thoralf

Direktlänk till inlägg 12 juli 2017

SOMMARFOLDERN PÅ VÄG UT

Av Thoralf Alfsson - 12 juli 2017 23:56

Idag kom sommarfoldern från tryckeriet. Nu skall det bli intressant att se vilka reaktioner jag får på mina frågor i foldern. Tog en sväng med trehjulingen på Öland direkt och delade ut en hel del redan under eftermiddagen. Fortsättning följer imorgon på framförallt östra Öland.


Vad glad man blir när det ser ut på det här sättet med brevlådor 😉


 

Det är nog den snyggaste och mest pedantiska uppsättning av brevlådor som  jag sett under alla mina år som jag delat ut imformation i brevlådor.


Jag skrev om sommarfoldern i ett tidigare blogginlägg.


Under sommaren och min semester kommer jag prova att skriva mina blogginlägg även hos Wordpress. Jag kommer att testa några olika layout-mallar. Sedan får vi se om jag går över till Wordpress eller inte.


Det tar dock lite tid med ett nytt verktyg

 
 
Ingen bild

Cosmik Debris

13 juli 2017 00:25

Hoppas att du stannar kvar på bloggplatsen. Tycker ditt gränssnitt är mycket behagligare än de ”nya” och vita, där t.ex menyer stannar kvar i överkant.Jobbigt Hans Li Engnells http://www.fristad.eu/ är en sida jag inte besöker så ofta längre då den är hemsk helt enkelt.Håller tummarna att du stannar kvar på bloggplatsen.

Annat ämne:
Hedi Fried, författare, psykolog samt överlevare från förintelsen, intervjuades i Studio Ett idag. Hon fick frågan om NMR ska förbjudas. Hon svarar att det är förskräckligt att NMR sparkade ner en ”skohög” under Almedalsveckan och att NMR bör förbjudas.

Reportern frågade inte om vänsterfascisterna som sparkade sönder Hamburg och misshandlade 500 poliser också ska förbjudas.

Det gör man inte på vänsterfascistiska SVT/SR.

Problemet på SVT/SR är inte vilka frågor de ställer - utan vilka frågor de aldrig ställer.

 
Ingen bild

l larsson

13 juli 2017 00:36

En fråga om din 3-hjuling. Vad är det för märke, kostar?
Tacksam för svar då jag själv funderar på att köpa en.

Thoralf Alfsson

13 juli 2017 06:18

Piaggio MP3 400 kubik kostade ca 85 000 kronor när jag köpte den för ca 5 år sedan.

 
Ingen bild

SD2018

13 juli 2017 01:14

Video som visar väderflicka i SVT med nikabb vs väderflicka i irakisk TV iklädd snygg T-shirt. Här ser man verkligen agendan som finns.

https://twitter.com/i/videos/tweet/884873345275179008?embed_source=clientlib&player_id=3&rpc_init=1

bild väderflickor

https://pbs.twimg.com/media/DD01XUPXsAEicvu.jpg:large


Å denna video visar att det inte handlar om flyktingar

https://twitter.com/i/videos/tweet/884279095990857728?embed_source=clientlib&player_id=4&rpc_init=1

 
Ingen bild

SM811

13 juli 2017 08:56

En SD hatande kommunist får en örfil och då blir det rättegång.
Undrar hur detta förlöper när en SD vänlig person blir angripen av en myndighetsperson.
"S-märkt UD-chef polisanmäld – attackerade filmande journalist"
http://avpixlat.info/2017/07/12/s-markt-ud-chef-polisanmald-attackerade-filmande-journalist/

 
Ingen bild

Ölandsbonde

13 juli 2017 09:43

"snyggaste och mest pedantiska uppsättning av brevlådor"
Ja, så är de också väldigt praktiska för brevbäraren också. Hur många tusen meter adressaterna behöver ta sig för att hämta sin post framgår inte.

Ett led i postens rationalisering är att adressaterna själva får hämta sin post. Jag är gammal nog att minnas när brevbäraren cyklade, oavsett väder, och bar ut posten två gånger på vardagar och en gång på lördag. Nu är väl tillåtet, av posten, maxavstånd till sin låda 4 km. Inte undra på att bedrägerier och stulna identiteter ökar. Allt färre kan ha koll på sin brevlåda.

 
Ingen bild

l larsson

13 juli 2017 11:26

Tack för svaret Thoralf.

 
Ingen bild

Pepparholm

13 juli 2017 12:29

CNN kör tydligen i desperation med lika gamla nyheter om Trump som Expressen gör om sverigedemokrater. Jag trodde att dessa media finns för färska nyheter. SVT NYHETER hänger givetvis med i gammelvalserna.

SVT skriver således att CNN visat bilder på Trump när han år 1913 samtalar med tre ryssar under en middag vid skönhetstävlingen Miss USA.

Hillary Clinton var utrikesminister 2009-2013. Det torde krylla av middagsbilder på henne när hon samtalar med höjdare från de flesta länder. Säkert red hon vidare på vågen även efter 2013. Men det är i dag ointressant för media.

 
Ingen bild

Ölandsbonde

13 juli 2017 13:18

Angående oönskad uppdatering av sidan. Jag tror inte det sker av djävulskap mot Thoralf.
Med Firefox händer det inte. Ett meddelande visas där det står så här: "Firefox har förhindrat att den här sidan uppdateras automatiskt".
Så med Firefox händer det aldrig, men i Chrome sker uppdatering. Detta kan förhindras men kan behövas på andra sidor.

Att klippa och klistra fungerar fint. Jag rekommenderar att programmet "Anteckningar" används. Anteckningar är ett av Microsofts bästa program. Det tar inte med styrtecken utan bara synliga tecken. Starta Anteckningar,
skriv det ni vill ha sagt.
Tryck Ctrl+A, Allt du skrivit blir blåfärgat.
Tryck Ctrl+C, och allt blir kopierat in i datorns internminne.
Gå till Thoralfs fält för att skriva meddelanden och
Tryck Ctrl+V, och vips har du texten där.

Anteckningar är även mycket bra till att rensa text från en massa styrtecken. Säg att du snabbt vill klippa in ett markerat stycke text av dina kontotransaktioner i ett kalkylprogam. Klipp ut på vanligt sätt men klistra först in det i Anteckningar. Klipp sedan ut det därifrån och klistra in det i kalkylprogrammet. T ex Hypertextlänkar är då borta, och du kan själv välja vilka format kolumnerna ska ha. (Olika kalkylprogram har lite olika möjligheter här)

 
Ingen bild

Cosmik Debris

13 juli 2017 13:41

Använder ett bra tillägg. Quick Note.
https://addons.mozilla.org/sv-SE/firefox/addon/quicknote/

Finns också till Chrome
https://chrome.google.com/webstore/detail/quick-note/eeoamaomfacmjfahcafjbflffklcfihk

 
Ingen bild

Maja Dacke

13 juli 2017 16:42

Ölandsbonde - jag brukar uppdatera sidan innan jag skriver. Sedan kopierar jag texten när jag kommit till 2-3 rader och fortsätter skriva. Kopierar texten vid ett par rader till och ...

Nej, ingen snurr på sidan ... fortsätter väl ...

Ibland när man läser inläggen/kommentarerna märker jag att sidan uppdateras. Men det gör ju inget - man fortsätter bara läsa vidare.

Nu har inget skett ... så ...

TREVLIG SOMMAR till främst Thoralf och TACK för att du finns!

Detsamma till alla er övriga!

Fortfarande ingen snurr på sidan så det kan ta ett par minuter.


 
Ingen bild

O´ Hyra

13 juli 2017 20:10

Åtta av tio köpenhamnska gifta par som lever på bidrag har icke-västlig bakgrund. Detsamma gäller deras barn och barn-barn, i Danmark talar man nu öppet om att bidragslivet  har blivit en livsstil för vissa samhällsgrupper.
Kommentar från FB: - "Det är obegripligt oanständigt mot arbetande danskar att vi med våra skattekronor är påtvingade att försörja människor som inte har lyft ett finger eller på minsta vis bidragit  till vårt samhälle.
 Jag blir helt enkelt full av sorg och en enorm vrede över politiker och andra godhetsextremister som har pådyvlat oss detta så kallade "ansvar". Vi etniska arbetsmaskiner är numera bara mänskliga batterier, som det är helt tillåtet att suga all energi ur."

http://soldatmamma.blogspot.se/2017/07/dom-nya-landsmannens-gratislivsstil.html

 
Ingen bild

ruben

14 juli 2017 17:15

Jag håller med O Hyra! Det är helt orimligt hur politikerna lägger upp den orättvisa "samhällsmodellen", som ger skötsamma människor det tyngande ansvaret att via skatter och tjänster försörja oansvariga människor från stora delar av världen. Det måste få ett slut. Valet 2018 blir viktigt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards