thoralf

Direktlänk till inlägg 16 april 2017

TURKIET RÖSTAR FÖR DIKTATUR

Av Thoralf Alfsson - 16 april 2017 19:34

Om man nu skall tro på det officiella valresultatet i Turkiet så har det turkiska folket röstat för diktatur och därmed slutgiltigt röstat bort demokratin. Häpnadsväckande! Jag funderar på när det turkiska folket kommer att få rösta nästa gång? Kommer det inträffa under diktatorn Erdogan.


Det tyska folket röstade fram Adolf Hitler och nazisterna. Det turkiska folket röstar fram Recep Erdogan och islamistpartiet AKP. Jag är mycket oroad över de konsekvenser som det kan leda till även i Sverige. Det är säkert många turkar i Sverige som röstat på islamistdiktatorn Recep Erdogan!


Jag litar dock inte det minsta på valresultatet. Erdogan kan mycket väl ha sett till att valresultatet gick till hans favör! Vem vågar gå emot Erdogan i Turkiet?



Vilka svenskar väljer att semestra i en diktatur? Skulle aldrig falla mig in att ens titta på ett sådant alternativ när det finns så många trevligare och icke muslimska alternativ!

 

 

 
 
Ingen bild

Micke

16 april 2017 19:53

När man kritiserar muslimska länder så brukar en del peka på att Turkiet minsann är ett sekulariserat land och att det därför går att kombinera islam med demokrati. Det har fungerat någorlunda för att militären har hållit islamisterna i schack och landet har därför haft en hyfsad ekonomi. Men när muslimer får välja så väljer de alltid islam och röstar på ett islamistiskt parti. Så nu kommer islamisterna att köra Turkiet i botten.

Thoralf Alfsson

16 april 2017 19:56

Ett nytt Iran?

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

16 april 2017 20:11

Jag förstår att du är orolig för ytterligare en diktatur i Europa.
Vi ser ju hur det har utvecklats här.

 
Ingen bild

C Andersson

16 april 2017 21:41

@Pretty Boy Floyd@
Ytterligare en diktatur i Europa? Är det Sverige du tänker på?

 
Ingen bild

Kurtan

16 april 2017 21:42

Nu, om denna prognos håller, kommer islam/Erdogan att visa sitt rätta ansikte... Hoppas bara att USA fort som fan tar bort kärnvapnen från Turkisk mark samt sparkar ut dem från NATO...

Erdogan strävar mycket troligen efter att ta över efter is som den nya Kalifen för att återupprätta det senaste Ottomanska riket med sitt huvudsäte i just Turkiet och Istanbul... Spänn fast säkerhetsbältena,,, nu blir det åka av...

 
Ingen bild

calle

16 april 2017 21:46

nu kommer väl erdogan sända iväg utvalda asylsökande som dom vill placera i europa. tänk om det blir 3 miljoner asyl karlar med familjer till som skall till Sverige!

 
Ingen bild

Hulda mk1

16 april 2017 23:38

Ett resultat som var väntat. Det rynkas säkert många pannor nu i Europa.. Hoppas verkligen att dörren för Turkiet in i EU, nu stängs, låses och nyckeln slängs i havet där det är djupast..

 
Ingen bild

stig

17 april 2017 04:37

Samma utveckling som i Ryssland, Ungern, Islamiska staten, Polen m fl att nyfascismen stärker sin makt.

Thoralf Alfsson

17 april 2017 06:53

Hur lyckades du få med islamiska staten? Menar du att Erdogan representerar IS?

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

17 april 2017 04:58

@ C Andersson
Ja ! Diktaturöverenskomelsen DÖ
har väl alla hört talas om !
Att inte beakta hur folket har
röstat är diktatur
Titta bara på hur Jimmy Åkesson
mobbats under alla år
Han som har ett IQ som ligger
skyhögt över statsministerns
Glöm inte Nobelfesten
Tydliga tecken på inofficiell
diktatur

 
Ingen bild

X

17 april 2017 06:14

Om några år gäller samma omröstning Sverige.
Men jag tvivlar på att svensken ens då kommer att fatta vad som händer...

 
Ingen bild

Niklas R

17 april 2017 06:56

Om denna folkomröstning går igenom så blir Turkiets författning mer lik den svenska. Även om jag tror att Turkiet fortfarande har en författningsdomstol.

 
Ingen bild

Bo

17 april 2017 07:37

På ett sätt var resultatet positivt, sannolikheten att Turkiet kommer med i EU innan EU bryter samman är mycket liten.

 
Ingen bild

Tony

17 april 2017 09:45

Sign. Stig är kommunist, således lider han av
tankeoreda, det blir bara en kökenmöddiong
av det vanliga kommunist svamlet nyfascism
rasism o.s.v
Länderna Ryssland ,Polen ,Ungern ser till sitt eget
folk i första hand, i raka motsatsen som Sverige!

 
Ingen bild

osborn

17 april 2017 10:16

Semestra i en diktatur ? Det är nog många som inte bryr sig. Spanien var väldigt populärt under Franco tiden.

 
Ingen bild

Arne

17 april 2017 14:38

Johan Persson påminner en hel del om Erdogan.

 
Ingen bild

Bosse

17 april 2017 14:43

Drömmen om det osmanska riket och den tredje vågen har redan börjat. Nytt försök och nya metoder att erövra Europa i islamens namn.

 
Ingen bild

SD

17 april 2017 16:26

Jag tycker Kalmar kommun och ordet diktatur klingar fint.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards