thoralf

Direktlänk till inlägg 25 april 2014

ÄR BAROMETERN OCH ÖSTRAN INTRESSERADE

Av Thoralf Alfsson - 25 april 2014 21:14

Mitt lilla urklipp från ett dokument över ersättningar från Migrationsverket till Kalmar kommun har väckt väldigt stort intresse. Nu har snart 10 000 besökt bloggen sedan igår! Väldigt roligt!


Men det bevisar också vilket stort intresse det finns i denna mycket tabubelagda fråga. Jag kan lova att min sammanställning kommer bli intressant.


Min tanke är att när kommuninnevånare får se hur mycket pengar det rör sig om i sin egen kommun är det mycket lättare att relatera det till andra besparingar som görs i kommunen inom skolan, vården eller omsorgen. Eller varför inte bidragen till t.ex idrottsföreningar eller andra ideella föreningar. Då tror jag människor reagerar.  Om man hör att invandringen kostar 50 miljarder eller 100 miljarder på riksplanet så är det ändå bara en siffra som det är svårt att förstå innebörden i.


Idag ringde man från Fria Tider och intervjuade mig lite om mitt ”projekt” och artikeln finns nu på nätet. Läs artikel.


Nu väntar jag bara på att journalisterna på Barometern, Östran, Ölandsbladet, Vimmerby Tidning och Västerviks Tidning skall ringa och fråga om min sammanställning över kostnaderna för asylsökande, ensam kommande "barn" och invandringen till kommunerna i Kalmar län. Undrar vilken tidning som kommer vara först! De skall få ett eget omnämnande på bloggen ;-)




Kammarrätten i Jönköping säger nej till min överklagan om att lämna ut ett stort antal polisanmälningar som gjorts vid flera skolor i Kalmar. Därmed går det inte att få någon uppfattning om vem som ligger bakom alla bråken, hoten och ofredanden på Östra Funkaboskolan.


Det går inte ens att få reda på om någon av dessa drygt 70 anmälningar lett fram till åtal i något fall!


Kalmar kommun tystar effektivt ner allt som kan vara relaterat till de ”ungdomsgäng” som härjat i Funkabo och Berga centrum med Bergabranden som den värsta händelsen. När Östran skrev om dessa ungdomsgäng utsattes Östrans bilar för skadegörelse.


Eller när det sker skadegörelse på fritidsgården i Funkabo. Läs artikel

Eller när någon försökte tända eld på Östra Funkabo skolan. Läs artikel


När något skall döljas så är det bara för kommunen eller en myndighet att hävda att det råder sekretess. Sedan är all insyn helt omöjlig. Mycket effektivt!


Jag hade inte förväntat mig något annat beslut från Kammarrätten!


Jag och många andra drar våra slutsatser ändå. Jag förstår varför kommunen inte vill vara mer öppen med vad som händer i verksamheten.

 
 
Ingen bild

Hacke

25 april 2014 22:18

Alla är intresserade och imponerade av ditt grävande Thoralf. Alla förutom det politiska etablissemanget med deras beskyddare media i spetsen.
Vilken förbannad paradox där man samtidigt hävdar att man står för såväl demokrati som yttrandefrihet.
Keep up the good work Thoralf. Du har folket med dig i kampen mot lögner och mörkningar.

 
Ingen bild

Hulda mk1

25 april 2014 22:26

Tyvärr kommer ingen av de nämnda tidningarna att med ett enda ord beröra detta. Samma med er Lokalradio. Under detta "Supervalår" är den politiskt korrekta "åsiktskorridoren" extra smal.
Att ta fram kostnader för kommun efter kommun är säkert bara det, dynamit. En komplett sammanställning för alla kommuner i Kalmar län, ner i traktens postlådor och "bortglömda" i väntrum och annat, kommer att skaka om länets politiska karta...

 
Lassekolja

Lassekolja

25 april 2014 23:13

Thoralf, bara att återigen konstatera att vår s.k demokrati vilar på en mycket bräcklig grund, bestående av censur, hyckleri, lögner och halvsanningar, allt placerat på ett f.d horisontalplan, vilket lutar mer och mer och om inte väljarna snarast ger Sverigedemokraterna mandat att stabilisera samt vrida tillbaka detta plan till horisontellt läge kommer Sverige att krascha ner i avgrunden, så kära svenska folk, nu när ni har chansen om några månader, ta den, genom att tänka på Era barns och barnbarns framtid och framför allt TÄNK SJÄLVA!!! Var och en som verkligen gör detta, kommer självklart att lägga sin röst på Sverigedemokraterna!!!

http://www.status.st

 
Ingen bild

Roberto

25 april 2014 23:46

Din blogg tillhör numera min dagliga klickkombi för nyheter.

 
Ingen bild

pelle

26 april 2014 00:07

Detta som du håller på med är klockrent! Tänk om alla komuner i landet hade en sån eldsjäl som grävde i skiten , just ekonomi , brottslighet och sådana saker som folk känner igen sig på är viktigt att lyfta fram.
Du skulle åka runt i komunerna och lära Sd folket att gräva o starta hemsidor som dom kan lägga ut uppgifter på som är invandrarrelaterade, då blir det på en gång mer angeläget att besöka Sd, s lokala hemsida.
I min komun så är det långt mellan uppdateringarna och när det väl händer så står det om någon gatstump som ska grusas,eller om en lekplats som behöver en ny gunga.
När man röstar på Sd så är det för att man i första hand vill strypa invandringen.
Sedan kan jag inte för mitt liv förstå varför du inte är med på listan.
Jag som gräsrot känner ju att jag har mycket mer gemensamt med dej än
Jimmie Åkesson.
Går det att skriva dit ditt namn på en blank röstlapp?
Kan man, om du var tex partilös rösta in dej i riksdagen?
Finns det någon möjlighet att rösta in dig ?
Pelle

 
Ingen bild

Undrande

26 april 2014 00:50

Tack gode gud för denna bloggen annars hade man blivit tokig el trott att man var tokig! Efter den första chocken att så många fler är SD:are och finns överallt kan man bli aktiv och tala med människor i sin närhet. Alla är ju inte SD:are :) men många många fler än man tror. Speciellt bland pensionärer och skolungdomar. Den kritiska massan är nog bland dem mitt i livetsom inte riktigt har tid med politik och ej heller lever i områden med invandringsproblematiken.

 
Cavatus

Cavatus

26 april 2014 00:56

Snälla Thoralf! Du måste upplysa oss om vad exakt du frågar efter för dokument i kommunen så att vi kan göra det i våra respektive hemkommuner och bidra till folkupplysningen!

Vi har alla ett ansvar att göra precis som du!

http://www.korta.nu/flbl

 
Ingen bild

Stefan A

26 april 2014 07:36

Gjorde ett sällsynt besök på en automatisk biltvätt i går...175 spänn..men då ingår Aftonbladet, men den har tyvärr inte kommit än sa expediten...fick ett skrattanfall så jag fick bäras ut..tvättade ändå TROTS en gratis Aftonblad..jag menar mackägaren skall inte drabbas och lida för vad aftonslasken gör...

 
Svensson

Svensson

26 april 2014 07:43

Kritiken mot alliansregeringens invandringspolitik,kommer växa när det kommer fram hur mycket den här politiken kostar Sverige.

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Ingen bild

Sven Dacke

26 april 2014 08:06

"Största möjliga tystnad" verkar vara parollen på många platser där SD är representerade.

Är det för att rätt "kommunicera" centala SD budskapet, och bli ett av 8 klövern.

Kan inte komma på något tillfälle där SD syns i Växjö, förutom när media jagade en SD representant med utlänsk bakgrund som hade svårt med Svenska språket

 
Ingen bild

Lotta

26 april 2014 08:23

Polis blev anfallen när han försökte rädda liv i Norrköping. Vad är det för ett vidrigt samhälle 7-klövern skapat åt oss? Alla godhetsapostlar måtte jubla och njuta av detta. Deras drömsamhälle.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/ostnytt/polisen-vi-blev-attackerade

 
Ingen bild

Lotta

26 april 2014 08:59

Jimmie Åkesson i Växjö för en tid sedan:

http://avpixlat.info/2014/04/25/forelasning-med-jimmie-akesson/

 
Ingen bild

Lärare

26 april 2014 10:26

Kan du Thoralf, på ngt sätt förmedla ditt smarta, listiga tillvägagångssätt för att få ut dessa skrämmande, men upplysande siffror, så andra SD-avdelningar kan göra detsamma!
Tänk vilken chock för kommuninnevånarna om de fick reda på sanningen!

Det Thoralf gör för oss svenskar är ju helt obetalbart!

Valet nu är ett ödesval!
Sista chansen rädda Sverige!
Rösta SD!

.

 
Lassekolja

Lassekolja

26 april 2014 10:37

Snälla, hjälp mig! Var (i datorn) kan jag se Jimmie Åkessons Vårtal? Länk?

http://www.status.st

 
Ingen bild

Ludvig

26 april 2014 10:39

Var skulle det gå att hitta sanningen om inte denna blogg fanns. Tack Thoralf!

 
Ingen bild

Lärare

26 april 2014 10:46

Var kan jag se Jimmies vårtal, SD-webbtv?
Vet någon, SD måste väl ha fixat det på ngt sätt om dom vill att vi ska få ta del av talet.

Många undrar...
Som vanligt hittar jag ingen upplysning på SD hemsida!!!

 
Ingen bild

Thoralf A

26 april 2014 10:57

Jag är lika förvånad som alla andra om inte vårtalet går att följa på nätet!!!!!

 
Ingen bild

robban

26 april 2014 11:34

appropå vårtal och annat så får jag i bland känslan att SD,s inte vill bli större än vad de är i dag så de kan fixa en sjysst lön till sig själva och sina polare. menar de gör ju ett uselt arbete att föra ut sitt budskap och supporta sina medlemmar på det lokala planet eller den så kallade mediasatsningen, hallå vilken då?

det är sånt här gräv som är en valvinnare för det får vanligt folk att reagera.

 
Ingen bild

Hulda mk1

26 april 2014 11:57

Något annat... Jag gjorde nu Axess valkompass. SD 72% KD 59% osv... Det stämde bra in på mig.
Men det fattades i mitt tycke minst en fråga till om invandringen...

 
Ingen bild

Leo

26 april 2014 12:41

Det uppseendeväckande är ju att många svenska kommuner, trots dessa statliga mutor, gör bedömningen att det inte är lönsamt att ta emot asylsökande och anhöriga.

Skulle man gå på vad sjuklövern säger i debatten, ja då kan man fråga sig varför staten ska betala ut ersättning över huvud taget. Bör inte kommunerna istället stå i kö för att få ta del av allt det fantastiska som kommer med invandringen?

 
Ingen bild

ola

26 april 2014 12:51

i detta fallet ligger säkert Kalmar utanför Barometerns spridningsområde...

 
Ingen bild

Argus

26 april 2014 13:23

Desperationen hos era motståndare har passerat styv kulig på väg mot halv storm. Vi kan förvänta oss orkanbyar innan mitten på nästa månad. Detta visar dock bara att ni är på rätt väg eller i vart fall varit. "You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life." (Winston Churchill)

Sedan tycker jag faktiskt att SD tappat fart och initiativ. Inte du, Thoralf, som trots den imbecilla petningen gnetar på oförtrutet. PVV, FN och UKIP ligger på dubbla eller tredubbla väljarstödet trots att det finns minst lika stor orsak här i landet att rösta patriotiskt.

Å andra sidan har ni rätt många aningslösa ofrivilliga valarbetare som jobbar idogt åt er; Soran, Folkets Hus och Parker, Polisförbundet och sist men inte minst de andra politiska partierna. Förr eller senare urholkar droppen stenen men jag är bekymrad att det kan sluta med förskräckelse när folket upptäcker att de blivit lurade.

 
Ingen bild

Thoralf A

26 april 2014 13:29

Expressen sänder Jimmies vårtal med start 13:50

http://www.expressen.se/om-expressen/det-hander-live-pa-expressense-i-dag/

 
Ingen bild

Skattebetalare

26 april 2014 13:43

Thoralf, Du säger följande:

" Jag förstår varför kommunen inte vill vara mer öppen med vad som händer i verksamheten. "

Jag tycker att SD skall arbeta fram ett förslag på hur de ansvariga kan ställas till svars i framtiden. Detta eftersom sådana här ansvariga inte jobbar i kommuninnevånarnas intresse, vilket de ju är satt att göra. Det rör sig ju om tjänstefel och förskingring tycker jag.
Om detta sker runt om i landet är det ju katastrof.
Se till att arbeta fram ett sådant förslag. Det är viktigt att sådant här inte kan upprepas i framtiden.

 
Lassekolja

Lassekolja

26 april 2014 15:21

TACK Thoralf för länken till Excessen-TV! Jimmies vårtal helt OK! Kul med SD´s påskpresent till fegisen Stefan Löfvén, en kycklingdräkt!
I Almedalen bör Jimmie gå igenom de flesta epiteten, SD falskeligen utsätts för, epiteten, som får "ersätta" SD-motståndarnas brist på politiska argument, och reda ut offentligt hur galna och felaktiga dom är!

http://www.status.st

 
Ingen bild

b

26 april 2014 16:01

Naiva mediapatrask sväljer all kritik mot yttrandefrihet och demokrati med hull och hur korkad får en mediaråtta bli?
http://www.gp.se/kulturnoje/1.2353344-sd-reklam-pa-ullevi-vacker-ilska

 
Ingen bild

Erik Levin

26 april 2014 16:03

Jimmys urladdning ett par ggr per år är inte tillräckligt om ni skall nå annat än just över kommunisterna.
Skall jag välja er kräver jag en kraftfull marknadsföringsinsats från er sida.
Jag och många med mig kommer ej att ge vår röst till ett parti som verkar att nöja sig 6-14% Det skall ni veta.
Det vore som att satsa på den båt i en båttävling som verkar nöja sig med en 4hk båtmotor.
Det måste mer till.

 
Ingen bild

bonnläpp

26 april 2014 17:04

@Erik Levin, fel forum att uttrycka de klagomålen. Alfsson gör allt han kan och lite till. Så vänd dig till SD-riks och framför dina klagomål.

 
Ingen bild

Rune

26 april 2014 18:29

Argus skrev:
"Sedan tycker jag faktiskt att SD tappat fart och initiativ"

Ja det tycker jag också. Så har det varit några månader. Och sedan riksdaglistan kom ut för några veckor sedan så verkar det ha nästan totalt stannat av?
Kanske SD-fotfolket ute i landet borde organisera sig och blåsa nytt liv i folkrörelsen SD? Kanske vid sidan av SD och fungera som påfösare. Folkrörelsen finns ju men förvirring har uppstått av partiledningens manövrar.

 
Ingen bild

Ronny

26 april 2014 19:16

Börjar bli pinsamt, och frustrerande, och inte första gången .Inget Vårtal ännu! Ska de vara så förbaskat svårt att kunna visa vårtalet på hemsidan. Skärpning.....

 
Ingen bild

bonnläpp

26 april 2014 19:22

@Ronny, om du har så bråttom, varför var du inte på plats och supportade SD?

 
Ingen bild

Ronny

26 april 2014 19:27

Kan bero på att jag just nu sitter på jobbet. Är minsjäl inte så lätt, då jag jobbar 36 timmar fre.lör.sön sedan bor jag i södra Sverige. Men är det bara jag som tycker att webbplatsen ofta är sen , som t.ex Vårtalet??

 
Ingen bild

Dille

26 april 2014 19:38

Såg det på Expressen. Det var mycket bra!

 
Ingen bild

bonnläpp

26 april 2014 19:56

@Ronny, då får du allt planera ledighet från arbetet om du har så bråttom. ;-)

 
Ingen bild

Dille

26 april 2014 20:08


Här är en länk om tårtkvinnan och andra pajasaktivister mot
SD och Åkesson.

 
Ingen bild

Lärare

26 april 2014 21:36

Nog är det väl själva den...

SD borde ha sänt talet på nätet!

Eftersom inget hördes från partiet, inget på hemsidan ang sändningen från Expressen eller från ngn annan länk, stängde jag av datorn och gick ut i det fina vårvädret, kom hem vid 14.30 kollade igen och då; Den ende SD-aren som tagit reda på var vi kunde se det var ingen annan än vår Thoralf Alfsson!!! Tyvärr missade jag första delen av talet.

Detta är ju skandal att inte ngn (Jimmie hade säkert annat att tänka på) kunde ordna med sändning via nätet! Har inte Jimmie ngn pressekreterare eller en stabschef???

Nu ser man vilka som bryr sig om medlemmarna och kandidaterna runt om i landet! Vad skulle vi göra utan Thoralf Alfsson!

Ännu inget utlagt på hemsidan. MÄRKLIGT! SKANDAL!

 
Ingen bild

Undrande

26 april 2014 22:50

@Ola
Underbar kommentar,fick mig ett litet skratt.Svårt i övrigt m tanke på ämnet.Det är våra pengar som går till en invandringsindustri som i alla fall inte jag röstade för. Gratis Ipads till alla på SFI i Kalmar, toppen på isberget!

 
Ingen bild

Thoralf A

26 april 2014 23:12

Det finns ju även andra tidningar som borde vara intresserade. Tidningar som jag inte nämnt i blogginlägget.

 
Ingen bild

Tommy Jonsson

27 april 2014 23:56

Thorleif ditt arbete gör att min röst hamnar hos SD i september. Låt oss sedan se till att vi ställer krav på de 50 personer som kommer att representera SD i Riksdagen. Vilka av dem kan vi se på en blogg?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards