thoralf

Alla inlägg den 1 juli 2016

Av Thoralf Alfsson - 1 juli 2016 19:21

Har lyssnat på ett inslag från dagens Studio Ett. Välkommen till verkligheten. Samtidigt blir jag förbannad när jag lyssnar och det skall jag ge utlopp för nu.


Tänk om dessa idioter (7-klövern) lyssnat till Sverigedemokraterna redan 2010 när vi kom in i riksdagen. Jag kommer ihåg hur socialdemokraten Fredrik Lundh Sammeli mässade i talarstolen i kammaren. Jag mår illa när jag hör karln undvika svara på frågorna i Studio Ett. Hycklande idiot!


Som idioterna bäddat får idioterna också ligga!

 

Mats Gerdau i Nacka är en riktig Fredrik Reinfeldt-moderat. Jag hade en dispyt med honom 2011 om hur han och moderaterna agerade i socialutskottet. Läs kommentarerna till blogginlägget.


När det gäller den afghanska medborgare som beklagar sig över att hans far inte får någon lägenhet i Sverige utan sitter fast på ett asylboende så tycker jag att sonen borde låta sin far flytta hem till honom. Sedan kan hans far ställa sig i bostadskön som alla andra svenskar. Idiot som uttalar sig i Sveriges Radio! Men det borde bara reta upp desto fler om de tänker efter lite, frågan är dock hur många som gör det?


Och till sist stockholmaren som anser att invandrare som får gå före i bostadskön åker på en räkmacka. Det är ni stockholmare som åkt på en räkmacka i många år medan avfolkningskommuner som Högsby, Hultsfred och Borgholm i mitt län och många andra småkommuner har fått ta emot enormt många asylsökande.


Det är fucking Stockholm som åkt på en räkmacka under många år. Det är dags för alla feminister och miljöpartister i fjollträsk  och på Södermalm att ta sitt ansvar. Nu får ni den verklighet som ni i så många år önskat alla andra landsdelar i vårt land. 


Lyssna på inslaget i Studio Ett och hör politikerna hyckla och slingra sig!

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1637&artikel=6465544


Av Thoralf Alfsson - 1 juli 2016 14:26

 


Det gick snabbare än vad jag räknade med.


http://www.express.co.uk/finance/city/685216/FTSE-100-leaps-to-HIGHEST-level-since-2015-just-a-week-after-Brexit


Av Thoralf Alfsson - 1 juli 2016 09:43

”Ett svenskt samhälle med svenska människor och hej å hå, så där som jag tolkar som rasistiskt”


Lisa Pehrsdotter, ansvarig utgivare på mörkröda Dalademokraten.


Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards