thoralf

Direktlänk till inlägg 13 mars 2017

BAROMETERN OCH ALGORITMER

Av Thoralf Alfsson - 13 mars 2017 22:41

Intressant grepp av Barometern! Nya artiklar skall komma hela veckan, i varje fall fram till och med torsdag på samma tema. Som jag skrev tidigare idag har vänstern gått till angrepp på Barometern och anklagat tidningen för att gå SD:s ärenden på Facebook. Intressant att se hur det utvecklas under veckan.


Som jag skrev tidigare idag har jag varit på besök hos Barometern och deras redaktion för ett samtal/debatt tillsammans med det socialdemokratiska kommunalrådet Johan Persson. Barometern filmade allt och det kommer bli ett inslag som publiceras på torsdag enligt den information jag fick. Det blev ca 25 minuters samtal som skall klippas ner till ca 15 minuter.


Skall bli intressant att se vad som tas med. Om mitt svar på om vi skall ha arabisktalande poliser i Kalmar? Där jag svarade att vi skall inte ha arabisktalande poliser utan personer i våra utanförskapsområden skall lära sig svenska, inte polisen! Eller min utläggning om Rinkeby polisstation som ingen vill bygga på grund av säkerhetsrisker eller att Radiotjänst inte kollar TV-licenser i utanförskapsområden på grund om säkerhetsrisker för deras egen personal eller hur torghandeln fungerar på Stortorget i Kalmar. Klarar inte vårt samhälle av att uppehålla så grundläggande och enkla ”funktioner” i samhället hur skall man då klara av den grova brottsligheten.


Johan Persson ägnade sig dock åt några fula angrepp som inte hade med vårt samtal att göra. Jag är dock inte förvånad. Skall bli intressant att se om dessa kommer med och i så fall om min kommentar om att Johan Persson ägnar sig åt att skuldbelägga en hel grupp kommer med. Blir som sagt intressant att se hur det klipps. Jag hoppas att man gör ett proffsigt och objektivt jobb.


Är det någon som de kan klippa bort är möjligen vår diskussion om hur media rapporterar våra politikers snedsteg och medias mörkning. Den var kanske lite off från ämnet.


Lyssnade idag på ett program i P1 om hur algoritmer används för att kartlägga människor. De berättade bland annat hur enkäter på nätet kan besvaras av miljontals människor och hur detta skapar enorma databaser med information, utan kostnad. Det intressanta var dock hur ”gilla markeringar” på Facebook kan användas och hur det kan utnyttjas.


Jag har själv noterat detta och skrivit om det vid flera tillfällen på min blogg eller på Facebook. Idag är en sådan dag då jag reagerat starkt på hur vissa personer använder sina ”gilla” på Facebook. Vissa personer borde tänka sig för.


Det är väldigt avslöjande! Det förklarar hur vissa personer agerar! Det förklarar vem som stödjer vem oavsett vad man har i bagaget. Med tanke på vad vissa personer har för uppdrag inom mitt eget parti borde man tänka sig för innan man ”gillar” vissa inlägg på Facebook. Det är väldigt avslöjande ur många aspekter. Det kommer dock påverka mig i framtiden och mina ställningstaganden, dessutom omvärderar jag min syn på vissa personer. Det kommande tolv månaderna kommer bli väldigt intressanta!

 
 
Ingen bild

Cosmik Debris

13 mars 2017 22:58

Alice Teodorescu:

”I ett forskningsprojekt från Örebro universitet djupintervjuade sociologen Maja Lilja småbarnsmammor och fann att trots att kvinnorna sade att de vill att deras barn skulle växa upp i ett kulturellt och socialt blandat område så tog de beslut som gick stick i stäv med ambitionen.”

”Av en studie från år 2015 författad av Emma Neuman, nationalekonomisk forskare vid Linnéuniversitetet i Växjö, framgår att infödda svenskar flyttar från sitt bostadsområde när andelen utomeuropeiska invandrare uppgår till mellan tre och fyra procent. Först av alla flyttar höginkomsttagarna och de välutbildade.”

http://www.gp.se/ledare/teodorescu-stanken-fr%C3%A5n-klassf%C3%B6raktet-1.4190908

Först flyr de äkta rasisterna ett bostadsområde när andelen muslimer och afrikaner passerar 3-4%. De flyttar till ett etniskt behagligt bostadsområde, och därifrån anklagar dem som inte har råd att flytta – för att vara rasister och intoleranta?

Vilket jävla hyckleri.

 
Ingen bild

Cosmik Debris

13 mars 2017 23:20

Titta gärna på det här muslimska klippet. Det är filmat med dold kamera i någon muslimsk politisk lokal i England. Här lär sig de muslimska barnen hur muslimer ska döda bögar, hata handikappade och andra typiska muslimska stapelåsikter.

Muslim faith schools in the UK "Kill, kill, kill"

https://www.youtube.com/watch?v=u0YUysixVd0

Detta pågår självklart också i muslimska lokaler i Sverige.

Tro inget annat!

 
Ingen bild

s29

13 mars 2017 23:27

Jag tycker Johan ska ta bilen och åka gamla kustvägen mot Ålem,och fundera på vilka som plockat upp all sten som ligger på murarna längs vägen så man kunde odla marken. Det är samma folk som gav dig mat och skolgång Johan.De bespottade som får pröjsa tandläkaren med sina sossedemokratiska skitpensioner.Svara inte med att dom dött ut,slaveriet har gått i arv.

 
Ingen bild

Tokblatten

14 mars 2017 00:16

@Frank Zappa (Cosmic Debris)

Ja, de lever i sina grindsamhällen och anklagar därifrån andra, som av ekonomiska skäl inte kan flytta, för rasister.

 
Ingen bild

Cavatus

14 mars 2017 00:38

Du skulle ha lagt mobiltelefonen på bordet och själv spelat in hela samtalet. Då skulle du ha eget bevis på vad som sagts och inte sagts. Sedan hade du kunnat lägga ut det ljudklippet på din blogg för att visa hur fult Barometern klipper ihop saker så att det passar deras agenda. För du har väl inga större förhoppningar att det du säger kommer att framställas i god dager?

 
Ingen bild

Lars Cornell

14 mars 2017 04:21

.
Det är bara att du finns Thoralf.
Tack för det du gör.
http://www.tjust.com/2017/goering.pdf

.

 
Ingen bild

Leif W

14 mars 2017 05:55

Ska bli intressant att se er debatt, även SV1 verkar att ha gjort en kovändnibg denna vecka och berättar bl.a om brottsoffer.
Jo allt man gör på nätet är förmodligen spårbart, hoppas att Islamister kartläggs av FRA, och polis.....men jag tvivlar....Tack Thoralf för din blogg!!

 
Ingen bild

X

14 mars 2017 06:33

Kan säkrast att bara "Gilla" det som PK-etablissemanget förmedlar.
Enklast så...
Inga hembesök av hyenorna på Expressen.
Och så slipper man, kanske, Gulag...

Heja "Sverige".

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

14 mars 2017 07:06

Svenska politiker har mycket att göra för att ta itu med åsiktsfriheten i landet.
Varje vardag sänds på TV2 SVT Forum som tar upp samhällsproblem av olika arter.
Ett publik service program som ska vara politiskt neutrala.
SD är totalt uteslutna och manipulerade vänstermänniskors agenda är att manipulera TV-tittare .
Nu när vänstern har ockuperat programmet krävs en lagändring om att alla partier ska vara representerade i diskutionsprogrammen.
Särskildt ny när SD är största parti enl. vissa institut.
Släng ut alla "ryggdunkande" vänsterdrägg.

 
Ingen bild

dajevlar

14 mars 2017 07:34

Det här med hur man beter sig på t.ex facebook är intressant. Jag har vid flera tillfällen haft intressanta diskussioner med bekanta, som tycker som jag att det här med mångkultur och invandring sänker Sverige. I samtalen är vi helt överens, varför jag varje gång blir lika överraskad när vederbörande sedan ’gillar’ inlägg som handlar om multikultis förträfflighet eller hur dum Jimmie Åkesson är.
Jag förstår verklighen inte hur de tänker.
-----
Hoppas alla kan se inslaget mellan dig och Johan, inte bara prenumeranterna (men som sagt, förvänta dig att bli orättvist klippt – och bli istället positivt överraskad om så ej blir fallet).

Thoralf Alfsson

14 mars 2017 07:41

Jag tror på något positivt!

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

14 mars 2017 09:09

Sverige kan jämföras med min båt !
Om jag inte skruvar dit dyvikan (bottenpluggen) när jag sjösätter måste jag hålla på och ösa båten hela dagarna och nätterna.
Min hobby kan jag glömma. Att njuta av en tur och fiska lite för att kunna steka abborrar med potatismos och smält smör. Gott gott !
Sveriges gräns har heller ingen "dyvika" och svenska folket kan inte steka sin fisk för bilen har brunnit eller fiskespön har stulits.
Vi får en vardag utan kvalité och mening.
SÄTT I DYVIKAN OCH SÅ ATT VI KAN NJUTA AV SVENSK KULTUR OCH MENINGSFULL FRITID.

PS ) Tänk Toralf hur mycket fina
foton du skulle ha tagit om
dyvikan hade varit i från början

 
Ingen bild

Hacke

14 mars 2017 10:02

@s29
Klok uppmaning som alla sossar borde ta sig en funderare på om de nu mot all förmodan skulle vara intresserade av något som ligger utanför den egna personens väl och ve.

 
Ingen bild

Lena

14 mars 2017 10:36

Intressant utveckling! Är det en kovändning eller en annan strategi? Tycker de att byxorna är halvvägs nerdragna och det testar nåt annat? Blir intressant att följa.
Märkligt nog så finns en artikel på Avpixlat som nämner i anslutning till valet imorgon i Nederländerna, att vänstern har tillnyktrat. Att t o m hbtq-rörelsen kommer att rösta på Wilder för de har farit illa av muslimer som gett sig på dem.
I söndags visades en dokumentär om Wilder, den var inte så kritiskt som jag tänkt mig, sansade omdömen från politiker i andra partier.

http://avpixlat.info/2017/03/13/tillnyktring-av-den-hollanska-vanstern/

 
Ingen bild

cal

14 mars 2017 10:56

nu vänder det. person med invandrarbakgrund gör samma sak mot expressen som expressen gjorde mot granskning Sverige. nu gillar dom inte når mångkulturen står utanför dörren! heja bechir, alla bör ringa på makteliten

https://www.facebook.com/bechir.rabani/posts/10154843932261084

 
Ingen bild

Calle

14 mars 2017 11:47

Såg Dox-filmen " Trumped" igår. Visar hur opartiska och sakliga Msm media är.:) Stämmer bra in även på svensk msm-media.

 
Ingen bild

Vax

14 mars 2017 12:50

Med det mångkulturella som idé har i Sverige barnens rätt till religionsfrihet offrats. Detsamma gäller friheten och jämställdheten för kvinnor. Det som istället har prioriterats är klanernas och islamisternas kollektiva frihet. Frihet kan bara existera om den är individuell.
http://iotakt.se/kampen-som-foljer-med/

 
Ingen bild

Tony

14 mars 2017 13:21

Gå in på Youtube Och se och lyssna på nått
av det vackraste vi har, nämligen vår natur
och Melodier.
Jag tänker på Psalmen " En vänlig grönskas rika dräkt"
också benämnd Svensk sommarpsalm.

Och då kommer tankarna på hur jävla dumma politiker
Sverige har haft som vill förstöra detta vackra land?

 
Ingen bild

RobertSt

14 mars 2017 13:25

Facebook? Vad är det egentligen för något? Måste man 'ha' det? Vad är det bra för? Vad är det dåligt för?

 
Ingen bild

HANS

14 mars 2017 14:47

Dagens (tisdag) uppföljning i Barometern var inte direkt någon höjdare. Det tog inte ens en dag innan de körde i diket och började med sina snyftartiklar. Men vad kan man vänta sig när det är Blank som skriver. Det var genast en massa socioekonomiskt snyftande om hur synd det är om brottslingar och att de inte kan hjälpa att de blir kriminella. För de verkar som sagt inte ha något eget ansvar eller någon egen vilja alls. Utan allt beror på omständigheterna.

 
Ingen bild

Pepparholm

14 mars 2017 16:35

Det är ett säkerhetshot mot Sverige att Alice Bah Kuhnke befordrades från sitt ordförandeskap i Disneyklubben.

 
Ingen bild

HerrFrågande

14 mars 2017 17:13

Väldigt glädjande att Barometern låter DIG och Johan Persson debattera! En SD-politiker debatterar med en sossepamp! Man ser hur PK-media faktiskt får rätta sig lite grann efter verkligheten. Och verkligheten är t ex att SD nu är största eller näst största parti och att DU är en synnerligen tongivande bloggare i Kalmar.
Det här vågade man inte ens drömma om för säg ett par år sedan.
Iaf grattis Thoralf!

 
Ingen bild

HerrFrågande

14 mars 2017 17:21

@LeifW

Ja SVT har gjort en kovändning och talar nu om brottsoffren. Man kan inte ljuga om något som folk i alla fall känner till, resonerar de säkert.

Sen är det faktiskt så att även vänsterpartister nu gjort samma kovändning!! Och SVT har ju ALLTID gått kommunisternas ärenden och det är därför inte på något vis märkligt att SVT även nu ger vänstern eldunderstöd.

 
Ingen bild

Överste Senap

14 mars 2017 18:16

Facebook är väl för dom som inte kan skapa
något själva? Ja utom texten i kommentaren
och någon infogad bild.

Det är nog troligt att allt som sker på "Facebook"
Det som skrivs, det som gillas, övervakas av flera
länders säkerhetstjänster.

Var försiktig! Lämna inte ut personlig information.
Adress födelsedatum etc.

 
Ingen bild

Hasse Pannband

14 mars 2017 18:27

Vad gäller Barometern.
Gör dej inte stora förhoppningar!

"Man kan inte begära att en träbock ska mjölka"

 
Ingen bild

Tony

14 mars 2017 19:03

SVT fortsätter att pröva folks tålamod genom att ta
in obehagliga folkfientliga figurer som Fredrik Reinfeldt,
och idag fåntratten Henrik Schyffert.

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

14 mars 2017 19:48

Enligt en dom i EU är muslimkvinnorna avslöjade.
Bara inte Sverige delar ut skadestånd till kvinnor som vägrar att avslöjas och som får sparken.
Men jag har inget förtroende för detta vänstervridna sjuka land.
Det ska inte vara nån dj...a maskerad här !
Stäng gränsen imorron och skicka hem allt drägg.

 
Ingen bild

Pepparholm

14 mars 2017 19:49

Batra säger att det är "olämpligt" att hennes partisekreterare använt mina skattepengar för eget nöje. Jag kan tala om för henne, att jag är riktigt förbannad. Ännu ett bevis på oförmåga att fatta väljarnas vilja.

 
Ingen bild

Sridhsson

14 mars 2017 19:57

Nu håller vi tummarna för Wilders frihetsparti i morgon, Nederländerna!
Efter det Marie Le Pen Frankrike, och så Sverige 2018. Känner mig lite optimistisk för framtiden, tänk om.....!

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

14 mars 2017 22:12

Löfven har fått ett nytt ordutbrott som han får då och då.
När han säger att någonting inte är acceptabelt.
Nu är det gängkriminaliteten som ska knäckas.
Det är bara tomma ord på samma sätt som det pratas i fikarumen
Han har inte förstått att efter sådana uttalanden är det han själv som ska agera.
Han tror att någon utifrån ska komma och fixa problemen.

Jag har sagt det förut och säger det igen.
Svenska polisen måste gå in och "städa"
Dom kan inte smita undan.
Löfven måste ändra lagar så att polisen kan börja skjuta utan att få sparken.

 
Ingen bild

S-E Karlsson

15 mars 2017 10:51

En härligt mäktig psalm är "Fädernas kyrka " som ströks ur den svenska psalmboken 1986 men som man kan hitta på nätet och lyssna till !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards