thoralf

Alla inlägg den 29 juni 2013

Av Thoralf Alfsson - 29 juni 2013 21:47

Igår gjorde jag ett besök hos polisen i Kalmar. I och för sig något som kan ge ett blogginlägg i framtiden men det var inte det jag tänkte på. När jag stod och väntade på min tur upptäckte jag en bildskärm med information som rullade på. Jag blev väl egentligen inte förvånad men jag plockade fram min telefon och tog en bild. Ännu ett exempel på den islamisering som pågår av vårt samhälle.


 


Undrar vad man syftar på med ”religiösa skäl”? Slöja, niqab eller burka? Jag blir minst sagt bekymrad över utvecklingen i vårt samhälle.


    

Kommer svensk polis utfärda svenska pass med liknande foto? Tyvärr är jag övertygad om att den svenska flatheten och den politiska korrektheten kommer godkänna foto där hela ansiktet är täckt.

Det kanske redan gjorts!


Dagens aktion mot Södermalmsmoskén var ju riktigt fyndig. Läs artikel på Avpixlat.


 

Södermalmsmoskén             Foto Thoralf Alfsson


Det hoppas jag vi får se mer utav. Gudrun Schyman och Feministiskt initiativ ligger uppenbarligen efter Femen. Schyman har riktat in sig på genus frågor i Almedalen, om man skall döma efter programmet. För några år sedan brände hon ju upp 100 000 kronor i Almedalen. För att få lika mycket uppmärksamhet får hon nog bränna koranen nästa gång.

Av Thoralf Alfsson - 29 juni 2013 09:19

    


Gårdagen blev mycket lyckad för min del och SD!


Dagen började med Algutsrums marknad och man märker skillnaden mellan varje år, det ökande intressset för vårt parti och antalet människor som redan är övertygade väljare. Trots Aftonbladets pågående kampanj kom inte en enda person fram och tjafsade om Avpixlat eller järnrör. Nej, det var helt andra saker man ville prata om. Invandringen, sjukvården, äldreomsorgen, ambulansen, o.s.v


Många tar vårt material och vissa vill ha till sina grannar eller att dela ut på hemorten. En person fick med sig ett gäng tidningar och två timmar senare kom ett meddelande på Facebook att alla tidningarna var utdelade i hemorten ;-)


Utan tvekan handlar det om en ny folkrörelse som engagerar fler och fler.


Under kvällen var jag sedan ute på Harrys med arbetskamrater från min tidigare arbetsplats. Även här träffade jag ett antal sympatisörer som ville prata och bjuda på en öl. Innan jag gick hem tog jag även en tur till Lilla puben och samma sak här. Jag kom inte längre än till entren innan jag fick börja ta emot positva omdömen och uppskattning av sympatisörer. En lyckad dag! En riktig solskensdag!


Det är lätt att vara en Sverigedemokrat!


PS

Ett tack till alla som gjorde det till en så bra dag igår!


 

Kjerstins handmålade SD-tavla som många stannade och läste under marknaden.


Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards