thoralf

Direktlänk till inlägg 23 januari 2016

HEMRESA

Av Thoralf Alfsson - 23 januari 2016 10:15

En vecka på Gran Canaria går väldigt fort, särskilt om vädret är så bra som denna vecka. Har somnat in till svensk dansbandsmusik varje kväll ;-)


Idag är det dags för hemresa till Kalmar.


Imorgon söndag, är jag inbjuden att prata lite om mitt grävande och annat när SD Kinda har medlemsmöte i Kisa.


 

 
 
Ingen bild

Fredde

23 januari 2016 11:35

Härligt med lite sol och värme, ladda batterierna! Var där senast i november, och trivdes i värmen. Äta på Espetada och dricka på Gemini... svenskt i Spanien.. ;-)

 
Ingen bild

pierre

23 januari 2016 12:10

Jaha och här sitter man snuvig i näsan och ogillar kylan när andra njuter i solen :P

Vi har nu brist på vatten i båda Ölandskommunerna något vi aldrig innan varit med om på vintern och vad är det nu som blivit ändrat de senaste åren jo asylbostäder i var buske , inte kan väl fler människor påverka ökad vattenförbrukning heller .

Sverige är numera ett land där de mest korrupta och obildade styr med dumhet och naivitet.

Ps jag vill till värmen och de som bor där migrerar hit.

 
Ingen bild

World Traveller

23 januari 2016 12:51

En av de svenska skådespelare som jag tycker bäst om har blivit vidrigt behandlad av anti-vita nysvenska vakter och passkontrollanter på Arlanda. Han kallade dem efteråt för inkompetenta idioter och blir nu givetvis anklagad för rasism. Bra gjort av Ulf att stå på sig mot islamofascisterna.

 
Ingen bild

Stefan G

23 januari 2016 14:05

Svensk dansbandsmusik?? Då måste det vara Playa del Sol du bott på... :-)

 
Ingen bild

crille

23 januari 2016 15:03

Välkommen tillbaka till kylan igen

 
Ingen bild

TomasPL

23 januari 2016 15:04

En 13 årig Rysk flicka har blivit våldtagen i Tyskland!
www.friatider.se/rysk-tysk-ordstrid-om-gruppv-ldtagen-13-arig

 
Ingen bild

TomasPL

23 januari 2016 15:12

Farfar till den lilla flickan berättar på ryska(3:06) att Polisen tvingade henne erkänna att hon själv villigt ville följa med männen.
www.youtube.com/watch?v=OZyhovmu1go

 
Ingen bild

calle

23 januari 2016 15:38

centerpartist vill bifalla för asylbluffboende. Är han kompis med nye fastighetsägaren eller är det han själv som skall driva boendet?

http://na.se/nyheter/laxa/1.3479712-kontor-i-hasselfors-andras-till-boende

 
Ingen bild

Sven Dacke

23 januari 2016 15:41

Vattnet räcker ite till på Öland, för lite grunvatten skriver PK journalisterna, dom har inte kunnit tänka sig att det kan vara orsakat av större uttag av vatten på grund av ökand befolkning.
Snart kommer artiklar om att reningsverken inte räcker till, undrar vad det kan bero på, i varje fall inte en ökad befolkning !!!

Snart börjar det att gå upp för allmänheten vad uttrycket öppna era hjärtan betydde. Om dom sagt det kanske det varit andra texter på skyltarna.

Hur stora volymerna kommer att bli vet vi inte i förväg, men det som varit innebär att en medelstor svensk stad måste byggas varje år.
Vägar, VA, elförsörjning, renhållning, bostäder, sjukhus, vårdcentraler med mera, listan blir lång

Så varför har inte regeringen satt igång?

http://goo.gl/ZZzamt

 
Ingen bild

Pepparholm

23 januari 2016 17:15

Ånyo en stark krönika på Johans Westerholms blogg Ledarsidorna. Han har läst FN-konventionen till skillnad från politiker, chefredaktörer och alla goda. Där sägs, att flyktingar ska följa det landets lagar där de befinner sig.

 
Ingen bild

Christer

23 januari 2016 21:32

@pepparholm har en intressant vinkel på vad Johan Westerholm skriver idag. Han (Westerholm) är inne på "repatriering", dvs att kunna skicka hem asylsökande som inte har asylskäl. En intressant tanke är att låta entreprenörer som Bert Karlsson ta hand om det praktiska. Kriminalvården som sköter avvisningarna idag har bara kapacitet till c:a 4000/år. Det skulle Bert kunna göra mycket effektivare. Och det är det det kommer att handla om inom den närmaste tiden, det är här som jag tycker att SD centralt skulle ligga i framkant. Sverige som nation måste skapa "återvändande avtal" med en massa länder som Eritrea, Irak, Somalia, Afghanistan etc. Detta kommer att kosta "en del", liksom att Bert m.fl vill tjäna en slant. Det är det värt.
Som Sverigevän anser jag att detta blir väl använda pengar i syftet att rädda vårt land.

 
Ingen bild

Gullebo

24 januari 2016 18:36

Vi är många, ett helt folk, som gärna serr att du stannat på Gran Canaria för gott! Du har konstant gnällt till 100 % och klagat på allt sen du öppnadedin blogg. Du har inte tillfört någonting till den svenska debatten om flyktingar, snarare har du med dina återkommande klagosånger försvårat möjligheterna för en saklig debatt, både på riksplanet, regionalt, lokalt. Dina rasistiska trådar blir värre av alla dom rasistiska kommentarer som du både tillåter och lockar fram med dina överdrifter och halvsanningar. Det finns överhuvudtagligen inga nyanser i din retorik, den handlar bara om att klaga, gnälla, omintetgöra ett debattklimat som kräver att man lyssnar men även ger av sig själv men du gör raka motsatsen.

PS:Med denna kommentar så blir jag väl klassificerad av dig som "vänster", sjuklöverentusiast, islamkramare, förrädare etc. Det är just dessa uttryck som du och dina "vänner" lägger på dom som inte håller med. Problemiskt, minst sagt.

Thoralf Alfsson

24 januari 2016 23:12

Jag förstår att du inte ser några som helst problem med den massinvandringen. Du välkomnar dessutom islam till Sverige. Klimatalarmisterna lyssnar du även till andäktigt.

Du kallar de fakta och den statistik som jag hämtar från svenska myndigheter för överdrifter och halvsanningar.

Du ser uppenbarligen inte den förändring som sker i samhället. Du ser tydligen inte heller att fler och fler delar vår verklighetsbeskrivning. Kan det har berott på "klagosången" från Migrationsverket, Polismyndigheten och en stor mängd kommuner i Sverige.

Vad anser du om den klagosången?

Har du uppmärksammat att den socialdemokratiska regeringen infört gränskontroller och även ID-kontroller?

 
Ingen bild

Demokratur

25 januari 2016 18:10

@Gullebo

Jag såg att regeringen planerar att censurera internet så snart slipper du avvikande åsikter...
Bara Gulag också så har du snart ditt drömsamhälle...
Själv drar jag och bevittnar landets sönderfall på behörigt avstånd.

 
Ingen bild

S/S Mangen 5/5 1953

26 januari 2016 12:41

" Gullebo" var får du detta med "ett helt folk ifrån" är det någon våt dröm ?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards