thoralf

Direktlänk till inlägg 1 mars 2017

LOGGA FÖR MIN BLOGG

Av Thoralf Alfsson - 1 mars 2017 22:03

I samband med att media skrev att Kalmar kommun funderade på att ändra sitt stadsvapen eller om man nu ville skapa en logga istället för stadsvapnet men det vet vi ännu inte riktigt. Vi får avvakta vad kommunens tjänstemän kommer med för ett förslag eller om man lägger ned sitt projekt. Mitt förslag är att behålla stadsvapnet men att minimera texten till endast ”Kalmar”.


I samband med detta så skapade en av mina läsare en alternativ logga till min blogg. Vilket jag gillade starkt och läsaren skapade även en ny header till min blogg som jag med glädje uppdaterade bloggen med. Nu var ju inte tanken att på något sätt ta kommunens stadsvapen.


Samma läsare har istället skapat en ny logga till min blogg. Här nedan kommer några exempel på hur den ser ut och hur den kan användas. Vad tycker mina läsare om loggan?


 

 

 

 

 


 
 
Ingen bild

En som vet

1 mars 2017 22:17

Att ändra på loggen är bara mygel för att någon reklamfirma ska tjäna pengar.
Det ska bli kul att se vilken reklamfirma som får leka med Kalmarars vapen.Har själv gjort loggorna förut.

 
Ingen bild

Karl-Alfred

1 mars 2017 22:24

Den gamla är bättre.

 
Ingen bild

Swexit

1 mars 2017 23:42

Utmärkt förslag till logga på din sida!
Den härstammar formmässigt från Kalmars stadssigill från 1200-talet (sveriges äldsta), och därigenom hedras Kalmars historia på ett vördnadsfullt vis.
Dessutom har du/ni gjort den till en egen stilren symbol med flera betydelser som synes ovan. Denna blir du Thoralf ensam om, finns ej liknande annorstädes.
Har du/ni funderat över att pröva använda andra färger än endast blå/vit för att framhäva den ännu mer och ge lite "tyngd" åt den?
Trefärgad? Bronsfärgad?

Duktiga läsare du har.

 
Ingen bild

Göta

1 mars 2017 23:55

Symbolerna i förklaringen blev tillsammans en variant av Vasa-kärven.

Jag tycker den är jättefin.

 
Ingen bild

jag

2 mars 2017 01:20

Den gamla var bättre. Sorry men om du ska ha denna så vänd på den.Den påminner lite om ett manligt organ och triangeln om ett kvinnligt, men det kanske beror på vilken fantasi man har. ;)

 
Ingen bild

Georg

2 mars 2017 01:33

Avråder vänligen!

 
Ingen bild

Tobbe S

2 mars 2017 04:40

Behåll den du har nu, så blockerar du Kalmars försök att förstöra gamla stadsvapnet. Varumärkesskydda gärna den du har nu.

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

2 mars 2017 06:21

Jag tycker det räcker med Thoralf

Varför inte använda din första ?

 
Ingen bild

Affe Giraff

2 mars 2017 07:00

Den nuvarande är både enklare och tydligare. Byt inte.

 
Ingen bild

Fredde

2 mars 2017 07:29

Den nya är fin, men den gamla är bättre! Behåll den.

Proffsigt gjorda båda två, hatten av för den som skapat dem!

 
Ingen bild

Ödlan

2 mars 2017 07:45

Behåll den nuvarande. Den nya kan ge associationer till den rörelse som Mussolini ledde, som hade kärvar som symbol.

 
Ingen bild

SM811

2 mars 2017 08:01

Den som du har nu är bättre.

 
Ingen bild

?Sanningen

2 mars 2017 08:40

Se till att du får upphovsrätten överskriven på dig. Gäller även första loggan.

 
Ingen bild

Viveka

2 mars 2017 08:41

Nej, det här var inte snyggt!

 
Ingen bild

Johan Kraft

2 mars 2017 08:41

Behåll den nuvarande loggan. Den är snyggare och ger Kalmars 7-klöverbeslutsfattare en snygg gliring.

 
Ingen bild

Lena

2 mars 2017 08:50

Byt inte. Läs lite om symboliken med kärve och var den kommer ifrån. Vi svenskar tänker säkert julkärve, men den har en äldre historia som vi inte vill bli beblandade med.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Fasces

 
Ingen bild

Ölandsbonde

2 mars 2017 09:15

Nej till förslaget. Associerar till fasces, vädurtecken, planschbild på kvinnligt reproduktionsorgan och THORALF blir för dominant.

 
Ingen bild

Wimarg

2 mars 2017 09:47

Den nya är riktigt fin och den blir bara Din.

 
Ingen bild

Överste Senap

2 mars 2017 10:09

Annat ämne:
Veckan inleds med uppställning för alla elever ute på skolgården – oavsett väder.
Lärarrummet kallas för mässen och det händer att rektorn dyker upp på skolan iklädd kamouflagefärgad uniform.
Kepsar är totalförbjudna att bäras i klassrummen.
Och – betygen har rusat i höjden.

http://www.skd.se/2017/03/01/betygen-rusade-i-hojden-med-militar-disciplin/

 
Ingen bild

C Andersson

2 mars 2017 10:29

Behåll den du har. Den andra ger mig dåliga vibrationer på fler än ett sätt. Jag här inte särslilt förtjust i Gustaf I och hans söner. Det är en hel del som tänker likadant på din sida smålandsgränsen. Vi får inte glömma 1564.

Jag antar att du har tänkt att använda den till mer an din blogg? Ett alternativ kan vara att inventera färgerna i passande sammanhang. Allså vit och eller tranparent botten.

Thoralf Alfsson

2 mars 2017 10:42

Inte 1611-1613 heller ;-)

 
Ingen bild

C Andersson

2 mars 2017 11:22

Petades från SD-toppen – nu vill Söder ta Kristianstad

 
Ingen bild

Gustaf

2 mars 2017 11:24

Gillar inte kärvarna, du skulle hellre kanske ha något som associerade till Nils Dacke. Färgen är inte heller rätt, något mer färgglatt skulle nog passa bättre. Kanske trefärgat, annars tycker jag den nya ärr rätt bra.

 
Ingen bild

Hm

2 mars 2017 11:52

Ett spöknippe (fasces) kommer ögonblickligen att utnyttjas av politiska motståndare, sedan kan man kalla det Wasakärve hur mycket man vill.

 
Ingen bild

O.N.

2 mars 2017 12:12

Din nuvarande är klart bättre!

 
Ingen bild

gula brigaden

2 mars 2017 15:59

Hm

Torsdag 2 mars 11:52

"Ett spöknippe (fasces) kommer ögonblickligen att utnyttjas av politiska motståndare"

Polisen har det sin logga.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards