thoralf

Direktlänk till inlägg 28 februari 2018

KOMMENTAR TILL DAGENS PRESENTERADE RIKSDAGSLISTA

Av Thoralf Alfsson - 28 februari 2018 19:28

De lokala tidningarna tar upp att jag inte finns med bland 60 utvalda som valberedningen presenterade idag. Att jag inte fanns med var dock ingen överraskning för mig, utan snarare helt förväntat. Men det fanns ändå givetvis en liten förhoppning.

 

http://www.barometern.se/kalmar/tva-lansbor-pa-sds-riksdagslista/

http://www.ostrasmaland.se/oskarshamn/sds-lista-har-tva-lokala-namn-i-toppen/


"Det är valberedningen som presenterade sitt förslag på onsdagen. På listan finns Thoralf Alfsson inte med. Han hamnade utanför listan även 2014.

– Det var inget jag hade förväntat mig. Det hade varit roligt om de hade uppskattat saker och ting, men nu hamnar jag väl på en placering från 61 och ner, troligtvis på plats 63, säger Thoralf Alfsson.


– Nej, men i och med att jag var vid sidan av listan 2014 och ända har arbetat lika ihärdigt för partiet skulle man ju kunnat tänka sig att de hade sett det. Men jag jobbar vidare med traditionellt valarbete för partiet. Jag är Sverigedemokrat i första hand och mig själv i andra hand."


Jag hade ändå hoppats att man i partiledningen och valberedningen skulle uppmärksammat det jobb jag lagt ned under denna mandatperiod trots petningen från riksdagslistan i valet 2014. Många hade säkert lagt av eller bytt parti men jag fortsatte att jobba hårt för mitt parti. Jag hoppas dock att våra väljare, gräsrötter och mina läsare på bloggen uppskattar det jobb och den tid jag lägger ned på att granska och gräva efter lokala missförhållanden eller sådant som media inte har någon lust att rapportera om.


Eftersom jag hade plats 5 på distriktets nomineringslista till riksdagen och att nu Mattias B Johansson och Anne Oskarsson kom med bland de 60 utvalda kommer jag då placeras på plats nummer 63 på riksdagsvalsedeln för Kalmar län. Ändå något.


Det kom ju flera överraskningar på listan så jag är inte ensam.


Lite surt då jag tycker mig ha uträttat betydligt mer än flera andra på dagens lista men det är verkligheten och jag får förhålla mig till detta. Det är inget fel på att hålla på med kommunpolitik heller. Många gånger är det trevligare och roligare än riksdagspolitiken och så slipper man veckopendlingen till Stockholm 😉



 
 
Ingen bild

Mia K

28 februari 2018 19:45

Hej Thoralf! Nu är det tydligt att man väljer bort tidigare presenterade kriterier för kandidatur till riksdagen, då det var tydligt uttryckt att kandidaterna skulle ha erfarenhet av ledande politiskt arbete! Och det är ytterst opassande att sambos kandiderar samtidigt! Tyvärr är denna lista indikation på att slutet närmar sig för SD. Kan det bero på att ledande aktörer är så sugna på regeringsmakten månne? Väljer nu SD bort alla starka namn, blir det slutet för Sverige och åtminstone jag kommer att emigrera!

 
Ingen bild

AWSvensson

28 februari 2018 19:46

Skamligt att varken du eller Kent Ekeroth finns med ,tydligen vill man bara ha med mesar som inte gör så mycket väsen av sig. De enda som är glada är väl media o SD hatare som med sina drev försöker sänka obekväma i deras tycke . Vi kan med säkerhet räkna med att det dröjer inte länge innan nästa SD riksdagsman blir utsatt för mediadrev o det kommer fortsätta så länge man mesar i SD o går dem till viljes.

 
Ingen bild

SM811

28 februari 2018 19:46

60 st namn räcker inte. Om SD får 20% behövs 70st. Mer än 20% är inte orealistiskt så listan måste vara mycket längre. Kan Novus ha mer än 17% och som var sämst att pricka in förra valet 9,1% så ligger säkert SD över 20%.

Thoralf Alfsson

28 februari 2018 20:01

Det kommer vara ca 300-350 namn till riksdagen. Du har uppenbarligen inte förstått att plats 61-73 kommer ha lokala namn på de 29 olika riksdagslistorna.

 
Ingen bild

Hans B

28 februari 2018 19:46

Sådärja då var det slutröstat på SD. Tråkig utveckling för detta partiet ,nu blir det Med istället.,

Thoralf Alfsson

28 februari 2018 20:02

Då blir jag väldigt besviken på dig. En röst på SD är utan tvekan det bästa för Sverige!

En röst på "Med" är sannolikt en bortkastad röst!

 
Ingen bild

Hocky

28 februari 2018 20:01

Du är bara bäst!!! Tänk om någon mer politiker vore som dig, du är fantastisk det är en kick att läsa din blogg.

 
Ingen bild

K

28 februari 2018 20:26

Obegripligt, verkligen besviken! Väldigt många kommer förstås att kryssa dig så hoppet är kanske inte ute och valkonferensen återstår ju också.

 
Ingen bild

SM811

28 februari 2018 20:32

Tack Thoralf. Då måste du komma med.

 
Ingen bild

Bo

28 februari 2018 20:39

Jag kommer också rösta på MED. Är trött på toppstyrningen inom partiet och fjäskandet för moderaterna.

 
Ingen bild

Bert

28 februari 2018 20:43

Min röst kommer inte SD att få nån mer gång. Syltryggarnas och rövslickarnas parti röstar jag inte på.

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

28 februari 2018 20:43

Det var kanske lite surt för dig Thoralf men jag tror att du ser mening med det jobb du gör.
Om du skulle byta parti vilket skulle det bli ? MP eller V kanske. Ha ha ha.
Jag tror inte att en gedigen sverigedemokrat kan byta till något annat.
Inte jag i alla fall.

 
Ingen bild

calle

28 februari 2018 20:57

man blir ju förbannad, att inte thoralf och Ekeroth får vara med. börjar tro att skyggregeringen som styr Sverige har kidnappat SD och de tog han om åkesson när sd kom in i riksdagen och talade om vem som bestämmer. då blev väl åkesson chockad och tog time out. kämpat hela livet för att rädda Sverige och sedan när de lyckas hamna i riksdagen, får han veta vem som vanstyr Sverige. heller vad beror allt tok på ? 7 klöverns tok har blivit det som media och folk får acceptera, hur tokigt det än är.

 
Ingen bild

Anders

28 februari 2018 21:40

Heja Thoralf!

 
Ingen bild

ZZ

28 februari 2018 22:03

Själv gick jag in i politiken fylld av engagemang och med tron att SD var ett gräsrotsparti där vi tar hand om varandra. Efter några år kom denna naiva syn på skam. Toppstyrt av skrupelfria narcissister som inte drar sig för något i sina maktambitioner. Så jag är bränd. En närmast chockartad erfarenhet som kommer att prägla min syn på politiken och på vilka jag släpper in på livet.

 
Ingen bild

Janne B

28 februari 2018 22:11

Men.vaffan, om Thoralf inte duger, vem är då bättre? Nu får SDs partiledning skärpa sig!

 
Ingen bild

Björn

28 februari 2018 22:11

Som jag känner i nuläget kommer jag att lägga min röst på SD.
Tycker det är trist att du samt även Kent E. inte finns med, men som ej initierad så har jag ju ingen aning om vad som pågår inom SD och de diskussioner som pågår.

Det känns dock som att det pågår en falangernas strid och att den starkare sidan håller på att rensa ut folk man inte vill ha. Är det så, så är det inte bra. Det brukar aldrig sluta väl.
Är det som så och en del saker som har hänt tyder på det, så kommer de andra partierna att utnyttja detta så långt man bara kan.
Sverige behöver ett starkt SD.

Tittar man runt på andra lokala SD föreningar så gör du, Toralf ett jättejobb. Det borde SD´s
Valberedning vara medvetna om. Men kommer du inte till Stockholm, så kan Kalmarborna vara glada att de får behålla dig.
Personligen tror jag att SD kommer att landa på mellan 25 - 30 % i riksdagsvalet


 
Ingen bild

Hacke

28 februari 2018 22:15

Återigen visar du din storhet Thoralf. Sätter ständigt partiet framför dig själv.
Jag är övertygad om att ditt uppoffrande arbete som torde sakna motstycke i den sverigevänliga folkrörelsen kommer att bära frukt i slutändan. Gräsrötternas förtroende och beundran har du redan. Förhoppningsvis kommer också ledningen till insikt vad det lider.

 
Ingen bild

Sven-Erik

28 februari 2018 22:18

Thoralf citat; "En röst på "Med" är sannolikt en bortkastad röst!
-Instämmer, samma bortkastad röst är till KD och Lib.
Bert skriver; "Min röst kommer inte SD att få nån mer gång. Syltryggarnas och rövslickarnas parti röstar jag inte på."
- Jag hoppas och tror att SD kommer med en "kioskvältare" innan valet.
Partiet har inget att förlora och därför blir det 20% ++.
SD får inte ha några stolpskott, typ svärmor, vodkaman eller trolösa.
Jag kommer att rösta SD!

 
Ingen bild

Loviseholm

28 februari 2018 22:29

En äkta Sverigedemokrat byter inte sida. Jag röstar SD även om TA inte kommer in

 
Ingen bild

Waterbug

28 februari 2018 22:49

Inderndemokrati kontra stollkontroll, lurig avvägning det där. (gick inte så bra förra valet med stollkontrollen trots hård toppstyrning av listor) Dock så borde numera partiet utvecklat sina lokala föreningar att man borde kunna lätta på toppstyret lite mer än vad man gjorde, det är ett underbetyg att man inte lyckats med detta.

Plats 63 motsvarar väl i realiteten en delad 119e plats och SD skulle behöva över 30% för att få in de första 63-orna (personkryss undantaget).

Valberedningen förslag skall ju röstas igenom med men tror inte oppositionen blir lika hård i år (trots att den nog borde bli det) då de som eventuellt är emot kommer självdiskvalificera sig från framtida förslag från denna valberedning.

Mest förvånad att Jansson är petad (om han inte självmant avsagt sig kandidatur) trodde han hade hyggligt brett stöd då han tillhör de mer pålästa inom sitt gebit.

 
Ingen bild

Stig Rydmark

28 februari 2018 22:52

@ Bo
@ Hans B
Ni röstar därmed för en NATO-anslutning, ointelligent!

 
Ingen bild

Molle

28 februari 2018 23:07

Om man INTE röstar SD så gillar man läget i landet och är nöjd med utvecklingen.

Självklart ska vi kryssa i dig på listan Thoralf.

 
Ingen bild

DuGamlaDuFria

28 februari 2018 23:18

Alternativen finns inte betalade min medlemsavgift idag. Men besviken att inte SD förstår vilken kraft de har i dig.

 
Ingen bild

Observer

28 februari 2018 23:31

Fullständigt otroligt! Och en riktig, riktig skam för SD. Ja, Faktiskt!
Att ingen i ledningen sett Thoralfs arbete, Än mindre förstått dess betydelse v i s a r på en T O T A L ignorans och ett förakt som får m i g att må illa.
...men det är väl som rekryteringen idag till militären, bara unga sillmölkar antas som är formbara.

Hoppas Kent Ekrot o Du Toralf startar eget!

 
Ingen bild

Observer

28 februari 2018 23:35

Allt tyder på att SD gjort "Patron ur" -Inte en tillstymmelse till kraftansträngning ses trots att man nu har öppet mål till egen majoritet som också är kritiskt att man får för landets o demokratins överlevnad. Skandalöst!

Att emigrera tycks nu bli det alternativ många får efter valet 2018. Då SD gett bort segern till 7-klövern.

 
Ingen bild

Observer

28 februari 2018 23:40

Jimmy, Jomshof och Karlsson ser ut att vilja ha småflickor o småpojkar utan erfarenhet i partiet för att på så vis undvika att behöva känna sig underlägsna. Det är tydligt.
TYVÄRR FÅR MAN VÄL SÄGA.
NU vet i allafall jag att det inte kommer att bli någon förändring i Sverige. SD har av allt att döma varit ett blindspår.
Valet är kort sagt redan över!!!

 
Ingen bild

Viveka

28 februari 2018 23:56

Thoralf, nu får du förklara, för alla är inte så insatta i valproceduren. Förstår inte riktigt, finns du inte alls med på riksdagslistan? Men nr 63 på en lista? Kan man, och får man, välja den listan där du finns då, om man nu skulle vilja kryssa in dig? Och var får man tag på den listan? Vi är många här på bloggen som skulle vilja kryssa in dej. Vi är väl ett antal tusen. Vilken strategi kan vi välja?

Och än är inte sista ordet sagt.

Thoralf Alfsson

1 mars 2018 00:02

När alla listor är spikade skall jag förklara för alla läsare på bloggen vad som gäller.

Det är ingen ide att spekulera om detta idag. Det är trots allt mer än 6 månader till valet.

 
Ingen bild

OT

1 mars 2018 00:15

Ett gott råd, när hela havet stormar, sitt ned i båten!

Som många säger - ”Oooh vad arg jag blir att den och den inte är med på den o den listan…”

Viktigast är väl ändå att medborgarnas väl sätts först är inte det själva iden bakom val?

Jag litar på SD, precis som en dum svensk alltid litat på våra företrädare!

Vi har nu fler företrädare än någonsin att välja mellan; skall vi då inte välja de som har störst chans att öka inflytandet på Sveriges framtid?

De gamla trotjänarna kommer finna sin plats bakom ”fronten” där de kan styra lokalt och utbilda framtida kandidater.

Allt som jag som väljare kräver är en riktig - ”Korv med Bröd”: https://www.youtube.com/watch?v=0-TZe_UAI3I

P.S: Alternativet är - ”Kelly's Heroes - Theme Song HD (Burning Bridges)”: https://www.youtube.com/watch?v=kgeIINs1TrQ

 
Ingen bild

Björn

1 mars 2018 00:35

@Observer 23:35. Behöver SD egentligen göra så mycket just nu. Låt de andra prata bort sig.
En stor del av väljarna har uppenbarligen i alla fall ganska korta minnen.
Från SD´s sida uppgav man redan i höstas att man nu har en klart mycket större valbudget att röra sig med än vid tidigare val. Så man kommer nog när man anser tiden lämplig.

SD kommer inte att få egen majoritet och ingen av de andra partierna kommer att vilja samverka. Så kan man gissa på en soc.dem-vpk-center-liberal regering efter valet. Tror inte moderaterna kommer att liera sig med sossarna. Hoppas att mp åker ut.
Så, gissar på att de som vill ta ner flaggan kanske ska börja förbereda sig redan nu.
Jag stannar.

 
Ingen bild

Cosmik Debris

1 mars 2018 00:58

Lars Løkke Rasmussen: ”Det ska kosta att bosätta sig i ghetton och inte vilja arbeta.”

Notera att danskarna kallar det getton. Rätt ska va rätt!

https://tinyurl.com/y78l7shv
https://juliacaesar.blog/2018/02/28/det-ska-kosta-att-bosatta-sig-i-ghetton-och-inte-vilja-arbeta/

 
Ingen bild

Roberto

1 mars 2018 01:52

Mycket besviken att du inte kom med. Du har garanterat förtjänat det. Hur de resonerat förstår jag inte. Känns som ledningen försöker hålla "låg" profil för att media och de andra politikerna ska slutligen släppa in dem i värmen. Att man gjorde sig av med Kasselstrand känns oxå fel. Som opinionsbildare ligger du i elitserien.

 
Ingen bild

Affe Giraff

1 mars 2018 02:16

Kom igen!

Är också besviken på att Kent och Thoralf ställs utanför, men skulle för den skull inte lägga min röst på MED eller något annat parti.

MED kommer inte kunna göra någon skillnad och alla som värnar om Sveriges bästa ska naturligtvis rösta på SD.

En röst på MED är bortkastad i höstens ödesval då de omöjligtvis kan komma in i riksdagen 2018.

Inget ont om MED, men nu gäller det att mobilisera alla krafter som finns och se till att SD gör rekordvalet vi drömmer om att göra!

Tänk efter!

 
Ingen bild

OT

1 mars 2018 02:36

Låt en man som inte längre finns bland oss förklara något självklart om vårt land - ”Alf Robertsson-Mitt Land”: https://www.youtube.com/watch?v=4eIq_yui1c8

Den andra sidan av myntet är - ”Fever Ray - If I had a heart (Vikings Soundtrack)”: https://www.youtube.com/watch?v=9YEyuRlSieg

P.S: ”Rapport fra nr. 24”: https://www.youtube.com/watch?v=fUgKkuaobF0

 
Ingen bild

Boris

1 mars 2018 06:42

Till alla som hackar på SD och valberedningen. Ta er tid att lyssna på intervjuerna med Tomas Morell och Jonas Andersson. De ger ett mycket bra intryck. Läs därefter de bådas debattartiklar. Att få in en polis från NOA inger också förtroende och förtroende är precis vad SD behöver. Inga fler Gamov, Wigh och svärmödrar tack

 
Ingen bild

Farbror Fredde

1 mars 2018 07:12

Visst är det tråkigt att Thoralf inte är med på listan. Men sättet som partier gör sina listor på visar att Sverige har ett demokratiproblem. I andra länder, t ex Tyskland som jag känner bäst till, gör visserligen valberedningen ett förslag, men sedan avgör partimötet hur listan ska se ut genom aktiva bindande val. Ingen kan petas som har stöd inom sitt parti.

 
Ingen bild

Iceman

1 mars 2018 07:22

Det finns de som kallar SD kontrollerad opposition. Tycker de har uteslutit många bra namn och att de i alltför hög grad har anpassat sig till PK. Det är varmt och gott vid köttgrytorna.
Du är helt enkelt för pådrivande och framåt för SD:s smak, tror jag. Kalmar kan skatta sig lyckliga som har dig!

 
Ingen bild

Rune

1 mars 2018 07:23

Thoralf är kanske med på en annan lista. Sist Thoralf var i Riksdagen satt han ju på ett östgötamandat.

 
Ingen bild

KS

1 mars 2018 07:43

Thoralf,sorgligt men inte oväntat! Nu sitter väl inte Åkesson i valberedningen, så att "gå på" honom när han kommer till Kalmar är inte görligt. Kan du nämna någon/några som sitter med där?

Thoralf Alfsson

1 mars 2018 08:39

Från vårt distrikt finns Janita Kirchberg från Torsås i valberedningen

 
Ingen bild

SM811

1 mars 2018 08:24

OT: Måste skriva om detta angående böneutrop i Växjö.
Bara stollar som inte har en aning om vad islam står för kan uttrycka sig på det sättet.
–Vi gör ingen skillnad på om det är böneutrop eller om det är glassbilen, säger Henrik Ohlin, miljö- och hälsoskyddsinspektör, till P4.
http://www.friatider.se/v-xj-kommun-ingen-skillnad-p-b-neutrop-och-glassbilen
Tomas Samuel: Vad innebär böneutrop?
http://www.dagen.se/debatt/tomas-samuel-vad-innebar-boneutrop-1.1104635
http://skafferigodis.blogspot.se/2007/03/allt-du-behver-veta-om-islam.html

 
Ingen bild

Christer

1 mars 2018 08:36

Jag är heller inte så insatt i hur möjligheten att kryssa in dig Thoralf till Riksdagen, du säger att du skall ge närmare besked innan valet. Ok, vi får vänta och se.
Min tro är att finns bara möjligheten att få Thoralf inkryssad, så kommer det också att ske. Tror att en massiv insats kommer att mobiliseras för - Thoralf i Riksdagen.
Blir det inte så, så finns det ändå inget alternativ att rösta på. Jag håller inte med de som "lägger ned". Är man Sverigevän så röstar man SD!

 
Ingen bild

S-E Karlsson

1 mars 2018 08:42

Att andra partier vill ha bort två fenomenala debattörer som Thoralf och Kent Ekeroth kan jag förstå men att SD står först i ledet är för mej obegripligt !

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

1 mars 2018 08:48

Vi måste bidraga till att få till en nationell sammanhållning och förändring av politiken i landet.
Det är mycket större än att överdriva betydelsen av hur SD:s riksdagslista ser ut.
Lyssna på Thoralf !
Han ställer sig bakom partiet för landets bästa.

Thoralf Alfsson

1 mars 2018 08:57

Det är ju inte jag som behöver räddas, utan vårt land!

 
Ingen bild

Niklas R

1 mars 2018 10:03

Nu är det så att detta är valberedningens förslag till riksdagslista.
Sedan ska medlemmarna säga sitt i den konferens som ska hållas angående detta.

Så listorna kan komma att ändras innan allt är sagt och gjort.

Thoralf Alfsson

1 mars 2018 10:26

Hmmm..

Egentligen är det inte medlemmarna utan de valda ombuden som skall säga sitt och jag gissar att en övervägande majoritet av de 60 namnen också är ombud ;-)

 
saga

saga

1 mars 2018 10:03

Genom ditt synsätt Toralf visar du din storhet inponerande.Jag är fortfarande en SD are

http://blogg

 
Ingen bild

Stefan

1 mars 2018 10:45

Ang. möjligheten att kryssa in Thoralf så är det ju möjligt för väljare i Kalmar län där Thoralf finns med på plats 63 på valsedeln.

Vi som bor i andra delar av landet har ju ingen möjlighet att kryssa Thoralf. Eller, skulle vi kunna använda en valsedel från Kalmar län när vi röstar? Jag menar om vi rent hypotetiskt skulle komma över Kalmar-valsedlar från SD (någon vänlig själ skulle kunna skicka oss dessa i posten). Skulle dessa röster och kryss vara giltiga?

Thoralf Alfsson

1 mars 2018 10:58

Nej, det skulle inte funka om du inte väljer att skriva dig i Kalmar län just de dagar som röstlängden fastställs av valmyndigheten ;-)

Om du skulle använda fel valsedel i en annan valkrets tror jag att partiet får rösten men krysset kommer inte att räknas. I värsta fall kan valsedel bli ogiltig även för partiet och det vill vi inte.

 
Ingen bild

Anders

1 mars 2018 10:50

Sverige behöver ett mycket tydligare parti i invandringsfrågan än SD. Jag hoppas Ekeroth m fl slår sig ihop med Kasselstrand och gör Alternativ för Sverige till ett riksdagsparti.

 
Ingen bild

Tony

1 mars 2018 13:56

Om inte Thoralf kommer med så vill väl SD inte ha med Kalmars bästa (ende) journalist i sina led?

Men problemet för dem som blir förbannade över sveket är att vem ska dom rösta på om dom inte vill rösta på SD Det finns ju inget annat alternativ?

 
Ingen bild

Tony

1 mars 2018 14:01

Det är väl så att så många som möjligt ska komma från Stockholmsregionen, så är det i alla partier, dom har någon konstig inbillning att all kunskap kommer i från Stockholmsområdet, vilket är väldigt tveksamt när man hör många av dem uttala sig!

 
Ingen bild

Ludvig

1 mars 2018 14:45

Besviken på valberedningen.

 
Ingen bild

Boris

1 mars 2018 16:25

@Tony
Det är ju precis tvärtom. Kan du inte bemöda dig om att läsa på listan innan du klagar

 
Ingen bild

Nemo saltat sobrius

1 mars 2018 20:27

Är som många andra besviken på att du har blivit förbigången igen.
Speciellt surt när vissa andra tycks glida in på en räkmacka.

Det till trots så växer bara min respekt för dig, ditt agerande och framförallt ditt outtröttliga arbete. Inte bara för partiet utan för oss alla, för Sverige.

Vill också tillägga att jag hade stor respekt för dig redan innan av just samma anledningar.

 
Ingen bild

Boris

1 mars 2018 21:36

Alla ni som vill att Thoralf skall till riksddgen. Se nu till att dra igång en personvalskampanj istället för att sitta vid tangentbordet och gnälla. Hade jag bott i närheten av Kalmar hade jag definitivt gjort. Så kom igen nu och visa lite jävlar anamma se till att få något gjort.

 
Ingen bild

Tony

2 mars 2018 08:07

Boris;

Tycker du är rätt bra på att gnälla själv!

 
Ingen bild

SD?

2 mars 2018 11:35

Hmm, tänkte väl det. Det finns inte längre plats för människor med åsikter som dig i SD. SD kanske borde byta namn till Nya SD nu när SD kämpar om att att vara mer moderater än moderaterna, som i sin tur kämpar för att vara mer SD än SD...så tokigt. Men fråga Jimmie vart SD är på väg?

 
Ingen bild

En småländska

2 mars 2018 12:44

Självklart kommer många att kryssa dig, sansad och lugn inställning från din sida eloge för det! Läser bloggen varje dag, visst har fler insikt idag om sakernas tillstånd och uttrycker det, men mycket kvar att arbeta med.

 
Ingen bild

Martin

2 mars 2018 15:18

SDs partiledning kommer aldrig tolerera att en person som dels är kompetent och dels har en egen kanal till väljarna ges någon position överhuvudtaget. Därför att sådana personer kan bli samlingspunkter för missnöje med partiledningens vanstyre.

Jag hoppas att Thoralf kan tänka sig att gå över till AFS om de till sist lanseras. Thoralf framstår som framförallt ekonomiskt till höger om SD. När jag gjorde partiledarkompassen 2010 så hamnade jag närmast Thoralf av alla kandidater i alla partier. Även om jag rört mig betydligt högerut kulturellt sedan dess.

 
Ingen bild

DDR2

9 mars 2018 20:29

Naturligtvis får man då kryssa Toralf. Jag tror att 25% av rösterna inte är en utopi. Sluta dilla om alternativa partier. De kommer inte att vara riksdagsstora inom överskådlig framtid. Dessutom vad skulle Med, med kanske 1 eller 2 mandat kunna åstadkomma i riksdagen - i jämförelse med SDs kanske 70-80 mandat?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7
8
9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards