thoralf

Direktlänk till inlägg 1 januari 2018

ISLAMOFOB

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2018 20:52

Jag har för avsikt att lägga upp 10 frågor angående islam och sharialagar på min blogg som omröstningar i högermarginalen. När jag tittade lite på material till min korta nyårskrönika så upptäckte jag att blogginlägg som berör islam ofta har betydligt fler läsare.


Min första fråga gäller att det inom islam är accepterat att slå sin hustru, något som den moderata riksdagsledamoten Abderizak Waberi bekräftade i en intervju i P1 under 2010.


Enligt islam äger en man rätt att slå sin hustru om han inte är nöjd med hennes uppförande. Ser du denna regel som ett negativt inslag inom islam/religionen?

 


Ge ditt svar i högermarginalen.

 
 
Ingen bild

Niklas R

1 januari 2018 21:11

Angående islam så måste jag slå ett slag för Acts17 Apologetics. Denna kristna sajt, med David Wood i spetsen, berättar mycket intressanta detaljer om islam. Som inte ens muslimerna själva känner till.

Under de senaste dagarna så släppte de en 25 delar lång jämförelse mellan Paul och Muhammed.
I princip allt jag har lärt mig om islam kommer från David och jag har lärt mig otroligt mycket om kristendomen också.

Så vill du ha idéer eller inspiration titta på: https://www.youtube.com/user/Acts17Apologetics/playlists

Eller sök på David Wood som jag personligen rekommenderar.

 
Ingen bild

Hulda mk1

1 januari 2018 22:13

Låt politikerna i 7-klövern och topparna i Fi få rösta. Bara ett svarsalternativ... skulle bli intressant. (men tyvärr nog ganska skrämmande..)

 
Ingen bild

calle

1 januari 2018 23:50

står tydligen mycket i Koranen om vad som skall ske med västerlänningar som inte tror på islam. måste vara en ondskefull plan som 7 klöverns kreatur följer, när de skapar ett kalifat i av Sverige.

en dam kollar upp med förvaltningschefen, varför islam skall styra hemtjänsten i Trollhättan!
http://sverigesradio.se/ringp1

 
Ingen bild

Tom

2 januari 2018 04:53

https://sv.wikipedia.org/wiki/Kvinnofrid

Om 'brudrov' osv. Såvitt jag vet, gäller den lagen från 1200-talet, om än med justeringar, fortfarande. Eller har jag missat nåt?

 
Ingen bild

C Andersson

2 januari 2018 06:57

Om en troende kristen pynglar på kärringen? Hur ser du på det? Är det inte lika illa att slänga käringen från balkongen i Södertälje som någonannanstans?

Thoralf Alfsson

2 januari 2018 08:40

Vilka kristna företrädare anser att det är ok att slå sin hustru?

 
Ingen bild

Isa

2 januari 2018 07:34

Du ge skenet av att alla skulle förlora med dagens invandring. Men vi har ju också de som får fördelar med att ersätta dagens befolkning. Den styrande eliten nämligen, som består av politiker, journalister och batikhäxor, vinner på det hela, där batikhäxorna får den största fördelen genom att de får minderåriga som de kan leka med. Vem tror du annars skulle vilja tafsa på gamla tanter, med bäst före datum som har gått ut för 3 decennier sedan?

Men givetvis skulle folk kunna rösta till deras egna fördelar, om nu inte halva befolkningen vore drabbade av autism. En som har autism och fått inpräntat i skolan att de inte ska ”vara nazist” vet hur man ska bete sig, sedan får verkligheten ha sin gång där ute utanför bubbla.

Hur skulle Churchill säga: ”aldrig har så många lidit så mycket för så få”.

 
Ingen bild

SM811

2 januari 2018 08:26

Skrämmande att 7% tycker att det är ok att slå sin hustru.
Är det verkligen så många muslimer som läser här?
FAKTA OM ISLAM
http://skafferigodis.blogspot.se/2007/03/allt-du-behver-veta-om-islam.html
SD 2018

Thoralf Alfsson

2 januari 2018 08:40

Jag tror inte att de läst frågan korrekt

 
Ingen bild

Iceman

2 januari 2018 08:34

Jag är emot alla former av ondska. Som att slå andra människor, begränsa deras liv, skära halsen av djur som långsamt förblöder, stening etc. Så det blir lätt att svara: Ja, att slå sin fru är är ett av många negativa inslag inom denna religion som breder ut sig som en löpeld inom vårt land!

 
Ingen bild

SM811

2 januari 2018 08:38

Saknar Margot Wallström (S) helt konsekvenstänkande?
http://www.friatider.se/v-ljarflirt-inf-r-valet-eller-radikal-ndring-av-utrikespolitiken-wallstr-m-varnar-usa-f-r-att-ut-va

Här är en till som saknar konsekvenstänkande.
Ulf satt på 1:a bänk och applåderade när Fredrik höll tal och införde den ena efter den andra åtgärden för att sänka Sverige.
Allt för att utestänga att SD skulle få något inflytande.
Han liksom Stefan samarbetar hellre med extrempartiet Mp.

Ulf Kristersson: Sverige kan "gå käpprätt åt skogen" – men jag kommer aldrig samarbeta med SD
http://www.friatider.se/ulf-kristersson-sverige-kan-g-k-ppr-tt-t-skogen-men-jag-kommer-aldrig-samarbeta-med-sd

Har han liksom stridshingsten inte alla hästar hemma i stallet?

 
Ingen bild

SM811

2 januari 2018 08:47

En reflektion så här efter nyårsfirandet.
Vissa kulturer ska inte leva sida vid sida.
http://soldatmamma.blogspot.se/2018/01/vissa-kulturer-ska-inte-leva-sida-vid.html

 
Ingen bild

Hme

2 januari 2018 08:54

@ Calle (ang. Trollhättan)

Vilket datum?

 
Ingen bild

Dumle

2 januari 2018 09:43

Mycket viktigt i sammanhanget är att veta att det inte är vilken muslim som helst som förespråkar att män skall misshandla sina fruar om de inte lyder. Det är Allah själv som ger dem denna rätt, som också effektivt avskaffar all jämlikhet eller människors lika värde inom islam. Eller tror någon att jämlikhet/jämställdhet och människors lika värde fungerar ihop med en regel där en part fysiskt får bestraffa den andre om den inte lyder!
Koranen 4:34 eller 4:38 beroende på vilken översättning som valts.

 
Bertil Malmberg

Bertil" title="http://nilsdacke.blogspot.se]Bertil" target="_blank">nilsdacke.blogspot.se]Bertil Malmberg

2 januari 2018 11:04

Det är väl dokumenterat i K 4:34 enligt auktoriserade översättningar till engelska av Koranen.

http://Freedom and reason nilsdacke.blogspot.se

 
Ingen bild

Lotta_1

2 januari 2018 11:44

Jag anser att islam inte hör hemma i Europa över huvud taget. Islam är en total motsats till demokrati och kan därför aldrig fungera i Europa.

 
Ingen bild

Nisse

2 januari 2018 12:01

Vad är det för jävla förutsägbar och dum fråga? Kunde du inte komma på nån bättre fråga? På ren trots svarade jag "nej"...

 
Ingen bild

calle

2 januari 2018 13:29

hme: ring p1
igår 1 jan tidkod 08.41
dam med ruter i, tänk om det fanns fler som hon.
http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/998419?programid=1120

lyssna även på youtube alla granskning Sverige, Fritjof Adam, nina drakfors, mfl

alla kan ringa och ifrågasätta allt tok som 7 klöverns kreatur hittar på

 
Ingen bild

Lena1

2 januari 2018 13:35

Svaret på frågan är både ja och nej. Ja därför att det avslöjar vilken fruktansvärd religion islam är, det blir övertydligt hur ålderdomlig och våldsam och galen den är samt att det blir tydligt för alla muslimer som tycker detta att de måste skämmas för sin religion.

Nej är svaret för att det inte stämmer överens med min värdegrund.

 
Ingen bild

O´ Hyra

2 januari 2018 13:41

Nisse:
Du fååår inte glömma ta din medicin.

 
Ingen bild

Trumpofobi!Dessa kommunister på Dagens Nyheter

2 januari 2018 14:16

Något är fel i huvudet hos DNs rapportering om President Trumps Amerika!
Tänk om man granskade Sverige och dets förfall på samma intensiva sätt!
https://www.dn.se/sok/?q=president donald trump&page=1&sort=relevance&date=

https://www.dn.se/nyheter/varlden/donald-trump-har-gjort-felaktiga-pastaenden-nastan-2000-ganger/

Thoralf Alfsson

2 januari 2018 15:53

Instämmer! Tänk om Stefan Löfven granskades lika hårt och med samma kritiska ögon av media. Där varje feltramp lyfts fram gång på gång.

 
Ingen bild

anders

2 januari 2018 14:45

Till Nisse, har du slutat att slå din fru, svara gärna Ja eller Nej.

 
Ingen bild

Hasse Pannband

2 januari 2018 16:21

Varken värdegrund eller värdegrundsarbete används som termer utanför Sverige. Vi ska inte använda PK-floskler inom SD.

 
Ingen bild

Cosmik Debris

2 januari 2018 17:38

Islam och muslimer har inte i vårt land att göra. Sverige ska inte mobilisera mot den muslimska kriminaliteten, bygga fler fängelser eller satsa på integration.

Muslimerna ska fängslas, interneras och sedan skyndsamt deporteras.
Islam är inte en religion. Islam är en politisk ideologi.

Nyårstumult i Malmö. Fotograf hamnade på sjukhus.
https://tinyurl.com/ybfa2zkr
https://www.youtube.com/watch?v=TbaG1ZtTBwk


(Jag är arg) Polisen tar god tid på sig att svara!
https://tinyurl.com/yb2qjv86
https://www.youtube.com/watch?v=_TVGqP3C8oM

 
Ingen bild

Tony

2 januari 2018 18:26

Anders:
Nisse har säkert ingen fru, han är nog bara en liten
vänsternisse?

 
Ingen bild

Hasse Pannband

2 januari 2018 18:57

Nisse?
Är du släkt med Åsa-Nisse?

 
Ingen bild

S-E Karlsson

2 januari 2018 21:26

Här kommer ännu ett omnämnande om Trump, Heja Trump !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards