thoralf

Direktlänk till inlägg 10 januari 2015

LANDET TVÄRTOM

Av Thoralf Alfsson - 10 januari 2015 00:56

De tre islamisterna har dödat (avrättat) 17 oskyldiga personer i Paris. Nu har de dessutom blivit ”martyrer” i den muslimska värden. Frågan är om Allah skänker dem 68 jungfrur eller om det blir 72.


I Lund demonstrerar ikväll Ung vänster och Vänsterpartister mot islamofobi enligt Sydsvenskan.


”I sitt tal sade Angelica Svensson från Vänsterpartiet att det i Sverige är de högerextrema som står bakom våldet.”

 

Än värre skulle det bli!


”Olof Björk från Ung vänster kallade attacker mot moskéer i Sverige för fascistiska terrordåd:


Vi ser mer aggressiv och tydlig rasism i Sverige än på många år. Det finns samband till att Sverigedemokraterna sitter i riksdagen, det gör att avskyvärda idéer får legitimitet.”

 

Det tycks ha blivit en ”systemkrasch” hos Vänsterpartister men logik har ju aldrig varit deras starka sida. De har uppenbarligen inte förstått vad en islamist är för något! Kom ihåg att det är detta parti som är stödparti till Stefan Löfven i landet tvärtom.


Vad gör då Polisen och Säpo med Dan Eliasson i spetsen? Han förstärker skyddet av moskéer i Sverige. Något annat skydd behöver uppenbarligen inte ökas enligt Polisen/Säpo. Var det moskéer som attackerades i Frankrike? Frågan är om Dan Eliasson gör detta på order från statsminister Stefan Löfven och regeringen, där Mehmet Kaplan ingår. Jag anser det borde vara bättre att förstärka skyddet vid synagogor och andra tänkbara mål för islamister. Men så sker inte i landet tvärtom.


Sveriges kulturminister Alice Bah Kuhnke skriver idag i en debattartikel som publicerats av DN om sin syn på terrorn som enligt Kuhnke uppenbarligen kommer från höger- och vänsterextremister och främlingsfientliga partier. Ju mer jag läser i debattartikeln så häpnar jag, efter att 17 oskyldiga människor avrättas. Att kulturministern inte en enda gång skriver ordet islamister i sin debattartikel, inte en enda gång. Det hon däremot skriver med fet stil är följande.


”Regeringen kommer att under året arbeta fram en nationell strategi mot islamofobi.”

 

Har kulturministern Alice Bah Kuhnke inte förstått att det är islamister som begått dessa fruktansvärda terrorbrott i Paris? Men hon är ju ny miljöpartistisk minister i landet tvärtom!

 

I det som anses vara Sveriges mest ansedda tidning, Dagens Nyheter publiceras idag en bedrövlig ledare (jag förstår att ingen ville skriva under den). Innan detta tragiska drama och attentat är uppklarat så förfasar man sig på Dagens Nyheter över att Marine Le Pen och Nationella fronten kan få medgång i opinionen! Det är minst sagt skamligt av Peter Wolodarski och Dagens Nyheter. Lögner och fördomar om Le Pen och Nationella Fronten flödar i ledarartikeln. Inte ett enda kritiskt ord om islam och islamister, snarare tvärtom. Men som alla mina läsare förstår så har artikeln skrivits av journalister från landet tvärtom.


Det är väldigt uppenbart att hela etablissemanget fått något om bakfoten eller har de redan konverterat i landet tvärtom?


UPPDATERING!


Gina Dirawi blir så ledsen över att muslimer gång på gång behöver fördöma muslimska terrordåd! Ja, det är ju verkligen betungande! För mig är det inget betungande även om jag så skulle behöva göra det väldigt ofta. Men känner man skuld kanske det är annorlunda.

 
 
Ingen bild

carl

10 januari 2015 01:22

Är säker ekonomiska orsaker till 7 klöverns agerande.

kanske var kravet om "motköp" i form av att låta Nysvenskar plantera Islami Sverige för att överhuvud taget få Saudi-avtalet i hamn.

http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/vilka-skal-ar-skal-nog-for-saudiavtalet_6905031.svd

 
Ingen bild

OT

10 januari 2015 02:18

SÄPO, en organisation som skall skydda demokratin i Sverige, är numera dessvärre att likna vid ett embryo till ett nytt STASI efter regeringens övertagande styret av dennna organisation.

Den stora frågan är om de S(L)ÄPO kommer hålla kontroll på terrorister eller starta en förföljelse av Sverigedemokrater; Snälla, visa gärna att jag har fel i mina tankar.

 
Ingen bild

OT

10 januari 2015 02:29

Tyvärr är de flesta av oss nog lika dumma som åsnan! Så "...hoppla lilla åsna": https://www.youtube.com/watch?v=V5ahfxK7C5E

 
Ingen bild

Håkan Rohdin

10 januari 2015 02:59

Alfsson, du får lugna ner dig lite. Om ett islamistiskt terrorattentat i Frankrike gör så att hotbilden mot svenska moskéer ökar är det polisens/Säpos uppgift att skydda dessa. Och givetvis alla andra medborgare i landet.

 
Ingen bild

Roger K

10 januari 2015 06:23

Thoralf, det du skriver stämmer till 99%
Det enda jag hittar kritikvärdigt är titeln till Löfven.

Det skall väl vara Diktator Stefan Löfven?

 
Stefan K

Stefan K

10 januari 2015 07:08

Muslimer står nu och hyllar de fria ordet, yttrandefriheten, tryckfriheten och hävdar att riktiga muslimer inte tillgriper våld och att extremister kidnappat islam.

Tydligen har alla nu glömt hoten mot Lars Vilks, mot Nerikes Allehanda, mot Jyllandsposten, svenska flaggan som eldades upp i muslimska länder efter Vilks teckningar och tydligen är alla ständigt pågående konflikter i muslimska länder icke existentiella.

Dessutom undrar jag om man inte riktar fokus fel från både vänster och muslimer. Om extremisterna nu kidnappat islam, borde man väl inte manifestera FÖR islam, utan MOT islamisterna?

http://petterssonsblogg.se

 
Ingen bild

Stephen Landberg

10 januari 2015 07:30

Vad gor Rikspolischefen frågar du....Inte ett forbannat dugg utan att skratta när han går till banken. Han är totalt inkompetent den mannen. Behover bara nämna Knulla i Bangkok, så vet man hur totalt urblåst han är där en person antas ha en hjärna.

 
Ingen bild

WS

10 januari 2015 07:54

Citat från Lars Berns blogg:

Sparre:

Nigel Farage "Multikulturen är Europas största misstag"

En kulturell elit före internets tid trodde att man skulle kunna ro i land projektet med multikulturism. Internet och det verkligt fria ordet kom emellan. Det gick inte att lura och domptera folken.
Det misslyckadet. Men de vill inte för allt i världen erkänna det.
Det vi bevittnar nu gott folk är precis samma förnekelseprocess som i diktaturer som just håller på att implodera.
Desperata medier och krombukter för att hålla uppe det som finns kvar av en fasad som alla ser kommer rämna. Oerhört pinsamt att se.
Pinsamt att se hur den nakne kejsaren vrålar att han visst har kläder.

De borde ha ägnat en tanke åt varför det finns länder på vår jord.

Då hade det inte blivit så här!




http://antropocene.se/2015/january/vad-kan-vi-lara-fran-terroristattentatet-i-paris.html#comments

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

10 januari 2015 07:58

"Landet tvärtom" är en bra beskrivning !
Jag tiiägger "Baklängeslandet" vilket innebär att vi har ledare som ser till att ett blomstrande Sverige snabbt åtrgår till missär !
SVT idag har inga extrainsatta nyhetsprogram,men det är klart det hände ju igår ! Skrämmande !
Det är många frågor och angreppet berör oss alla i Europa,men SVT vill inte delge oss svar på vad som hände ! Äckligt !
Är SVT:äsikt att om vi ska söka sanning ska vi titta på BBC ?

 
Svensson

Svensson

10 januari 2015 08:56

Regeringen tycks ha missförstått,när dom rustar upp moskeerna efter det som hände i Frankrike,i andra länder ser man dessa människor som motståndare.

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Ingen bild

Hej!

10 januari 2015 08:57

Vilken erfarenhet och logik våra statligt anställda på SR vill förmedla till oss! Vilken låtsasvärld tillhör spekulationer för Marine Le Pen som skulle motsvara: "Jimmie Åkesson skulle själv politiskt iscensatt att INTE bli inbjuden till Nobell tillställningen för att plocka röster" I detta fall har de flesta ett faktum att utgå ifrån och stor erfarenhet av politisk hyenafilosofi byggd på oärliga grunder.

(Marine Le Pen är inte inbjuden till solidaritetsmarchen och därmed även en STOR del av Frankrikes befolkning förnedras i sin sorg, "Nationella fronten blir störst i Frankrike" sista EU valet!)

Vilka har intresse att föda sådana "journalister" med mina skattepengar?

87% har intresse, JA! ...men det är fortfarande 13% av mina pengar som driver denna propaganda :(

 
Ingen bild

Tompa

10 januari 2015 08:57

Ett av det största hotet mot vår demokrati och i förlängningen mot vårt land är just svensk gammelmedia. Värre hycklare är svåra att finna.

Detta samtidigt som vi har vintergatans naivaste människor som mer bryr sig om hur det går i "Bonde Söker Fru" än att själva ta reda på vad som sker i vårt land.

Ordspråket "Nu har vi släppt in räven i hönshuset" har aldrig passat bättre än i dessa dagar.

 
Ingen bild

Hulda mk1

10 januari 2015 09:18

Ja, i landet tvärtom kommer snart media att hylla de tre massmördarna i Paris.
I landet tvärtom får snart (det fascistiska) SD skulden för massmorden.
I landet tvärtom hyllar snart Arnstad de tappra Islamisterna som kämpade länge mot hela Frankrikes fascistiska poliskår.
I landet tvärtom värnar man snart om Islamisterna på Aftonbladets kultursida.
I landet tvärtom ombildas snart regeringen och Kaplan får in några trosfränder.

Men i landet tvärtom fattar fler och fler att landet är på väg åt fel håll. Och det fort...

 
Ingen bild

tjolahopp

10 januari 2015 09:18

Att Disney-klubb och utvikningsbruden inte förstår bättre är lätt att räkna ut. Vi vanliga människor anser att är oss som Skräpo ska skydda, inte moskéerna.

 
Ingen bild

Tompa

10 januari 2015 09:28

Så här tacksamma är anhängarna i "fredens religion" att Frankrike har tagit emot dem.

http://www.liveleak.com/view?i=e7b_1420820113

I Sverige måste dessa individer skyddas

 
Ingen bild

SM811

10 januari 2015 09:30

Att Eliasson beordrar polisen till att skydda muslimer (moskéer)är häpnadsväckande. Han har tydligen inte fattat ett dugg vad som hände i Frankrike. Eliasson är ny och måste smörja de PK annars kommer han i onåd.

 
Ingen bild

biran

10 januari 2015 09:43

Varför säljs det halalslaktat kött i Sverige när halalslakt är förbjuden i Sverige? Blir det inget djurplågeri om djuren får halsen avskuren på andra sidan gränsen? Både COOP och ICA säljer djurplågat kött fråga er handlare om detta hyckleri. Uppenbarligen så gillar 87 procent av svenskarna djurplågeri, endast SD är emot försäljning av djurplågat kött.
PS! jag lägger alltid någon fläskprodukt bland det halalslaktade, då vägrar muslimerna att ta det köttet och den hycklande handlaren får lång näsa.

 
Ingen bild

Eric H

10 januari 2015 10:32

När vi är inne på Saudi, hur mycker rubriker har det faktum att en journalist(!) blivt dömd till 50 rapp i veckan offentligt utförda till dess han har mottagit 1000 (ETTUSEN) rapp, dvs 20 veckor.
Inte har det blivit någon större mediauppståndelse av detta?
Varför? Det är ju ändå em medieperson och då brukar ju svenska media gå i taket. Har han "fel" åsikter?
Straffmetoden pekar fö lite på medeltid....

 
Ingen bild

Hacke

10 januari 2015 10:55

Grundtesen hos det svenska politisk/mediala etablissemanget är orubblig - vad som än går fel i såväl Sverige som världen så är det i slutänden alltid Jimmie Åkessons fel.

 
Ingen bild

Jenny

10 januari 2015 11:13

Ja, bristen på logik och intellekt hos dessa vänsteråsnor är skrämmande. Tror dom att det var förklädda nazister som brutalt mördade först 12 personer på Charlie Hebdo och sedan ytterligare 5 i en judisk snabbköpsbutik? Är det "högerkrafter" som gjorde att 7000 judar lämnade Frankrike förra året och driver ut judar från Malmö?

Vad är det som har hänt i Europa under det senaste deceniet som driver ut judarna? Det enkla svaret är en stor växande muslimsk befolkningsgrupp som ständigt växer p.g.a en oreglerad massinvandring och hög nativitet inom denna folkgrupp.

Om Europa inte är beredda att ta i tu med det verkliga problemet och stänga moskéer och utvisa hatpredikanter så kommer Europa att gå mot en säker undergång.

 
Ingen bild

SM811

10 januari 2015 11:43

@biran
Halalslakt är inte förbjuden i Sverige. Bara de bedövar djuret före är det fritt fram. Fredrik besökte ett slakteri men det är nu borttagit från YouTube. Varför? Här en annan video med Fredrik.
Obs! Mycket otäcka bilder.
https://www.youtube.com/watch?v=fYXh1-aQuHE

 
Ingen bild

Observer

10 januari 2015 12:16

Hur f..n är detta möjligt!?

http://avpixlat.info/2015/01/10/demoskop-januari-sd-rekord/#more-138309

Bara marginella svängningar i opinionen trots det som har hänt!
..Stämmer detta så ÄR allt hopp ute.

 
Ingen bild

pg

10 januari 2015 12:25

Det finns en del positivt!

V 5,3 (-1,1)
S 32,3 (+5,0)
MP 6,0 (-1,9)
SD 14,4 (+0,9)
C 5,3 (-0,8)
FP 4,8 (-0,7)
KD 4,1 (+0,1)
M 24,4 (-1,7)


http://avpixlat.info/2015/01/10/demoskop-januari-sd-rekord/

 
Ingen bild

Johannes Fransson

10 januari 2015 12:35

Ursäkta men hur f-n kan S öka med +5% !
Det verkar tyvärr!!! inte vara bättre ställt med Svenskarna de 87 procenten.
Nu är allt hopp ute känns det som. Verkligen.

 
Ingen bild

Lena

10 januari 2015 13:21

Det som WS 07.54 är det som jag tycker stämmer mest med mina tankar. Svensk media visar mer än tydligt att de står på muslimernas sida och inte någonstans kan man läsa en kritisk artikel om att alltför många människor från muslimska länder kommit. Inte någon gång kan vi läsa om att vi som betalar för migranternas uppehåll, vi får själva inte ut något av dessa skattekronor, utan det är de heliga muslimerna som ska få allt de pekar på.
Självklart urartar förtroendet för systemet, frustration och våld blir resultatet. Dessa grupper känner inte sig hemma här, vill inte anpassa sig och verka för en gemensam framtid i Sverige i fred. De trivs heller trivs ihop med svenskar/svenska kulturen och inte heller vi trivs med dem. Det är verkligen VI och DOM, tyvärr kan inte dessa vänsteråsnor se verkligheten.

MEN jag vill inte att folk ska ägna sina tankar på att hata andra grupper eller folk. Vi är alla manipulerade av media/globalister som i slutänden styr hela denna teater.
Om vi hade begränsat invandringen till en nivå som vi kunde hantera hade aldrig SD blivit så stora som de är idag, och då hade vi inte heller blivit så polariserade. Tror att vänstern är på väg att implodera - de har absolut ingenting att komma med förutom att de upptäckt ett nytt ord att kasta i ansiktet på vanliga svenskar - NYFASCISTER!
Den som sa´t , han va´t , var något vi sa som barn när vi visste att vi blivit orättvist behandlade.

 
Ingen bild

Tony

10 januari 2015 13:24

Tro inte för mycket på opinionsundersökningarna, dom
är som så mycket annat här i landet styrda för att passa
i detta fallet Sossarna, i själva verket kan mycket väl SD s
siffror ligga runt 20 % och Sossarnas kanske strax över 20,
vänta tills Norska Sentios siffror kommer som media här
inte styr över, då kommer vi närmre sanningen!

Thoralf Alfsson

10 januari 2015 14:52

Jag väntar också tills norska Sentio kommer med sina siffror. Demoskop/Expressen ger jag inte mycket för. Det har historian visat.

 
Ingen bild

tant Gul

10 januari 2015 13:34

Har kulturministern inte förstått att det är islamister som begått dessa fruktansvärda terrorbrott i Paris?
"Men hon - Alice Bah Kuhnke, är ju ny miljöpartistisk minister i landet tvärtom!"

Ha - Ha - Ha! Hon blev miljöpartist under natten, sedan hon kvällen innan blivit tillfrågad av Fridolin Jönsson
om hon ville ställa upp. Om hon är kultuminister så är jag hjärnkirurg med kvantfysik som tilläggsämne och astronautik som fritidshobby.
Hon är ingenting annat än en svart, feminin, inte helt obegåvad goddagspilt som gapskrattar var gång hon får ett kontoutdrag från banken.

 
Ingen bild

Fredde

10 januari 2015 13:50

Vad tror ni om att begära ett 90-konto för insamling av pengar till Boko Haram?

Ungefär så här:

"Stöd Boko Harams kampanj för kärlek och fred i Nigeria!"
Sätt in pengar på PG _______

 
Ingen bild

Hulda mk1

10 januari 2015 13:56

@pg. Visst är det positivt och efter de fruktansvärda händelserna i Frankrike blir det garanterat högre siffror i nästa väljarundersökning.
Men det räcker inte... SD måste snabbt upp i 51%.

En polischef som vill kräkas när han ser Jimmie Åkesson, partiledare för Sveriges i särklass tredje största politiska parti, är det verkligen lämpligt..??

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

10 januari 2015 14:19

Jag börjar inse en sak.
Våra styrande i alla möjliga delar av vårt samhälle,även media har insett att det är ofarligt att gå emot oss svenskar,risken är liten att dom blir mördade.
Att ställa krav på och beskriva sanningar om muslimer är förenat med livsfara.
Därför sitter dom stilla i båten och väntar på att allmänheten ska agera bara för att då kunna bestraffa oss

 
Ingen bild

Kristina

10 januari 2015 14:25

Angående händelserna i Paris, så hade Putin en poäng. Inte för att jag beundrar honom precis, men nog ligger det en del i det när han sa "Nu ser ni vilka det är som hotar Europa, och det är inte Ryssland. Detta har ni skapat själva, genom er tolerans mot vad som helst". Och det är nog så sant. Vi har trott, att är vi hyggliga mot ormen så kommer den inte att bita oss.
Nu ser vi för var dag ormens rätta natur. I vår naivitet har vi trott att islam i vårt demokratiska, öppna och sekulära samhälle på något sätt skulle "anpassa" sig efter sin omgivning. Men dess rätta natur är att aldrig låta sig reformeras. Aldrig!
Den verkliga utmaningen är att med demokratiska medel rensa ut denna svulst ur samhällskroppen. Alltså att bli av med islam, fast på ett mycket bestämt men trevligt sätt. Alltså, tack tack, men nej tack!

 
Ingen bild

Trollfar

10 januari 2015 14:36

@Observer, tänk på blodtrycket, tat' lugnt. Tiden då undersökningen är gjord finns inte publicerad. Den kan vara månader gammal, ingen vet.

 
Muammar Khadaffi hade rätt

Muammar Khadaffi hade rätt

10 januari 2015 16:18

Laddades upp den 28 sep. 2009

Visserligen några år på nacken
Men visar islams utbredning

https://www.youtube.com/watch?v=0HTSwUig2-0#t=438

Filmen har över 11.000 kommentarer.

http://https://www.youtube.com/watch?v=0HTSwUig2-0#t=438

 
Ingen bild

Bert

10 januari 2015 16:30

Alf, din framförda misstanke om att SÄPO kommer att bli regeringens verktyg i förföljelsen av Sverigedemokrater är med all säkerhet en fullt ut reell misstanke. Om du minns så hade SAP(Socialdemokratiska Arbetar Partiet) en egen säkerhetspolis SAPO som registrerade alla till vänster i politiken om dem själva. SAPO verkade främst på arbetsplatserna, SAPO arbetade intimt med SÄPO. Ett liknande scenario kan nu bli verklighet, ja jag skulle vilja säga att förföljelserna redan är i verksamhet sedan flera år tillbaka och kommer nu att öka i omfattning dramatiskt.

 
Ingen bild

Demokratur

10 januari 2015 16:47

Har tidigare insett att jag har ett mål i livet. Att fortast möjligt lämna detta intellektuellt havererade land övertaget av vänsterliberala oikofober. Inser nu att det även gäller Europa som är en förlorad kontinent. Inom 25 år är det tvångskonvertering till islam eller nackskott som då gäller. Ofattbart. Kontinenten som avskaffade sig själv. Och de ansvariga har då, likt råttorna på ett sjunkande skepp, stuckit och finns ej att ställa till svars. Varför föddes man i denna tid...?

 
Ingen bild

Nemo saltat sobrius

10 januari 2015 17:00

Det största orosmomentet för vår maktelit tycks inte vara möjliga terrordåd utan snarare att terrordåden in Frankrike kommer att ge fler röster till SD?

Borde man kanske inte fråga sig varför vi väljare tycker att SD då blir mer attraktivt? Men det är bara bra, jag har sedan en tid förstått att det inte finns möjlighet för något Sjuklöverparti att styra upp det hela i rätt riktning.

 
Ingen bild

Mattias

10 januari 2015 17:38

@Hulda mk1
Lördag 10 jan 13:56
"SD måste snabbt upp i 51%"
Dröm på bara, men var medveten om att 51% endast är och förblir en dröm.

Demokratur
Lördag 10 jan 16:47
Vart ska du flytta, Syrien?

 
Ingen bild

Göta

10 januari 2015 17:42


En ökning med knappt 1 procentenhet för SD är inte mycket att hurra för med tanke på allt som har hänt. Dock har ju de senaste terrorattackerna i Paris ännu inte hunnit ge eko i opinionsundersökningarna.

Trots den stora M-skandalen och alla ilskna och chockade kommentarer från M-väljare och flera tunga moderatpolitiker över Decemberjuntan blev det alltså ingen större flykt från partiet. M-väljarna klamrar sig desperat kvar hos sitt nygamla parti. Med nävarna krampaktigt knutna i byxfickorna fortsätter de hoppas på ändringar när nu Batra har efterträtt M-diktatorn Reinfeldt.

Sossarnas uppgång på 5 procent kommer nästan enbart från deras vänsterkompisar. MP har tappat nästan 2 procentenheter till S. V tappade drygt 1 procentenhet till S, och hos Fi var det ca 1,5 procentenheter som gick tillbaka till sossarna.

"Väljarna uppskattar det ansvar Löfven har tagit för Sverige i och med DÖ" påstår Carin Jämtin och chefen för Demoskop tycker att det är regeringens (Löfvens) framgångsrika förhandlingar som gjort att partiet har stärkts. De har alltså inte fattat att det var Reinfeldt som ordnade biffen åt sossarna.

 
Ingen bild

Demokratur

10 januari 2015 18:23

Mattias 17:38,
Tänkte mig ett land utan svenska PK-politiker... Kanske en riktigt värdekonservativ småstad i en konservativ delstat i USA? Och jag anar din underton så jag klargör direkt: jag tänker ta seden dit jag kommer och inte börja ställa en massa särkrav och agera kravmaskin samt skrika "jag är kränkt" så fort jag inte får som jag vill...

 
Ingen bild

Jenny

10 januari 2015 18:24

Det finns en hemsida som listar alla terrordåd som "fredens religion" utför. När man ser hur många människor som islamister världen över har dödat och lemlästat bara under årets första dagar blir man mörkrädd.

www.thereligionofpeace.com

 
Ingen bild

Demokratur

10 januari 2015 18:29

Utanför ämnet men jag vill ändå göra lite reklam. Jag har sagt upp TV-avgiften, slängt ut TV'n och istället skaffat "Netflix". Rekommenderas!! Slipper reklam, slipper DDR-TV och radio, kan välja när och vad man vill titta på och man betalar inget till vänsterextremisterna på SVT och SR.

 
Ingen bild

Cosmik Debris

10 januari 2015 18:45

Rubrik SvD:
”Muslimer värst drabbade av terrorattacker”

Frågan på det blir: Vilka är då förövarna som dödar muslimer?

Svaret är lika enkelt som självklart:
Det är muslimer som dödar muslimer. Att vi i Sverige skulle ha någon som helst ansvar för denna mordorgie är endast trams

Detta är tendensiös journalistik när den är som vulgärast och mest löjeväckande.

Om det är ett fullskaligt religiöst krig politikerna vill ha i Sverige så är det verklighet inom högst 10 år med dagens inflöde.

 
Ingen bild

Cosmik Debris

10 januari 2015 18:49

@Demokratur Lördag 10 jan 18:29

Jag applåderar ditt utmärkta tilltag och rekommenderar andra att göra detsamma :-)

Säg upp TV-licensen genast!

Ring kundtjänst
0771-91 00 04

eller lämna ett meddelande här
http://www.radiotjanst.se/sv/Kundservice/Avanmalan/

 
Ingen bild

Tony

10 januari 2015 19:11

I Landet tvärtom talar man mycket om Islamofobi!
Men vad är fobi i detta fall, för vad har Boko Haram,
Isis , Alkaida, OSV sammanlagt 26 olika terrororganisationer
gemensamt? Jo alla bekänner sig till religionen Islam,
så att tala om fobi är sinnessjukt, det finns all anledning
att vara misstänksam mot denna Religion. Även om vi inte
varit utsatta för större angrepp här i Sverige ännu, så ska vi
inte glömma att i Moskeerna finns det hatpredikanter som
säger en sak inför kameran men predikar hat mot västerlandet
så fort tillfälle ges. Sen ska vi inte heller glömma att
personer som säger sig ha flytt från kriget åker ner och
krigar i samma land som dom flytt ifrån!
Och så den eviga frågan, om det nu finns Muslimer som inte
delar terroristernas metoder, vilket jag också tror,
varför protesterar dessa inte högljutt mot dessa dåraktigheter?
Varför är det så oerhört tyst när ett illdåd har skett,
man är ju inte sena att fara ut på gator och torg när det
gäller att manifestera mot något som går dem emot?

 
Ingen bild

Tony

10 januari 2015 19:54

Sverige har fått en riktig opposition igen menar
Anders Lindberg på aftonlögnen. Javisst har vi
den heter SD och är den enda opposition som finns!

 
Ingen bild

Tänk om dom sa som det var!

10 januari 2015 20:56

Jag skulle bra gärna vilja veta vad mångfaldsvurmarna säger i enrum? Alltså vad t.ex Peter Wolodarski tycker om islam innerst inne. Vad han säger utåt, när kamerorna surrar och mikrofonerna är påslagna, det vet vi. Men annars, när han tänker på sin judiska bakgrund, och ser den stora invandringen från muslimska länder, vad tänker han då? Samtidigt så har judarna och staten Israel ett tydligt stöd av SD. I Riksdagen det klart mest Israel vänliga partiet. Hur känns det, Wolodarski? Javisst ja, det kan du inte svara på.
Jihadisten som sköt polismannen i Paris hörde nog att han vädjade om sitt liv på arabiska. Han var muslim, och hette Ahmed. Men det gavs ingen pardon där. Kan man då säga att mordet var ett uttryck för islamofobi?

 
Stefan K

Stefan K

10 januari 2015 21:26

Efter helgen kommer SD att få en hel drös med nya väljare och kanske också en och annan ny representant.
Varför, undrar ni?
Moderaterna har partistämma och när den är slut inser många moderater att Batra tänker fortsätta på företrädarens spår...dvs det spår som gjorde att Alliansen förlorade makten och hundratusentals moderater lämnade för SD.
Minns var ni läste detta...

http://petterssonsblogg.se

 
Ingen bild

Maja Dacke

10 januari 2015 22:23

Demokratur, hallå! Vad är Netflix och var man hittar man detta? Å andra sidan avstår jag gärna fortsättningsvis från svensk teve.

Oss emellan sagt, jag slängde ut (gav bort) teven för en hel del år sedan och har slutat lyssna på svensk radio sedan jag minns inte när.

Den danska Radio24syv har senaste dagarna från fm till kväll lämnat så raka uppgifter de kunnat från Parisdramat. (Hittas på nätet.) Och någon gång kom det fram deras förvåning över det obefintliga debattklimatet i Sverige och deras kollegerna här verkar de inte ha mycket till övers för.

Ute i världen pågår diskussioner om hur allt kan hänga ihop med attackerna etc. Ja, även i svenska bloggar ... Tänk så slarviga attentatsmän är med sina ID, t ex!

 
Ingen bild

Cosmik Debris

10 januari 2015 22:30

Rubrik Aftonbladet
Efter attackerna – judar vill fly Frankrike
http://unvis.it/www.aftonbladet.se/nyheter/article20138911.ab

"Går inte att ha det så här"
”Många judar mår så dåligt att de vill fly”
”Jag är rädd för mina barns skull.”

Sedan har Aftonbladet tillslut hittat en muslim som skall ”balansera upp" oron över det religiösa inbördeskriget som pågår i Frankrike genom muslimsk invandring.

” – Det här är allt vad islam inte står för. Vår religion handlar om att leva tillsammans, sida vid sida säger Farouk Wassar, 52”

” Vår religion handlar om att leva tillsammans, sida vid sida”
Smaka på den formuleringen och förundras över hur en muslim har mage att påstå något sådant bisarrt!


Att Sveriges regeringen inte ser händelserna i Frankrike som en väckarklocka med en närmast öronbedövande ringsignal är helt obegripligt.

Nej, här är det ”Business as usual” och det muslimska inflödet skall överhuvudtaget inte minska.

 
Ingen bild

Lena

10 januari 2015 23:40

Det finns flera intressanta artiklar Atropocene och även kommentarer av hög klass. De går ut på hyckleriet inom svensk media, ex att hela redaktioner står med lappar där det står "I am Charlie" och där de hyllar yttrandefriheten i Frankrike, men vad gör de här hemma? Inte är det några hyllningar här inte, nej här har vi en ÅSIKTSKORRIDOR som är så smal att många inte alls får yttra sig officiellt. De borde skämmas!

http://atropocene.se/

 
Ingen bild

Demokratur

11 januari 2015 09:21

Maja Dacke:
Kolla deras hemsida. Där finns info om hur man tittar på Netflix.

 
Ingen bild

Åke Roos

14 januari 2015 00:29

Imponeras än en gång av det fantastiska arbete Du lägger ner på denna blogg.
Vad gäller Söder kommer han i det långa loppet att -liksom vårt parti- tjäna på attackerna han utsätts .Sveriges politiska karta ser väldigt
mycket bättre nu jämfört med vad fallet var för fem år sen. Om fem år till så...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards