thoralf

Alla inlägg den 19 september 2013

Av Thoralf Alfsson - 19 september 2013 23:54

I måndags publicerade både Barometern och Östran en insändare från Markku Ahonen. Barometern publicerade den även på nätet, där många har kommenterat. Under tisdagen skrev jag ihop ett genmäle på insändaren.


Idag ringde man från Barometern och frågade vad jag fått uppgiften ifrån att sjukvården för enbart asylsökande inom Kalmar läns landsting kostade drygt 30 miljoner kronor under 2011. Jag fick känslan av att om jag inte kunde komma med en trovärdig källa skulle man inte publicera mitt genmäle eller stryka denna uppgift. Helt horribelt!


Barometern behöver inte ta ansvar för innehållet i mitt genmäle. Uppenbarligen gillar man inte de uppgifter som jag tagit fram i mitt genmäle och detta var tydligen ett försök att på något sätt förhindra en publicering. Jag har väldigt svårt att tro det var en omtanke om mig!


När jag uppgav att källan var SKL blev det tyst i luren. Man frågade till och med eller sa att man skulle lägga till en källhänvisning till min uppgift i mitt genmäle. Jag kan inte annat än hålla mig för skratt.


Det skall dessutom bli intressant om Barometern låter kommentarsfunktionen vara öppen på mitt genmäle och om det läggs upp på nätet?


PS

Det är faktiskt riktigt roligt att SD nu börjat ta upphovsrätten till vår logga, foto och andra alster på allvar och beivrar lagbrott. Det finns vissa ljusskygga personer på vänsterkanten som ägnat sig åt detta men nu får de känna på samma mynt. Ojoj vad det gnälls!


Jag är också övertygad om att det kommer mer. Personer har samlat på sig "bevis" under en längre tid och nu är det dags att "skörda".


Här kommer dessutom en sammanställning på sjukvårds kostnader för asylsökande under 2011 enligt statistik från SKL (Sveriges Kommuner o Landsting).


  

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards