thoralf

Direktlänk till inlägg 15 september 2017

SD + M + KD

Av Thoralf Alfsson - 15 september 2017 17:58

Nu kommer SR Ekot med nya uppgifter om hur Alliansens partiledare diskuterat misstroendeförklaringen mot Peter Hultqvist. Det är anmärkningsvärda uppgifter som framkommer om Annie Lööf som tydligen är rädd för att själv bli granskad.


Det är ju minst sagt anmärkningsvärt att dessa uppgifter läcker ut då endast partiledarna skall ha varit närvarande vid detta alliansmöte.



För mig framgår det allt tydligare att det är ett samarbete mellan SD, M och KD som kan rädda Sverige från det förfall som pågår. Jag kommer att uppdatera denna grafik varje månad i fortsättningen. 50 procent är inte så långt bort om man skall tro på Sentios opinionsmätningar.


 



 
 
Ingen bild

Laglydig

15 september 2017 18:23

Vi är inne på exakt samma spår Thoralf!

Om MP åker ur, F! och Piratpartiet inte kommer in, så faller i minsta fall 5 % röster bort. Det krävs då 47,51 % för att erhålla 175 mandat eller mer.

Jag önskar varje gång Sentio kommer med sina mätningar att de avspeglar opinionsläget, men låt oss av försiktighetsprincipen anta att de är lite för Sverigevänliga! Det behövs nog att SD + M + KD (justera rubriken!!!) kommer upp i 43 % i Sifo också och helst lite till.

M + KD kommer inte att acceptera att SD sitter i regeringen. Helt sjukt naturligtvis med tanke på att SD sannolikt blir största parti. Men det kan gagna SD att INTE sitta i regeringen men samtidigt få igenom sin politik!

Den här regeringskonstelationen M + KD med det största partiet SD som stödparti ter sig allt mer tydlig som alternativ till en S + L + C med stöd av V regering (förutsatt att MP åker ur).

Med andra ord ungefär samma läge som i Norge fast Venstre (L, inte exakt samma sak) stöttar den borgerliga regeringen.

Bara att kämpa på!

Thoralf Alfsson

15 september 2017 22:26

Mandaten beräknas bara utifrån de partier som klarar 4-procentspärren. Det går inte räkna bort några röster.

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

15 september 2017 18:27

Annie Lööf röstar inte för Sveriges bästa utan för att rädda sitt eget skinn.
En sån ledare ska sparkas så långt bort från politiken det bara går.

 
Ingen bild

Egon

15 september 2017 18:29

Om den empatilösa snyltaren Ulf Kristersson får makten i Sverige så emigrerar jag. Alliansen vill även gå med i Nato och alla vet att går vi med där så smäller det direkt! Hur kan man vara så jävla dum?

 
Ingen bild

Hasse Pannband

15 september 2017 18:37

I gårdagens SVT debatt/utfrågning, tror det var 21.15,
och E. B. Thor med knivskarpt intellekt håller på att
punktera Lööfs argument för att inte fälla Hultqvist
får programledaren panik, och avbryter henne utan
anledning. Äckligt att se från oberoende/sakliga S(V)T

I samma program, tant/major Björklund,, med blicken
någon annanstans. Har du inte lärt dina barn att det är
fult att ljuga? Lögnen stod som en ledfyr ur hans ögon
bedrövligt och pinsamt att se.

Ja fy tusan för dom här
två figurerna. Det är bara så ynkligt.

 
Ingen bild

Hacke

15 september 2017 18:39

Mycket intressant detta. Nu hugger Alliansföreträdarna varandra i ryggen inför öppen ridå. Extra pikant också att det tycks bli Lööf som blir ytterst ansvarig för att slå den sista och avgörande spiken i kistan på det bygge som hennes företrädare var skapare och eldsjäl bakom.

Kan vi nu förhoppningsvis samtidigt få se nya utopistpartiet centern åter hamna där det hör hemma, som ett marginalparti bland de övriga.

 
Ingen bild

Laglydig

15 september 2017 18:42

Valresultat 2014:
SD + M + KD: 40,76 %
SD + M + KD: 149 mandat (42,69 % av 349 mandat)

 
Ingen bild

Jag

15 september 2017 18:48

Tror att du har alldeles rätt. Då återstår bara att se, på vilken sida C och L´s väljare står. Står de kvar som idag, kommer vi att få en S+MP+C+L regering.

 
Ingen bild

Gute

15 september 2017 19:00

Väldigt intressanta uppgifter angående Lööf, vem hinner först att reda ut detta taktiska taskspel!? Nyheter Idag gräver säkerligen frenetiskt.

 
Ingen bild

O´ Hyra

15 september 2017 19:08

När ska det här ovärdiga, ynkliga spelet
ta slut? Det finns ett parti som trots
alla beskyllningar och falska angivelser
sedan snart 30 år bedrivit en konsekvent
politik, och det är SD.

Är det inte dags för dom som vill det
bästa för Sverige att komma samman?

 
Ingen bild

Boris

15 september 2017 19:33

Fel i rubriken Thoralf. Står SD + M + SD

Thoralf Alfsson

15 september 2017 22:29

Jag hade bråttom till Guldfågeln arena och Kalmar FF mot Norrköping ;-)

 
Ingen bild

Pepparholm

15 september 2017 19:34

Annie Lööf och hennes status är viktigare än Sveriges säkerhet och svenska folkets väl. Det får vi nu veta i klartext från inre cirkeln.

 
Ingen bild

Me

15 september 2017 19:37

AnnieLööf avslöjar för de andra partiledarna att hon är rädd att hon själv ska bli granskad om regeringen spricker och försöker gömma sig själv bakom hennes beslut genom att rösta nej. Vad är det för förskolekalas hon har varit på? Men så dumma i huvudet som svenska folket är, kommer hennes väljarskara att bara öka med detta. Regeln i svensk politik är att idioter får ännu mer stöd. Ingenting förvånar mig längre när det gäller stolpskottslandet Sverige.

 
Ingen bild

T

15 september 2017 19:42

Omröstningen idag vart bästa som kunde hända,,, hade vart värre om dom fällt lövfen då dom skulle visat på enighet,,, nu bekände dom färg. m har ju även yrkat misstroende mot PH utan C och L. Självklart blir det nu ett block med SD, M och Kd.

 
Ingen bild

Edward

15 september 2017 19:48

Rubriken? 2 st SD

 
Ingen bild

Mia

15 september 2017 20:21

http://www.expressen.se/gt/polischefen-jag-har-lagt-25-valdtaktsanmalningar-pa-hog/ (vardagshelvetet för svenska tjejer & kvinnor fortsätter nu ska det permanentas tydligen - för jäävligt att våldtäktsregeringen lämnar oss utan stöd &upprättelse)
http://www.fjällsjö.nu/media/20170802-dollarstore-tackar-svt-for-hatkampanjen.php (kanske enkelbiljetter till nord-Korea för alla våldtäktskommunister i sjuklövern)

 
Stefan K

Stefan K

15 september 2017 20:28

Det råder väl ingen tvekan om att Annie Lööf krattar manegen för en ministerpost i en eventuell regering med S och Mp.

Huruvida en sådan regering blir beroende av V återstår att se, men nog tror jag Centerpartiets väljare vill veta innan och inte efter valet.

http://https://petterssonsblogg.se

 
Ingen bild

DuGamlaDuFria

15 september 2017 20:56

Thoralf

Ska det inte stå SD+M+KD i rubriken eller missuppfattar jag ...

Thoralf Alfsson

15 september 2017 22:32

Självklart skall det var SD+M+KD

 
Ingen bild

dajevlar

15 september 2017 21:02

som jag sagt läääänge

Två block (för eller emot ökad invandring)

SD+M +KD (?) – mot – S + V + Mp+ L+ C

Så ser det ut. Frågor på det?

 
Ingen bild

onkel sven

15 september 2017 21:08

Jag fattar inte att H_G Strömer i Högsby kan sova på nätterna så jävla hatisk som han är mot SD-s göranden och låtanden !

 
Ingen bild

Nemo saltat sobrius

15 september 2017 21:10

Ansvarstagande Annie tänker mer på sig själv än de hon är satta att representera. Jag tycker vi låser in henne i ett rum med en kniv och gaffel och hon får inte komma ut förrän den högra skon är uppäten.

 
Ingen bild

Mikael Lindqvist

15 september 2017 22:03

SD+M+KD skall det stå, eller hur? I så fall är jag enig med dig. Det har jag hoppats på länge, men inte vågat hoppas på ....

 
Ingen bild

igor

15 september 2017 22:08

rubriken; sd+m+sd fast diagramet säger sd+m+kd.

 
Ingen bild

B Johansson

15 september 2017 22:10

SD måste ta varje möjlighet att påtala för väljare som önskar en borglig regering att det största hindret för detta är (s)tödhjulet Annie Lööf. En röst på Centerpartiet är en röst på Stefan Löfven.

 
Ingen bild

Maja Dacke

15 september 2017 22:11

Thoralf! Rubriken!!!

 
Ingen bild

s29

15 september 2017 22:17

Vilken sandlåda.Den här s,k regeringen har ställt till det så jävligt att är det omöjligt att återställa samhällsfuntionerna och tryggheten.Frågan är om SD egenligen bör ta över "the impossible mission".EU samt Petrodollarn kommer snart att kracha,och med den Amerika samt Europas ekonomi.Därefter tror jag att "flygtingarna" kommer att "fly"tillbaka till sina hemländer.Då har vi åter ett befolkningantal som harmonerar med befintlig infrastruktur.Sen är det "bara" att reparera det som återstår efter alla bränder.Men fattigt kommer det att bli.

 
Ingen bild

Hebbe

15 september 2017 22:25

Du måste mena SD + M + KD i rubriken

Thoralf Alfsson

15 september 2017 22:37

Klart jag menar!

 
Ingen bild

Skyfalli

15 september 2017 22:46

M kommer knappast sätta sig i en regering med SD och KD åker ut.

 
Ingen bild

Jörgen

15 september 2017 22:51

Mycket nöjd med att Lööf bekänt färg på alla möjliga tänkbara plan. Hon har alltid varit "mycket snack och lite verksatd i min bok", och på den fronten levererar hon mer än man ens kan önska. Låt oss hoppas att Alliansen nu är död och att vi kan få lite mer adekvata alternativ, exempelvis m+kd+sd.

 
Ingen bild

Lasse P

15 september 2017 23:11

Om Thor Alf skriver fel någon gång så behöver ni inte hugga direkt.Jag gör fel varje dag men är ni felfria som kom med era riktiga namn.Håll er till politiken istället.

 
Ingen bild

Affe Giraff

15 september 2017 23:51

Ett mirakel kan ge SD + KD + M majoritet.

Hoppas nu att alla som gillar C + L inser att en röst på dessa två partier också är en röst på S.

Att de tänker till och inser vad en röst på L och C innebär.

Någon nämnde F! och inte en chans att de kommer upp till 4 %.

 
Ingen bild

Laglydig

16 september 2017 00:08

@Thoralf 22:26
Om du läser mitt andra stycke en gång till så förstår du att det är exakt det jag menar.

 
Ingen bild

Maja Dacke

16 september 2017 14:51

Annie Lööf var ansvarig minister när Transportstyrelsen gick till beslut.

Hon är livrädd nu att bli avslöjad.

Nyheter Idag gräver. Och vi får snart fler fakta.

 
Ingen bild

Affe Giraff

16 september 2017 22:43

@ B Johansson.

Rätt och riktigt. Nu vet vi att en röst på C i praktiken är en röst på S.

Vore bra om alla som förstår detta förklarar för dem som ännu inte förstått.

 
Ingen bild

Yngve

17 september 2017 02:06

Jag hoppas verkligen att M och KD slutar vara så fega... Och jag hoppas att deras väljare slutar låta sig luras av deras falska beteende,Dom är inget annat än hycklare.
Kopiera SD går bra men att samarbeta med dom? Näe värdegrunden tillåter inte det.

Hoppas verkligen på M+KD+SD! Men tyvärr så sitter KD och M fortfarande i sandlådan och hatar SD

 
Ingen bild

Mia A

17 september 2017 16:35

Lasse P 15/9 23.11, mycket kloka ord, bloggen är forum för politiska frågor, inte ett språkforum

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards