thoralf

Direktlänk till inlägg 18 april 2017

BLANDAT

Av Thoralf Alfsson - 18 april 2017 23:41

Tittade och lyssnade på dagens debatt i riksdagen angående vårbudgeten. Samtidigt som jag jobbade med ett utskick till distriktets medlemmar angående bussresa till vårtalet i Stockholm den 6 maj, våra utbildningar under maj och även angående en bussresa till Jimmies sommartal i Sölvesborg den 26 augusti.


Finansminister Magdalena Andersson var nöjd med sin vårbudget och slog sig för bröstet mer än en gång under debatten i riksdagen. Det går bra för Sverige och statens finanser är urstarka.

Ändå fortsätter hon och den rödgröna regeringen att höja skatterna! Visst är det logiskt. I varje fall är det socialdemokratisk logik.


Har även tittat på SVT och Korrespondenterna. Tänk att SVT aldrig kan göra ett objektivt program.


”Högerpopulisten Marine Le Pen vill bli president - och krossa EU. Varför är hon så populär och varför sviker folket de gamla partierna?”

 

Så presenterades kvällens avsnitt av Korrespondenterna i tablåerna. Jag kan dock säga att jag upplevde inte alls programmet på det sättet.


Kvällens avsnitt var istället fyllt med negativa epitet om Nationella Fronten och Marine Le Pen. Inte minst var det beklämmande att se hur EU-förespråkare tilläts att besöka en klass med 9-åringar och indoktrinera dem med sin EU-propaganda. Nog behövs Marine Le Pen i Frankrike! Jag kommer hålla tummarna för henne på söndag!


Har också gått igenom handlingarna till onsdagens möte i Samhällsbyggnadsnämnden. I ett yttrande föreslås nämnden säga nej till en ansökan om att bygga ytterligare ett vindkraftverk i Mortorp. Det ställer jag mig bakom! Väldigt positivt om nämnden tar det beslutet. De närboende har fått utstå tillräckligt med problem tack vare de fem vindkraftverk som redan finns. Om inte ljudproblemen löses borde nog de befintliga kinesiska vindkraftverken stoppas och monteras ned.


Har idag också fått en bekräftelse från ansvariga på Kalmar kommun att torghandeln under långfredagen inte hade något tillstånd. Men ansvariga kommer inte agera på något annat vis än att man skall påtala vilka regler som gäller. Nästa år på långfredagen kommer de med största sannolikhet ha glömt bort detta.


Som avslutning en skrämmande platsannons från Kalmarsunds gymnasieförbund. Felstavning, särskrivning och ihopskrivning. Vilket förtroende den inger. Den har tydligen gett en hel del uppmärksamhet på Facebook.


 



 
 
Ingen bild

Cosmik Debris

18 april 2017 23:57

Lyssnade igår på Expressens livesändningen från Frankrike. Under hela sändningen kallade "den blonda" reportern Marine Le Pen för "högerpopulist. Hon sa det säkert 25 gånger.

Jag är övertygad om att budskapet inte gick fram.

 
Ingen bild

Fa an Själv

19 april 2017 00:06

Då vet att man kan stå på stortorget gratis året om för KALMAR KOMMUN skiter om det är långfredagen eller julafton.
Grattis till alla nyanlända som har torgförsäjli i Kalmar.

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

19 april 2017 03:44

idagenssverigeärdetenslappherutandesslikereglerisamhälletochyrkesskicklighetskatydligenutplånastotalt

 
Ingen bild

Observer

19 april 2017 03:59

@Thoralf!!! ..Nån jävel HAR hackat webbforuläret för kommentarer att refrescha oftare än vanligt på din site!!!!!
..Därför uppdaterar den ofta -Tidigare var det satt till NOLL.

Vinner inte Le Pen får vi TYVÄRR börja tänka må emigration. Då sitter Merkel också kvar, Tyvärr. Å då är det kört.

 
Ingen bild

Observer

19 april 2017 04:03

Svensken MÅSTE skrika högre än muslimerna, Det räcker INTE med att försvåra en omkörning för en annan Svensk. Eller knyta handen i fickan! Man är för veka. Å det är nog Fransmännen med.
-Hoppas att jag har fel.

 
Ingen bild

stig

19 april 2017 04:40

Vad har vi svenskar för glädje av att Le Pen blir president med ökade tullmurar i Europa.

Thoralf Alfsson

19 april 2017 08:32

stig

Det får du fundera på ett tag. Om du har tur kanske polletten ramlar ner.

 
Ingen bild

Oddset

19 april 2017 05:45

Oddset just nu Thoralf (Betfair)
Macron 2.04 (Storfavorit)
Fillon 4.10
Le Pen 5.10

 
Ingen bild

X

19 april 2017 06:04

Kommunisterna på SVT förnekar sig aldrig. Lika glad varje dag över att inte betala för skiten.
---
Angående platsannonsen... Den är ett utmärkt exempel på tillståndet i detta land. Inkompetens och okunskap.

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

19 april 2017 07:02

På tal om särskrivningar !

"För ut var jag en mörk hårig sjuk sköterska. Nu är jag en sjuk gymnast" !
"Vår kassa personal visar fram fötterna"

Tragiskt !

 
Ingen bild

Edde

19 april 2017 09:06

För vänsterfolk att göra nåt objektivt och opartiskt är nog tyvärr helt uteslutet. De kan bara inte.

 
Ingen bild

Nättroll

19 april 2017 09:12

Av barn och dårar och nättroll får man höra sanningen
... den oförblommerade

 
Ingen bild

Hulda mk1

19 april 2017 09:46

Annat ämne. Fi verkar ha blivit infiltrerat av Muslimer. Victoria Kawesas vänlista på Facebook innehåller många mörkermän som knappast är för modern västerländsk feminism... Troligen har de lämnat Miljöpartiet och gått till Centern och Fi..

 
Ingen bild

Eric H

19 april 2017 10:14

Nu tjenner jag mig krengt, asså, det främst över tingens tillstånd i landet.
Men jag är inte förvånad, kunskap är ingen grej som ger ett plus i kanten i Sverige av idag.
Det är väl bekant att stavningen "krengt" lär ha myntats i en ansökan till någon högre lärarutbildning för ett antal år sedan?
Som varandes lite av stavningsfreak har jag inget minne av att någon lärare, någon gång under hela min skoltid (lång..) någonsin stavade fel, men det var ju då det.

 
Ingen bild

Ölandsbonde

19 april 2017 10:25

"Kul hål" som "princip sak"
"Annars kommer jag komma dit och fylla hela eventet med kul hål eftersom Frölunda Indians är rasistiska! Jag har bemötts av rasism från deras fans och därför är det en princip sak för mig", hotade vänsteraktivisten och fortsatte:

I sin helhet på Fria Tider

 
Ingen bild

Viveka

19 april 2017 10:28

Såg på dansk tv2 igår två intressanta dokumentärer om Frankrike. Dels "Det franske politi indifra" Man får följa poliser i 3 franska byar och deras arbete. Bland annat blir man kallad till en byggarbetsplats där man hittat två avhuggna huvuden placerade i två spannar. Ja plus en del annan brottslighet. Den andra dokumentären heter "Frankrigs ekstreme stemmer - frygt eller vrede? Det handlar om några personer som övergivit sina gamla partier för att rösta på Le Pen. Och de förklarar orsaken till det. Bland annat en bög, en läkare, en arabisk rappare. De kan inte ses på webben från Sverige. Men för de som kan ta in dansk tv2 kan man se det på repriserna. Läs i programtablån här (dansk tv2)
http://tvtid.tv2.dk/kanal/dr2


Jag tror inte att dessa program kommer att sändas i svensk tv.

 
Ingen bild

Lena

19 april 2017 14:08

På båda nyhetskanalerna igår fanns under Kulturnyheterna ett inslag där Mattsson från Expressen samt en reporter på Aftonbladet var med. Inslaget handlade om att "högerextrema" siten Granskning Sverige bl.a som vill tysta journalister. Det pratas också om att en journalist mordhotats. Det är tvärtomSverige som är i farten igen. Fake News helt enkel.

http://www.svtplay.se/video/13266896/kulturnyheterna-18-apr-21-39-1?-start=auto&tub=senaste

 
Ingen bild

Stefan A

19 april 2017 15:56

Tror inte jag heller Viveka, iaf. svt kultur är upptagen med sin nya kampanj "tyck synd om oss journalister buhuuu... snyft... " de har nog aldrig hört uttrycket "som man ropar får man svar"....

 
Ingen bild

TomasPlz

19 april 2017 16:28

Stackars arbetsförmedlare hen måste ha använd sig av (Google translator) hen har säker hamnat fel, borde istället ha blivit läkare!

 
Ingen bild

Pepparholm

19 april 2017 16:35

Fritt fram för Mattsson. Ingen motpart. Inom nomenklaturan finns ingen kritik. Allra minst inom "oberoende" SVT.

 
Ingen bild

Ulrika

19 april 2017 16:49

@Lena
Tycker mig också minnas att tidigare låg Kulturnyheterna EFTER "vanliga" nyheter + lokala sändningar. Sedan en tid tillbaka ligger de MELLAN dessa. Antagligen är tanken att istället för att som tidigare knäppa bort efter lokala sändningen så vill de få oss att bli "utanattvifattardetslötittarindoktrinerade" i väntan på den lokala sändningens start.

 
Ingen bild

Adam

19 april 2017 17:02

M sjunker igen till förmån för SD. Kommer AKB avgå???

 
Ingen bild

Ted

19 april 2017 17:28

Ja det är tydligt. Kalmar kommun struntar i allting. Om det är lagar eller egna regler spelar visst ingen roll alls. Ofattbart!

 
Ingen bild

Gustaf

19 april 2017 17:34

Beror det på avståndstagande efter att först ha öppnat för samtal med SD för att sedan avstå ?

Prova samtala med SD det är det ända rätta. Moderaterna behöver
reparera vad reinfeldt ställt till.
Släpp inte fram Lööv för bövelen.

 
Ingen bild

Peter L

19 april 2017 18:49

Jerzy Sarnecki lider av dyslexi och har problem med att läsa och skriva

”När Jerzy Sarnecki läser en bok eller forskarapport hinner han inte ta del av allt som ryms mellan pärmarna. I stället fokuserar han på de centrala delarna och hoppar över en del...är sociolog "forskare och professor i kriminolog"


– Jag måste ’fuska’ eftersom jag aldrig hinner läsa något två gånger.” Läs tips

http://www.morpheusblogg.se/2017/04/16/jerzy-sarnecki-talar-ut-i-polsk-media/#more-2874

 
Ingen bild

Hasse Pannband

19 april 2017 20:12

Peter L
Jag råkade stå bakom Snicke Snacki en gång
på 70-talet, en pressbyråkiosk på S-holms central.

Han verkade redan då förvirrad. Köpte ett paket
Pall Mall, men när han fick ciggen kom han plötsligt
på att det var Prince han menade!

Om man med ett ord skulle beskriva den här desinformatören
tycker jag att - sjaskig passar bra.

 
Ingen bild

S-E Karlsson

19 april 2017 21:43

Tvi vale för föräldrar med hemmaboende gymnasieungdomar som indoktrinerar dessa till att älska mångkulturen och hata dem som är sverigevänliga !Låt ungdomen komma till insikt själva !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards