thoralf

Alla inlägg den 30 september 2015

Av Thoralf Alfsson - 30 september 2015 23:14

Jag tycker mycket illa om svikare. Personer som jobbar aktivt för partiet och sedan när man inte får som man vill så sviker man partiet och hoppar av och kanske blir politiskt vilde. Väldigt lågt. Oavsett om det är i riksdagen, landstinget eller på kommunnivå. Det finns flera som passat på att spy galla över ledande personer i partiet och jag tycker att det är lika lågt. Men dessa personer visar med sina ”självmål” på sociala medier att de inte är värdiga representanter för Sverigedemokraterna.


Fru Larsson är 51 år och kom in i riksdagen 2010. Det innebär att hon får inkomstgaranti efter de gamla reglerna i riksdagen vilket innebär att hon efter att hon lämnar riksdagen 2018 vid 54 års ålder får en bra pension fram tills hon fyller 67 år från Statens Pensionsverk. Under 13 år, utan att behöva göra ett handtag! Givetvis har hon med detta i sina beräkningar när hon lämnar partiet och blir politisk vilde. Förbannat lågt och jäkligt egoistiskt! Sedan finns det många mer detaljer angående fru Larssons privatliv som inte media känner till men det tänker jag inte upplysa om. Men genom hennes agerande gissar jag att dessa uppgifter snart florerar i media.


Samtidigt finns det utan tvekan också en viss fog för den kritik hon riktar mot partiledningen. Utan tvekan finns det en toppstyrning som inte främjar interndemokratin. Och det anser jag vara allvarligt för partiets utveckling. Ödmjukhet och en viss självinsikt borde vara en självklarhet från ledande personer i partiet om de värnar den sverigedemokratiska rörelsen. Det gäller att ena partiet, inte splittra partiet!


Partiets valberedning har verkligen ett ansvarfullt jobb inför de kommande landsdagarna, för att det inte skall bli turbulenta dagar i Lund, framme i november. Några beställningsjobb från partitoppen skall inte tillåtas av valberedningen! Det är partiets bästa som måste vara i fokus. Inte någon enskilds ledamots önskemål. Oavsett om det är till och med partiledaren. En valberedning skall verka självständig och verka för partiets bästa!


Samtidigt blir jag förbannad när riksdagsledamöter hoppar av och blir politiska vildar när jag tänker på hur jag petades från riksdagslistan. Nu vill jag se ett vuxet/moget agerande från partiledningen.

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards