thoralf

Direktlänk till inlägg 20 februari 2018

FAKE NEWS AWARD TILL STEFAN LÖFVEN

Av Thoralf Alfsson - 20 februari 2018 20:09

Jag har nu avslöjat omröstningen om Fake News Award och det blev faktiskt ganska jämnt men Stefan Löfven fick 22,0 procent av rösterna. Här kommer hela resultatlistan, inom parentes procentandel.


1  Stefan Löfven, med invandringen är lönsam lite längre fram (22,0)

2  Alexandra Pascalidou, med Trump sympatisörer delar ut sprit och droger (18,0

3  PK-media, med sin publicering om gruppvåldtäkten på färjan Amorella (16,4

4  DN-journalisten Ossi Carp som skrev om Sandvikenrapporten 500 miljoner i vinst (12,2)

5  Johan Rockström, klimatalarmisten som försöker skrämma alla med ”klimathotet” (7,4

6  Carian Bergfelt, SVT-journalist i USA som menade att kossor dödar fler än islamister (5,1)

7  Erik Ullenhag, fd integrationsminister med sina myter om invandringen (4,8)

8  Anders Ygeman, fd inrikesminister som skulle utvisa 80 000 asylsökande 4,0)

9  Morgan Johansson, justitieminister om demonstration i Polen en minnesdag (3,9)

10 Annika Larsson, forskare om vikingar och islam (2,6)

11 Stefan Carlsson, fd landshövding om att 50 procent av asylsökande högskoleutbildade (1,9)

12 Golnaz Hashemzadeh Bonde, DN-krönikör om brandmannen i Boden (1,6)


Att toppfyra blev dessa är inte minsta förvånande. Jag är dock lite förvånad av att så många ändå röstade på Johan Rockström. Men det gör mig glad att så många ändå har fått upp ögonen för hur klimatalarmisterna har tappat all sunt förnuft.


Här kommer vinnande klippen med Stefan Löfven och Alexandra Pascalidou.



 
 
Ingen bild

Stefan A

20 februari 2018 23:21

Man får gratulera Löfven till segern, inte oväntat, själv övergav jag med sorg i hjärtat Pascalusci och röstade på PK-media, alla förtjänar iofs. hedersomnämnande, särskilt nr 12 som säger mera om DN,s fördomar om personer som bor utanför tullarna, har DN förresten bett brandmännen i Boden om ursäkt för att de pekades ut som rasister....

 
Ingen bild

Laglydig

20 februari 2018 23:35

Stefan Löfven vann en rättvis "seger" i denna gren eftersom han just är statsminister och därför högst ansvarig. Det var därför jag gav min röst till just hans "bidrag".
Mitt andrahandsval hade definitivt varit Johan Rockström, men han föll just på det att han inte har samma position som Stefan Löfven även om lögnen kanske är större!
Men samtliga nominerade bidrag (och fler med dem) förtjänar en liten medalj för förtjänstfullt deltagande i "tävlingen".

 
Ingen bild

Cosmik Debris

21 februari 2018 01:02

Jens Ganman: Statsminister för en dag

https://tinyurl.com/ybsy8jwk
https://www.acast.com/statsminister/jensganman

 
Ingen bild

Ulrika

21 februari 2018 05:46

Med bla. dessa lögner och fake news har man lurat svenska folket. De som sett igenom dem har fått nedsättande epitet påklistrade sig. JAG UNDRAR - HAR FOLK GENERELLT FÅTT KLART FÖR SIG ÄN ATT DET INTE VAR/ÄR SANT? Jag tror tyvärr att många inte har det faktiskt.

 
Ingen bild

Friholt

21 februari 2018 06:16

Jag vill ej vara ädel, jag vill ej vara god,
de gode och de ädle de ställa upp sin stod
i skönaste belysning på högsta piedestal
med inskrift om bedrifter i hörnet av sin sal.

Sen stå de och betrakta sin älskliga bild,
hur ädel är ej minen, hur god och blid och mild,
de tänka i sitt hjärta: Si, allt är ganska gott!
- men bakom står Hin onde och hostar så smått.

Gustav Fröding

 
Ingen bild

Boris

21 februari 2018 06:59

Stoppa grundlagsändringen
https://goo.gl/HMZf8u

 
Ingen bild

Boris

21 februari 2018 07:26

Ilan Sadé skriver idag en läsvärd text som bör läsas av de som tror att Moderaterna ändrat ståndpunkt. De lär bli blåsta igen https://goo.gl/gxY3bq

 
Ingen bild

Fredde

21 februari 2018 08:26

Enda gången Löfven gjort sig förtjänt av en utnämning... Du milde vilket spån han är! Och den ska vi ha som statsminister.
Jag kan tänka mig att omvärlden skrattar gott åt Sverige.

 
Ingen bild

SM811

21 februari 2018 08:35

Listan borde skickas till president Donald Trump innan Stenfan kommer dit på besök.

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

21 februari 2018 08:42

Försvaret skrotades (vilket jag i magen kände var felaktigt) och när politikerna nyktrade till,ska återbyggas.
Massinvandringen hyllades, vilket jag var övertygad om vara felaktigt.
När politikerna har nyktrat till ska den "strypas".
Två förödande tidigare politiska beslut som har förstört ett välmående land.
Nedläggning av försvaret skulle spara 40 miljarde som kunde användas till annan verksamhet.
Massinvandring !
Våra politiker får inte vara såna idioter. Dom har också hela tiden blivit varnade för sina idiotiska beslut. Av SD !
Nästa idiotiska beslut kommer !
Skrotning av kärnkraften.
Idioterna måste stoppas med alla medel.

 
Ingen bild

Gustaf

21 februari 2018 08:42

Den förra statsministern fick inte vara med i Denna omröstning.
Boken Det sovande folket var ju inte Fake.
Vakna gott folk.

 
Ingen bild

Pepparholm

21 februari 2018 08:56

Jag ser ditt intressanta initiativ att kora en svensk mästare i falska nyheter som mycket intressant och tankeväckande. Det kanske mer kan jämföras med Jerringpriset då det är subjektiva värderingar som styr den enskildes röst.

Skulle vi i stället rösta på en världsmästare så blir det ännu svårare. Jag tror dock att min röst skulle falla på Al Gore. Han har i kraft av sitt kändisskap, sina pengar och sitt hycklande om eget levnadssätt lyckats egga politiker och ”journalister” över hela världen att kräva tagelskjorta för alla skattebetalare. Samtidigt som de själva står över alla restriktioner. Han har en lärjunge i Rockström.

 
Ingen bild

Hacke

21 februari 2018 09:00

Vilken vidrig samling bedragare. I mina ögon landsförrädare hela högen. Och detta är ändå bara toppen av isberget av alla fähundar som med gemensamma krafter och med alla medel förstör vårt land.
Tack för ett väl genomfört arrangemang Thoralf. En nyttig påminnelse så att inget faller i glömska.

 
Ingen bild

SM811

21 februari 2018 09:22

Katerina Janouch klär av SVT inpå bara mässingen.
http://soldatmamma.blogspot.se/2018/02/katerina-janouch-klar-av-svt-inpa-bara.html
http://katerinamagasin.se/public-service-ar-kungen-av-fake-news/

 
Ingen bild

Mats

21 februari 2018 10:44

Hoppas verkligen president Trump ger Löven PUT.

 
Ingen bild

Stig B

21 februari 2018 13:03

Mängden idioter ute i samhället har ökat.
Vi måste våga tala om idioter och just idioti, Eftersom det är vad det handlar om. Fakenews, PK e.t.c Ja, mycket av det vi ser idag som är helt uppåt väggarna.

Förr fanns idiotanstalter, Sinnessjukhus, Dagverksamheter för dessa.

Varför tror ni att de här verksamheterna överhuvudtaget fanns?
Jo, Därför att det finns just, idioter.
Och förnärvarande är det mycket idioter i omlopp ute i vårt samhälle.
Det är då man kan förvänta sig den situation vi ser idag i samhället.

 
Ingen bild

Hasse

21 februari 2018 13:13

Jag är övertygad om att detta är sista omröstningen som Stefan någonsin kommer att vinna och att han fått högre stöd i denna omröstning än vad han kommer att få i valet 2018.

 
Ingen bild

Hacke

21 februari 2018 13:19

Jag har länge och envetet hävdat att traditionell media och deras så kallade journalister bär huvudskulden till landets förödande utveckling på grund av västvärldens i särklass mest extrema invandringspolitik.
Jörgen Huitfeldt, tidigare på SR numera Kvartal, beskrivning av kåren och inte minst sin tid som journalist på det bolag som ska stå som garant för ”objektiv och saklig” journalistik är ytterligare en bekräftelse på detta faktum.
https://kvartal.se/essaer/drfr-frgar-jag-om-migrationen

 
Ingen bild

Cosmik Debris

21 februari 2018 15:42

@HackeOnsdag 21 feb 13:19

"Låt säga att jag fick reda på att en talesperson för ensamkommande unga i Sverige, som intervjuades ofta och mycket och framställdes som en förebild av medier, visade sig vara dömd för flera allvarliga brott. Jag hade läst domarna. Jag visste också att detta var ett jobb jag skulle få göra ensam.

Jag skulle vara en av få på redaktionen om att tycka att detta var relevant information att ge vår publik. Och jag skulle också ensam få skulden internt om något ändå blev fel. Jag visste också att jag skulle ställas inför betydligt fler kontrollfrågor än om det exempelvis hade handlat om en skattefuskande företagsledare eller en känd mans påstådda trakasserier mot kvinnliga kolleger. Därför avstod jag ofta. [1] Och därför avstod jag i fallet med den brottsdömde talespersonen för de ensamkommande."

Ett kusligt fascistiskt maskineri. Jörgen Huitfeldt sammanfattar i ett kort stycke varför SR/SVT måste och ska krossas.

 
Ingen bild

Tony

21 februari 2018 16:12

Men där fattades en idiot, den störste nämligen Landsförrädaren,
Stefan Löfvens föregångare, en figur som jag tycker kommit allt
för billigt undan med det kaos som han ställt till.

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

21 februari 2018 16:28

Nu börjas det förstås att vi har för få fängelseplatser i Sverige.
När det kommer 165 000 mer el. mindre ociviliserade människor i vårt land kan man förstå att man måste bygga minst 20 nya fängelser med plats för betydligt mer än 1000 i varje.

"Undrar varför våldsverkare frias så ofta"

 
Ingen bild

Hacke

21 februari 2018 16:59

Här är fler som tar upp din stafettpinne på området Thoralf.
https://nyheteridag.se/chang-frick-och-ola-sandstig-crowdfundar-bok-om-falska-nyheter/

 
esteige@gmail.com

esteige@gmail.com

21 februari 2018 17:22

Thoralf
Denna kommentar måste uppmärksammas med din skarpa penna. #stoppagrundlagsändringen

Boris skrev

Onsdag 21 feb 06:59

Stoppa grundlagsändringen
https://goo.gl/HMZf8u

http://Sven-Erik

 
Ingen bild

Cosmik Debris

21 februari 2018 18:13

Tommy Robinson:
"STOP MIGRANT RAPES": Real Feminists Storm #MeToo Event.

https://tinyurl.com/y9qqt2l6
https://www.youtube.com/watch?v=re7kcheSvYY

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

21 februari 2018 18:31

Vad fan skall Trumph tycka eller säga efter att ha möt denna man
Hela Sverige är degraderat 2 gånger till

 
Ingen bild

Hasse Pannband

21 februari 2018 18:41

Hoppas Löfven har vett att hålla sej nykter
i Washington. Sist han uppträdde over there
i New York, när han utlovade toaletter till
halva världen var han nog inte det.
Och skulle Trump ta upp Sverigebilden,
så vet du svaret.
"det är bara käbbel."

 
Ingen bild

Antabus

21 februari 2018 18:55

170 000 nya lärare behövs inom en snar framtid.
Der är nästan olösligt, såtillvida om man inte
får dom bidragssugande kvinnor och män från
dom stora invandrargrupper som kommit till Sverige
på senare år att undervisa och ta hand om sin avkomma.
Jag tror inte att så många av dom är beredda att
ta hand om sin skörd. Der är enklare att attackera svenska
lärare och skylla egna misslyckande på andra.
Detta är en bomb som kommer att kosta oerhörda
lidanden för Sverige under kommande år.

 
Ingen bild

Hasse Pannband

21 februari 2018 19:13

T ex dom som döms för grov narkotikasmuggling,
och får 12 års fängelse, och döms till utvisning.
Varför är straffet högst 12 månaders fängelse om
dom återvänder? Nita asen ordentligt och ge dom
12 år till, då slipper vi dom.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7
8
9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards