thoralf

Alla inlägg den 4 mars 2018

Av Thoralf Alfsson - 4 mars 2018 23:15

Att diskutera klimatförändringar och energipolitik (vindkraft) med klimatalarmister och miljöpartister på nätet är intressant. Man kommer alltid till en punkt där de slutar att svara. När det har fått framföra sina argument baserade på IPCC:s rapporter och jag vill börja diskutera konsekvenser för oss som bor i Sverige och i synnerhet de som bor längs kusten i Kalmar län så tycker de inte att det är roligt längre. De förlorar alla sina argument när vi skall börja diskutera verkligheten och när jag plockar fram fakta från SMHI:s mätstationer, oavsett om det gäller havsnivån i Kalmarsund, nederbörden i Kalmar eller temperaturutvecklingen lokalt.


De har ingen som helst egen uppfattning om dessa fakta och blir fullständigt ställda när jag lyfter fram dem. De stämmer inte med deras egna uppfattning och då blir det kortslutning och så småningom ”WO” i debatten.


Dessutom utgår de alltid från ”worst case scenario”, vilket är vad IPCC kallar RCP8.5 Att det finns även RCP2.6, RCP4.5 och RCP6 struntar de fullständigt men så är de också klimatalarmister. Då är inte de betydligt mindre effekterna på havsnivåer och nederbörd intressant. De ger inga rubriker.


Jag har försökt att köra en konstruktiv debatt i några trådar i sociala medier men de trillar bort den ena efter den andra. De är så indoktrinerade av klimatalarmismen så jag undrar hur de kommer må den dag de upptäcker att det som de trott på var fel och att någon annan faktiskt hade rätt.


Tänk om man fick leva så länge! Jag blir 100 år 2057 men det är nog inget att hoppas på. Men vem vet.

 

Att SVT skulle upplysa och vara mer realistiska i sina reportage är nog inget vi kan räkna med då det är valår. Jag gissar att SVT:s och Sveriges Radios medarbetare nu kommer att göra allt för att stödja Miljöpartiet så partiet inte ramlar ur riksdagen. Miljöpartiet har ju ingen organisation som LO som kan stödja de.

 

”Varje dag kan vi få höra på TV nyheterna att Ryssland har påverkat det amerikanska presidentvalet. Men vad jag förstår så menas att det är det amerikanska folket som påverkats att rösta på Trump. Inte att valproceduren skulle ha påverkats?


I Sverige har LO satsat 30 miljoner kronor för att deras medlemmar inte ska rösta på Sverigedemokraterna. Varför hörs inget om denna valpåverkan i SVT nyheterna?”

Av Thoralf Alfsson - 4 mars 2018 08:58

När jag i en insändare skrev att klimatförändringarna och den uppvärmning som skett hade positiva effekter så blev det ett ramaskri från klimatalarmisterna. Att jag dessutom skrev att de överdriver och försöker skrämma människor med sina domedagsprofetior blev de inte mindre irriterade.


Nu har Östra Småland publicerat 3 svar i tidningen under fredag och lördag. Skall bli roligt att få bemöta deras försök att göra IPCC:s och scenarier, prognoser och gissningar till fakta och sanningar.


http://www.ostrasmaland.se/insandare/uppvarmningen-har-positiva-effekter/


Jag hoppas bara att jag får samma utrymme som dessa skribenter. Allt finns att läsa på Östra Småland


 

 



Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards