thoralf

Direktlänk till inlägg 23 januari 2015

KLIMATPSYKOS 2

Av Thoralf Alfsson - 23 januari 2015 20:49

Det som jag finner märkligt i Länsstyrelsens dokument är dock frånvaron av uppgifter om stigande havsnivåer på grund av klimatförändringar. I debatten är det ju oftast detta som är det stora hotet! Men i dokumenten finns inga faktiska förutsägelser om detta, inga historiska data heller. Jag har mina egna teorier om varför. Historiska data skulle inte vara till någon hjälp, snarare skulle det motsäga länsstyrelsens klimatalarmism.


GISP 2 Grönland är ett projekt där man borrat fram iskärnor för att kunna uttyda hur klimatet var långt tillbaka i tiden på Grönland. Det borde också innebära att trenderna till stor del borde kunna gälla för norra jordklotet också.


När du kollar diagrammet kom då ihåg medias rubriker för någon vecka sedan om ”2014 varmaste året i historian”. Min tolkning av diagrammet är att vi skall vara glada för varje tiondels grad i temperaturhöjning!


 


Trenden 11 000 år bakåt i tiden eller sedan senaste istiden. Den långsiktiga trenden är att vi går mot klimatnedkylning!


Titta extra noga efter den röda rektangeln som motsvarar den del med historiska data som IPCC drar alla sin slutsatser ifrån och bygger sina klimatmodeller på. Det skadar nog inte att vidga perspektiven lite.


"Sverigedemokraterna kan åka och fiska. Vi röstar inte på det bästa partiet längre utan det minst dåliga och SD som förutom migrationen har försvaret, satsning på gamla, polisen, bort med klimattrams har verkligen pole position."


http://ledarsidorna.se/2015/01/gunnar-bech-det-minst-daliga/

 
 
Ingen bild

OT

23 januari 2015 21:23

Apropå "Al Gore ignores 'Earth Hour'": http://www.wnd.com/2009/03/93315/

P.S "Ingen rök utan eld", kommer ni inte ihåg detta! Skäll på era föräldrar.

 
Ingen bild

OT

23 januari 2015 21:44

Apropå dagens Text-TV: "http://www.svt.se/svttext/web/pages/100.html"

* "Norges regering vill förbjuda tiggeri..." - Jasså är inte det förbjudet redan?

* "Majoritet: Rätt att publicera karikatyr" - Nu kommer många att dö i pakistanska protester!

* "Försvaret kräver fyra mdr till per år" - Tyvärr de ensamkommande barnen behöver pengarna mer.

* "Ny svensk strategi mot terrorism" - "Släpp fångarna loss det är vår": https://www.youtube.com/watch?v=1Zel22T66wQ

* "Majoritet: Rätt visa Muhammedbild" - Hur skall vi förvränga verkligheten så att bara en minoritet tycker det är rätt att visa Muhamedbilden?

* "Säpo: Vi arbetar mot terrorn" - Och sjuklövern jobbar fibrilt för terrorn?

* "M vill göra det lättare byta yrke" - M.a.o arbetslösheten tvingar dig att jobba som... med mycket lägre lön.

* "Inga kunskapskrav på offpistguider" - Inte heller för doktorer eller andra mycket viktiga yrkesgrupper...

* "Malmö: Explosion utanför lägenhet" - Repalau replikerar, inget nytt på västfronten.

* "Politikerlån fall för åklagare" - Inget har hänt, gå och lägg er igen!

* "Eritrea släpper journalister" - Gick du på den?

* "9,8 miljoner röstberättigade" - Även de döda röstar numera!

* "Notiser: Kvinna dog vid protest" - Tänk på det! Det är inte bara män som jobbar för frihet!

P.S: Be till Gud, det gör jag - "Sabaton-The Carolean's prayer": https://www.youtube.com/watch?v=JzL4h1qveLU

 
Ingen bild

Waterbug

24 januari 2015 00:42

"Och ändå rör hon sig" - Galileo Galilei

 
Ingen bild

thomas falk

24 januari 2015 02:46

Men Thoralf, nu måste du ha helt fel. För så står det inte i Expressen,
Aftonbladet eller någon annan svensk tidning. Eller är det jag som är dum
i huvudet?
Antagligen......

 
Ingen bild

Uppgiven

24 januari 2015 10:00

Sök på youtube efter "Geologist Informs UK Govt On Climate Change Lies" så hittar ni en 15 minuter lång intressant film om klimatet.

 
Ingen bild

SM811

24 januari 2015 10:10

Helt klart ser man hur det kommer att gå om inget exceptionellt inträffar.

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

24 januari 2015 10:17

Det pratas mycket om att vi måste få invandrare i jobb snabbare.
Hallå !
Dom som kommer till Sverige vill inte leva på jobb,dom vill leva på bidrag !
Sveriges bidragspolitik är den nya religionen ute i övriga världen,den drar till sig mer människor än islam.
Och detta försöker vår regering att motarbeta genom att ge dom jobb

 
Ingen bild

pg

24 januari 2015 11:06

OT

"Fredag 23 jan 21:23
Apropå "Al Gore ignores 'Earth Hour'": http://www.wnd.com/2009/03/93315/"

Earth Hour är jippo utan sans och förnuft!

Titta på DIN kommun hur de stödjer detta jippo med full kraft!
Elever indoktrinera:s för denna bluff!
Blev bestört när jag titta på min hemkommun Värmdö!
Är värre än ett massmöte inom frikyrkorna!

 
Svensson

Svensson

24 januari 2015 11:07

Det är för liten skillnad på bidragen och minilönerna, invandrarna väljer bidragen.

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Ingen bild

Martin

24 januari 2015 19:32

Jag blir alltid skeptisk när jag ser diagram som detta och letade lite kring detta. Det verkar som att grafen som du visar ovan slutar 1855, dvs de sista årens peak är inte med. I alla fall är det detta man påstår på den här sidan.

http://www.skepticalscience.com/10000-years-warmer.htm

Thoralf Alfsson

24 januari 2015 19:35

Du måste uppenbarligen vara blind om du inte ser uppgången som började på 1800-talet. Ser du inte rektangeln som också indikeras med IPCC.

 
Ingen bild

Martin

24 januari 2015 22:19

Vad jag menar är att man måste ha en viss skepsis. Var kommer bilden ifrån? Du anger ju inte någon källa. Vem som helst kan ju göra ett diagram och påstå saker.

Här;

http://www.skepticalscience.com/print.php?r=337

är ett inlägg där man säger sig ha fog för att istället presentera en bild som ser ut såhär;

http://hot-topic.co.nz/wp-content/uploads/2011/01/GISP210klarge.png

där man idag alltså ligger högre än någon topp i GISP 2.

För en lekman är det i princip omöjligt att avgöra vem som ljuger och vad som är sant i detta. Det går att Googla och hitta mycket information som pekar åt helt olika håll.

Missförstå mig inte nu, jag är på din sida i detta och tror inte heller att den globala uppvärmningen är så stort problem som man vill få det till. I alla fall inte i jämförelse med mycket annat. Det argument som jag finner starkast är att alla IPCC:s prognoser visat sig inte stämma, vi ligger idag under det temperaturintervall som man med 90% säkerhet sade sig kunna förutspå i de första rapporterna. Sedan har man för varje rapport justerat intervallet men likväl har det visat sig vara fel.

Thoralf Alfsson

24 januari 2015 23:12

Ursäkta mitt korta och ovänliga svar tidigare.

Mitt syfte är att lyfta fram att det finns andra teorier men också data som kanske bör belysas i debatten. Jag vet mycket väl att det finns andra tolkningar.

Jag litar inte ett dugg på IPCC och det grundar jag framförallt på mina egna erfarenheter från politiken men också på vittnesmål från etablerade personer.

När IPCC pekar åt ett håll springer hela forskarvärlden åt det hållet! Med andra ord follow the Money!

Läs även detta
http://antropocene.se/2015/january/klimatlarmarna-beter-sig-som-religiosa-fanatiker.html

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards