thoralf

Direktlänk till inlägg 31 juli 2016

RULLAR SVENSKA KYRKAN UT RÖDA MATTAN FÖR ISLAM?

Av Thoralf Alfsson - 31 juli 2016 09:21

 


En rubrik till en artikel om hysterin kring Pokémon Go men den är minst sagt aktuell i många fler sammanhang. Inte minst politiskt och det som vi till vardags kallar för politisk korrekthet. Det finns ju även ett ordspråk som säger "att vända kappan efter vinden".


”– Vi får inte glömma att vi älskar att göra som alla andra. Det har rent historiskt varit en stark framgångsfaktor. Det är en överlevnadsinstinkt både fysiskt och socialt.”


Nu gick till och med Ebba Busch Thor i Prideparaden! Jag tror knappast att det blir en framgångsfaktor för Kristdemokraterna.


Jag lyssnade till programmet Människor och tro igår när jag satt i bilen. I programmet pratade man om terrordådet i en fransk kyrka där islamisterna skar halsen av en präst, halshuggning. Men i programmet undvek man att säga att gärningsmännen var muslimer, islamister eller jihaddister. Inte ett ord om IS/ISIS/Daesh, helt horribelt! Istället fick vi höra en massa floskler om att religioner skall stödja varandra och att islam är ”fredens religion”. Påven har sagt att det inte är ett krig mellan religioner utan religionen används som ett medel i ”kriget”.


Det jag hörde i P1 under en dryg timma från strax före 17 till ca 18:15 igår gör att man blir väldigt upprörd. Den naiva flathet som präglar dessa ”vi älskar göra som alla andra” kommer att rasera hela tryggheten i samhället när islam och islamister tillåts ta över mer och mer i vårt samhälle medan vi bara vänder andra kinden till.


Uppriktigt sagt vad fan sysslar Svenska kyrkan med?

 

Jag läste i veckan att i genomsnitt lämnar 3 000 personer Svenska kyrkan varje månad men under juni var det hela 13 000 personer.

 

När skall sjukdomsinsikten nå företrädarna för Svenska kyrkan? Svenska kyrkan skall fan i mej inte rulla ut röda mattan för islam och islamister!

 

Jag hoppas att Sverigedemokraterna verkligen gör en storsatsning på nästa års kyrkoval! Bara det nu finns några medlemmar och sverigevänner kvar i Svenska kyrkan som får rösta.   

 
 
hunter

hunter

31 juli 2016 09:38

många förnuftiga har som jag,gått ur kyrkoeländet...en katastrof..mångkulturellt ska det va..hoppassom sagt att några finns kvar,som kan företräda sd.

http://93397

 
Ingen bild

L

31 juli 2016 10:26

Att vara medlem i svenska kyrkan är som att vara medlem i sossarna och hoppas på att de ska ändras

 
Ingen bild

Hulda mk1

31 juli 2016 10:37

Jag är fortfarande medlem i Sv Kyrkan och om jag så ska krypa till vallokalen så ska jag dit !
Här på landsbygden har inte förändringarna till det sämre nått än, och jag värnar om min barndoms Kyrka några mil bort.

 
Ingen bild

Lewren

31 juli 2016 10:53

https://sv.wikipedia.org/wiki/Augsburgska_bek%C3%A4nnelsen

Jag lämnar den här länken här, så kan ni ju själv avgöra om ni fortfarande tycker svenska kyrkan är kristen. Personligen ser jag det mer som en frontorganisation för kommunister numera.

För övrigt skulle jag även kalla svenska kungen för landsförrädare när man ser honom ej uppehålla den bekännelse han svurit för att få tronen. Han är fortfarande överhuvud, men gör inget åt problemen som plågar "hans" folk. Vill han inte göra detta bör han avgå som kung.

Saxat från WIKI: Bekännelsen fördömer alla irrläror om denna punkt, såsom ”manikéerna, vilka antogo två urprinciper i tillvaron, en god och en ond; likaså valentinianerna, arianerna, eunomianerna, muhammedanerna och alla andra dylika”

 
Ingen bild

Christer

31 juli 2016 11:16

Du pekar här Thoralf på den allmänna svenska flatheten gentemot islam, och Svenska Kyrkans i synnerhet. Jag lämnade Sv.Kyrkan för ganska många år sedan av dessa skäl.
Förfallet började när KG Hammar blev ärkebiskop. Han var ju inte ens religiös, bara sentimental och godhetsmarinerad upp över hårfästet. Hans efterträdare Antje Jackélen, och den beskäftige Eva Brunne i Uppsala bygger oförtröttligt vidare på förfallet av Svenska Kyrkan. Brunnes debattartikel i DN visar på en närmast osannolik naivitet gentemot islam, hon vägrar konsekvent att tala klarspråk om islams inneboende ondska. Hon tror att nyfikenhet och kärlek skall bygga en bro mellan religionerna. Sådant är möjligt mellan två människor på sin höjd, men knappast mellan två religioner.
Gärna fredliga samtal mellan både länder och religioner, men grundat på realistiska förväntningar av sin samtalspartner. Att noga veta vem det är man talar med.
Jag tänker ibland på vad Finlands förre president Paasikivi, som sade att: "All vishets begynnelse är att erkänna fakta".
Världen, Europa, Sverige och Sv. Kyrkan har en del material på bordet att först studera, för att sen komma fram till en strategi för att kunna gå vidare.
Sedan tror jag att Sv.Kyrkan förlorat många värdefulla medlemmar som rakryggat kunnat försvara det mänskliga grundläggande värdet i kristendomen, dvs kärlek och förlåtelse, men då kombinerat med klarsyn i stället för dagens naivism.

 
Ingen bild

Ludvig

31 juli 2016 11:29

Tyvärr har Svenska Kyrkan abdikerat för länge sedan, däremot finns det präster och medlemmar som fortfarande tror på det dom håller på med.

 
Ingen bild

Christer

31 juli 2016 11:39

Svar till Hulda mk1.
Vi pratar här om två olika saker, nämligen kyrkan och Svenska Kyrkan. Min egen kyrka besökte jag så sent som igår. Där vilar mina föräldrar och nära anhöriga. Jag tycker mycket om kyrkogården, gravarna och kyrkorummets sakrala stämning. Det går bra att göra detta trots att man inte är medlem längre. Bland gravarna känner jag tidens gång, och vet att även min tid är utmätt. Min kyrka representerar evigheten för mig, medan Svenska Kyrkans ledning representerar en kortsiktig politisk naivism.

När jag vandrar mellan gravarna tänker jag ibland på de "benhus" som för länge sedan fanns på vissa kyrkogårdar. När man grävde en ny grav och stötte på kvarlevor i form av ben, så släppte man ner benen i öppning på benhuset. En skylt förkunnade: (på latin)- Ni är vad vi var, vi är vad ni blir.

 
Ingen bild

pg

31 juli 2016 12:02

Även som icke medlem i kyrkan betalar du för begravningsavgiften och för detta är det Skattemyndigheten som hanterar detta "åt" kyrkan! Varför åtar sig skattemyndigheten att använda skattemedel för detta?
Av någon för mig okänd anledning går det inte att levande tillstånd få bestämma över sin egen hantering av slutförvaring!
Själv har givit tillstånd till organdonation och forskning efter jag avlidit, men varför kan då inte i levande tillstånd få bestämma hur kvarlevorna skall hanteras.
Om min son verkställer min önskan, skall jag kremeras och sjösättas på godkänt vatten! I mitt fall Kanholmsfjärden!
Och varför använder regeringen skattemedel för bidrag i denna form?

http://www.sst.a.se/bidrag/utbetaladebidrag/utbetaldastatsbidrag2015sid1.4.19f3f9d81531f2e7b326417b.html

 
Stefan K

Stefan K

31 juli 2016 12:12

Kan ingen ordna en debatt mellan kristna som flytt muslimska länder och företrädare för Svenska kyrkan?

http://petterssonsblogg.se

 
Ingen bild

Hacke

31 juli 2016 12:17

Tack till alla härinne för tänkvärda inlägg i ämnet. Ingen nämnd och ingen glömd. Det säger jag som själv lämnade kyrkan så fort jag blev myndig. Då av andra skäl än de ännu mer avskräckande vi ser idag.
Däremot besöker jag ofta och gärna såväl kyrkobyggnader som kyrkogårdar, de sista vilsamma reservaten av något som liknar fredad mark i dagens Sverige. För hur länge?

 
Ingen bild

Friholt

31 juli 2016 12:32

Johan Westerholm, ledarsidorna.se skriver idag
"Ulf Bjereld, professor i statsvetenskap med en tydlig aktivistisk profil är satt att utreda bidragen till trossamfunden. Att Bjerelds huvudsakliga politiks stöd finns inom Socialdemokrater för Tro Solidaritet, där han är ordförande är ingen helighet, inte heller att denna organisation står IbnRushd-sfären nära. Att denna muslimska svenska sfär har band till Muslimska Brödraskapet måste bedömas som klarlagd."

 
Ingen bild

X

31 juli 2016 12:35

Måhända feltänk av mig men jag kan omöjligen vara medlem i en oikofob förening företräd av kommunistiska lesbianer.

 
Ingen bild

Cosmik Debris

31 juli 2016 12:42

Det är två saker varje svensk som bryr sig om Sverige MÅSTE göra.

1.Gå ur Svenska kyrkan.

Direktnedladdning av blankett att skicka till den församling där den som vill utträda ur Svenska kyrkan är bosatt. Spara 1500-5000:- per år beroende av inkomst och skattesats.

https://www.svenskakyrkan.se/default.aspx?id=1452418

2.Säga upp TV-licensen.

Radiotjänst
0771-91 00 04

 
Ingen bild

pg

31 juli 2016 12:55

Gud vilken business!

http://www.svd.se/gud-vilken-business#E24

LRF och kyrkan tycks tycka att är helt ok att festa utomlands och
lite överallt!
Gemensamt är de hanterar "medlemmars" inbetalda pengar!
Och det är detsamma som regeringen ägnar sig åt!
Migrationsverket flyktingar och ...........
Tack vare SD har det blivit annat ljud i bidragspipan!

Jag skäms över att läsa dessa fakta!

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/fattigpensionarer-en-vaxande-grupp


I dag lever nästan en kvarts miljon pensionärer i Sverige under EU:s fattigdomsgräns. Andelen fattiga äldre har ökat dramatiskt sedan 2006.

 
Ingen bild

OH

31 juli 2016 13:11

Svenska Kyrkan har inte längre mycket med sann kristendom att göra.Det är numera ett företag vars huvuduppgift synes vara börs och fastighetsförvaltning.

 
Ingen bild

Tony

31 juli 2016 13:21

Den Ärkebiskop vi fått och flera biskopar har varit
förödande för kyrkan med medlemstapp som bara Eskalerar,
deras krypande för religionen Islam håller på att föra
kyrkan och kristendomen långt bakåt i tiden. Vi ska vara
på det klara med att kyrkan förr i tiden hade stor makt
över folket, där domedagspredikningar skrämde vettet av
många fattiga och utstötta, som ibland fick sitta till
allmänt beskådande om dom gjort något som uppfattades
som brott mot skriften, vidare hur många tänker på att
förr i tiden hade kvinnor och män olika ingångar i kyrkan
där männen gick in på solsidan(söder)och kvinnorna på
norrsidan , vilket kan skönjas i dom flesta gamla kyrkor
där ofta den gamla dörrsmygen finns kvar. Nåväl kyrkan
tvingades att följa med i samhällsutvecklingen och inte
köra sin egen agenda, den tiden var förbi, och har väl
fungerat ganska bra dom sista 50 åren, därför är det
förödande att en del figurer inom kyrkan, genom att lägga
sig platt på marken för medeltidens förespråkare. Dessa
Biskopar och höga präster är inget annat än kamouflerade
kommunister som via prästerskapet tagit sig in i
Svenska kyrkans högsta ledning. UT MED DEM!

 
Ingen bild

Pellesnick

31 juli 2016 13:39

Jag gick ur Svenska Kyrkan för två år sen. Pengarna som jag har sparat på dessa år har jag åkt till Cypern för. Min Sambo har gjort likadant. Nu ligger vi i Ayia Napa o bara solar dricker goa drinkar o äter en massa god mat. Det finns också en underbar sak till, vi har inte sett ett enda huckle på hela veckan. Jag och min Sambo besöker också gravar på kyrkogårdarna och njuter av allt fint och lugnet som finns där. Hoppas att SD i Kalmar hade många besökare på Kalmar Marknad i helgen.
Mvh
Pellesnick

 
bengt.baw@gmail.com

bengt.baw@gmail.com

31 juli 2016 16:40

Självklart så gick jag ur sv, kyrkan när K G Hammar tillträdde utsedd av sosseriet för att göra kyrkan till en sossefilial, vilket han gjorde. Nu mera är det värre än så,en underavdelning till islam, styrd av flator.
När Gud tillsätter någon så är det efter kompetens, K G Hammar tillsattes av sosseriet.

http://biran

 
Ingen bild

Hulda mk1

31 juli 2016 17:01

@Christer. Förstår hur du resonerar, men om alla som är kritiska lämnar Sv Kyrkan, går förfallet ännu fortare..
Nu demonstrerar tusentals Turkar på Tysklands gator till stöd för Erdogan. Men för h-e, åk tillbaka då. Vad gör ni i Europa..?????

Thoralf Alfsson

31 juli 2016 17:49

Helt rätt! 30 000 turkar i Tyskland demonstrerar för Erdogan. Hur många blir det i Sverige?

 
thojuh

thojuh

31 juli 2016 17:09

KD: SVT text-tv.
Medlemmar flyr efter Pride.

Vad hade hon väntat sej Thokan.
Välkomna till SD, Sveriges enda oppositionsparti.

http://thojuh.se

 
Ingen bild

X

31 juli 2016 17:18

Annat:
Så här i våldtäcktstider. Skulle inte underkläder tillverkade av fläsk vara en bra idé...?
Skrämmer väl bort potentiella förövare.

Ser att 30 000 turkar ska hylla Erdogan i "tysk" manifestation. Hur många år tror ni det dröjer innan Erdogan bestämmer över Tyskland och Europa?

 
Ingen bild

Pepparholm

31 juli 2016 17:21

Utan att kalla mig religiös så har jag från barndomen uppskattat kyrkan som en del av vår historia. Fädernas kyrka......

Tyvärr tappade jag förtroendet med K G Hammar och definitivt med Antje Ackelén och hennes medlöpare på regional och lokal nivå.

Jag har inte tänkt på det tidigare. Hur ställer sig frikyrkosamfunden till islam? Kristdemokraterna? Det är så tyst. Det vore intressant med klarlägganden.

 
Ingen bild

pg

31 juli 2016 17:40

Om du vill strö ut aska efter en avliden person någon annanstans än på en begravningsplats måste du ha tillstånd från länsstyrelsen i det län där du vill sprida askan. Vi kan bara ge tillstånd för att sprida aska när någon har avlidit.
Det går alltså inte att söka tillståndet i förväg.

http://www.lansstyrelsen.se/stockholm/Sv/manniska-och-samhalle/begravningar/Pages/default.aspx

 
Ingen bild

Chrille

31 juli 2016 17:55

Påven lever i sin skyddade borg i Vatikanstaten. Senil?

http://www.independent.co.uk/news/world/europe/pope-francis-washes-and-kisses-feet-of-muslim-hindu-and-christian-refugees-a6951771.html

 
Ingen bild

Chrille

31 juli 2016 17:59

@ L kl. 10:26

Sossarna har fingrarna djupt nere i syltburken vad gäller Svenska Kyrkan.

http://www.gp.se/ledare/annika-borg-kl%C3%A5fingrigt-s-sl%C3%A4pper-inte-kyrkan-1.116599

 
Karlskronabloggen

Karlskronabloggen

31 juli 2016 18:01

"Jag hoppas att Sverigedemokraterna verkligen gör en storsatsning på nästa års kyrkoval! Bara det nu finns några medlemmar och sverigevänner kvar i Svenska kyrkan som får rösta."

Precis Thoralf, det får vi hoppas på! Jag hade tänkt gå ur Svenska Kyrkan under många år, men då jag bara hade inkomster av utdelning och inte betalade någon kyrkoskatt då så blev det inte av. Nu kommer jag i alla fall att vara kvar över Kyrkoval 2017 och jag hoppas också på en storsatsning av Sverigedemokraterna! Det har ju också redan gått ut ett utskick där man kan anmäla sig som kandidat till Kyrkoval 2017 senast den 1 december 2016. Blir man godkänd är man även godkänd som kandidat till de olika valen i september 2018.

http://karlskronabloggen.se

 
Ingen bild

TomasPLZ

31 juli 2016 18:26

Svenskar använder sig av samma taktik som dem gjorde under andra världs kriget. Vi får se hur länge det håller.

 
Ingen bild

Mattias

31 juli 2016 18:31

Jag är fortfarande med i Svenska kyrkan. Har funderat på att gå ur, men stannar kvar för att kunna rösta in SD.

 
Ingen bild

Pepparholm

31 juli 2016 18:57

I dag lanseras en nyhet, att taxibranschen fuskar med bidrag från staten, våra skattepengar. Det har vi amatörer hört länge från seriösa chaufförer. Men det tar tid för information från landsbygden att nå överheten i huvudstaden.

Nu är det så, att alla kluriga innovationer med statsbidrag leder till fusk. Det vet vi sedan länge.

Således borde lagstiftarna skaffa sig en skurk med enda uppgift att nagelfara alla statsbidrag med frågan - hur kan jag då fuska med det här?

Alla våra myndigheter och remissinstanser klarar inte av detta. Så det vore ju bra om man kunde stoppa en dumhet innan den blir lag. Nu konstaterar man yrvaket, att här har vi förlorat miljoners miljoner till dem som är skickligare än vi som stiftar lagarna. Och vi kan ingenting göra. Ingen har ansvaret.



 
Ingen bild

Hen

31 juli 2016 19:43

Återigen understryks självklarheten i att inga riktiga muslimer sympatiserar med de virrpannor som begår vansinnesdåd. Detta manifesteras nu senast i Frankrike i form av att den muslimska församlingen på orten inte vill befatta sig med attentatsmannens begravning. Fullt förståeligt.

 
Ingen bild

Svante1

31 juli 2016 20:54

Gick ur Svenska Kyrkan förra hösten pga ärkebiskopen Jackelen o biskopen i Stockholm......(islam-kramare)
Jackelen bodde ju DDR... och hade kopplingar till säkerhetstjänsten....

 
Ingen bild

Tony

31 juli 2016 21:17

Då kan kanske signaturen Hen klura ut varför dom
Muslimer som inte sympatiserar med alla dom dårar
som begår vidriga brott här i Sverige är så tysta??
Inga demonstrationer eller manifestationer mot våld
ser man röken av, men om någon oförrätt begås mot
en Muslim tar det inte många timmar för dem att
skrika ut det på gator och torg?

 
Ingen bild

Hen

31 juli 2016 22:24

Man behöver inte demonstrera för självklarheter. Och vad gäller MENA-hatarna/Sverigevännerna så kvittar det hur mycket eller lite vanliga muslimer tar avstånd. De vill ju oavsett att muslimerna helst inte ska vara här.

Thoralf Alfsson

31 juli 2016 23:46

Kan du ge oss ett antal länkar till var dessa muslimer tar avstånd från muslimska terrororganisationer. Jag ser fram emot att få hjälp mad att hitta dessa länkar.

 
Ingen bild

Rättspatos Småland

31 juli 2016 22:51

Islam har en falsk profet.

Svenska Kyrkan borde predika Kristus.

 
Ingen bild

Igor

31 juli 2016 22:57

Jag misstänker att en hel del lämnat kyrkan, jag gjorde själv så för några år sedan. Men bara om det organiseras på rätt sätt och i god tid går det att ordna. Det är nog ett av de enklare valen att "kuppa" om man skulle vilja. Det krävs inte allt för många personkryss för att få in en person. Om ni i god tid ber alla medlemmar i staden att gå med och sedan rösta för rätta kandidaterna kan ni nog få in en hel del personer i de olika församlingarna, nämnderna, fullmäktige och dyligt. Går man med blir man medlem i ett år (skattemässigt) men kan därmed lämna igen så fort man varit med och röstat om man känner för det.

Däremot har jag inte så stora förhoppning om förändring då Wänehag i någon mening styr i vart fall Domkyrkan och pastoratet närmast med järnhand. Det är inte så att han inte är trevlig att tala med, det är han. Men allt blir ungefär som han vill och tycker. Det är inte populärt att vara invald där och tycka lite olika eller opponera sig i fel mening och frågor.

 
Ingen bild

OT

1 augusti 2016 01:18

@Hen, Söndag 31 juli 22:24

Apropå - ”Man behöver inte demonstrera för självklarheter…”

Fråga: Gäller det även svenskarna av judiskbörd i Malmö?

”Man behöver inte demonstrera för självklarheter. Och vad gäller jude-hatarna/MENA-malmöiterna så kvittar det hur mycket eller lite vanliga judar tar avstånd. De vill ju oavsett att judarna helst inte ska vara här.”

P.S: Sådan skillnad i sanningshalt det kan bli om man bara byter ut ett par ord eller tre

 
Ingen bild

crille

1 augusti 2016 05:04

Än finns det hopp någon som vågar säga vad hon tycket och tänker

http://www.sydsvenskan.se/2016-07-31/annika-borg-alla-sveriges-domkyrkor-borde-ha-ringt-i-tisdags

 
Ingen bild

Tony

1 augusti 2016 06:45

Hen@

Ja du gör det lätt för dig, skulle det inte sätta
avtryck om tusentals Muslimer här i Sverige hade gått ut
och talat om att vi är Muslimer men tar starkt avstånd
från allt det våld som utförs i religionen Islams namn?
Du gör verkligen skäl för namnet HÖNA.

 
Ingen bild

kent

1 augusti 2016 07:00

När Sverigedemokraterna blev så illa behandlade av den där prästen så att dom helt enkelt reste sig och lämnade kyrkan. Då lämnade jag omedelbart in min utträdes ansökan till svenska kyrkan. Nån jä..la ordning får det vara. Har också sett dom senaste åren att jag gjorde rätt. Nu verkar ju kyrkan bestå av något kommunistiskt multukulti skit. Tyvärr . Känns inte bra då jag älskar kyrkornas olika byggstilar runt om i landet

 
Ingen bild

Chrille

1 augusti 2016 08:07

Lite mer skrämmande intressant läsning om vad Svenska Kyrkans sysslar med.

http://www.kyrkanstidning.se/debatt/be-om-ursakt-lognerna-om-israel-svenska-kyrkan?key=c98bd5d927d566bfbbf33810313c01d5&time=1469815625

 
Ingen bild

Fredde

1 augusti 2016 08:29

Fråga till Thoralf: de bidrag som svenska politiska partier kan skicka utomlands (motsv. 80 miljoner/år!), är det något som SD också pysslar med?
http://www.gp.se/ledare/bostr%C3%B6m-avskaffa-det-partianknutna-bist%C3%A5ndet-1.3498080

Thoralf Alfsson

1 augusti 2016 08:33

Jag vet att SD uppmärksammat hur andra partier utnyttjat det men jag vet inte om SD utnyttjar denna möjlighet.

 
Ingen bild

S-E Kalsson

1 augusti 2016 08:38

En snyfthistoria i OT idag berättar om fyra manliga asylsökare i Figeholm som nu ska flyttas till ett annat boende dom berättar att dom flytt från Syrien och lämnat sina familjer där , när ryssen gick in i Finland 1939 då flyttade finnarna sina familjer till ett lugnare område varefter dom återvände och slogs mot ryssen med allt dom hade !

 
Ingen bild

Lena

1 augusti 2016 08:46

Är fortfarande chockad över att så många turkar i Köln, Tyskland går ut och demonstrerar/samlas på torgen för att visa sin vördnad och stöd för Erdogan. Där fick man se vad turkarna går för. Undrar just hur stor % av dem som är PRO DIKTATUR?

Samtidigt vill de själva leva i västliga länder (visserligen med mer o mer diktatoriska fasoner). Tycker att de omedelbart ska åka till hemlandet. Det är så tydligt var deras lojalitet ligger att om det även stämmer här i Sverige så visar det klart att deras lojalitet är för Turkiet o Erdogan.

 
Harry

Harry

1 augusti 2016 09:07

Hittade detta blogginlägg som skriver om samma sak:
http://foliehatteniteckomatorp.blogspot.se/2016/07/islam-foresprakas-av-svenska-kyrkan.html

http://foliehatteniteckomatorp.blogspot.se/2016/07

 
Ingen bild

Lotta_1

1 augusti 2016 09:14

Åtminstone en präst som talar klarspråk:

http://www.sydsvenskan.se/2016-07-31/annika-borg-alla-sveriges-domkyrkor-borde-ha-ringt-i-tisdags

 
Ingen bild

Lotta_1

1 augusti 2016 10:09

@Hen
"Man behöver inte demonstrera för självklarheter." Men hur såg det då ut efter självmordsbombaren i Stockholm 2010? Muslimer sprang ut på gatorna med plakat mot rasism, främlingsfientlighet och islamofobi. Muslimer satt i TV och påstod att nu skulle minsann de stackars muslimorna få sina slöjor avslitna osv, osv. Varför är det så att efter varje islamistiskt terroristdåd så är det alltid och endast synd om muslimerna? Ett litet filmtips till dig.

http://www.youtube.com/watch?v=Ry3NzkAOo3s&sns=em

Jag anser att islam inte hör hemma i Europa utan bör förbjudas. Det är en mycket farligare ideologi än både nazismen och kommunismen eftersom den använder religionen som täckmantel. Om islam är så bra varför är det så att de enda länder där islam råder som fungerar någorlunda är länder som styrs av en stenhård diktator? Så fort diktatorn försvinner övergår allt i dessa länder till rena kaoset. Varför är det så? Varför råder inte demokrati i något enda land där islam råder? Du får svaret här: Demokrati och islam är varandras totala motpoler.

 
Ingen bild

SM811

1 augusti 2016 10:17

"Islam = Nazism. Det vi ser idag är skrämmande likt det som hände på trettiotalet."
"Svenska regeringens undfallenhet för Islam påminner väldigt mycket om det som hände i Sverige under andra världskriget då yttrandefriheten inskränktes rejält, de som kritiserade Nazismen öppet riskerade att bli fängslade i något av de 14 koncentrationsläger som fanns i Sverige på den tiden utan rättslig prövning , Tage Erlander var högste chef för dessa läger.Regeringen gav media en direkt order om att inte kritisera Nazismen."
http://soldatmamma.blogspot.se/2016/07/islam-nazism-det-vi-ser-idag-ar.html
Socialdemokratiska nazistiska rötter?

 
Ingen bild

SM811

1 augusti 2016 10:30

För ett antal år sedan sa Jimmie att islam är vårt största hot.
"Jimmie Åkesson (SD) kritiserade islamister."
http://www.expressen.se/nyheter/jimmie-akesson-sd-kritiserade-islamister/

 
Ingen bild

Helen

1 augusti 2016 10:33

Se hur den kvinnliga prästen kryper för muslimerna.

https://youtu.be/4gSAgLyF0tY

Sök på "muslimer sjukhuskyrka" på youtube om inte länken fungerar.

 
Ingen bild

Lewren

1 augusti 2016 10:49

@Hen

Helt korrekt. Bäst är om inga muslimer finns här, för allas säkerhet.
Det är för mig helt omöjligt att lita på muslimer, inte för att alla är terrorister men för att de har så mycket inom deras religion som talar för att jag och alla andra svenskar som inte är muslimer ska dödas alternativt underkastas för att känna mig förödmjukad. Detta är inte mina ord, detta är deras heliga texter som ordagrant säger detta.

För övrigt så har islam konceptet "taqqiyya", vilket innebär att det är moraliskt rätt för en muslim att ljuga och lura en icke muslim för att främja deras sak. Nu må det hända att de flesta muslimer inte vill ljuga och luras, men när mitt liv står på spel och min genetiska framgång är hotad så tar jag verkligen inga chanser.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Taqqiyya

 
Ingen bild

Sema

1 augusti 2016 11:44

Vart ska man anmäla ett flyktinggömställe ?

 
Ingen bild

///

1 augusti 2016 12:14


Påven försvarar pedofilkulten islam och skyller skulden för islamska terrordåden på 'sociala orättvisor'!
Knappt förvånande med tanke på den välkänt utbredda pedofilin inom det katolska prästerskapsskiktet.

////////////////////

Att jämföra islam med nazismen är felaktigt.
Nazismen var ingen pedofilsekt.

 
Ingen bild

Chrille

1 augusti 2016 12:19

Nu står det väl utom allt tvivel att påven Franciskus blivit skvatt galen!!!

http://www.friatider.se/p-ven-j-mf-r-muslimska-terrorister-med-katoliker

 
Ingen bild

Hacke

1 augusti 2016 13:00

@Helen

Det var det vidrigaste jag sett på länge. Det värsta är att denna kvinnliga representant inte bara är ett typexempel på Svenska Kyrkan utan för Sverige som helhet när det gäller krypandet för det nya frälset. Jag mådde fysiskt illa. Man riktigt kunde ta på hur muslimerna flyttade fram positionerna under samtalets gång.
Detta är inte bara naivitet och okunskap, det är ren och skär idioti. Omyndigförklaring borde gälla rakt över.

 
Ingen bild

Kerstintin

1 augusti 2016 13:12


Nej, påven har inte blivit galen.
Felaktig analys.
Påven har ett personligt intresse i att försvara pedofilkulten islam.

 
Lotta_1

Lotta_1

1 augusti 2016 13:17

Testar att lägga in @Helens länk igen.

http://https://youtu.be/4gSAgLyF0tY

 
Ingen bild

Cosmik Debris

1 augusti 2016 13:30

"vi älskar att göra som alla andra"

Det blir alldeles utmärkt när en majoritet börjar ifrågasätta den vansinniga invandringen och speciellt då den muslimska.

När det vänder är bra med konsensus. Det var konsensus som satte oss i den ohanterliga situation landet idag befinner sig i. Det är konsensus som också skall ta oss ur den


 
Lotta_1

Lotta_1

1 augusti 2016 14:14

Gick ju sådär men nu tror jag det skall funka.

http://https://youtu.be/4gSAgLyF0tY

 
Ingen bild

R. Asklund

1 augusti 2016 14:42

Arabisk invasion eller Turkisk invasion?
Det är bara att välja för Europa!

Den islamska regimen i Turkiet hotar avbryta sk flyktingavtalet och låta Europa åter invaderas av araber från Mellanöstern om inte turkar snart får visumfrihet att invadera Europa.

 
Ingen bild

Lena

1 augusti 2016 14:59

Om rätten att byta religion.

Alla som diskuterat religion och framför allt islam på denna tråd bör se filmen av en f d muslim, Mona Walter, när hon håller tal på Rinkeby Torg och talar om för alla muslimer där att islam respekterar inte rätten att byta religion. Det som står i FNs stolta deklaration om mänskliga rättigheter, artikel 19, om att man har rätt att tro vad man vill, respekteras inte av muslimer. Sedan säger hon att muslimer dödar t o m släktingar o sina barn som konverterar till kristendomen. Under massiva buanden säger hon också, att Muhammed är INGENTING HÄR i "kuffarernas land" för där gäller demokrati.

Om man bara hade en tiondel av hennes mod, annat kan man inte säga om denna kvinna.

https://www.youtube.com/watch?v=6hX2PH392r8

 
Ingen bild

W&D

1 augusti 2016 16:14


Hej Thoralf,
Återkommande spamkommentarer på bloggen.
Undrar om du har lagt märke till det.
Någon lägger in sådana under gamla artiklar,
Ex Inlägget om Migrationsverket 6 augusti 2013
Du kan se de senaste spamkommentarerna under spalten Senaste kommentarer.
Med vänlig hälsning,
W&D

Thoralf Alfsson

1 augusti 2016 18:17

Ja, jag känner till det. Det är på gamla blogginlägg där jag inte har moderering på kommentarerna.

 
Ingen bild

Suzie

1 augusti 2016 16:43

Såg att Lars Bern behöver lite tips till en krönika han planerar att skriva,kanske du Thoralf eller någon/några av Thoralfs bloggläsare kan vara behjälplig med detta.

EFTERLYSNING

"Att döma av skriverierna på senare tid pågår ett propagandakrig där det sprids en massa desinformation och falska uppgifter från olika håll. Jag planerar en krönika om detta propagandakrig och behöver lite exempel som jag kan peka på. Jag har hittat några men behöver fler från såväl USA, EU, Ryssland som våra MSM och Public Service."

Snälla hjälp mig med några bra exempel.

Lars Bern

https://anthropocene.live/

 
Ingen bild

vmm

1 augusti 2016 17:47

Så fort det inträffar ett islamistiskt terrordåd så kommer alla uttalanden om att det inte har med islam att göra och att terroristerna har missuppfattat islam. Kan man i alla fall sträcka sig så långt att våga påstå att islam är en religion som lätt kan missuppfattas? Det verkar ju vara lätt hänt av terrorister att missuppfatta islam.

 
Ingen bild

Bo

1 augusti 2016 18:39

Europeiska domstolen uppmanade för några år sedan de italienska skolorna att ta ner krucifixen från väggarna. ”RELIGIÖSA SYMBOLER I SKOLAN STRIDER MOT DE MÄNSKLIGA RÄTTIGHETERNA” Att dra med barnen på pridefestival är politiskt korrekt och en demokratisk rättighet” Stackars barn!

 
Ingen bild

Von Kätting

1 augusti 2016 18:48

Propagandakrig är allt som inte faller motståndaren i smaken.
Det sprids olika uppgifter. Desinformation.
Begreppet terrorist har förlorat sin betydelse.
All opposition mot Erdogan benämns terrorism.

Den som vinner ett krig kan kalla motståndaren terrorist,
och rättfärdiga tusen huvud att falla.

Propagandakrig har inget med sanning att göra, det är just det som ordet anger! ett krig, När t ex vår statsministern Löven
påstår att det finns inget att göra åt flyktingströmmen och
en månad senare totalt byter fot och erkänner att invällningen utgöt ett hot mot nationen Sverige så är det ingen propaganda utan ett hot.

Propaganda är t ex missbruk av termen "allas lika värde"
Propaganda är -fredens religion
Propaganda är Vatikanen och dess härolder.

Om du har tänkt att skriva en krönika om ämnet
bör du nog tänka om.

Med så mycket material om ämnet är det en ynkedom
att du ber andra om hjälp!

 
Ingen bild

Lewren

1 augusti 2016 19:18

@vmm

Mohammed är den yttersta förebilden och den mest perfekta människan man kan emulera enligt islam.

Koranen säger att nyare texter alltid upphäver äldre texter om den nya texten gå emot vad som sagts tidigare (finns ganska mycket av det, mohammed säger en sak- sen händer något som inte passar honom och då går han och hör lite röster, kommer tillbaka och säger något helt annat).

Mohammed började sitt liv (innan folk följde honom och han hade 'makt') fredligt, med citat som att han inte ens kan gå på gräset för att detta blir skadat- men blir allt mer våldsam ju äldre han blir och ju fler följare han får. Massmord, våldtäkter, pedofili och utpressning bara för att nämna ett par saker.

Och här kommer du och pratar om missuppfattningar? :) Nej, det är ganska självklart enligt deras egna texter. Den som inte beter sig enligt den perfekta profeten är ingen riktig muslim. Mohammed säger det själv trots att han är så perfekt att han vet inte ens själv vad Allah ska göra med honom den dagen han dör. Han säger också att det ENDA sättet att bli garanterad en plats i himmelen (eller helvetet, hur man nu ser det ;)) är genom Jihad, där man som muslim dödar så många som möjligt i samma stund som man ser till att dö för sin sak.

Så nej, det är verkligen inte frågan om någon missuppfattning. Ska vi döma muslimer efter deras egna böcker så är det muslimer som inte är våldsverkande som inte är 'riktiga' muslimer. Problemet är att man inte vet vem som är våldsverkande eller ej förräns det är för sent.

 
Ingen bild

Lena

1 augusti 2016 21:37

Annat ämne: såg inslag på Aktuellt om djurtransporter genom Europa i 40C hetta denna gång visades horribla bilder av hur kor behandlas bl.a halshuggningar, uppsprättningar på kalvande utan bedövningsmedel, ingen mat eller vatten på en vecka etc.

Kan bara komma på en enda sak att säga om detta: Fuck EU, Fuck EU, Fuck EU!!!!!! Detta har diskuterats inom EU i säkert ett decennium men har ännu inte löst problemet. Vad säger detta om denna fascistiska organisation?

Ni som handlar kött, se till att det är svenskt kött även om det kostar mer, då tar man mer ansvar över det frukatsvärda som sker samt så slipper man kött från Irland, Tyskland o Danmark besprutat i förebyggande med och vacciner allt möjligt skit i korna som vi sen är tänkta att äta.

Svenska folk sluta köpa detta kött! Sitt inte och inbilla er att ni ingenting kan göra - vi kan göra mycket. Som sagt money talks.

 
Ingen bild

X

2 augusti 2016 06:30

Har kommunisterna på SVT skuldbelagt den medelålders, vita, heterosexuella mannen för djurplågeriet ännu?
Samt hyllat islams liberala syn på djurhållning?

 
Ingen bild

Kverulantus

2 augusti 2016 11:45

Tack Thoralf!
Thoralf Alfsson, denna lysande fyrbåk i ett annars nattsvart kalmarsund.
Avslöjandet av landshövdingen som en alkoholiserad sexförbrytare tystades ner av dagspressen.
Vi som läser din blogg får veta hur det egentligen går till.
Stort Tack Thoralf!
Med fler som du vid rodret hade Sverige inte hamnat i denna dödsfälla.
Bra jobbat!

 
Ingen bild

Simeon

12 december 2016 11:48

Jag har under över tjugo år arbetat med muslimer som kunder till företaget jag var anställd utav. Jag har inget annat än förakt över till dem. Islam jämställer jag med scientologerna. Samma galna sekt. Islam är inte en religion utan ett sammelsurium av ideer knyckta från judendom, kristendom, hednisk beduintro etc. Allt anpassad för expansiva syften som Mohammed hade. Åt skogen med dem. Och denna religion passar inte oss svenskar det minsta.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards