thoralf

Direktlänk till inlägg 15 september 2018

SÅ VAR DET

Av Thoralf Alfsson - 15 september 2018 14:35

 


Under valdagen hade jag ansvar för att våra namnvalsedlar fanns i tre vallokaler i centrala Kalmar. Allt fungerade väldigt bra i dessa vallokaler under hela dagen. Jag besökte dock flera andra vallokaler efter att jag fått samtal/sms/mess om att våra namnvalsedlar saknas. Det var i samtliga fall falsklarm. Vid kontroll visade det sig att alla valsedlar fanns på plats.


Däremot såg jag en del annat som inte såg bra ut i vallokalerna. Som fotot ovan.


Jag besökte också vallokalerna i Norrliden. Sporthallen var delad i tre sektioner med en vallokal i varje sektion. Alltså tre vallokaler tillsammans. Norrliden är en stadsdel som kanske kan betecknas som ett utanförskapsområde med hög andel befolkning med utländsk bakgrund. Jag ser att S,V och MP har ca 70 procent i två av dessa valdistrikt.


Jag skulle säga att det var lite av kaos i dessa vallokaler om jag jämför med andra vallokaler som jag besökte. Hur mycket folk som helst i vallokalen. Runt borden med valsedlar stod det hela klungor med personer som skulle rösta. Barn och ungdomar sprang ut och in i vallokalerna utan att valförrättarna ingrep på något sätt. Frågan är om alla röstade eller om en del bara var med och hjälpte till.


I korridoren fanns flera kända personer som säkert gjorde sitt för att de röstande skulle rösta rätt. Jag kan väl säga att jag kände mig inte särskilt välkommen när jag kollade att våra namnvalsedlar fanns på plats i dessa tre vallokaler. Inget problem med valförrättarna, de gjorde säkert vad de kunde men jag tror att det hade behövts ordningsvakter vid varje ingång för att ordningen skulle kunnat upprätthållas.  


Jag tror att vi måste ändra systemet med valsedlar efter allt jag hört och alla samtal jag fått under förtidsröstningen och på valdagen. Med en gemensam valsedel för de partier som uppnått minst en procent och sedan en valsedel för övriga partier till riksdagen. Men även samma system för landstingsval och kommunvalet.

Det skulle innebära en stor besparing och även miljövinster. Behovet att skicka ut en massa valsedlar skulle upphöra mer eller mindre.


 
 
Ingen bild

Nemo saltat sobrius

15 september 2018 15:03

Oftast brister det i den delen där man skall välja valsedel. Även detta skall vara i enskildhet utan insyn.

 
Ingen bild

Lars

15 september 2018 15:04

Thoralf. En sak jag inte fattar.
Varför röstar en del bara på riksdagsvalet? Alltså vissa struntar i att rösta på kommun och landstinget.

Det är ju ungefär lika iq-befria5 som att kryssa Jimmie Åkesson istället för dig (När han ändå redan är klar)

Thoralf Alfsson

15 september 2018 16:58

Vad har du fått ifrån att en del bara röstar på riksdagsvalet?

 
Ingen bild

Chosan

15 september 2018 16:36

Enligt uppgift trycktes nästan 700 miljoner valsedlar. Vilket är ett enormt slöseri med våra resurser. Miljöpartiet lär inte begripa sådana enkla saker.

Även om de returneras går det åt stora resurser för att "recycla" dessa.

En lapp för alla partier precis som i Finland t.ex., skulle däremot spara miljön åtskilligt. Där har du 100% procent rätt.

 
Ingen bild

Hanna

15 september 2018 16:36

"Jag tror att vi måste ändra systemet med valsedlar... . Med en gemensam valsedel för de partier som uppnått minst en procent... . _ _ _ Det skulle innebära en stor besparing och även miljövinster."

Thoralf,
Jag håller inte med dig. För med det systemet kan man inte personrösta utan att riskera att stava fel, och därmed få sin röst ogiltigförklarad. Det finns vissa värden som är viktigare än kostnader och miljö.

Däremot borde valsedlarna finnas i valbåsen utan insyn av andra. Då behöver ingen plocka till sig flera valsedlar än vad man behöver för att inte avslöja vad man röstar på.

Thoralf Alfsson

15 september 2018 17:01

Den gemensamma valsedeln skall givetvis också innehålla namnen från respektive parti.

 
Ingen bild

SM811

15 september 2018 17:01

Grattis alla ungrare som har en premiärminister som försvarar landet.
Här finns det bara sju(k)klöverpolitiker som hela tiden säljer ut sitt land till invandrare.
Orbán: Vi kommer aldrig acceptera massinvandring
http://www.friatider.se/orb-n-vi-kommer-aldrig-acceptera-massinvandring

 
Ingen bild

lassese

15 september 2018 17:02

Ja!!! Det vore rätt! Det skulle omöjliggöra valfusk genom att manipulera valsedlar, varför inte att alla får ett röstkort med alla registrerade partier förtryckta... kryssa för önskat parti, avskilj den delen som har person/adress och stoppa ner röstkortet i ett kuvert.

 
Ingen bild

Pepparholm

15 september 2018 17:22

Mattias Karlsson har i intervju slagit fast SD krav för att stötta en ny statsminister.
- Restriktiv invandringspolitik
- Kortare vårdköer
- Krafttag mot ökad brottslighet
- Förbättra fattigpensionärernas situation

Så var ligger problemet för Ulf Kristersson? Är kraven rasistiska? Är det inte precis detta som du också tjatade om före valdagen? Varför kunde ni uppenbarligen tala om detta i partiledningen men du törs inte tala med SD om samma saker? Är du verkligen lika löjlig som du nu verkar?

Eller är det precis som jag själv tänkte före valet – en röst på dig Ulf Kristersson är i verkligheten en röst på Annie Lööf. För det är väl hon som vägrar ställa upp på en restriktiv invandringspolitik. Därför är du beredd att kasta ut landet i kaos. Jag har således rätt när jag säger, lita inte på de Nya Moderaterna.

 
Ingen bild

Simon

15 september 2018 18:00

I t ex Högsby fick du inte många personkryss alls 1,19% . Kampanjade du aldrig där?

Thoralf Alfsson

15 september 2018 18:03

Nej, inget annat än annonser i Barometern/OT och Östra Småland/Nyheterna. Kalmarposten tror jag också delas ut i Högsby där hade jag också annonser de sista tre veckorna.

 
Ingen bild

Simon

15 september 2018 18:44

Kommer du skriva någon bok om politiken, dina erfarenheter i riksdag, memoarer eller något annat? Läser knappt böcker, men en bok som du skrivit hade jag inte tvekat att läsa.

 
Ingen bild

Sten Figaro

15 september 2018 18:47

Thoralf, du hade kommit in om du hade en chans att räkna in andra än från Gotland och Kalmar län.
Du är en fighter och har en uppfattning av sakernas tillstånd som ligger nära min.
Kämpa på!
Ps. Jag skulle så gärna vilja veta varför du är så svalt behandlad från SD centralt!

 
Ingen bild

Björn Larsson

15 september 2018 20:16

Vi HAR en gemensam valsedel för alla partier! Den blanka. Sveriges system för valsedlar är det bästa möjliga, jag har i alla fall aldrig hört någon föreslå någon förbättring. Man kan välja antingen förtryckta eller den blanka valsedeln. Man kan ta valsedeln i vallokalen eller skaffa en i förväg. Man kan förtidsrösta eller ombudsrösta. Att det är helt oviktigt att ha sina valsedlar utlagda avslöjas av att Feministiskt Initiativ, som hade det för första gången, rasade från 3.1% till 0.5%

Inga felstavade valsedlar blir underkända! Vem har hittat på den lögnen, och med vilket syfte? Längst ned på den här sidan finns ALLA handskrivna valsedlar från 2014 som inte har räknats till något parti med registrerad partibeteckning (som kräver 1500 namnunderskrifter). Vilka felstavade röster hittar ni???
https://data.val.se/val/val2014/slutresultat/R/rike/index.html

 
Ingen bild

Valet 2018 vad hände?

15 september 2018 21:35

https://www.youtube.com/watch?v=Fp9Su5Wf5pI

 
Ingen bild

Ölandsbonde

15 september 2018 22:08

Lars
"Varför röstar en del bara på riksdagsvalet? "
Håller med. Det ser konstigt ut. Bara var femte röst till kommun och landsting. Jag tror det beror på hur resultatet rapporteras.
Ser man på räknade röster kommunvis nu så är det fler än under valnatten. Och det är mycket kvar att räkna.

Om det slutar på 6,3 miljoner riksdagsröster så borde kommun och landsting ha åtminstone 7 miljoner. Alla icke svenska medborgare har ju rätt att rösta däri. T ex EU-migranter och illegala invandrare.

 
Ingen bild

Leon

15 september 2018 22:24

@ Thoralf

Enligt min syster som "tjänstgjort" som valförrättare under samtliga val (även folkomröstningar och kyrkoval) sedan 1976 förekommer det att röstande avstår från att lägga sin röst i något eller några av valen. Vanligast är att dessa avstår från att rösta i kommun- och/eller landstingsvalen (eller heter det regionval numera ?). Det är förvisso inte så vanligt (kanske någon knapp procent) men det brukar vara en viss differens mellan valen när antalet röster stäms av mot markeringarna i röstlängderna.

För egen del tillhör jag dem som avstod från att rösta i alla valen, ingen röst i landstings/regionvalet, men väl i riksdags och kommunvalet. (Förövrigt första gången jag röstade sedan mitt första val just 1976)

Thoralf Alfsson

16 september 2018 06:26

Det går ju att rösta blankt

 
Ingen bild

Leon

16 september 2018 00:49

@ Ölandsbonde
Rösträtt i kommun och landstingsval har:
• svensk medborgare och är folkbokförd i kommunen/landstinget.
• medborgare i något av EU:s medlemsländer eller medborgare i Island eller Norge och är folkbokförd i kommunen och landstinget.
• medborgare i något annat land än de som räknats upp ovan, eller statslös, och har varit folkbokförd i Sverige i tre år i följd före valdagen, samt är folkbokförd i kommunen eller landstinget.
Så om du med "EU migranter" även menar polacker, tyskar, spanjorer, greker, ungrare m fl har du alldeles rätt. Hurvida "illegala invandrare" utan uppehållstillstånd alls är folkbokförda och alltså kan rösta är tveksamt.
(Källa Valmyndigheten)

Thoralf Alfsson

16 september 2018 06:28

Den som är folkbokförd i Sverige kan knappast vara illegal

 
Ingen bild

Cosmik Debris

16 september 2018 01:04

Landet som sprack från kant till kant.

Sju friade efter miljonhärva: ”Det är en enorm skandal”

"35-åriga Mikael Ovrell, som driver familjens Ica Nära-butik i Kortedala i tredje generationen har sett hur samhället förändrats på nära håll. Den lilla trivsamma satellitstaden där cykeln förr kunde stå olåst har förändrats till ett centrum för stölder, våld och andra brott"

https://tinyurl.com/y77wonfv
https://www.skyddosakerhet.se/article/view/620474/sju_friade_efter_mil

 
Ingen bild

Gustaf

16 september 2018 07:42

Expressen idag. Ebba Åkerlunds far om Terrordådet på Drottninggatan.

 
Ingen bild

Björn Larsson

16 september 2018 08:35

@Lars & Ölandsbonde
Angående folk som röstar bara i riksdagsvalet. Alla fall i Malmö saknar en hel del rösträtt i kommun och landsting. Det är för att de är svenska medborgare men inte är folkbokförda i någon kommun i Sverige därför att de bor utomlands (många i Danmark).

 
Ingen bild

Farbror Fredde

16 september 2018 08:52

Det är absolut inget problem att ha alla partier och direktkandidater på ett papper. Så är det i Tyskland. Det enda som är jobbigt är att veckla upp pappret. Sen kryssar man, viker ihop och stoppar lappen själv i vallådan efter klartecken för att man är avprickad.

Thoralf Alfsson

16 september 2018 13:48

Ett system som jag tycker Sverige skall titta på!

 
Ingen bild

Leon

16 september 2018 08:54

@ Thoralf

Eller så är man av olika skäl så ointresserad av politik att inte ens den markeringen som en blankröst innebär är ett alternativ. För egen berodde min långa period av "valskolk" på en blandning av besvikelse efter 76-års val och att jag rent fysiskt distanserat mig från Sverige och svensk politik. Stora delar av mitt yrkesverksamma liv (nära 22 år) var jag bosatt utanför Sverige och hade ett mycket svalt intresse och liten eller ingen insyn i det politiska "livet" i landet.

Det är just detta faktum, att "illegala" knappast kan vara eller är folkbokförda som är min invändning mot det "Ölandsbonde" skrivit - "...icke svenska medborgare har ju rätt att rösta... och illegala invandrare..".

 
Ingen bild

SM811

16 september 2018 08:56

Jag skulle vilja ha ett röstnummer. Tex ett som står på kuvertet som delas ut. Sedan skall jag kunna söka på internet efter mitt nummer och se vilket parti jag röstat på.

 
Ingen bild

Dv

16 september 2018 09:07

SvT hade en liten trailer om tryckta valsedlar den 7 Maj i år.
https://www.svt.se/nyheter/val2018/detta-visst-du-inte-om-valsedlar

Av den framgår att det trycks 550 miljoner valsedlar och att
18 miljoner kommer till användning. En utnyttjandegrad på
3,3 %. En miljöförstörelse utan dess like.

Med gemensamma valsedlar slipper man miljöförstörelsen
och förbättrar valhemligheten avsevärt. Apropå valhemlighet
så blir det en parodi på valhemlighet när valsedlarna är
uppställda på ett bord 4 meter mittemot valförrättarna
och under valförrättarnas direkta uppsyn. Så var det i
alla fall i den vallokal där jag röstade.

Jag vet att i vårt östra grannland Finland förrättar man valen
med gemensamma valsedlar – varför inte genomföra
en studieresa dit? Miljöministern ansåg det ju nödvändigt
att flyga till Tonga i någon tjänsteresa – men varför inte
resa till Finland istället för miljöns skull?

 
Ingen bild

Lena1

16 september 2018 11:54

Apropos personkryss till Riksdagen, detta förtjänar att upprepas gång på gång:

Somalier som vill leva kvar i sin shariakultur kryssade Leila Ali Elmi i Angered, hon var endast suppleant i stadsdelsnämnden och stod långt ner på MP,s riksdagslista.

https://samtiden.nu/vald-till-riksdagen-efter-valkampanj-pa-somaliska/

 
Ingen bild

Niklas R

16 september 2018 12:15

@Hanna
Det skulle gå alldeles utmärkt.

Istället för olika partisedlar kan vi behålla samma storlek och färger på valsedlarna. Det som ändra är att två stora rutor trycks på varje sedel. En för parti och en för person.
I valbåset finns listor med nummer för varje parti och varje partis personval.

Väljaren får sina valkuvert och valsedlar. Går in bakom valbåset, tittar på listan och fyller i det nummer för partiet och eventuell person i respektive ruta. Lägger i sedeln i kuvertet och lämnar in det som vanligt.

Svårare än så är det inte att gå ifrån dagens politruksystem med övervakare som ser till att du tar rätt partisedel vid bordet.

Thoralf Alfsson

16 september 2018 13:52

Också ett förslag att beakta

 
Ingen bild

calle

16 september 2018 12:42

dom som stannade kvar och övervakade rösträkningen, berätta om hur fusket gick till. har man rätt att begära få se de ogiltiga röster, och blanka. rösträknarna kan ju själva vika valsedlar och gömma undan och rösta dom inte röstade alls. allt sker ju manuellt av personer som är insyltade i 7 klöver regimen.

https://www.youtube.com/watch?v=YnmchLtVU2Q

 
Ingen bild

Ormen

16 september 2018 13:00

Man kan tycka vad man vill om Stefan och S, men i nuläget är dom största "block", eftersom Alliansen inte vill prata med SD. Varför ska då Lilll-Ulf bli statsminister? Socialdemokraterna är dessutom Sveriges största parti.

Thoralf Alfsson

16 september 2018 13:54

Vill Löfven ha Jonas Sjöstedt som minister? Om svaret är nej så är Alliansen större!

 
Ingen bild

Pepparholm

16 september 2018 13:38

Nu säger Statsministern att ”nu måste alla anständiga partier ta sitt ansvar….” Jag tog mitt personliga ansvar för Sverige och röstade SD. Så är det tillåtet att göra i en demokrati.

Efter att ha varit Moderat under många decennier och även haft förtroende i mitt arbete för dem som röstat på Socialdemokraterna, så tolkar jag nu Statsministern som att jag plötsligt har blivit oanständig, ja till och med en brun rasist. För vilka menar du med anständiga?

Jag tar även fortsatt mitt personliga ansvar. Jag föraktar de partiledare som vägrar att att tala med mig och övriga mer än en miljon svenskar som röstat på SD för att rädda landet. Jag kommer aldrig tillbaka till annat parti. Jag är nu en paria.

Det är förskräckande med en arbetsplats som Riksdagen där man vägrar att tala med drygt 60 arbetskamrater. Ni som ska vara ett föredöme för landet. Skäms! Gör omedelbart rätt för hög lön och oskäliga förmåner.

 
Ingen bild

Hacke

16 september 2018 13:48

Av alla hycklare inom 7-partiet tycker jag Ulf Kristersson för närvarande intar tätplatsen när han med eftertryck hävdar:
- Jag kommer att göra allt i min makt för att byta regering.
För att i nästa andetag bedyra att han aldrig kommer att samarbeta eller ens samtala med sd. Det vill säga avfärda den största och kanske rentav enda garanten för att infria sitt löfte.
Det var det där med att vara vuxen.

 
Ingen bild

Björn Larsson

16 september 2018 13:55

En personlig valaffisch hade kanske hjälpt. Vad blev av den? Fanns det kanske de som inte ville att du skulle bli personvald?

Thoralf Alfsson

16 september 2018 13:58

Det finns säkert alltid någon som inte vill att någon skall bli invald i riksdagen. Orsakerna kan säkert variera!

 
Ingen bild

Lotta

16 september 2018 14:10

Valresultatet klart. Hoppas detta är första och sista gången man ser Dvärg-Ulf ställa upp som statsministerkandidat. Maken till mer obstinat och tyken "karl" finns inte.

 
Ingen bild

Kalle

16 september 2018 15:24

""Vald till riksdagen efter valkampanj på somaliska""

https://samtiden.nu/2018/09/vald-till-riksdagen-efter-valkampanj-pa-somaliska/

Är det dags nu för tolkning från Somaliska till Svenska från Riksdagens talarstol nu!!??

 
Ingen bild

Sverigevän

16 september 2018 15:31

Du blev reserv nr 3. Vad innebär det?

Thoralf Alfsson

16 september 2018 19:59

Det innebär att jag är just tredje reserv. Om tre Sverigedemokrater från Kalmar län skulle hoppa av från riksdagen blir det jag som får gå in.

 
Ingen bild

Satan

16 september 2018 16:28

Men Vänsterpartiet får man nog ändå räkna till det Rödgröna blocket då dom gjort budget och annat ihop.

 
Ingen bild

Karl Otto

16 september 2018 16:51

Thoralf, Du var 2:a mest kryssad. Jag hoppas du lyckas kryssa in dig i nästa val. Blev besviken när du bara fått 2% av rösterna. Att få 5% av SD:arna i Kalmar att kryssa dig borde vara lätt som en pannkaka, särskilt med din intensiva kampank. Men du missade flera områden i Kalmar län där inte många kryssade dig. Vissa vet nog inte vem du är, tyvärr.

Thoralf Alfsson

16 september 2018 20:02

Det finns 180 000 röstberättigade i Kalmar län och med en begränsad budget är det omöjligt att nå alla dessa väljare.

Jag riktade in mig på framförallt väljare i Kalmar och angränsande kommuner.

 
Ingen bild

Karl Otto

16 september 2018 17:13

Hur ser dina framtidsutsikter ut Thoralf? Kanske kommer blogginlägg? Tror det är många läsare som är intresserade av att veta det.
Jag hoppas du orkar fortsätta och kämpa trots motvinden i kampanjen.
Nu har du i alla fall 700st som kommer kryssa dig i nästa val, kan vi bara få 700-800st till så är du i hamn 2022. Det är 4 år tills dess men vill inte se dig sluta kämpa, du är ju Mr Sverigedemokraten. Jag tror du lärt dig mycket i kampanjen och det svider enormt för oss som gillar dig att du inte är i riksdagen längre.

Thoralf Alfsson

16 september 2018 20:03

Tack!

 
Ingen bild

calle

16 september 2018 17:19

till och med en kille med muslimsk bakgrund från bosnien, inser Sveriges förfall och förstår det är valfusk. denna kille har intressant tankar. sevärt
https://www.youtube.com/watch?v=Fp9Su5Wf5pI

 
Ingen bild

Vissa goda rasister blir förlåtna

16 september 2018 20:24

Tom Hjelte(asiatiskt ursprung) och Kljell Bergqvist hos Robert Achberg
https://www.youtube.com/watch?v=XoONj73MPIA

 
Ingen bild

Sven

16 september 2018 20:40

"Sen är det många som röstat på mig utanför valkretsen och det visar väl på att en närvaro och medborgardialog över nätet spelar roll. Jag har inte tryckt upp en enda affisch eller reklamblad, allt har skett via nätet, säger Hanif Bali (M)."

Alla har inte fått samma spelregler.

 
Ingen bild

Östrans ickenyhet!

16 september 2018 20:54

NYBRO
Nytt SD-avhopp: ”Får inte säga något”

Lena Johansen lämnar nu Sverigedemokraterna trots att hon står på deras fullmäktigelista.
Låst artikel med förstaside rubrik
"SPLITTRING I PARTIET"

Hon var på 18de plats på valsedeln,detta säger väl det mesta om denna nyhet.
https://data.val.se/val/val2018/valsedlar/K/kommun/08/81/valsedlar.html#id0110

Thoralf Alfsson

16 september 2018 23:42

Dessutom säger hon osanningar. Hon är nog bara trött på att sitta i KF och behövde ett argument för att hoppa av nu.

 
Ingen bild

Molin

16 september 2018 21:39

Bedrövligt att höra Ebba Busch Thor upprepa om och om igen i Agenda som en jävla papegoja att Alliansen ska bilda regering men utan att prata med SD. Hon är dummare än jag trodde!

 
Ingen bild

Paul Lindberg

16 september 2018 21:40

Ni pratar om valblanketter hit o dit. Och vänta tills nästa val, Då jämarns. Men vad spelar det för roll tror ni om det ändå blir ett tillfälligt avbrott på valmyndighetens sida eller det slarvas lite här o var eller så kommer man fram till en decemberöverenskommelse lika förbannat.
Inse att valens tid är över.

 
Ingen bild

Hacke

16 september 2018 22:37

Här kan vi snacka om valpåverkan från främmande makt på riktigt, här via personkryss. Och ständigt detta islamistparti mp som utgör lättaste och säkraste plattform och väg mot sharia.
http://katerinamagasin.se/

 
Ingen bild

Pim

17 september 2018 00:50

@Molin Hon verkar tro att KD gjort ett bra val när det är M- och SD-sympatisör som räddade kvar partiet.

De väljarna räds knappast SD-samarbete.

 
Ingen bild

Iceman

18 september 2018 14:20

Vi är många som är chockade över det underliga valresultatet och de många rapporterna om valfusk. Här finns ett upprop om nyval med ny typ av valsedel där alla partier finns med. Skriv på och sprid länken!
http://raddasverige.nu/2018/09/17/upprop-nyval-nu/

 
Ingen bild

Fan

18 september 2018 14:23

Står idag i Expressen hur man ska förråda SD och ta makten genom samtal i utskotten men något mer inflytande kommer inte SD få.

 
Ingen bild

Mia K

18 september 2018 16:53

Hej Thoralf! När det handlar om enskildas ekonomi, godkänns e-leg! Jag är av den uppfattningen att rösta via sin dator vore mycket smidigt och resultaten skulle komma tämligen omg.

Thoralf Alfsson

18 september 2018 17:34

Tror inte på det. Då skulle vissa personer utnyttja det och "hjälpa" andra att rösta.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18 19
20
21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards