thoralf

Direktlänk till inlägg 12 september 2017

NORSKA VALET

Av Thoralf Alfsson - 12 september 2017 00:44

Det blev ett spännande val i Norge. Men det ser ut som att högerblocket sitter kvar. Mycket hänger på att Venstre klarar 4-procent spärren. I skrivande stund har Venstre 4,09 procent när ca 89 procent av rösterna är räknade. KrF ser ut att vara det parti som hamnar närmast 4-procent spärren. Socialdemokraterna ser ut att bli de stora förlorarna! De backar med ca 3,5 procent.


Frp ser ut att hålla ställningarna med drygt 15 procent.


Väldigt intressant att se Erna Solberg ta en lång promenad genom Oslo till Stortinget mitt i natten. Hon åkte inte bil med säkerhetspolisen utan tog en 15-20 minuters promenad.


Det är också spännande att man i Norge har en partiledardebatt mitt i natten i Stortinget, trots att valresultatet inte är riktigt helt färdigt.


 

 
 
Ingen bild

Cosmik Debris

12 september 2017 01:48

Jag har följt NRK:s valvaka. Återkommande ord under kvällen har varit; stolt, ansvar och utmaning. Känns det igen?
https://www.nrk.no/valg2017/

Psykopaten Fredrik Reinfeldt kommer att lyckas med förstörelsen av vårt land. Vi kommer inte att ha ett välfärdssamhälle efter 2020.

Då är det slut.

"Så nu blir det framåt se över att plocka bort hela verksamheter. Detta innebär att det direkt och snart kommer få konsekvenser för samhällets funktioner."

Vilken kommun faller först?
Malmö?
Borlänge?
Eskilstuna?
Falköping?

Vi kan inget annat än montera ner välfärden nu
http://tinyurl.com/yc6ws2zd
http://katerinamagasin.se/vi-kan-inget-annat-an-montera-ner-valfarden-nu/

 
Ingen bild

Leif

12 september 2017 05:53

Norge hälsar :)

 
Ingen bild

Gute

12 september 2017 07:35

Stefan Löfvens regeringspartners samarbetar med KOMMUNISTER på Gotland!

De förbereder manifestation mot Aurora17


Fakta

Manifestationen arrangeras av Miljöpartiet på Gotland, Feministiskt initiativ på Gotland, Vänsterpartiet på Gotland, Aktionsgruppen mot Nato på Gotland, Kommunistiska partiet på Gotland, Kvinnofronten och Ekobyn Suderbys.


goo.gl/RqAwJQ

 
Ingen bild

Janne

12 september 2017 08:18

I Norge; bort med asylhaverister och asylsossar
I Sverige: låt snorungarna stanna bara dom sittstrejkar lite i Stockholm, dom äääär ju så gulliga dom små baaaaarnen.

 
Ingen bild

Svetsaren

12 september 2017 09:41

Förlusten för de norska sossarna är en mild västanfläkt av vad som väntar de svenska sossarna.

 
Ingen bild

Laglydig

12 september 2017 10:11

Det viktigaste att konstatera och glädjas åt är ju Arbeiderpartiets fortsatta nedgång, som följer den nedgång som konstaterats i övriga Europeiska länder för Socialdemokratiska partier. Detta bådar gott inför 2018. Än har de dock för stor andel av väljarkåren i Sverige, dom måste under 25 % helst ner mot 20 %.
En annan slutsats är att, även om det nu aldrig blev någon dramatik för Venstre och Kristelig Folkeparti, så har vi samma situation i Sverige där åtminstone två partier (Mp och KD) ligger och skvalpar kring 4 % spärren och kan avgöra valet nästa år.

 
Ingen bild

Hacke

12 september 2017 10:35

Grattis Frp och Norge till fyra nya år med Norgevänlig politik.

OT. Läste dagens högaktuella inlägg av Anne Heberlein kring övergreppen på HVB-hem och fick genast en återkoppling till ett nytt fenomen i samhällsbilden från mina egna trakter.

Jag brukar ofta ta mig promenader på helgerna. Dessa förlägger jag helst på stråk där mångkulturalismen ännu inte brett ut sina fula tentakler i högre omfattning även om de blir allt svårare att hitta.
Som i helgen då jag möttes av en ny typ av ”flanörsällskap”. Två flamsande batikhäxor i 50-60-årsåldern på var sin sida om det som av allt att döma var ett afrikanskt ”flyktingbarn” i 20-årsåldern. Kanske rentav deras gemensamma skattefinansierade lilla leksak.

Det vände sig i magen vid åsynen och tanken på vidden av denna lögnindustris gigantiska omfattning. Anne Heberlein beskriver genom flera exempel detta växande samhällsproblem av övergrepp och utnyttjande under ”godhetens” falska flagg och inte minst den tysthetskultur som råder kring detta i feministiska stormakten Sverige.
https://ledarsidorna.se/2017/09/overgrepp-pa-hvb-hem-tystas-fortfarande-ner/

 
Ingen bild

lena

12 september 2017 11:10

Lite fakta om norska valet. Alla de borgerliga partierna utom Venstre gick bakåt mest H. Det som räddar den år att AP backade trots att de övriga rödgröna gick framåt. Den blåbruna regeringens underlag har alltså blivet svagare.

 
Ingen bild

Stefan A

12 september 2017 14:17

Den norska statsministern bör skicka en blomma till svensk fulmedia och den socialdemokratiska regeringen, Ola Nordman och hans kvinnliga motsvarighet blev säkert rasande när storebror...förlåt, numera den fattiga kusinen från landet vägrade ta emot den norske ministern, kan ha avgjort valet...

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

12 september 2017 17:31

Last night in Sweden !
Nu har förnekarna varit ute i skogen och fotograferat. Samanställt en bok och skickat till Trump.
Dom är mogna för dårhus !
Det är ju skjutningar varje dag.
Och värst av allt ! SVT hakar på för att häckla Trump.
Han hade ju bara fel på dag innan terrorn slog till på allvar.

 
Ingen bild

Benny

12 september 2017 18:25

Gute, jag är osäker på om det är bättre samarbeta med krigsorganisationen Nato än med kommunister...tror Nato är snäppet värre då de och USA orsakat den flyktingvåg som håller på att dränka Sverige.

 
Ingen bild

JOE

12 september 2017 18:49

Intressant att se att SP (Senterpartiet) inte låtsas vara ett borgerligt parti som i Sverige. När kommer vår Annie ut ur garderoben?

 
Ingen bild

O´ Hyra

12 september 2017 19:02

I Norge finns som bekant många fula fiskar.
Men den fulaste fisken finns i Sverige - Reinfeldt.
För övrigt tycker jag inte om blodpudding eller lappar.

 
Ingen bild

Cosmik Debris

12 september 2017 19:14

Granskning Sverige 2.0

http://tinyurl.com/y9rfq3fg
https://www.facebook.com/GranskningSverige/

 
Ingen bild

Observer

12 september 2017 19:36

SVARET PÅ FRÅGAN VARFÖR FRP BARA FÅR 15% ISTÄLLET FÖR 51% AVGÖR FRAMTIDEN FÖR SVERIGEDEMOKRATERNA I SVERIGE!

 
Ingen bild

Allians

12 september 2017 22:07

Alliansen backar nu om Peter Hultqvist. Hur trovärdiga är dom?

 
Ingen bild

s29

14 september 2017 21:44

Tyvärr är Siv Jensen "Bilderbergare" precis som våran Annie löv och hela sossepatrasket.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards