thoralf

Alla inlägg den 23 september 2013

Av Thoralf Alfsson - 23 september 2013 23:37

SVT har skickat fram sin bästa journalist på klimatförändringar. Grafen är ju minst sagt häpnadsväckande! Om den skulle stämma är jag förvånad över att jorden fortfarande är bebolig.


 


Läs sedan förklaringen på bloggen TCM.


”Det gällde ju inte antalet naturkatastrofer, utan antalet rapporterade naturkatastrofer hos International Disaster Database.”


Ett typexempel på hur denna skrämselpropaganda kommer nå nya höjder under denna vecka när IPCC håller hov i Stockholm. Skall man skratta eller gråta? Det är minst sagt beklämmande av SVT. De förlorar all sin trovärdighet.



Som Sverigedemokrat blir man sällan inbjuden till olika företag eller organisationer. Beröringsskräcken är fortfarande stor, tyvärr.


Idag har jag diskuterat ett sådant fall med ett av våra större företag inom energibranschen. I mitt fall har jag i stort sett inte blivit inbjuden till något företag eller organisation i Kalmar län under mina snart tre år i riksdagen. Jag har fått någon inbjudan från Svenskt Näringsliv men då tror jag det handlat om min roll som ledamot av kommunfullmäktige i Kalmar.


Jag har tagit upp detta vid några tillfällen och får då ofta ”ursäkten” att jag representerar Östergötland, eftersom jag sitter på östgötabänken i riksdagen. Någon Sverigedemokrat finns det inte på Kalmar länsbänken. Men det finns heller ingen folkpartist, miljöpartist eller vänsterpartist på Kalmar länsbänken.


I min enfald trodde jag att företag och organisationer hade ett visst intresse av att hålla kontakten med de politiska partierna i länet men så tycks det inte vara. Kanske inte så lustigt att Kalmar län alltid kommer på undantag när det gäller investeringar, inte minst när det gäller infrastruktur om vi har ett näringsliv som agerar så passivt.


Sverigedemokrater kan vara tredje största parti efter nästa års val men det kommer säkert inte påverka hur företagen och organisationerna ser på oss. Det är faktiskt ganska bedrövligt att dessa företag och organisationer själva är förlorarna genom att inte prata även med Sverigedemokraterna.


Kommer dessa företag och organisationer inse att de faktiskt har mycket att vinna på att även prata och informera oss Sverigedemokrater?

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards