thoralf

Alla inlägg den 10 september 2018

Av Thoralf Alfsson - 10 september 2018 22:24

Hur många kommentarer som nedanstående tror ni jag får? 


Vilka tror ni skriver dessa kommentarer? Hur gamla tror ni att de är? Tror ni att jag fått höra kommentarer som denna under valrörelsen?


 


Varje gång jag skriver kritiskt om invandringen och i synnerhet om islam kommer dessa kommentarer.


Jag brukar bara radera dem. Men på förekommen anledning så publicerar jag några idag.


Visst är det fina människor och bildade människor som skriver den här typen av kommentarer. Det är enligt vissa på vänsterkanten Sveriges framtid! Jag har mött flera med den uppfattning i vår valstuga under de senaste fyra veckorna. Jag tror att dessa individer inte har någon framtid.

Av Thoralf Alfsson - 10 september 2018 07:35

SD är utan tvekan valets vinnare men ändå är jag lite besviken. Det tror jag de flesta Sverigedemokrater känner idag. Förhoppningarna var högre ställda efter de opinionsundersökningar som kommit från YouGov och Sentio.


Eller är det så att något hände under de sista dagarna innan valdagen. Jag har mina egna teorier som grundar sig på vad väljare sagt till mig de senaste dagarna. Jag kommer återkomma till det i ett annat blogginlägg.


I landstingsvalet för Kalmar län blir SD vågmästare om inte blocken spricker. Jag litar inte på Centerpartiet i det avseendet. Miljöpartiet klarar inte spärren och får lämna landstingsfullmäktige. Det gläds jag åt. Alliansen är nu större än de rödagröna, som inte är rödgröna längre, enbart röda.


I kommunvalet är vi också valets vinnare men det är ändå en viss besvikelse. Vårt mål var att öka från 6 mandat till 10 mandat men det blev tyvärr bara 8 mandat enligt det preliminära valresultatet. Jag gläds åt att Miljöpartiet tappar två mandat. Det innebär att Miljöpartiet halverats i Kalmar och att MP även förlorar sin plats i kommunstyrelsen. Socialdemokraterna ser ut att tappa 2 mandat men majoriteten bestående av S+V+C ser ut att behålla ett starkt grepp om Kalmar med 35 mandat av 61 mandat.


Våra 8 mandat innebär ändå att vi kommer ta ca 20 nya nämnds och styrelseplatser. Det kommer bli ett intressant jobb att tillsätta alla dessa platser med Sverigedemokrater. Vi kommer få en helt annan insyn i verksamheterna, inte minst i de olika kommunala bolagen.


Med det som facit så är det ändå svårt att vara besviken.


PS

Sedan skall personkryssen räknas. Det blir spännande.

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18 19
20
21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards