thoralf

Direktlänk till inlägg 20 september 2016

DEBATTARTIKEL NY SIMHALL

Av Thoralf Alfsson - 20 september 2016 11:37

Jag har idag fått en debatt artikel publicerad i Barometern angående placering av ny simhall och friskvårdsanläggning i Kalmar.


 
 
Ingen bild

Maja Dacke

20 september 2016 12:07

Svar till Göta och Friholt från ett annat inlägg:

Om Chang Frick använder sig av fotografen Mattias Wåg som har anknytning till Researchgruppen, och Expo, kan man ana ...

Om Chang Frick använder sig av duktiga researchare/ev mejlhackare som han gjort i vissa fall om SD, så kan man ana ett samband.

Jag trodde för ett tag sedan att CF stod nära SD, men när jag läst lite mer förstod jag bättre. OK, han kan ha stått närmare 'gamla' SDU och Kasselstrand et comp men längre från 'de fyras gäng' men ... men ...

Ursäkta mig men jag litar inte på Chang ... Sedan må hans sajt vara hur upplysande som helst.

 
Ingen bild

Stefan

20 september 2016 12:49

Jag är också lite ambivalent till Nyheter Idag. Ibland har jag svårt att veta var de står, dessutom har de ofta stora rubriker om avslöjanden som sedan visar sig inte vara något nytt. Jag ser Nyheter Idag som alternativmedias Hänt i Veckan...

 
Ingen bild

Nils

20 september 2016 13:06

Logik verkar inte vara kommunens starkaste sida

 
Ingen bild

Observer

20 september 2016 13:11

Förkärleken till att bygga nya simhallar i förvånande många småorter runt om i Sverige måste vara för att man vill blidka de hitkomna sydlänningarna.
Det är som om Iran plötsligt skulle börja bygga en jävla massa hoppbackar.
Fängsla de ansvariga beslutsfattarna efter 2018 å låt de arbeta av snedsatsningarna tills dess att de är fullt avbetalda!

 
Ingen bild

Edward

20 september 2016 13:59

#Maja Dacke & Stefan
Chang Frick granskar åt både höger och vänster.
Hans förra fotograf var miljöpartist, har jag för mig.

Kanske "står" Chang Frick och Nyheter Idag inte någonstans, utan är en neutral, objektivt granskande journalist?
En sådan som alla journalister borde vara.

Att han varit med i SD bevisar ju bara att han äger ett visst sunt förnuft.

 
Ingen bild

Lena

20 september 2016 15:14

@Maja Dacke jag är nog också konfunderad över att Chang Frick är motståndare till SD, det är inte mitt intryck, men jag läser inte den tidningen särskilt ofta. Kan man inte helt enkelt fråga honom om Mattias Wåg är han polare eftersom han är fotograf där på Nyheter Idag?

I förra inläggen tyckte någon att man inte ska betala för propagandan på svt, sant, men man kan se på svt play eller om man har grannar som ändå betalar kanske få se programmen där. Det är dock bra att veta vad man har att förhålla sig till, vad våra "medmänniskor" ser för något o vad de matas med.

För det mesta är nyheterna så förutsägbara att man lätt somnar men igår kväll på Aktuellt fanns ett inslag som roade mig, det om att ett 30-tal bilar blivit uppbrända i Malmö under helgen. Jag har inte haft så kul framför tvn på länge. Följande: programledaren intervjuar en polischef i Malmö, polisen är saklig o inriktad på att förklara att de arbetar metodiskt för att säkra bevis etc. Programledaren däremot är så upprörd över att det faktum att det eldas upp så många bilar (programledaren kanske inte visste om att det är något som pågått i decennier, ni måste se inslaget) så i sin frustration låter det som om att han beskyller polisen för detta, ungefär som om de (polisen) inte sköter sin uppgift i samhället och tar bort sådana obehagliga, kriminella handlingar.

Där ser man kanske polletten ramlar ner hos en o annan, börjar det komma för nära?

 
Ingen bild

Kalmar framtid.

20 september 2016 16:04

Det förvånar mig,eller kanske inte,att en sverigedemokrat i en kommunstyrelse !!!!! inte har mer kött på benen när du ihärdigt håller fast vid ett sådant dumt förslag som Tallhagen ?
På Snurrom står det färdigt flera hundra lägenheter inom något år,dessutom bygger man vägar i anslutning till Berga,Norrliden dessutom expanderar Kalmar så platsen är perfekt. Du som så ofta talar om att man ska bevara grönområden ? Låt då bli att bygga vidd Tallhagen och behåll grönområdena där. Dessutom blir det inga problem att ta sig till Snurrom,bussförbindelserna,antal turer,kommer att öka. Dagens curlingföräldrar kör nog sina barn dit dessutom kommer man kunna cykla dit på nya cykelvägar.
Din negativa inställningen till detta går i linje med alla dina protester,mot det mesta.

Thoralf Alfsson

20 september 2016 17:42

Idag sa stadsarkitekten att antalet bostäder i centrala Kalmar kommer öka med 1000-1500 under de närmaste fem åren. Har du tänkt på det?

Jag tror inte riktigt att du tänkt igenom detta.

 
Ingen bild

KS

20 september 2016 16:16

Rätt mycket OT;
Varför kan politiker, "mediaansvariga", pratfolk m.fl inte tala svenska??? Det finns många uttryck dessa pratmaskiner använder som tyder på ett icke eget språk! Exempel på detta är, nu senast Johan Persson i Kalmar, med "redan tagit höjd för...." när det gäller regeringens budgetutdelning till bl.a denna kommun. Andra ickespråkmänniskor använder fortfarande uttrycket "utmaningar". Mellan sina försök till förklaringar mm så kommer det mycket vanliga öööhhhhh....Alltså ett uttagande av de uppgifter man försöker att förmedla. Detta "öööhhhhh" måste bero på att man hämtar någon slags egen information från sin hjärna. M.a.o inlärning och inte något annat! Trött på detta? Stäng av radion!

 
Ingen bild

Friholt

20 september 2016 16:35

@Edward 13,59
Ja, visst! Chang Frick är en journalist av den sorten som vi alla ropar efter - en objektiv och granskande journalist och bryr sig inte om varken vänster eller höger.

 
Ingen bild

Fredde

20 september 2016 18:06

Kalmar framtid: "går i linje med alla dina protester,mot det mesta"
Det stämmer ju inte alls, Thoralf är den enda som törs stoppa dumheterna, medan de andra bara jamsar med.

Men, när Thoralf kommer upp med trevliga förslag som t.ex plantera träd längs Ängöleden, då lägger sig alla de andra mot det...

Prestige och princip verkar vara viktigast för 7-klövern!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards