsbonde

25 mars 2017 11:20

Apropå "värdegrund":
Transport som uteslutit många SD-medlemmar som inte passat in i deras värdegrund har nu drabbats av en "utmaning"

"Transportarbetarförbundets ordförande Lars Lindgren avgår efter avslöjandena om hur han spenderat medlemmarnas pengar på hummer, ostron, vin och sprit"

https://nyheteridag.se/transports-ordforande-lars-lindgren-avgar/

 
Ingen bild

calle

25 mars 2017 11:23

7 klövern har lurats att omvandla Sverige till ett kalifat!

 
Ingen bild

Lena

25 mars 2017 11:31

Waterbugs inlägg angående att vi inte alltid följer Thoralfs artikel. För egen del så bor jag långt ifrån Kalmar och Kalmar Län och det är svårt att svara på sånt man inte är insatt i. Tror att ?Sanningens inlägg beskriver bra vad det är att komma hit till denna blogg: man får upplysningar man aldrig skulle ha fått annars. Därför är denna blogg suverän. Det blir också ett utbyte at info och VAD man UPPTÄCKER under en dag.

Denna dag artikel är en artikel man behöver fundera mer på, det är inte jag som har ett svar färdigt och som vi alla vet byter Thoralf ämne ganska fort. På så sätt kommer inte inläggen på "rätt" artikel, kan jag uppleva.
Tack för ordet, tänker ofta på att denna blogg är en ventil o sluss för info om Sverige idag. Är mycket tacksam för det!

 
Ingen bild

Christer

25 mars 2017 11:34

@ Waterbug.25/3 - 02.09
Jag är också sån att jag läser alla kommentarer här på Thoralfs blogg. Håller med om att många kommentarer inte har någon anknytning just till det ämne som Thoralf tagit upp. Men de flesta är välskrivna och har någon form av bäring till den tid vi lever i ändå. Vi som läser bloggen har ingen aning om hur många kommentarer som hamnar i papperskorgen, eller varför de refuseras. Ibland tycker jag att du skulle refusera vissa stolpskott. Samtidigt är det ett bevis på storsinthet att släppa fram haveristerna. Vi som läser får en inblick i en ostädad icke fungerande övervåning.
Men visst, ämnesvalet har också betydelse, islam och tiggare ligger de flesta närmare än t.ex plataner eller stadsplanering. Därmed vill jag inte förringa ditt engagemang som kommunpolitiker, alla ämnen måste ges plats, annars blir det för ensidigt. Önskvärt är det emellertid med något litet samband mellan ämne och kommentar. På vissa bloggar är kommentarerna som formidabla klotterplank av åsikter, här hos Thoralf är det ändå ganska "hyfsat". Men lite självkritik är ändå på plats, både hos mig och andra.
Ska man länka till något på annan plats, är det bra om man skriver den korrekta adressen. Har man gjort det så blir adressen blå, och går då att klicka på. Felaktiga adresser skall man inte försöka sprida.

 
Ingen bild

Lena

25 mars 2017 11:38

@Mattias R 06.51 ditt genmäle till Thoralf om att han kanske borde flytta till Danmark därför att han hänvisar till förändringar de gör men inte vi i Sverige. Ditt inlägg är så dumt att jag saknar ord. Ska vi som är svenskar inte bry oss om vad som sker här i Sverige?

Du måste komma ihåg att det är en ynnest att du får publicera dina dumma tankar här!

 
Ingen bild

Hm

25 mars 2017 12:03

”Trassla inte till saken genom att komma dragande med fakta.”
Groucho Marx
Jag trodde det var Mona Sahlin efter den berömda debattförlusten mot Jimmie Åkesson. Fast Groucho Marx är roligare.

 
Ingen bild

Hacke

25 mars 2017 12:18

”När ett företag använder sig av kvällspressen för att skada…”
Det är inte utan att man blir både nyfiken och upprörd på förhand.

Du efterfrågar åsikter kring kommentarer som inte håller sig till ämnet. Här är min åsikt:

Jag läser alltid dina intressanta, väl genomarbetade och oftast gediget faktastödda inlägg Thoralf. Och trots att jag inte har någon anknytning till Kalmar eller denna del av landet tar jag med största intresse del också av de lokala skeendena där. Detta inte minst då de ofta kan appliceras på andra kommuner, på riksnivå eller ge anledning till funderingar och åsikter på ett mer allmängiltigt plan ur ett sverigevänligt perspektiv. Men kanske ibland också till att förmedla en nyhet eller ett inlägg inom den gemensamma politiska intressesfären som man tycker bör få större spridning. Så länge denna sverigevänliga röda tråd genomsyrar inläggen tycker jag den har allt att vinna på denna ”öppenhet”. Just bredden och växelverkan ser jag som del av styrkan i bloggen. Man får reda på mycket intressant också i övrigt. Detta skapar, enligt min mening, ett mervärde av din blogg som f ö är den första jag öppnar på morgonen och oftast också den sista jag avrundar med innan det är dags att släcka ner detta fantastiska redskap som nätet är. Inte minst som helt avgörande informationsspridare och nätverkande för den växande sverigevänliga folkrörelsen.
Där är du en viktig aktör och stor tillgång Thoralf. Hoppas du orkar fortsätta på samma imponerande sätt som hittills och med samma generösa inställning till dina följare/kommentatorer.

 
Ingen bild

Ölandsbonde

25 mars 2017 12:53

"Erik Ullenhag 2016–idag Ambassadör i Jordanien. Det fick jag veta av Thoralfs kommentatorer. Utanför ämnet, men bra att få veta eftersom det var den ambassaden som krävde 100.000 kr för att ge förtur i visumkön. Och det är banne mig ingen myt. Det har stått på textTV.

 
Ingen bild

Lena

25 mars 2017 12:59

"Vart är vi på väg" frågar rubriken idag på Thoralfs blogg. Jag tycker att det händer så mycket negativt nu, inte bara i Sverige utan hela Europa, att det är svårt att få överblick. Ändå så hänger mycket ihop. Vi har en globaliseringsfart som går som en raket, beviset är EU som har tagit över så många beslut för medlemsländerna att folk i störat allmänhet känner att eftersom de inte kan påverka något själva så bryr de sig inte om politiken t ex. Inget kan vara mer fel. Jag har själv varit en sådan person som inte la ner mycket energi på att förstå min samtid och orsaker till att "vissa" beslut tas. Det kan vara beslut som blir ödesdigert för t ex vårt land Sverige.

Det viktigaste man vi som mer medvetna personer kan gör är upplysning till de personer man möter. Det är iofs svårt om man í det social blir stämplad som en "demagog", nej lätt är det inte att balansera i detta. Men öka medvetenheten och bli mycket mer självständig i sitt tänkande och VÅGA gå emot andras åsikter (men gör det på ett civiliserat sätt), det är essensen av vad som måste till. Då kan man inte hata andra som har andra åsikter än en själv, för det kommer en tid när vi måste försonas och acceptera att alla inte tycker lika inte heller har samma info.

 
Ingen bild

Göta

25 mars 2017 13:07

Håller med Lena (11:31). Thoralf är oerhört högproducerande (när det gäller ungefär allt) och levererar snabbt. Inte minst när det gäller nya artiklar, så det är inte alltid man har ett bra svar till hands för den aktuella artikeln. Just den här artikeln t ex, tål att tänka till på. Så för min del kommer det kanske ett svar om någon dag, med ett Of Topic i rubriken. :-)

 
Ingen bild

Cosmik Debris

25 mars 2017 13:16

Thoralf frågar: Vart är vi på väg?

Lyssna på Lördagsintervjun med miljöpartisten och bostadsministern Peter Eriksson. Den mannen har definitivt inte en aning om vart vi är på väg. Det verkar som att alla i regeringen är svammelpellar och inkompetenta.

En häst skulle ha gjort en bättre insats i dagens lördagsintervju.

 
Ingen bild

Avvikande ämnen på din blogg TA

25 mars 2017 13:27

Varför inte ha en daglig post som du kallar tex urinoaren,pissrännan kan låta lite väl provocerande.
Låt folk vädra sina ot bekymmer där i lugn och ro så länge det inte strider mot ramen.
Låt denna urinoar vara öppen typ en vecka,lås den sen och öppna en ny.
Problemen lösta.
Mvh

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

25 mars 2017 13:29

Att regeringspartierna och Alliansen i ett Sverige som går på knäna och har allvarliga problem med mord,våld och hot ser som sin viktigaste uppgift att till varje pris hålla SD utanför alla överläggningar är helt och hållet hårresande och det kommer att sätta Sverige i konkurs och anarki.
Såna idioter ska inte gå lösa i samhället.

 
Ingen bild

Viveka

25 mars 2017 13:48

"Allas lika värde" som det så vackert heter för i verkligheten med sig många, många "utmaningar". En sådan värdegrund leder i slutändan endast till "käbbel"! Punkt

 
Ingen bild

Bill

25 mars 2017 13:51

@Waterburg.Helt ening med Waterburg,man håller sig till ämnet,o använder ett språk som skulle klara sig i en domstol.Innerst inne tycker jag ofta en del saker,men uttrycken måste hålla hela vägen, även vid eftertanke.
Du gör ett jättejobb,utan dig skulle barran aldrig skrivit artiklarna om brottsstatestiken.

 
Ingen bild

Cosmik Debris

25 mars 2017 14:45

@Waterbug Lördag 25 mars 02:09
Thoralf skriver i andra stycket: "När man inser hur danska regeringen planerar att behandla slöja, nikab och burka blir man ganska avundsjuk."

Att du inte ser att t.ex avsättandet av kommunalrådet i Hässleholm har med den stora bilden att göra eller "vart Sverige är på väg" är märkligt? Det som drabbat kommunalrådet i Hässleholm kommer att drabba alla SD:are som vill ha maktpositioner efter valet -18. Det kommer att gälla alla som kanske kritiserar slöja, nikab eller burka?

Media kommer inte att vila på hanen.

 
Ingen bild

Veritas

25 mars 2017 16:43

"Det skulle vara intressant att läsa vad ni andra tycker som kommenterar på bloggen."
Kort svar; detta är en av Sveriges bästa (Sverigevänliga) bloggar. Mycket sakliga inlägg från Thoralf och 95-99% av kommentarerna. Ett andningshål som någon skrev. Danmark, ja, hoppas verkligen det går på DET HÅLLET!
SD 2018 >>>>>>>

 
Ingen bild

Göta

25 mars 2017 16:46

HÅLL TAND FÖR TUNGA! ...är Ann Heberleins uppmaning till oss svenskar i hennes senaste inlägg på Ledarsidorna.se.

Inlägget är en välbehövlig, skarp protest mot alla de där nykonstruerade, uppblåsta HITTEPÅ-FLOSKLERNA ("värdegrund", "människors lika värde" osv)
som utvecklats av svenska vänsterkrafter samt uppmuntrats och stärkts under stort bifall av Reinfelt-Alliansen, och flitigt används i argumentationerna vid våra alltmer totalitära samhällsorgan av olika slag.

Heberlein skriver följande slutord i sitt inlägg: "Jag har sagt det förut, och jag säger det igen: Skrota alla dessa vansinniga värdegrunder. Vilken nytta gör de egentligen – mer än som verktyg för att smidigt göra sig av med misshagliga individer?"

https://ledarsidorna.se/2017/03/ann-heberlein-hall-tand-for-tunga/


 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

25 mars 2017 17:07

I natt blir en jobbig natt !
Att man måste gå upp kl. 2 och ställa om klockorna. Det vore bättre om man kunde ställa om redan kl. 21 kvällen före !

 
Ingen bild

Observer

25 mars 2017 17:30

Ja, Sverige har blivit konstigt!
Donald Trump sade nyss i TIME magazine att det är tråkigt vad Sverige gjort mot sig självt.
-Och viss måste man hålla med om det när vi hellre ger lyx-migranterna 36 ggr mer än vad vi ger våra pensionärer per månad.

Hade migrationsverkets pengar år 2016 istället gått till våra pensionärer hade de fått 7.200:- mer per månad. ......nu får de bara 200kr

 
Ingen bild

Observer

25 mars 2017 17:34

Nu är dessutom den nya koldioxidskatten spikad!
Den gör att en bil med 268g co2 i utsläpp kommer upp i en åstkatt om ca 20.000:-
D.v.s en typisk VOLVO 740 kombi.
Vilka drabbas?
Jo, svagbemedlade barnfamiljer. D.v.s folk på landsbyggden.

 
Ingen bild

Observer

25 mars 2017 17:36

PS: Waterbug är troligast ett troll som vill decimera alternativ media, med att på ett skickligt sätt spela på känslor.
Behåll bloggen oförändrad.

 
Ingen bild

S-E Karlsson

25 mars 2017 17:50

Groucho Marx sa också till en han var osams med : Jag glömmer inte ett ansikte men för din skull är jag villig att göra ett undantag !

 
Ingen bild

Ölandsbonde

25 mars 2017 20:47

Fordonsskatten
Nuvarande skatt 2.692 kr
Föreslagna nya skatten:
Grundavgift 360 kr + koldioxidpremier. Min bil Volvo S60 drar 217 gram
140 gr - 77 gram = 63 gr * 77 kr = 4.851 kr
217 gr - 140 gr = 77 gr x 100 kr =7.700 kr

Summa nya skatten 12.911 kr.
en ökning med 10.219 kr är ca 850 kr i månaden.

Tack era djävlar för att jag kanske får 50 kr i höjd pension!
Här gäller det att skaffa sig en bilmålvakt snabbt som ögat.

 
Ingen bild

Björn

25 mars 2017 23:46

re. Ölandsbonde.
Man får väl börja ställa av sitt fordon de dagar man inte använder den och på då man ska ut och köra. Gissar att transportstyrelsen kan få lite mer att göra, Å andra sidan, hur ofta ser man en polispatrull nu för tiden.

 
Ingen bild

Lena

26 mars 2017 12:19

@Ölandsbonde Om dina uträkningar är riktiga så kan jag inte säga annat än att det verkar som om att turen nu kommit de som har lite bättre ställt, att göra er fattigare. Tidigare har man haft siktet riktat mot sjuka, arbetslösa och de som inte varit så "smarta" vad gäller ekonomi och hur man "investerar" och får sin ekonomi att öka. Allt sådant kan många av överklassen. Men vänta ska du se att även den välsituerade medelklassen kommer att få gå ned i konsumtionsmönster. Det här är redan uträknat.

 
Ingen bild

Fredrik J

26 mars 2017 13:45

För att en Svensk skall kunna köpa sig en ny familjebil samt klara alla skattepålagor så måste genomsnittslönen upp till i runda slängar 55.000 kr.

 
Ingen bild

Ubbe

28 mars 2017 02:45

Kalmar kommuns tjänstemän kör över alla!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards