thoralf

Direktlänk till inlägg 28 augusti 2014

LÅNG DAG

Av Thoralf Alfsson - 28 augusti 2014 00:27

Igår kom även statistiken från Danmark över asylsökande i juli. Då är statistiken komplett.


   



Idag har det blivit 180km på trehjulingen. Dagen började med att jag besökte åtta förröstningslokaler för att lägga ut våra namnvalsedlar. Sedan fortsatte jag med utdelning av vårt valmaterial i Påryd, Tvärskog med omgivningar, Boholmarna där Henrik Rydström bor. Han kommer säkert bli väldigt glad över att han fått information från SD. Innan kvällen han jag även med en liten bit av Rinkabyholm.


Bemötande vid alla förtidsröstningslokaler var mycket trevligt och glatt, vilket känns väldigt skönt. Man kan riktigt känna att vi har medvind. Annat var det 2005 när jag lämnade ut valsedlar till kyrkovalet. I Arby vägrade prästen på pastorsexpeditionen att ta emot våra valsedlar. Jag blev dessutom utföst från lokalen på ett minst sagt otrevligt sätt. Jag fick ringa valansvariga på Växjö stift och berätta vad som hänt. De ringde i sin tur upp Arby och läste lusen av prästen. En stund senare ringde prästen upp och bad om ursäkt för sitt beteende  och jag kunde lämna valsedlarna men det var inte trevligt.


Idag är det dock helt annorlunda!


Den enda som inte ändrat attityd sedan 2006 är vänsterpartiets Bertil Dahl i Kalmar. Han kan inte ta en enda debatt med SD utan att använda sig av personangrepp. Gårdagens debatt på Larmtorget var inget undantag. Jag har dock idag fått flera reaktioner som starkt kritiserar Bertil Dahl och hans sätt att uttrycka sig.


Det tråkiga tycker jag dock är att Barometern använder sig av detta personangrepp i sin rubrik på en artikel angående debatten. Men det mesta på Barometern går ju ut på att ”förtala” Sverigedemokraterna. Aldrig en neutral artikel från någon journalist. Alltid skall något negativt epitet eller händelse vävas in i artiklarna.


Moderaterna i Kalmar skall ha haft flera krismöten efter Fredrik Reinfeldts sommartal. Det sägs att flera medlemmar har sagt upp sitt medlemsskap i Moderaterna. Jag förstår dem mycket väl.


I dag finns det faktiskt en ganska bra artikel i DN om hur SD röstat i voteringarna i Riksdagen. Jag har ju suttit i Skatteutskottet och det känns bra när jag ser statistiken. En statistik som inte alls överensstämmer med vad vissa vänstermänniskor som t.ex Bertil Dahl jämnt och ständigt häver ur sig. Trots att de inte själva har någon kunskap i ämnet. Utan bara agerar nyttig idiot!

 
 
Ingen bild

YYZ

28 augusti 2014 00:49

Det är inte utan att man känner en frustrerande maktlöshet och total uppgivenhet när man tvingats bevittna ”skoldebatten”. Om man ger sig tid att läsa F&F 7/2014 ” Skolans växande kunskapsklyftor” klarnar det mesta.

http://fof.se/tidning/2014/7/artikel/skolans-vaxande-kunskapsklyftor

Där står precis ALLT man behöver veta för att förstå varför Svensk skola befinner sig i fritt fall. Jan-Eric Gustafsson, som är professor i pedagogik vid Göteborgs universitet sticker inte under stol med vad som är det stora problemet, utan omsvep berättar att det har med invandringen från arabländer och Afrika.

Den som tar sig tid att fundera på hur den Svenska skolan kan tänkas se ut om 10 år om detta enorma inflöde av afrikaner och araber fortsätter röstar SD 14 september.

Detta förutsatt givetvis att Jimmie Åkesson kraftfullt för fram detta i valrörelsen. Det handlar om våra barns framtid!!!

 
Ingen bild

Göran

28 augusti 2014 01:05



Efter att ha sett detta diagram så skulle jag inte bli förvånad om danskar, norrmän och finnar stänger sina gränser mot Sverige.

 
Ingen bild

Odalbonde

28 augusti 2014 01:55

Elefanten går runt mitt i det offentliga rummet. Att Kejsaren är naken upptäcks av allt fler. Efter valet hoppas jag att även gammelmedia ska erkänna det uppenbara.

 
DEMONSTRERA  MERA

DEMONSTRERA MERA

28 augusti 2014 03:12

Demonstration for Dan Park utanför Sveriges ambassad, Sankt Annæ Plads 15 A, 1250 København K, den 3 september, kl. 17:00.


“Varje samhälle måste upprätthålla en gräns mellan den sunda och uppbyggliga folkliga konsten och det som är avvikande och sjukligt”, förklarade Sture Nilsson som leder den svenska polisens Taskforce för Degenererad Konst." Han fortsatte: “Men folkhemmets konsensus är nu effektivt säkrad mot denna skamlösa uppmaning till oansvarig avvikelse. Om konsten ska provocera, ska det naturligtvis ske under ordnade former och utan att stöta vare sig vanligt folk eller enstaka invandrade afrikaner. Annars ska man låsas in.”

Professorn i uppbygglig, samhällsbevarande provokonst vid Lunds Universitet Ann Ahlgren, anser att: “Vill man provocera, får man nöja sig med att lägga en skit i en burk eller att sänka ner Kristus i urin. Den sortens provokationer som våra mor- och farföräldrar kände till och älskade. Men kränkande provokationer är något helt annat. Det är klart att det ska finnas en yttrandefrihet för att säga sådant som de flesta är överens om. Men konstiga och avvikande åsikter, som ingen tycker om, finns det ju ärligt talat ingen anledning att skydda eller tillåta. Om småperversa och grova konstnärer också skulle ha yttrandefrihet, skulle det ju bli omöjligt att gripa och fängsla dem, och då hade man tvingats låsa in dem på psykiatriska sjukhus i stället, och det hade varit synd om de andra patienterna.”

http://goo.gl/dTrTjq

http://goo.gl/dTrTjq

 
Ingen bild

Der Alte

28 augusti 2014 05:59

Thoralf, du kunde väl svarat med att fråga varför kommunisten Bertil inte bosatt sig i t ex Norrliden istället för gamla stan, om har nu gillar mångkultur och invandring så mycket.

 
Ingen bild

Thoralf A

28 augusti 2014 06:22

Der Alte

Jag tycker personangrepp inte hör hemma i en politisk debatt.

Men när det gäller Bertil Dahl har jag snart tröttnat.

 
Ingen bild

Stefan A

28 augusti 2014 07:07

Ökat stöd till SD blir svar nog å alla Dahlar över hela Sverige..

 
Ingen bild

Niklas R

28 augusti 2014 09:05

Rent spontan tanke efter det att jag skummat igenom DNs artikel.

Varför lägga ner sina röster om man har ett eget förslag?
Varför inte bara rösta nej till de övriga, både alliansens samt de röda, och ja till sitt eget?
Det skulle ju innebära att vågmästarrollen blir mycket mer viktig.

 
Lassekolja

Lassekolja

28 augusti 2014 09:13

Det är visserligen lätt att "sitta hemma i soffan" och tycka men jag anser att Jimmie, under sina torgmöten runt om i landet, borde betona ännu mer att Välfärdssverige är i fara och står inför ett ödesval och att Sverige har 22ggr större antal asylsökande än Finland, 9ggr > Norge och 6ggr > Danmark.
Att inte SD ökar kraftigare tyder på att det samlade medieetablissemanget fortfarande lyckas lura den politiskt ointresserade delen av svenska folket !!!

http://www.status.st

 
Ingen bild

Nemo saltat sobrius

28 augusti 2014 09:31

Är det inte så att alla debatter har sina toppar och sina "Dahlar"?

 
Ingen bild

Lärare

28 augusti 2014 10:01

Kan någon se till att detta diagram sänds till SD kansliet så att det kommer ut i valdebatterna.
Kan någon som sett diagrammet, tvivla på att Sverige är ett oerhört extremt land, nej knappast. Har berättat och visat det för många vänner de blir helt bestörta över skillnaden mellan länderna.

Jag kan inte kopiera eller skriva ut det.
Lokalavdelningarna borde få ex så de kan kopiera själva. Alla läser inte Thoralfs blogg eller annan information på nätet. Finns det möjlighet vore det Bingo för partiet!

 
Ingen bild

Kristianstadpåg

28 augusti 2014 10:44

Det är sådana politiker som Thoralf som gör att mitt politikerförakt minskar. Än finns det hopp för mänskligheten. Mitt förakt för agendasättande journalister, som de på "barran", blir dock större för varje dag som går.

 
Ingen bild

pelle

28 augusti 2014 10:52

Vänsterfolk är nyttiga idioter, men dom är helt ovetande om detta faktum själva,
där är ju anledningen till att dom befinner sig där dom gör , felet är att dom har fått för mycke makt

vad det gäller sd så har jag aldrig hört så många som nu, som öppet säger att dom kommer att rösta på dom

 
Ingen bild

Hoppfull

29 augusti 2014 23:29

Thoralf! Gör diagrammet tillgängligt så att det kan kopieras! Vi är många som vill kunna ladda ner det och skriva ut det för utdelning till dem vi argumenterar med.

 
Ingen bild

mrhans

30 augusti 2014 10:58

Om ni vill kopiera diagrammet så kan ni gå in på snaphanen.dk och skrolla ner tills ni hittar det, vänsterklicka och välj "skriv ut".
Om ni gillar skräck finns en hel del att läsa och se där!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards