thoralf

Direktlänk till inlägg 5 maj 2018

VÅRTALET

Av Thoralf Alfsson - 5 maj 2018 15:22


Väldigt skönt att höra Jimmie Åkesson, Mattias Karlsson, Arom Emilsson, Paula Bieler och flera trycka hårt på våra viktigaste frågor. Mycket viktigt att vi sätter hårt mot hårt när det gäller utvisningar. Att vi även kommer pressa moderaterna och socialdemokraterna hårt i dessa frågor. 


Här är några av våra annonser i Kalmarposten de senaste veckorna.


 

 
 
Ingen bild

S

5 maj 2018 16:19

"Pluginprogrammet stöds inte" ...för mig på alla länkar som läggs ut här...vad ska jag ha? Vad har jag missat?

Thoralf Alfsson

5 maj 2018 16:32

Testa en annan webbläsare!

 
Ingen bild

Lotta_1

5 maj 2018 16:35

Mycket bra tal av Jimmie Åkesson. Ett par saker som jag hoppas på ör att rätten för utvisade kriminella att återvända till Sverige efter ett antal år tas bort. Har man utfört ett så grovt brott att man efter avtjänat straff utvisas har man enligt mig förbrukat all rätt att någonsin vistas i Sverige igen. Helst borde även straffet avtjänas i hemlandet. Har man dubbla medborgarskap skall självklart det svenska medborgarskap återkallas. Det är inte rimligt att grovt kriminella skall räddas kvar i landet pga det svenska medborgarskapet. Totalt asylinvandringsstopp är en nödvändighet men de som kommer hit skall självklart inte släppas in i landet utan id-handlingar. Saknar man id-handlingar skall de stoppas vid gränsen och uppmanas återvända till sitt hemland på samma sätt som man tog sig hit dvs med vändande plan eller motsvarande färdmedel. Sist undrar jag om de partier som vill ge 9000 vuxna afghaner utan asylskäl möjlighet att stanna för att avsluta sina gymnasiestudier fullständigt har tappat det? Finns det verkligen någon som på fullt allvar tror att dessa lyxmigranter efter ca 2,5 år behärskar svenska språket så bra att de kan klara gymnasiestudier? Frågan är om de ens hade klarat grundskolan på lågstadienivå.

 
Ingen bild

Emma

5 maj 2018 16:51

Det där gjorde Jimmie Åkesson och de övriga som deltog från SD bra och vad kul med så stor uppslutning på Långholmen.
Det finns bara ett alternativ i valet den 9 september och det är Sverigedemokraterna.

 
Ingen bild

Cosmik Debris

5 maj 2018 17:11

Med Kvartals fredagsintervju i färskt minne tror jag tyvärr att det är för sent. Islam har nått spridningsgrad IV. Möjligtvis kan SD göra något på marginalen.

 
Ingen bild

S

5 maj 2018 18:01

Chrome funkade! Tack💙

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

5 maj 2018 19:56

Om Löfven och Kristersson ska få någon respekt från mig ska dom be Jimmy om ursäkt för sina idiotiska påhopp som dom har basunerat ut under alla år.
Dom har gjort narr av den som har sett verkligheten och haft rätt hela tiden.
Nu går dom på samma stigar som SD har tampat upp under åratal.
Det kan Löfven skriva en dikt om.

 
Ingen bild

Ibbe

5 maj 2018 21:09

Mkt bra tal. Välbalanserat och kraftfullt. Bra Åkesson!

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

6 maj 2018 15:54

Problemet för Jimmie Åkesson är att Socialmoderaterna nu är skapad på allvar i invandringsfrågan, Batra höll på att bryta upp det . Hur det gick vet vi ju alla...någon måtta får det ju vara bland dom sossedagisfostrade inom sjuklövern, där vissa tror att dom är borgeliga ?

"Lillfjärt von Mjölkpall tryggar nu fusionen för ökat befolknings utbytet kommande år fortgår som vanligt efter valet

Annie Akilov Centerpartiet FÖR SOCIALFALL gör så gott hon kan för att påskynda plågan för hederliga svenskar......

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards