thoralf

Direktlänk till inlägg 22 juli 2014

ÅSA ROMSONS MOTPOL

Av Thoralf Alfsson - 22 juli 2014 17:31

Marika Formgren  sommarvikarie på Barometern ledarredaktion måste vara Åsa Romsons och Gudrun Schymans raka motpol. Befriande att läsa de flesta av hennes ledare i Barometern.


”När Åsa Romson beskriver vita, heterosexuella män som kvinnoförtryckare och roten till allt ont i samhället tänker jag på mina gamla arbetskamrater:
De bryr sig föga om genus-teori och normkritik, och i början tyckte de att jag förstörde stämningen. Men de gör ett skitigt, farligt jobb som är nödvändigt för att en stad ska få miljövänlig värme, och de stod upp för mig mot både porrläsande svetsare och en beskyddande chef. Sverige har sannolikt världens mest jämställda män, och det gäller inte bara män med hög-skolepoäng i genus utan också industrisanerarna jag jobbade med. Att håna svenska, jämställda män som Romson gjorde är djupt orättvist, och riskerar att slå tillbaka. Om svenska män ledsnar och slutar att vara jämställda går något viktigt förlorat. ”

 

Läs hela ledarartikeln i Barometern.


Dock besynnerligt att den inte är underskriven av Marika Formgren i nätversionen.

 
 
Ingen bild

Gute

22 juli 2014 17:52

Åsa Romson kan alltså stå på Almedalens scen och spy galla över de vita männen utan att det blir ett ramaskri i landet, det visar hur snälla och överseende vi egentligen är med såna virrpannor.

Det finns hur många motpoler som helst mot en sån som Romson, men inte inom media där är hon påhejad.

 
Ingen bild

pg

22 juli 2014 18:07

Efter valet är Åsa o MP historia!


 
Ingen bild

Gubben Svensk

22 juli 2014 18:10

O.T
Media ex. Aftonbladet, Expressen, Dagens-Nyheter och Göteborgs-Posten duger inte ens till dasspapper.
Behandla deras trovärdighet som nämnda papper!

 
Lassekolja

Lassekolja

22 juli 2014 18:12

Instämmer! Befriande att läsa Marika F.´s ledare, som kontrast till det vanliga PK-tjafset. Befriande var även att höra dagens Sommarpratare Per Fritzell till skillnad från gårdagens. Han pratade bl.a om segling, inte ett politiskt "kampord" i hela programmet. Trodde man inte längre var möjligt.
Hörde att den f.d Stena-kaptenen Robert Quiding ville förbjuda islam i Sverige. Vem skulle inte vilja det? Problemet är att det skulle kommit för ca40 år sedan. Idag är det ogörligt men endasat "sekulär islam"n borde få utövas i varje civiliserat land!

http://www.status.st

 
Ingen bild

Lotta

22 juli 2014 18:16

Bytt ut vita mot annan kulör och det skulle bli ett ramaskri. Varför är det tillåtet åt ena hållet men inte det andra? Vita män skall tydligen tåla precis vad som helst.

 
Ingen bild

Folklig

22 juli 2014 19:04

Formgren!

 
Ingen bild

kung_och_fosterland

22 juli 2014 20:07

RANGORDNING
Om nu Åsa Romson och hennes gelikar envisas med att racka ned på vita män så vore det väl på sin plats att de publicerade en topplista över män.

Varför inte rangordna t.ex svarta, japanska, kinesiska, ryska, arabiska, pakistanska, indiska, sydamerikanska och svenska vita män. Sista platsen är väl redan vikt för svenska vita män, eller ...

kung_och_fosterland

 
Ingen bild

Stefan A

22 juli 2014 21:41

Intar gärna sistaplatsen på Åsa Romsons lista, hon står nämligen sist, tillsammans med andra gapiga miljövänsterfascisttokfeministdamer (och herrar för den delen) på min lista....

 
Ingen bild

HejThoralf

22 juli 2014 21:48

Fick veta att en anstäld på Samhall i Kalmar hade hotad sin kvinliga chef. Det som utlöste mannens vrede var att det hade kommit fram att manen hade ringt många samtal till Afrika från Samhals telefon. Efter detta händele har ledningen vidtagit säkerhets åtgärder. Ledningen håller det som skedde hemligt. Mannen är från Somalien.

 
Ingen bild

Hulda mk1

22 juli 2014 21:59

@Thoralf.
Kolla gärna upp det som "HejThoralf" skriver om. De lokala tidningarna "hinner" säkert inte...
Tittade lite på Allsången idag. Eletric Banana Band. Kul låtar tycker många. De hade "bildat" ett nytt parti. Banandemokraterna och färgen var givetvis gul.

Vad jag kan först, var det inte något angrepp på SD.

 
Ingen bild

Göta

22 juli 2014 22:26

"INVANDRINGSBOMBEN BRISERAR ÄNTLIGEN?" (Observera frågetecknet)
Rubrik till en Avpixlat-artikel om följande två nya twitters från Migga_X:

"Håll koll på prognosen som kommer denna vecka. Kan nog uppstå avgångskrav för Billström med anledning av de gigantiska underskotten.
9:07 F.M - 21 juli 2014"

"På torsdag smäller det. Migrationsverkets prognos kommer sända chockvågor ända till finansdepartementet.
5:07 E.M - 22 juli 2014"

http://avpixlat.info/2014/07/22/invandringsbomben-briserar-antligen/#more-118337

Tyvärr tror jag detta kommer att förbigås med största möjliga tyssssstnad i våra medier. Alternativt blir det kanske några korta, intetsägande kommentarer i all hast.

 
Ingen bild

johannes

22 juli 2014 22:28

Du är rolig du thoralf. Alla som du gillar. Dvs har en uppfattning att politikerna i sverige gör fel gillar du. Alla andra smädar du, förlöjligsr ochu förringar. Du är så uppenbart rasistisk så det plingar vem dig. Men du ska ha heder av att du inte döljer din islamofobi rasistiska upp fattning.

 
Ingen bild

Thoralf A

22 juli 2014 22:39

HejThoralf

Jag förutsätter att man från Samhalls sida gjort en polisanmälan?

 
Ingen bild

Thoralf A

22 juli 2014 22:42

johannes

Vad är det i mitt inlägg som är rasistiskt eller islamofobiskt! Tål du inte att man kritiserar Åsa Romson eller islam?

 
Ingen bild

Göran

22 juli 2014 22:46

@ johannes,

Är Du Ahonens kompis ? Du kör samma obildade vokabulär som han med nedvärderande påhopp som inte har ett dugg med inlägget att göra. Du skriker bara något formlöst rakt ut i tomma luften.

 
Ingen bild

johannes

22 juli 2014 23:18

Toralf, det mesta su skriver här har antingen en rasistisk mening eller an islamofobisk mening. Att du inte gillar andra människor än de med vit hy som pratar begriplig svenska är mer än väl känt. Så sluta hyckla och stå upp för dina uppfattningar.
Just i detta blogginlägg så inte så mycket sådant men det jag tänkte på var att du tidigare i veckan förringade athena Farrodhzad och tidigare hyllat en annan som i ditt tycke hade "rätt" uppfattning. Just den tudelningen som du gör personlig är mycket vämjelig.

 
Ingen bild

Thoralf A

22 juli 2014 23:32

johannes

Du känner inte mig! Du vet inte ett dugg om mina relationer till människor med annat ursprung. Du gör dig skyldig till det som du i en tidigare kommentar beskyllde mig för.

Att jag kritiserar mina politiska motståndare gör mig inte till rasist. Jag är öppet kritisk till den religionen islam som jag dessutom ser som en politisk ideologi. Jag bryr mig inte det minsta om att någon kallar mig islamofob. Det tystar inte min kritik av islam.

Uppenbarligen har du inget kritiskt att säga om islam? Eller?

 
Ingen bild

johannes

22 juli 2014 23:38

jag har inget att säga om religionen islam för jag tror på religionsfrihet. Jag har uppfattningar om vissa tolkningar av islam av extemister som jag fördömer. Men jag drar inte alla utövare av islam över en kam för det.
Att du är rasist och islamofob är bekräftat i din blogg och dina kommentarer. Så där är det klart.

 
Ingen bild

matspp

22 juli 2014 23:55

@Johannes
Din enkelspårighet är talade och nu har du nått vägs ände.
Stormuftin spelar på din planhalva.

 
Ingen bild

Thoralf A

23 juli 2014 00:22

johannes

Jag rekommenderar dig att lyssna på Danmarks röst om islam och islamofobi.

http://arkiv.radio24syv.dk/video/10077121/danmarks-rost-21-07-2014

 
Ingen bild

Lena

23 juli 2014 00:22

@Johannes
"jag har inget att säga om religionen islam för jag tror på religionsfrihet". Snömos! Du är snar att utropa Thoralf och de som skriver på denna blogg för rasister och islamofober. Antar att du egentligen menar att man BÖR/MÅSTE vara tolerant mot religionen Islam. Om vi ifrågasätter/kritiserar islam så blir vi genast rasister/islamofober. Islam är faktiskt något okänt och för många och MOTSATSEN TILL FRIHET. Sanningen är att du tagit ställning FÖR ISLAM. Men vet du vi har faktiskt åsiktsfrihet (än så länge i alla fall) här i landet och det är din förbaskade skyldighet att om du vill ta del i diskussionen som pågår här skyldig att svara seriöst och inte som om du vore en robot/papegoja. Du har faktiskt inte tillfört nånting av vikt så det är märkligt att du övht vänder dig hit. Det verkar vara svårt för dig att fatta att vi här på bloggen, i vart fall många av oss, kämpar för FRIHET och rätten att få finnas utan att bli hjärntvättad från mainstream media och framför allt från vänsterpladder som ALDRIG får bemötas på tv eller i de större tidningarna.

 
Ingen bild

Ludvig

23 juli 2014 06:50

Att det finns så många som varken hör eller ser hur det är i muslimska länder. I dessa länder kan man få dödsstraff om man skulle vilja byta religion, från islam till någon annan religion.

 
Ingen bild

Onkel Sven

23 juli 2014 08:40

"Johannes " nu får du väl faen i mej ta ett äpple och hålla igen truten med !

 
Ingen bild

Tony

23 juli 2014 09:26

Johannes:
Du tror på Religionsfrihet ? Och hur är det med
frihet från religion? Tycker du det också ska få
finnas, eller tycker du att vi som inte gillar
Islam ska behöva finna oss i all den eftergivenhet
och underdånighet som myndigheterna här visar för
denna märkliga religion.
Sen blir det lustigt när en kommunist tror på någon
slags frihet, eftersom både Kommunisms och Islam
bygger på just ofrihet!

 
Ingen bild

Mig

9 september 2014 04:15

Åsa Romson=Aggressiv manfientlig=riktigt dålig för sitt parti=skrämmer bort väljare! Vem satte henne på den posten eller körde hon aggressions metoden och skrämde sig fram till den?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards