thoralf

Direktlänk till inlägg 4 mars 2018

ALLTID WORST CASE SCENARIO

Av Thoralf Alfsson - 4 mars 2018 23:15

Att diskutera klimatförändringar och energipolitik (vindkraft) med klimatalarmister och miljöpartister på nätet är intressant. Man kommer alltid till en punkt där de slutar att svara. När det har fått framföra sina argument baserade på IPCC:s rapporter och jag vill börja diskutera konsekvenser för oss som bor i Sverige och i synnerhet de som bor längs kusten i Kalmar län så tycker de inte att det är roligt längre. De förlorar alla sina argument när vi skall börja diskutera verkligheten och när jag plockar fram fakta från SMHI:s mätstationer, oavsett om det gäller havsnivån i Kalmarsund, nederbörden i Kalmar eller temperaturutvecklingen lokalt.


De har ingen som helst egen uppfattning om dessa fakta och blir fullständigt ställda när jag lyfter fram dem. De stämmer inte med deras egna uppfattning och då blir det kortslutning och så småningom ”WO” i debatten.


Dessutom utgår de alltid från ”worst case scenario”, vilket är vad IPCC kallar RCP8.5 Att det finns även RCP2.6, RCP4.5 och RCP6 struntar de fullständigt men så är de också klimatalarmister. Då är inte de betydligt mindre effekterna på havsnivåer och nederbörd intressant. De ger inga rubriker.


Jag har försökt att köra en konstruktiv debatt i några trådar i sociala medier men de trillar bort den ena efter den andra. De är så indoktrinerade av klimatalarmismen så jag undrar hur de kommer må den dag de upptäcker att det som de trott på var fel och att någon annan faktiskt hade rätt.


Tänk om man fick leva så länge! Jag blir 100 år 2057 men det är nog inget att hoppas på. Men vem vet.

 

Att SVT skulle upplysa och vara mer realistiska i sina reportage är nog inget vi kan räkna med då det är valår. Jag gissar att SVT:s och Sveriges Radios medarbetare nu kommer att göra allt för att stödja Miljöpartiet så partiet inte ramlar ur riksdagen. Miljöpartiet har ju ingen organisation som LO som kan stödja de.

 

”Varje dag kan vi få höra på TV nyheterna att Ryssland har påverkat det amerikanska presidentvalet. Men vad jag förstår så menas att det är det amerikanska folket som påverkats att rösta på Trump. Inte att valproceduren skulle ha påverkats?


I Sverige har LO satsat 30 miljoner kronor för att deras medlemmar inte ska rösta på Sverigedemokraterna. Varför hörs inget om denna valpåverkan i SVT nyheterna?”

 
 
Ingen bild

Cosmik Debris

4 mars 2018 23:29

“Tänk om man fick leva så länge! Jag blir 100 år 2057”
Du vill inte bo i Sverige 2057. Jag vill det absolut inte.

New York Times:
"Weapons from a faraway, long-ago war are flowing into immigrant neighborhoods here, puncturing Swedes’ sense of confidence and security.”

https://www.nytimes.com/2018/03/03/world/europe/sweden-crime-immigration-hand-grenades.html?referer=http%3A%2F%2Fm.facebook.com%2F https://www.facebook.com/thomas.gur.5/posts/1834303843287800

Johan Westerholm:
”Nordfront attraherar fler läsare med ursprung från främst Mellanöstern i både absoluta och relativa tal än det antirasistiska och feministiska Expo och Politism gör tillsammans"
https://ledarsidorna.se/2018/03/falska-nyheter-det-storsta-hotet-mot-valet-2018-kommer-fran-svensk-etablerad-media/

Sharia i svenska domstolar
https://unv.is/aftonbladet.se/a/xR7yBV

”Lyssna din svenska hora! Vi araber är här för att ta över ditt fucking land, så gå ner på dina fucking knän och sug min kuk din svenska lilla hora. Allahu Akbar!”

https://detgodasamhallet.com/2018/03/02/vi-ska-ta-over-ditt-land-din-svenska-hora/

1.Vi importerar alltså aggressiva muslimska män i vapenför ålder som hatar Sverige, och Europa.

2.Svenska kvinnor vågar snart inte gå utanför dörren.

3.Sharia tillämpas numera i svenska domstolar.

4.Muslimerna beväpnar sig.

Sannolikt vill nog regeringen inte ens veta hur mycket vapen och hat det finns i de muslimska gettona. Reinfeldt och Löfven har minerat varenda svensk kommun. Krutdurkar som bara väntar på att explodera.

…och snart smäller det.

Svenskar som inte kan eller vill förstå allvaret skall fråntas sin rösträtt.

Affes Statistik-blogg mars 2, 2018
https://tinyurl.com/y6vxcyjz
https://affes.wordpress.com/2018/03/02/demografisk-forandring/


 
Ingen bild

Cosmik Debris

5 mars 2018 01:16

Chockerande siffror.

1970 begicks 35 våldtäkter per månad.
2017 begicks 569 våldtäkter per månad.

Hur tror ni att det ser ut 2025, om inflödet av muslimer och afrikaner fortsätter? 753, 896 eller 1023 per månad?

Det vet nog endast Allah.

https://tinyurl.com/ycf274ye
https://affes.wordpress.com/2018/01/31/fullbordade-valdtakter-1975-2017/

Ansvariga är Reinfeldt, Löfven och Sveriges feminister.

 
Ingen bild

World Traveller

5 mars 2018 01:31

'En Merkel-koalition kan vara lösningen även för Sverige'
Matningen fortsatter saa att folk ska vanja sig. En 7-kloverkoalition blir vaar nya regering om inte valfusket lyckas na aenda fram och Annie Loof blir statsminister.

 
Ingen bild

World Traveller

5 mars 2018 01:49

Jag ser att Samnytt ligger nere. Har de kanske en artikel om valet i Italien eller nagot annat som regeringen/massmedia vill morka?

 
Ingen bild

SM811

5 mars 2018 08:04

Svensk rättsväsende håller på att krackelera fullständigt.
Klansamhället gör intåg i Solna tingsrätt.
https://samtiden.nu/2018/03/klansamhallet-gor-intag-solna-tingsratt1/

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

5 mars 2018 08:08

Samhällsnytt är nerstängt.
Undrar om dom har varit för ärliga.

Löfven ska sätta Trump på plats.
(Skulle vara intressant att vara med)
Donald kommer att sparka ut honom med orden:"Ta hand om dina egna medborgare" Than we can talk !

 
Ingen bild

SM811

5 mars 2018 08:12

Ny krigshetsare till DN:s ledarredaktion.
http://www.friatider.se/ny-krigshetsare-till-dns-ledarredaktion

 
Ingen bild

World Traveller

5 mars 2018 08:41

Samnytt har nu legat nere minst 8 timmar. Thoralfs blogg och Samnytt aer vael snart de enda invandrings och islamkritiska bloggar man fortfarande kan kommentera pa. Det verkar som om den mojligheten snart ar forsvunnen. Pa Facebook censureras det vilt nu. Den som vaagar kritisera EU, invandringspolitiken, gruppvaldtakter eller islam riskerar forlora bade jobb och hem.
Vem fan trodde att Sverige skulle bli saa haer.
Nu trivs vael Mats Ateist, Jasa och ovriga politiskt korrekta oikofober.

 
Ingen bild

Ivar Andersson

5 mars 2018 09:07

Klimathotet är en religion för många och därför är orden klimathotsreligiös och klimathotstroende lämpliga för dessa personer. Det är inte lätt att omvända de klimathotstroende som helt litar på de fantasifulla tolkningarna av IPCCs rapporter. Hade de klimathotstroende läst IPCC AR5 hade dom fått en bättre bild av klimathotet.

 
Ingen bild

Tor

5 mars 2018 13:33

https://www.dn.se/nyheter/politik/var-politik-ar-inte-hardare-tag-det-ar-rattssakerhet

Ulf Kristersson tar nu avstånd från Svantessons uttalande om kostnader för invandringen och lovar mer mångkultur om dom vinner valet.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards