thoralf

Direktlänk till inlägg 13 mars 2017

BAROMETERN ÖVERRASKAR POSITIVT IDAG

Av Thoralf Alfsson - 13 mars 2017 09:47


Undrar om Barometern nu kommer få mota hot och hat? Eller om de beskylls för att gå Sverigedemokraternas ärenden. Hur kommer S, V och MP reagera på dessa artiklar. För att inte tala om Centerpartiet!

 
 
Ingen bild

Funtaren

13 mars 2017 10:43

Jag skulle nog hålla inne mina glädjerop tills vi ser var det slutar. Jag anar att det hela kommer att mynna ut i de vanliga PK-flosklerna om socioekonomiska faktorer etc.

 
Ingen bild

Hacke

13 mars 2017 10:50

Tack Thoralf och övrig alternativmedia. Det tog åtskilliga förlorade år, för att inte säga decennier, innan ni tvingade ut mainstreammedia på planen på detta område.
Men jag väntar med omdömet tills jag sett resultatet och hållbarheten i deras omsvängning under galgen. Risken är överhängande för att det ”bidde en tumme”.
Men det är tydligt att det skapats åtminstone ett embryo till tillnyktring inom MSM. För det är inte bara Barometern som signalerar uppvaknande, eller om det nu är dödsryckningar. Så ska exempelvis Gefle Dagblad inleda en serie där man granskar hederskulturen och självaste propagandakolossen SVT gör (som alltid) en lightversion i form av granskning av vardagsbrottsligheten. Ingen risk för utpekande av det nya frälset där inte. Men…
Alltid något sa han som inget fick.

 
Ingen bild

Gus

13 mars 2017 10:51

Snacka om friserade uppgifter!! Här försöker SlaskBarometern vilseleda oss som vanligt !!! Sanningen är att det ska vara 8 av 10 åtalade är utländska medborgare!

Thoralf Alfsson

13 mars 2017 11:35

Referens på den uppgiften?

 
Ingen bild

dajevlar

13 mars 2017 11:02

Krävs att man är prenumerant för att läsa detta, så jag kan inte göra det. Hoppas bara att du inte tar ut nån glädje i förskott. Man vet ju hur tidningarna kan vinkla saker och ting in absurdum.

Ser fram emot dina uppföljningar.

 
Ingen bild

World Traveller

13 mars 2017 11:05

Jag laeser att EU nu ska avvaepna Europas alla sportskyttar. Varfor vill de det tro.

 
Ingen bild

Lena

13 mars 2017 11:20

I Nederländerna förbjuds två turkiska ministrar hålla valmöten för de turkiska invandrarna som bor i landet. Men i Sverige är detta OK, vi ska ju alltid vara "i framkant".
Nu verkar det som att traditionella vänsterfolk börja ändra sig och en del röstar på Geert Wilders på onsdag.

http://avpixlat.info/2017/03/13/tillnyktring-av-den-holländska-vänstern/

 
Ingen bild

Hm

13 mars 2017 12:28

@dajevlar
Tack för info! Det händer ibland att det bara är ett tomt utrymmer under rubriken men nu har du förklarat varför. Trodde det var fel på min dator.

 
Ingen bild

Lasse

13 mars 2017 12:51

Kulturvänstern hoppar jämfota av irritation. De klarar inte att läsa att Barometern har kastat skygglapparna och återger hur sanningen ser ut i dagens samhälle. Bara att läsa på Barometerns fb-sida så ser man vilka människor som ondgör sej över artikeln. Ett bra grepp ab Barometern.

 
Ingen bild

Erik

13 mars 2017 13:24

7klövern kommer förstås att säga att majoriteten av brott begås av svenskar! Det som är intressant är inte medborgarskapet för det kan vem som helst inneha, utan etnisk/kulturell bakgrund! Andra och tredje generation är ju de som åker och krigar för IS!

 
Ingen bild

Holtzkampf

13 mars 2017 14:12

Brukar inte statistik ang invandrare omfatta även födda i Sverige av utländska föräldrar. Utgår att t ex många i Rinkeby m fl är svenska medborgare men har utländska föräldrar.

 
Ingen bild

dajevlar

13 mars 2017 14:16

Nu har de öppnat artikeln även för icke-prenumeranter. Där står att 3/10 dömda är utlänningar (där tidningen även räknat in utländska ”svenska” medborgare. Bra tänkt där Barometern!). Jag tycker dock ändå detta inte speglar verkligheten riktigt.

Polisen avskriver nu väldigt många brott (inbrott, cykelstölder, snatterier etc), och där tror jag att överrepresentationen bland utlänningar är ännu högre, så man kan inte bara säga att utlänningar står för 33% av brottsligheten, utan att isåfall sätta ordet ”minst” framför.

Till yttermera visso så är jag säker på att polisen inte (offentligt) bokför alla de tillfällen när de får åka ut till diverse hem, skolor och förläggningar för att det är ”oroligt” där.

Eftersom Barometern tydligt visat vilken sida de står på i mångkulturdebatten, så skulle jag också vilja att en mer oeberoende aktör gör en liknande undersökning, dels för att verifiera uppgifterna men också dels för att ta in övriga siffror som berör ämnet (av typen jag nämnde ovan). Man skulle också, om man ville, kunna fokusera på det faktum att överrepresentationen är ännu större ju grövre brotten blir.

Men nåväl – detta är ju ändå en start i alla fall.

(och för första gången hände det mig att Toralfsidan uppdateras mitt när jag skrev i formuläret – så jag skrev om detta i Word först, klippte ut därifrån och klistrade in istället).

 
Ingen bild

C Andersson

13 mars 2017 14:49

Angående +sidor

Jag känner inte till upplägget och jag är inte med i Facebook men

När man länkar från Facebook till plusmärkta sidor på Sydöstran och BLT så går de att läsa under en begränsad tid. Kanske ett på dagar. Jag antar att man måste ha abonnemang på tidningen för att kunna dela med sig. Det går utmärkt att spara sidorna.

Det är kanske någon som vill kolla upp och testa. Ett lämpligt ställe att lägga upp länkarna kunde vara: 'Du vet att du är från Kalmar när...'

Lägga upp länken här kan vem som helst göra. Kanske inte Thoralf.

Thoralf Alfsson

13 mars 2017 17:14

Enligt de uppgifter jag fått skall en artikel som jag länkar till på FB vara tillgänglig under 48 timmar för icke prenumeranter.
Jag är prenumerant!

 
janne

janne

13 mars 2017 15:38

Börjar det bli tomt i förnekelse och mörknings lådorna,eller
sviker prenumuranterna undras.

http://Janne

 
Ingen bild

Ted

13 mars 2017 15:41

Praktikanten Anders Blank!

 
Ingen bild

Skämt åsido

13 mars 2017 17:36

Muhammed var ingen pedofil
På rasistiska sajter och bloggar som Avpixlat och Thoralfs blogg hävdas det att islams grundare Muhammed var pedofil med hänvisning till hans sexuella umgänge med Aisha.
Faktum är att Muhammed som 53-åring gifte sig med 6-åriga Aisha, hon var nämligen hans fru. Och enligt islams lagar som Muhammed själv hittat på har mannen rätt att idka sex med sin fru när han vill. Varför skulle han gift sig med henne annars?

Imam Islam

 
Ingen bild

HANS

13 mars 2017 17:50

Så fint av Barran, problemet är att de utelämnar en viktig informations bit. Nämnligen hur stor andel av befolkningen som utgörs av gruppen nysvenskar (eller vad de nu väljer att kalla dem). Så de står för 1/3 av domarna men utgör hur stor andel av befolkningen? Utgör de inte också då minst en tredjedel av befolkningen är överrepresenationen ännu värre än man ger sken av.

Sedan kan de köra med de vanliga klyschorna om att 99% av invandrarna inte begår brott osv men det tillför i praktiken inte någon som helst nyttig eller viktigt information i frågan.

Nästa är att det är fattigdom och socialt utanförskap som leder till brott, den teorin har Sarnecki kört stenhårt med och byggt hela sin akademiska karriär på. Den är förvisso sann som en faktor men inte hela sanningen, motbeviset är tämligen enkelt i att det finns mängder med fattiga människor i utanförskap som inte begår brott. Sålunda är det som en förklarande faktor en tämligen dålig sådan.

 
Ingen bild

C Andersson

13 mars 2017 18:09

Om jag har förstått det rätt så redovisar Barometern de som har blivit fällda för brott. Förhållandet kan bli annorlunda om man räknar anmälda brott. Dessutom innebär inte en friande dom att man är oskyldig.

Vardagsbrotten blir allt vardagligare, anmälningsbenägenheten avtar och uppklarningsprocenten är katastrofalt låg.

"Trots att det ofta finns bevisning i form av övervakningsbilder är det väldigt ovanligt att tjuvtankarna åker fast. För en tid sedan begärde Ashkan Kasbi ut alla polisanmälningar han gjort genom åren – 800 stycken. Bara fem av dem hade lett till en fällande dom."

Vilka är det som begår vardagsbrotten?

 
Ingen bild

MT

13 mars 2017 18:11

Nu har jag inte läst artikeln men om jag förstått det rätt är det bara brott som gått till domstol som de kikar på?!
Alla andra brott ex de som göms under "291" var syns de? Ingenstans officiellt i alla fall!

 
Ingen bild

Christer

13 mars 2017 18:37

Och då får vi inte glömma terrorn från EXPO

 
Ingen bild

Hasse Pannband

13 mars 2017 18:45

För inte så länge sedan gick jag in på Kalmar Tingsrätt
och läste på dörrarna vilka mål som pågick.

Det var 90% utländska namn, ingen vetenskap, jag vet.
Men gå in själva och läs. Kanske ser det likadant ut
varje dag. Ofta är ju andra och tredje generationens
invandrare dom värsta brottslingarna!

En annan bild ur verkligheten!
För några år sedan pga. ombyggnad låg F-kassan och
skattemyndigheten i samma lokaler.

Jag var där för att kontrollera hur jag kunde betala
in min restskatt på 100 000 kronor. Jag var den ende "vite"

Aldrig kunde det bli mer tydligare vart mina skattepengar tar vägen. Direkt från mitt konto in till dessa så kallade "nysvenskar" Omoraliskt, svek är i det här sammanhanget
när jag tänker på hur gamla pensionärer behandlas i Sverige,
inga överord.

 
Ingen bild

Nemo saltat sobrius

13 mars 2017 19:19

De som blir fällda blir det ofta för ett flertal brott. Så om man räknar begågna brott så är överrepresentation säkert ännu större.

Sen om andra och tredje generationens invandrare räknas som svenskar i statistiken så blir det också missvisande om man diskuterar invandringens följder.

 
Ingen bild

Joho

13 mars 2017 19:38

Håller med Gus
3 av 10 är fejk 8 av 10 är mer relevant.

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

13 mars 2017 19:59

Vem har ansvaret för att det är så fruktansvärda problem i Sverige idag ?
Är det Kungen ? Nej !
Är det Silvia ? Nej !
Är det Zlatan ? Nej !
Jag kan räkna upp väldigt många som inte är ansvariga.
Men det finns en som har ansvaret och har tillåtits att smita undan och även tillåtits att inte behöva prata om allt elände som han har orsakat.
Vi har alla suttit och sett på hans obehagligt överlägsna uppsyn särskilt i förhållande till SD och Jimmy Åkesson.
Jag tycker att det skulle upprättas en gipsstaty av denne landsförrädare tillsammans med texten :
"Jag har lagt ner så mycket tid jag har kunnat på att förstöra Sverige så snabbt som möjligt"
Denna man heter Fredrik Reinfeldt och han har mycket blod och många bränder på sitt samvete.
När SD kommer till makten är deras första uppgift att få "hingsten" inom lås och bom !

 
Ingen bild

JustSaying

13 mars 2017 22:08

Statistiken säger följande:
Tre av tio dömda har inte hunnit bli Svenska medborgare, fem har hunnit bli Svenska medborgare, 2 är Svenskar(Andersson, Pettersson o.s.v.)

 
Ingen bild

cal

13 mars 2017 22:13

mord i ställdalen! enda lägenheter som finns är de 4 hyreshus och hotellet som Jimmy hoppe har asylboende i. ännu mer mångkultur som inte fungerat i Sverige
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/misstankt-mord-i-stalldalen-kvinna-gripen

 
Ingen bild

s29

13 mars 2017 23:08

Nu skall man tydligen försöka bygga upp försvaret. 500milj tänker man avyttra ur den hårt ihoparbetade köttgrytan.Man tänker bemanna den med kvinnor och jag förmodar ensamkommande barn som äntligen blivit 18.Vore det inte på sin plats att man lät Mark med fru Jonas designa nya trendiga och representiva munderingar? Jag tänker...rosa,absolut,varför inte överasska fi med fittmössor? Börjar FI djävlas så blir man så klart nödgad att KÄRLEKBOMBA dom rackars buspojkarna.

 
Ingen bild

Molle

14 mars 2017 00:36

3 av 10, men det är väl bara i Kalmar län
Totalt i landet är det betydligt fler.
Men som jag sagt: brott ska vara UTVISNING direkt.

 
Ingen bild

Tony

14 mars 2017 07:38

Pretty Boy Floyd:

När man sen ser att våra TV kanaler kör rena
hyllnings program med denne samhällsförstörare
kan man inte bli förbannad nog, för det visar på
vilken agenda TV kanalerna har, att det är bra
att förstöra samhället!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards