thoralf

Direktlänk till inlägg 15 augusti 2016

EXPLOSION VID MIN BOSTAD

Av Thoralf Alfsson - 15 augusti 2016 07:30

Vid midnatt inträffade en explosion utanför min bostad i Kalmar. Jag var själv inte hemma just då men mina grannar rapporterade vid ca 01:00 vad som hänt.


 


Jag tror knappast att denna explosion var riktad mot mina grannar utan jag funderar på om jag skall tolka det som någon form av varning till mig. Den senaste veckan har sajten Inte rasist men hängt ut mig flera gånger och fått hjälp även av Expressen det har ju inneburit att mängder av obehagliga kommentarer förekommit på framförallt Inte rasist mens facebooksida. Men jag blev också tvungen att ändra inställningar på min FB-sida för att stoppa flödet av kränkande kommentarer.


Jag fick dessutom ta emot något som jag upplever som ett hot i förra veckan från en grovt kriminell person. Jag håller även på med ett gräv om BCG och nämnde det i det blogginlägg jag la upp sent under söndagskvällen (ca 22:15).


”Imorgon kommer jag sannolikt skriva ett långt blogginlägg om Bergabrännaren. Då kommer säkert nya hot från BCG.”

 

Kan någon inom BCG ha läst det och agerat omgående? Det nämns nämligen en moped av vittnen i samband med explosionen.

 

Det märkliga är att polisen uppenbarligen ser det som en lugn natt i Kalmar enligt media.Men det är ju klart att det är skillnad om det sker en explosion utanför en sverigedemokrats bostad eller utanför ett tänkt boende för ensamkommande barn.


 

 
 
Ingen bild

X

15 augusti 2016 09:24

Antar att Löfven och Reinfeldt är nöjda med sina fotsoldater.
Firas det i regeringskansliet idag?

 
Ingen bild

Sanningen?

15 augusti 2016 09:28

Hoppas att du inte låter dig skrämmas utan fortsätter och avslöja det samhälle som nu krackelerar i allt snabbare takt.

 
Ingen bild

Lewren

15 augusti 2016 09:36

Fyfan för dessa jävla småglin!

Och fyfan för polisen som vi alla vet inte kommer ta detta på allvar.

 
Ingen bild

GBM

15 augusti 2016 09:43

Dags för mobilisering? Bara lugn Thoralf tillsammans ska vi nog se till att vi blir kvitt ohyran som finns i Kalmar, vi vet ju vem/vilka de är.

 
Ingen bild

Quo vadis

15 augusti 2016 09:52

Vilken feg attack. Thomas Mattson på Expressen bär ett tungt ansvar genom att ständigt förtala och hetsa mot dig. Dessa diktaturens kreatur. Stå på dig Thoralf. Du har massor av folk som stödjer dig!

 
Ingen bild

Gute

15 augusti 2016 10:22

Det där låter inte alls bra, och det ska tas på största allvar från första stund.
Det kan vara en markering som varnar för något värre attentat ifall du har fått kriminella gäng efter dig.
- Att försöka tysta dig är en helt hopplös uppgift, så där får de problem. Sedan har du ju ett stort stöd hos befolkningen i Kalmar.

Sverige har på bara några år förvandlats till något som man inte hade kunnat ana tidigare, och det ser tyvärr ut att bli värre i ett rasande tempo.

Även lilla Gotland har börjat känna av förändringarna, flera rån och våldtäkter på kort tid!

 
Ingen bild

Lewren

15 augusti 2016 10:41

@GBM Är inte från Kalmar själv och skulle normalt inte ägna mig åt sådant, men jag ställer upp vid behov av mobalisering mot dessa ligister !

 
Ingen bild

KS

15 augusti 2016 10:48

För dj-vligt Thoralf! Men som vanligt inte ett ord i media. Varken i P4 Kalmar, SVT Småland eller 24Kalmar. Mörkar polisen detta?

 
Ingen bild

KS

15 augusti 2016 10:51

"Natten i länet har varit relativt lugn" Polisens kommentar i händelser Kalmar län, så nog är det mörkning alltid. Kommer su att göra något nu? Behöver du hjälp?

Thoralf Alfsson

15 augusti 2016 10:54

Jag förväntar mig att polisen själva upprättar en anmälan. Dessutom borde de faktiskt höra av sig till mig.

 
Ingen bild

Janita

15 augusti 2016 11:18

Usch så hemskt och att det skall mörkas. Hade det varit utanför någon av sjuklöverns politikers hem så jäkla vilket liv det hade blivit.

 
Ingen bild

Mattias R

15 augusti 2016 11:28

@Thoralf
Låter ju onekligen som att det var riktat mot dig. Tragiska människor det finns. Gör för allt i världen inte något dumt nu Thoralf som triggar idioterna mer. Det är det inte värt. Samtidigt som jag självklart tycker att du och vem som ska kunna skriva sina åsikter fritt. Men det här är nog personer som är villiga att gå långt.

Och ni poliser i Kalmar som läser här, gör ert jobb nu. Sånt här är inte ok.

Thoralf Alfsson

15 augusti 2016 12:38

För det måste jag ju veta vilka idioterna är?

Invandrare? Sannolikt, skall jag därför sluta skriva om invandringens negativa konsekvenser i samhället?

 
Ingen bild

Hulda mk1

15 augusti 2016 12:27

Stå på dig Thoralf! Stöd kommer från södra Skaraborg!
Detta måste polisen ta på allvar..

 
Ingen bild

Mikael kun

15 augusti 2016 12:45

Väntar på att löven skall fördöma detta fega tilltag

 
Ingen bild

Anneli

15 augusti 2016 12:48

Så hemskt. Förstår dina tankar att det kan vara riktat dig. Du gör ett fantastiskt arbete med att få fram fakta och statistik och det tål väl inte en del, dessutom är inte IRM den bästa sajten att bli uthängd på. Stå på dig Thoralf, du har många som står bakom dig

 
Ingen bild

Mattias R

15 augusti 2016 13:20

@Thoralf
Måndag 15 aug 12:38
Nej jag vill bara inte att något än värre ska hända dig. De här kriminella grupperingarna får ju tydligen härja ganska fritt. Polisen har ju knappast resurser att hålla koll på dem.

Det är och ska vara fritt att blogga som du gör. Och jag själv hade nog fortsatt med oförminskad energi trots hot och knallskott eller vad det nu var. Men förmodligen behöver du någon form av skydd.

 
Ingen bild

Tony

15 augusti 2016 13:33

Och därför ska vi fortsätta att hänga ut den ruttna
Media som inte gör sitt jobb, för om samma händelse
hade riktats mot en invandrad, då hade media gått igång
på alla cylindrar. Bara det att man försöker och tysta
någon som pekar på alla vidriga händelser i landet borde
få Blaskorna att reagera. Men det visar ju också vems
ärende som media går!

 
Ingen bild

Boris

15 augusti 2016 14:35

Jag uppmanar alla läsare av Thoralfs blogg att kontakta Polisen i Kalmar och fråga hur de tänker hantera detta ärende där en politiker hotats och därefter fått en bomb sprängd utanför sitt hus.Mejla dem så att det blir registrerat. Det finns en "skicka meddelande" funktion vilket generar ett mejl hos registrator. Påpeka gärna att ni kommer att återkomma i ärendet för att följa upp hur hot och bombattentat mot SD politiker utreds med tanke på att rikspolischefen är SD fientlig

 
Ingen bild

Stefan

15 augusti 2016 14:39

Detta var ju sannolikt riktat mot dig. Det kan ju hypotetiskt också bara vara en ligist som kastat in ett knallskott på din gård utan tanke på vem som bor där. Inte särskilt troligt men förmodligen den slutsats som polisen kommer att dra för att snabbt kunna lägga ner ärendet i brist på spaningsuppslag...

Kanske syniskt av mig men man blir ju lite luttrad av polisens oförmåga att utreda snart sagt all brott...

 
Ingen bild

Nemo saltat sobrius

15 augusti 2016 14:42

Jag beklagar att du, Thoralf, utsätts för den här typen av försök att skrämma dig till tystnad. Jag tycker också att du skall se över din situation ur säkerhetssynpunkt.

Någon form av överfallslarm.
Övervakningskamera.
Rörelsedetektorer för gårdsbelysning.
Larm till huset.

Sen är det ruttet att det är så tyst från massmedia och officiellt håll. Men å andra sidan skulle du väl bara få ett armband av Eliasson?

 
Ingen bild

KS

15 augusti 2016 15:07

Har polisen hört av sig ännu?

Thoralf Alfsson

15 augusti 2016 15:49

Nej

 
Ingen bild

Chrille

15 augusti 2016 16:05

Vad ända in i he.... Inte för att Inte Rasist Men handgripligen ligger bakom, men deras drev dom satte igång mot dig nyligen kan måhända triggat igång dårar till aktion mot dig för att skrämmas, eller än värre velat skada dig fysiskt.


 
Ingen bild

Hebbe

15 augusti 2016 16:43

Jag har försökt hitta något om detta på barometern.se men gått bet. Däremot har Östran skrivit att det detonerade en smällare. Bra att de över huvudtaget tar upp det men jag personligen skulle aldrig välja ordet detonera om det verkligen gällde smällare......

Thoralf Alfsson

15 augusti 2016 17:55

Anders Blank skriver istället om en stulen regnbågsflagga.

 
Ingen bild

Jonas

15 augusti 2016 16:48

Hoppas att du inte blir rädd och sluta skriva!för du behövs!

 
Ingen bild

KS

15 augusti 2016 16:57

Nu har iallafall Östra Småland uppmärksammat smällen! Här på nätet måste man ha PLUS ab för att kunna läsa. Kanhända har polisen lättat på sekretessen?

 
Ingen bild

KS

15 augusti 2016 17:00

...men Barometern håller tyst!!!!

 
Ingen bild

Mattias R

15 augusti 2016 17:01

Chrille
Måndag 15 aug 16:05
Nej det tror jag inte. Snarare "gänget" i Berga C som han redan blivit varnad av.

 
Ingen bild

Tony

15 augusti 2016 17:35

För inte så länge sedan var det en förvirrad
kommunistkärring som tog sig rättigheten att
inte bara hota , utan även misshandla dig, utan
att det blev någon större nyhet i Media. Undrar om
ett sådant hot riktats mot Statsministern eller
någon regeringsmedlem, om tystnade i Media hade varit
lika kompakt? Givetvis inte! Svenska journalister och
deras arbetsgivare består av en samling ynkryggar!

 
Ingen bild

Hacke

15 augusti 2016 18:05

Vidrig utveckling i landet där 7-klöverpolitiker på alla nivåer är de ytterst skyldiga.
Förhoppningsvis finns det polisbefäl inom ditt område Thoralf som inte går i politruken Dan Eliassons koppel utan ser till att polisen gör sitt jobb. Som enskild medmänniska och varm sympatisör till allt viktigt jobb du gör för att motverka den destruktiva utvecklingen känner man att man skulle vilja göra något konkret mer än som nu bara fungera som moraliskt stöd.
Men om jag känner dig rätt viker du inte ner dig i första taget. Särskilt inte för vänstern och deras fotsoldater inom pöbeln.

 
Ingen bild

Nemo saltat sobrius

15 augusti 2016 20:36

@Mattias R

Varför försöker du förringa trakasserierna, våldet och hetsen mot Thoralf. Antagligen för att han är din meningsmotståndare?

En annan Henrik, med tillägget II (mer än en slump) insinuerade att en biskop var icke önskvärd och vips så var det några "riddare" som läste mellan raderna.
""Who will rid me of this troublesome priest?"

https://en.wikipedia.org/wiki/Thomas_Becket#Assassination

Principen är den samma, man hetsar ovanifrån och när någon underhuggare gör slag i saken så spelar man oskyldig. Gärningsmannen blir i värsta fall bara ett "bondeoffer".

 
Ingen bild

Mia K

15 augusti 2016 22:25

Hej Thoralf! Du behövs, inte minst i dessa tider! Noterar också att Borgerlig samling samt Sveriges pensionärsförbund är ute efter oppositionella till nuvarande styre och de önskar splittra oppositionen i Sverige. För mig finns endast SD och partiet har många kompetenta representanter, inte minst du är en av dem. Good Luck!

 
Ingen bild

Ludvig

16 augusti 2016 07:24

Det blir svårare och svårare att stå för sanningen, när de flesta medierna inte vågar det.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards