thoralf

Alla inlägg den 30 mars 2015

Av Thoralf Alfsson - 30 mars 2015 21:53

 


Vem är det som söker asyl i Sverige? Ingen som vet, ingen som vet!


Jag tror att det faktiskt inte är så många som vet hur illa det står till med kunskapen om de som söker asyl i Sverige. Om jag säger att endast en av tio som söker asyl i Sverige har en passhandling är det väldigt många som inte tror på mig. Man tror helt enkelt inte att det svenska ”kontrollsamhället” fungerar så dåligt.


Om nio av tio personer som söker asyl inte kan styrka sin identitet hur kan vi då lita på andra uppgifter från dessa asylsökande personer. Enligt anonyma uppgifter från anställda på Migrationsverket finns det stora tvivel i flera avseenden och rena misstankar om falska uppgifter.


Ett exempel på detta är att många invandringsförespråkare lyfter fram att många invandrare är högutbildade i diverse yrken. Men om dessa inte ens kan visa upp en giltig id-handling och framförallt ett pass anser jag att alla andra uppgifter måste tas med en stor ”nypa salt”.


Med anledning av detta begärde jag ut statistik över hur stor andel som inte kan visa upp en giltig id-handling (pass). Läsningen är skrämmande. Under de senaste åren har ca 90 procent av de asylsökande inte kunnat uppvisa t.ex pass. Under 2014 är siffran något bättre men det beror helt och hållet på att asylsökande från Syrien ges permanenta uppehållstillstånd och därför är det viktigt att visa en giltig id-handling. Dessutom är andelen asylsökande stor från Syrien. Om Syrien undantas i statistiken för 2014 hamnar siffran istället på 89 procent.


Här kommer några sammanställningar av statistiken från Migrationsverket. Först vilka länder som har de värsta syndarna när det gäller pass under 2014.


 


Hur stora volymerna är från respektive land är ju också av stor betydelse. Under de senaste fyra åren har hela 182 399 asylsökande inte kunnat visa upp något pass. Hur många av dessa som dessutom fått uppehållstillstånd i Sverige framgår inte av statistiken men jag gissar att det är en väldigt stor andel.


När man synar vilka länder som finns i listan blir man minst sagt förskräckt för vilka okända personer som får permanenta uppehållstillstånd i Sverige!


Topplista för 2014 över länder med flest asylsökande utan passhandlingar.


 


UPPDATERING


Med tanke på det enorma intresse som mitt blogginlägg väckt kommer jag även göra en sammanställning av statistiken för åren 2011-2014. Jag tror att en sammanställning faktiskt kan vara än mer skrämmande.



Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards