thoralf

Direktlänk till inlägg 1 januari 2018

VALÅR PÅ RIKTIGT

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2018 16:42

Idag är det 251 dagar kvar till valdagen den 9 september. Jag kommer göra allt vad jag kan för att kunna påverka så många människor som möjligt att rösta på SD i valet. Det är nog det första valet som jag känner att vi är väl förberedda och att vi har en organisation som kommer klara av en stor framgång på alla nivåer, kommun, region och riksdag.


Jag är övertygad om att SD kommer gå starkt framåt på alla nivåer men framförallt i riksdagsvalet. På kommunalnivå är det mer av ett personval och där kommer säkert framgångarna variera mycket kraftigt. I Kalmar har vi den i många kretsar populäre ”socialdemokraten” Johan Persson. Om han nu är en riktig socialdemokrat? Skulle en riktig socialdemokrat privatisera 130 personliga assistenter? Nej, inte enligt min mening men det gör Johan Persson, med passivt stöd av Vänsterpartiet! Dessutom samarbetar han med Centerpartiet i Kalmar. Vänsterfalangen inom Centerpartiet vann striden om samarbetet för några år sedan och sedan dess vägrar centerpartiets partiledare Annie Lööf att besöka Centerpartiets lokalavdelning i Kalmar.


Kanske ett taktiskt drag av Johan Persson för att spräcka Alliansen i Kalmar. Vilket inte var svårt med en ”maktkåt” lokal ledare för Centerpartiet och dessutom en kronprins som hellre ville vara politiker på heltid än äggproducent.


Kommunvalet i Kalmar kommer bli väldigt spännande. SD kommer göra allt för att ”pampen” Johan Perssons maktmonopol ska undermineras och raderas ut.


2018 blir det första valet där vi verkligen har en valbudget att tala om och som vi skall använda på det absolut bästa sättet för att nå ut till alla väljare i Kalmar. SD kommer synas i årets valrörelse!


Men för att vi skall lyckas måste vi alla som sympatiserar med SD ta sitt ansvar och försöka påverka andra människor att rösta på SD, inom familjen, inom släkten, på arbetet och i alla andra sammanhang.


Vi har nu 251 dagar på oss att lyfta SD till nya höjder!

 
 
Ingen bild

Johan persson

1 januari 2018 17:02

Tolkar det som ett ja. Hur som haver så kommer det att bli såhär.. om socialdemokraterna vinner i år igen så kommer ovan nämnda att tillträda tjänsten som jordbruksminister eller med ett finare ord landsbygdsminister. Han har redan blivit tillfrågad men tackat nej
Det kommer nog att komma mer
Ha en god första dag på det nya året och stå på dig. Det pyr ute i stugorna, lita på det. Mvh

Thoralf Alfsson

1 januari 2018 17:08

Jag tror inte att Johan Persson lämnar Kalmar för att sitta i regeringen!

Det är nog bara aktuellt om han skulle förlora sitt maktmonopol i Kalmar.

 
Ingen bild

Hulda mk1

1 januari 2018 17:25

@Thoralf. Om du mot allt sunt förnuft, inte hamnar på SD,s riksdagslista, hoppas säkert många att Kalmar få en ny "Borgmästare" med ryggrad..! (Andra oroar sig säkert redan...)

 
Ingen bild

Affe Giraff

1 januari 2018 17:39

@ Thoralf. Läser din blogg sedan cirka två år tillbaka och förstår att du satsar mycket tid och energi på politiken. Uppskattat av mig och många andra.

Önskar samtidigt att det hade funnits ännu en stark SD-profil i Kalmar.

Finns det någon du kan bli parhäst med efter valet 2018?

SD Kalmar är på något sätt du. Skulle vilja ha ännu en riktigt stark profil.

Thoralf Alfsson

1 januari 2018 18:23

Vi har fått många nya medlemmar och vi kommer ha en fin lista med namn på vår kommunvalsedel ;-)

 
Ingen bild

SD-väljare

1 januari 2018 18:55

är ej medlem men Jjg bidrar genom att kampanja på sociala medier för SD.

 
Ingen bild

Fredde

1 januari 2018 19:10

Du Thoralf, gör ett fantastiskt jobb! Gräver fram sanningen (som inte PK-media törs eller får), ifrågasätter korkade beslut (som inte sjuklövern vågar), håller ett öga på allt som händer (som inte PK-media gör).

Jag önskar att det fanns en lika stark person i varje kommun!
Det är för mycket pampvälde idag!

 
Ingen bild

Pepparholm

1 januari 2018 20:12

Jag läser på Fria Tider där nye moderatledaren säger: Sverige kan gå käpprätt åt skogen – men jag kommer aldrig samarbeta med SD.

Där, ni som fortfarande är moderater, har ni Sveriges framtid enligt er partiledare. Uppfostrad av Reinfeldt. Ställer ni upp och viker er, eller ställer ni Ulf Kristersson mot väggen?

 
Ingen bild

Lena1

1 januari 2018 20:23

Instämmer i att du gör ett fantastiskt jobb för att gräva fram sanningen och att man önskar "att det fanns en lika stark man i varje kommun."

jag har tjuvstartat valåret med att chocka en del pk-folk att bara i lugn ton var rättfram men vad jag anser. Det är häpnadsväckande vad van upptäcker - hur lite argument de har! Nu är det handling som gäller! OBS inget våld - då gör man bara det som alla makthavare sitter o väntar på.

 
Ingen bild

Niklas R

1 januari 2018 20:26

Läste på Fria Tider att Uffe Kristersson har uttalat sig igen.
"Ulf Kristersson påpekar bland annat att invandrare som kommer till Sverige ska jobba, lära sig svenska och följa svenska lagar."

Eftersom han påpekar detta så har det alltså inte varit så hittills. Varken nu eller när Alliansen hade makten.

Varför skulle någon vilja rösta på ett parti som inte ansett att utlänningar ska följa lagen och lära sig svenska förrän nu?

 
Ingen bild

Tony

1 januari 2018 20:32

Sosseriet är starkt förknippat med pampfasoner, för många
år vid makten gör att dom tycker sig få göra som dom vill,
väljarna ska rösta fram dem men för övrigt hålla käft.
Där är många sossar som passerat revy genom åren som
besitter dessa egenskaper. Rösta bort dem!

 
Ingen bild

onkel sven

1 januari 2018 21:21

Det är inte så enkelt att påverka släkt och bekanta till kommande val när rubricerade blir som hönsarslen på mun när man börjar prata om S
D .!God forts !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards