thoralf

Direktlänk till inlägg 2 augusti 2016

BRANDKÅREN TILL SALVELÄGRET IKVÄLL

Av Thoralf Alfsson - 2 augusti 2016 20:39

En god vän uppmärksammade ikväll att brandkåren ryckt ut till Salvelägret. När han tog några bilder med mobilen blev han jagad av en romsk kvinna.


 


När jag läser Barometerns korta artikel undrar man ju om gräsklippare och motorer går att elda. Undrar var "lite andra saker" var för något? Det handlar utan tvekan om ett miljöbrott men jag gissar att styrkeledaren inte kommer göra någon anmälan.


Barometern skriver följande.


"På tisdagen fick räddningstjänsten rycka ut till Salvelägret, i närheten av Kalmar dämme, där några bland annat eldade gräsklippar, motorer och lite andra saker.

– Det är inget eldningsförbud på så sätt. Man får elda om man eldar rätt saker. Vi släckte elden och försökte förklara för dem vad som gäller. Det var en kontrollerad eld fast med fel saker, säger Juha Vierola, styrkeledare på räddningstjänsten i Kalmar."


Övriga kommentarer överflödiga.


Ännu en faktura att lägga till kostnaderna för skattebetalarna!




 
 
Ingen bild

Gubben o Gumman

2 augusti 2016 21:07

3:e försöket att tända på Rifa enligt Kalmar 24 ikväll
Problemet är att det är lätt att ta sej in i lokalerna enligt brandförmannen,för det kan ju inte vara pyromaner som är problemet

Kan bli en bra brasa som med lite otur tar med sej Arla också



10-15 gånger försökte man väl innan Berga centrum brann, så fabriken står snart i ljusan låga beror nog bara på hur mycket bensin man kan få dit.
Dygnet runt bevakning är att föredra med den strukturen som är runt fabriken

Varför skulle brandkåren anmäla miljöbrott, eller allmän farlig vårdslöshet, när polisen inte beivrar rattfyllorna som fyller på öl natten lång i skrotbilar, här gäller helt andra regler

Dvs den ängsliga pk-ismen, ansvaret för detta läger ligger på socialdemokraterna i Kalmar, ingen annan oavsett vad som händer detsamma gäller Rifa fabriken, passar även på att påminna om gruppvåldtäktsförsöket på en mamma med barn vid Stensbergsparken eftersom ämnet gruppvåldtäkter är känsligt inom socialdemokratin

 
thojuh

thojuh

2 augusti 2016 21:33

Herregud. "Eldade bland annat "gräsklippar" motorer och
lite andra saker." Nytt lågvattenmärke för barometern.

Jag trodde det var eldningsförbud. Senast på morgonnyheterna varnades för mycket stor eldfara för Kalmar Län.
"Bara man eldar rätt saker" är det tydligen enligt brandkåren OK?
"Gräsklippar" var tydligen inte OK.

"Försökte förklara för dem" Här ska ta mej fan inte förklaras,
idiotin måste ta slut, lägret utrymmas, slöddret förpassa hem.

Har polisen kollat deras bilar och va fan ska dom med en "gräsklippar" till? Där dom bor (ockuperar) består ju av
eg grusöken.

http://thojuh.se

 
Ingen bild

X

2 augusti 2016 21:40

Fantastiskt underhållande att sitta på åskådarplats och se fjantlandet Sverige krackelera.
Långsamt avlivat av sju-klövern med folkets goda minne.
Som en tragikomisk teaterpjäs.
Nej, ett glas vin och sköna drömmar om ett liv i ett normalt land nu... :-)

 
Ingen bild

Hulda mk1

2 augusti 2016 21:59

Kan ingen få stopp på detta pågående vansinne..?? Elda gräsklippare, motorer mm mm. Var finns Miljö o Bygg i Kalmar? Vad säger markägaren (kommunen?), media (tiger troligen som vanligt), vad skriver de?
Tack Thoralf och den okände fotografen! OCH F-n ta de som tycker synd om dessa "Eu-migranter"..

 
thojuh

thojuh

2 augusti 2016 22:05

Är tiggarnas bilar försäkrade? Och i så fall i vilket land?
Vad händer om man krockar, blir påkörd av en tiggare?
Kan det bli så att man får sin bil totaldemolerad och
sen blir helt utan ersättning.

När jag påtalade för två lokalpoliser i Kalmar att "dragspelstiggaren" befunnit sej i staden betydligt
mer än 3 månader. I själva verket ner än ett år, får jag till svar av den kvinnliga konstapeln, "jag tror vi har rätt bra
kontroll på dom".

Bra kontroll? Alla kan se dragspelstrollet, vinter som sommar.
Varför har man lagar och regler som vissa inte behöver följa,

http://thojuh.se

 
Ingen bild

Odalbonde

2 augusti 2016 22:51

Rösta rätt 2018. PK-mupparna lär inte ändra på sig förran skutan har bottenkänning.

 
Ingen bild

Suzie

3 augusti 2016 00:46

Vansinnet som den muslimska massimporten för med sig har absolut inga gränser i det galna sjuka Sverige.Med den feministiska Löfvenjuntans tysta medgivande bedriver imamen och hans medlemmar i mosken i Halmstad häxerianklagelser mot en nyanländ muslimsk kvinna,detta sker alltså idag i Sverige 2016.I Saudibarbarien avrättar man häxor.Inga protester har hörts,hatmedia är tysta som vanligt när det gäller barbariets kvinnofientliga kulturella yttringar.Stäng moskèerna!!

Mohamad Omar skriver i Samtiden om Häxan i Halmstad.Så otäckt och skrämmande så man tappar andan.Sjukklöverjuntan har mycket blod och ondska på sina smutsiga händer.Vi måste kräva nyval och Löfvenjuntans avgång nu.

" En sak som vi inte tror på längre i västvärlden är häxeri. Det hör numera till kategorin vidskepelse. I islamvärlden är dock tron på häxeri utbredd och i flera länder kan häxor och trollkarlar dömas till straff. Enligt en undersökning genomförd av Pew Research Center tror en majoritet av muslimerna i flera länder på häxeri, demoner och onda ögat. I Saudiarabien avrättar man fortfarande häxor! I Koranen beskrivs häxeri, eller ”sihr” som det kallas på arabiska, som en verklighet, och häxor och trollkarlar som ondskans hantlangare. Och för de troende är Koranen fortfarande Guds ord som tas på stort allvar.

Med tanke på hur dessa ”ondskans hantlangare” behandlas i muslimska länder är det oroväckande när en populär och respekterad ung imam som Abu Muadh i en filmad predikan pekar ut en kvinna i Halmstad som häxa.

I videoklippet, som lades ut på YouTube den 1 maj 2016 och har rubriken ”Dhikr Allah”, anklagar Abu Muadh om en nyanländ, muslimsk kvinna för att syssla med häxeri, ”sihr”, och alltså vara en häxa, ”sahira”. För att understryka hur ond denna kvinna är kallar henne också hondjävul, ”shaytana”. Detta händer alltså i Sverige år 2016."

https://samtiden.nu/26008/haxan-i-halmstad/

"

 
Ingen bild

crille

3 augusti 2016 04:44

Vaddå! Elda lite gräsklippare motorer o loite andra saker. Är det något som är fullt normalt eller? För vad det verkar i barometern så är det sånt man gör.
Jag har aldrig hört talas pm det innan

 
Ingen bild

Fredde

3 augusti 2016 08:17

Varför ljuger räddningsledaren? Har han också ett strypkoppel som JP håller i?
Man får inte alls "elda om man eldar rätt saker"!

Så här står det i det aktuella eldningsförbudet:
"När Brandkåren har utfärdat ett generellt eldningsförbud enligt lagen om skydd mot olyckor gäller:

Du får:
Grilla i en grill i din egen trädgård eller på särskild iordningsställd plats ute i skog och mark.
Använda engångsgrill, men bara om den är ordentligt uppställd - aldrig direkt på mossa eller torrt gräs.
Ha levande ljus och fotogenlampor utomhus vid exempelvis en fest i trädgården.

Du får inte:
Göra upp eld på marken, inte ens med en tät ring av stenar runt.
Göra upp eld vid vattenbrynet.
Kasta cigarettfimpar vårdslöst utomhus. Det betraktas som straffbar vårdslöshet om man till exempel sitter i bilen och knäpper iväg cigarettfimpen genom fönstret."
http://www.kalmar.se/Invanare/Brand/Eldning-utomhus/Aktuell-information/

 
Ingen bild

Janne på Hammarö

3 augusti 2016 09:48

Hej jag tycker det låter som om de har eldat upp stöldgods efter att de tagit ur de delar de behövt.

 
Ingen bild

Fotografen

3 augusti 2016 11:00

Innan jag tog bilderna var det en mycket hög mörk rökpelare.
Troligen orsakad av någon oljeprodukt eller bildäck.

När kvinnan såg mig kom hon springandes och gestikulerade att hon inte gillade min fotografering.

Efter att jag skyndat mig från platsen fortsatte kvinnan mot en annan man som stod och fotade längre upp i kurvan.

Jag körde snabbt därifrån eftersom jag var rädd om både min bil och min hälsa.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards