thoralf

Direktlänk till inlägg 18 mars 2017

LÖRDAGSINTERVJU

Av Thoralf Alfsson - 18 mars 2017 14:08


Vilka förutsättningar tror ni det finns för integration i det svenska samhället för den grupp som diskuteras i videoklippet? 

 
 
Ingen bild

Cosmik Debris

18 mars 2017 14:27

Inga förutsättningar överhuvudtaget.

Muslimer måste skickas hem.

 
Ingen bild

Friholt

18 mars 2017 14:53

Jag var på ett medlemsmöte (SD) där Eddie Omar introducerades av Richard Jomshof. Omar tycks vara mycket uppskattad av SD-ledningen.

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

18 mars 2017 15:50

Lördagsintervjun med Cecilia Wikström.

Där har vi en kvinna som får representera feminint oförstånd.

Hennes stora önskan är vi ska flytta befolkningen i Afrika upp till Europa.

Hon resonerar som om hon vore en nyss könsmogen tonårstjej.

Och hon sitter i EU och representerar Sverige.
Det är inte konstigt att förtroendet för Sverige har försvunnit.

Sverige ut ur EU !

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

18 mars 2017 17:52

PBF : Minst en skruv lös hos Cissi

 
Ingen bild

Christer

18 mars 2017 18:27

Insiktsfullt av Eddie Mohammed Omar om islam.
Jag har en känsla av att Eddie Omar lever ganska farligt i det svenska samhället, tror att det finns många som skulle vilja ta honom av daga. Det han beskriver är hur svårt, ja omöjligt det är att kombinera islam med vårt samhälle. Det finns nog många muslimer som vänt ryggen åt sin (politiska) religion, men det är få som vågar gå ut med det. Det finns många med muslimsk bakgrund som är "dåliga" muslimer, som dricker alkohol, inte går till moskén, har hund, äter griskött mm. Dessa är inte väl sedda i moskén, men finns ändå med i gemenskapen så länge dom inte gör avbön gentemot islam. Det är först då det blir farligt.
Jan Sjunnessons intervju var väldigt bra, för den tydliggjorde att det inte går att förena ett medeltida tankemönster i ett sekulärt samhälle. Det är som eld och vatten. Han sa t.ex att Nalin Pekgul betraktade sig som muslim, men att imamerna i moskén betraktade henne som avfälling. Då är det det senare som gäller, det är viktigt att komma ihåg.
När det gäller islam så är det extra viktigt med kunskap, det handlar inte om att skriva hatiska kommentarer, och i övrigt sluta öron och ögon. Det gäller att vara saklig och skapa goda argument mot denna hatiska/rasistiska politiska religion.
Min ståndpunkt är: Sverige ut ur EU - islam ut ur Sverige!

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

18 mars 2017 19:47

Brottsligheten minskar enligt samma personer som vill ha fler poliser.

Hur menar dom ?

Björklund t.ex tror att Sverige kan bli ett tryggt land igen med fler poliser.
Fattar han inte att Sverige är förstört och kommer att ge våra avkommor ett helvete.

 
Ingen bild

wittenberg95

18 mars 2017 20:16

Har Omar bytt namn? Förut hette han Jonas Mohammed Omar.

 
Ingen bild

Leif W

19 mars 2017 07:30

Tack för en lysande intervju! Den beskrev i korta ordalag grunderna och det omöjliga att få integrationen av muslimer med Svenskar att bli verklighet inom överskådlig tid. Islam är en våldsbejakande och bakåtsträvande politisk och religiös rörelse som tyvärr har fått ett fotfäste också i Sverige. Det behövs sakliga fakta som kan användas i argumentation och i politiskt arbete. I Eddie har vi en viktig person som kan sprida kunskap och informera allmänheten. Tack! Tack! Tack!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards