thoralf

Direktlänk till inlägg 29 juni 2013

HUVUDLÖST HOS POLISEN

Av Thoralf Alfsson - 29 juni 2013 21:47

Igår gjorde jag ett besök hos polisen i Kalmar. I och för sig något som kan ge ett blogginlägg i framtiden men det var inte det jag tänkte på. När jag stod och väntade på min tur upptäckte jag en bildskärm med information som rullade på. Jag blev väl egentligen inte förvånad men jag plockade fram min telefon och tog en bild. Ännu ett exempel på den islamisering som pågår av vårt samhälle.


 


Undrar vad man syftar på med ”religiösa skäl”? Slöja, niqab eller burka? Jag blir minst sagt bekymrad över utvecklingen i vårt samhälle.


    

Kommer svensk polis utfärda svenska pass med liknande foto? Tyvärr är jag övertygad om att den svenska flatheten och den politiska korrektheten kommer godkänna foto där hela ansiktet är täckt.

Det kanske redan gjorts!


Dagens aktion mot Södermalmsmoskén var ju riktigt fyndig. Läs artikel på Avpixlat.


 

Södermalmsmoskén             Foto Thoralf Alfsson


Det hoppas jag vi får se mer utav. Gudrun Schyman och Feministiskt initiativ ligger uppenbarligen efter Femen. Schyman har riktat in sig på genus frågor i Almedalen, om man skall döma efter programmet. För några år sedan brände hon ju upp 100 000 kronor i Almedalen. För att få lika mycket uppmärksamhet får hon nog bränna koranen nästa gång.

 
 
Ingen bild

Funtaren

29 juni 2013 22:13

Det där om att bränna K var kanske inte helt välbetänkt?

 
Stefan K

Stefan K

29 juni 2013 22:27

Frågan man då bör ställa sig är om orsaken till att alla andra tvingas avstå huvudbonader som keps, toppluva och Pippi-peruk när de tar sina passfoton?
Uppenbart har det ingen betydelse för passfotot i sig om man bär huvudbonad eller ej, för inte kan väl religiösa människor ha en gräddfil om saken är viktig för myndigheterna?
Törs vi hoppas på att du Thoralf som riksdagspolitiker kontaktar polismyndigheten och frågar om relevansen i att visa håret när man tar sitt passfoto, så att vi sedan kan få en uppföljning i frågan?

http://petterssonsblogg.se

 
Ingen bild

Lärare

29 juni 2013 22:34

VA? Tror samhället har brakat ihop redan!

Nu har man gett muslimerna fritt fram i Sverige, de får igenom alla galenskaper med hänvisning till religionen!
Nu, är det hög tid att sätta stopp!

Hur mycket ska religionen få styra?
Återigen, det ska vara assimilering och inget annat. Här gäller svenska lagar, seder och bruk och inget annat! Passar inte galoscherna är det returbiljett hem som gäller!

 
Ingen bild

Hulda mk1

29 juni 2013 22:46

Ja, det är ett krypande, undanglidande och fjäskande för allt som är av "religösa skäl". Men givetvis INTE om det gäller Kristna religösa skäl..
Femen ligger hästlängder före Schymans Vänstergäng... Schyman, har hon någonsin specifikt kritiserat Islam?

 
Ingen bild

Rolle

29 juni 2013 22:50

Det regnar som fan i väst, men solen går upp öst och det är du som är solen Thoralf

 
Ingen bild

Hulda mk1

29 juni 2013 22:51

Tillägg...
Jag hoppas verkkligen att Gudrun Schyman INTE någonsin gör en Femen-liknande aktion. Inte någonstans, inte någon gång...
Jag är fullt ut nöjd om hon uttalar kritik mot Islam muntligen eller i skrift...

 
Ingen bild

Hulda mk1

29 juni 2013 22:54

Rolle...
Ljuset kommer först från öster..:-)

 
Ingen bild

SM811

29 juni 2013 22:58

Då måste även durkslag vara tillåtet.
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS_WWE55R6bqF3RDnlksdqDK7M5KDP3ki43qrn_ttjhiQwTT_i22A
http://blog.sysadmindagen.se/wp-content/uploads/2011/07/pastafarian.png

 
Ingen bild

Stig i MalmÖ

29 juni 2013 23:16


Gudrun Schyman i topless-aktion,
Bevare mig!

 
Ingen bild

Non serviam

29 juni 2013 23:33


Avskaffa religionsfrihetsparagrafen

Sk religionsfrihetslagen är förlegad, absurd och diskriminerande, den missbrukas och används som förevändning för att islamisera Sverige.
Vi har åsikts- och yttrandefrihetslagar som gäller alla. Varför skulle religiösa galningar få en gräddfil framför andra?

Jag skulle vilja se någon riksdagsledamot eller parti som jobbade för at riva upp denna barocka paragraf.

 
Ingen bild

Bränn ingen Koran Schyman

29 juni 2013 23:50

Blasfemi är belagt med dödsstraff!

 
Ingen bild

Magentan

30 juni 2013 00:07

POLISEN HAR DET JOBBIGT PÅ FLERA SÄTT NU FÖR TIDEN
Oj oj oj vilket dilemma för den stackars polischef som i GT/Expressen ska försöka förklara vilka vägpiraterna är utan att samtidigt använda ordet "zigenare". Inte ens den felaktiga benämningen "romer" (som ju egentligen endast är en av minst tre olika zigenarsläkter) vågar man ta i sin mun. Istället får man vrida och vända på uttryck som "grupperingar" och använda hitte-på-ord som "guldbytare" istället.

Här kommer den långa harangen av ord som lätt hade kunnat bytas ut till ett enda som börjar på bokstaven z, men som numera är förbjudet i Sverige samt även övriga EU (tror jag faktiskt).

Citat från GT/Expressen: "... Det är människor som säljer guld, byter guld, stjäl från människor och uppvisar något sorts tvångsbeteende längs med vägarna, det upplever vi som att det är ungefär samma grupperingar, säger Erik Nord, operativ chef på polisen i Västra Götaland.
'Guldbytare' kallas de ibland. Ett knep de använder sig av är att de hänger på ett värdelöst halsband på någon - gärna en äldre kvinna - och samtidigt stjäl ett riktigt.
Och ibland försöker man sälja guld eller så försöker man byta. När man väl fått tag i det försöker man göra sig av med det ganska snabbt..."

www.expressen.se/gt/polisens-tips-sa-gor-du-om-du-ser-pirater/

 
Ingen bild

Lotta

30 juni 2013 00:12

Liknande text gällande undantag för huvudbonad kan man läsa på fotoautomaten på Vägverket när man skall ta kort för att förnya sitt körkort.

 
Ingen bild

World Traveller

30 juni 2013 05:58

Jag besokte sjukhuset nar jag var hemma i Sverige senast och vad fick jag se om inte skyltar pa arabiska!!!

 
Ingen bild

Hulda mk1

30 juni 2013 07:37

Idag börjar Almedalsveckan! En hel vecka med politik och sedan några år, med SD som en finne i den politiskt korrekta R-ven!
I år och framförallt nästa år har SD sina dagar mitt i denna vecka.

Ser verkligen fram emot talet Jimmie Åkesson ska hålla imorgon (måndag) kväll 19,00.
Men tyvärr kommer säkert PK-pressen den dagen komma med något ihopkokat sk-t som kraftigt uppförstorat placeras på alla löpsedlar.

Då är det skönt med bloggar från Sverigevänner,SD-politiker, Fria Tider och Avpixlat.

 
Svensson

Svensson

30 juni 2013 07:43

Olika lagar för olika människor fungerar inte i ett land,det här bevisar att Sverige är ett splittrat land.

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Karlskronabloggen

Karlskronabloggen

30 juni 2013 09:08

Vet inte hur det är i Sverige, men i Österrike fick en man som bekänner sig till "pastafarism" (Church of the flying Spahgetti Monster) ha ett durkslag på huvudet på sitt körkortsfoto.

http://www.karlskronabloggen.se

 
Ingen bild

Ludvig

30 juni 2013 09:22

Att det redan gått så långt, mycket tråkigt.

 
Ingen bild

Hacke

30 juni 2013 09:50

Inte så mycket som ett pip från den sekulära 68-rörelsen när den religiösa fundamentalismen ockuperar vårt samhälle på område efter område.
Men jäklar vilket liv det blir om vi ska sjunga "Den blomstertid nu kommer" på skolavslutningen.
Kan hyckleriet bli tydligare.

 
Ingen bild

J B Doe

30 juni 2013 09:55

Ingen kan veta om ett sådant passfoto visar ett kålhuvud med ett skynke över eller en människa. Därför blir passet inte heller godkänt för inresa i de flesta länder på jorden.

 
Ingen bild

Anu

30 juni 2013 10:02

Avpixlat är nu blockerat. Man kommer inte in via Din länk ovan - ej heller vid direktsökning!

 
Ingen bild

Hulda mk1

30 juni 2013 10:07

Avpixlathar nu publicerat en artikel från Dispatch International.
"Svenska pass heta på svarta marknaden".
Det handlar om "svenska medborgare" som "tappar" pass efter pass och annat häpnandsväckande med passhsanteringen och gränskontroller. Mycket läsvärt!
Iof. har jag läst om detta tidigare, men denna artikel innehåller mer fakta.
Något som SD borde ta tag i omedelbart och som stoppar många kriminella att komma in i Sverige.
Detta kommer ALDRIG Expressen eller Aftonbladet skriva om...
Detta kommer ALDRIG Maria Ferm ta upp i riksdagens talarstol...

Dispatch International och Avpixlat behövs om sanningen ska fram...

 
Ingen bild

Skånepåg

30 juni 2013 10:19

@ Anu

Ibland funkar Avpixlat, men helt klart är man utsatt för någon form av sabotage. DDOS attack, d.v.s massanrop som överbelastar sajten? Inte slumpen att det sker nu, då Almedalsveckan drar i gång.

 
Ingen bild

Hulda mk1

30 juni 2013 11:25

Anu + Skånepåg...
Dessa ev. attacker mot Avpixlat visar att Avpixlat mfl. liknande nyhetssidor behövs om sanningen ska fram! Men saniningen verkar vara känslig och farlig, tom. kanske "rasistisk" ;-)...

 
Ingen bild

von Moltke

30 juni 2013 11:30

Hur vet eller hur avgör polisen om en huvudbonad bärs av religiösa skäl?

 
Ingen bild

kalle.p@yahoo.se

30 juni 2013 11:30

Snuten dom mest islamistiska vi har i samhället idag .

 
Ingen bild

Arvid

30 juni 2013 11:35

Till Lärare,22::34!

Skärp dig!
Tänk ännu skarpare!
Enkelbiljett skall det vara.

 
Ingen bild

Lärare

30 juni 2013 11:49

Ja, du har så rätt Arvid!
Tack för påminnelsen!

 
Ingen bild

Prisutdelare

30 juni 2013 12:11

Det här inlägget vinner du pris för!
http://i40.tinypic.com/vz96ki.jpg

 
Ingen bild

Tycker du inte om Thoralf och SD?

30 juni 2013 12:59

@Prisutdelare
Ganska humoristisk bild ändå som du länkade till:
http://tinypic.com/view.php?pic=vz96ki&s=5

 
Ingen bild

OH

30 juni 2013 13:02

Folkpartiet i Kalmar vill att Snowden skall få asyl i Sverige. Dom påstår att hans enda brott är den att han berättat för USA:s folk vad dess regering sysslar med.
Det vore väl mer passande om dom för Svenska folket berättade vad Folkpartiet och de sex andra i gänget sysslar med när det gäller invandringsindustrin och varför-

 
Ingen bild

Skånepåg

30 juni 2013 13:08

@ Prisutdelare

Intressant och att du verkligen uppskattar inlägget. Vad heter det religiösa samfund där ni bär dessa hattar och där du tydligen är en av medlemmarna och höjdare, eftersom du får ta hand om prisutdelningen av era symboler? I så fall har du antagligen inte silverfärg utan den förgyllda varianten, som visar att du otvivelaktigt har den status som du verkligen förtjänar och en hejare att förutse konsekvenerna av vad ni pysslar med.

Har sett liknande kreationer här i Kalmar, så ni har tydligen församlingar lite överallt. Tror säkert Thoralf blir mycket stolt och glad över att bli hedersmedlem i erat samfund och han skickar nog gärna en Sd-tröja som tack om du översänder din adress.

 
Ingen bild

Johan

30 juni 2013 13:30

Koranbränning är nog inte nodvändigt för att väcka uppmärksmahet. Det skulle räcka gott om Schyman eldade upp SD:s partiprogram. Bara ett tips i all välmening.

 
Ingen bild

Skånepåg

30 juni 2013 13:52

@ Johan

"Koranbränning är nog inte nodvändigt för att väcka uppmärksmahet. Det skulle räcka gott om Schyman eldade upp SD:s partiprogram. Bara ett tips i all välmening."

För att ytterligare förhöja effekten kan hon ju sedan sätta sig ner och kissa på resterna så att elden inte sprider sig som kringflygande askglöd. Hon har ju vanan inne att kissa offentligt inför åskådare så inga problem. En komplettering av din kommentar, givetvis också i all välmening. Men vill hon verkligen nå ut till åtskilliga av sina väljare och tilltala deras smak, vore väl egentligen bäst att sätta fyr på en sprillans ny BMW eller Mercedes. Då sätter hon verkligen dit pricken över i:et i Fi och sådana som du blir minst dubbelt så glada.

 
Ingen bild

Lotta

30 juni 2013 15:40

Hittade följande inlägg på Avpixlat som jag tycker Jimmie borde ta upp i sitt tal i Almedalen. 7-klövern tar ju gärna upp specifika fall även om de är 30 år gamla så varför inte.

"Så här motiverade Tandvårds- och läkemedelsförmånsverket sitt nekande till en 75 årig man som hade ansökt om subventionerad medicin mot sin prostatacancer:

"För den här åldersgruppen av patienter tillkommer indirekta kostnader eftersom produktion minus konsumtion resulterar i ett underskott. Förlängd överlevnad för den här åldersgruppen ger därmed upphov till ökade samhällskostnader."
Tänk på det 1 juli och sprid det till så många ni kan, speciellt till 94,3% som röstade på sjuklövern.

Läs mer här:

http://avpixlat.info/2013/03/12/svenska-pensionarer-frantas-sina-mediciner-anses-inte-vara-tillrackligt-lonsamma-for-svenska-samhallet/

 
Ingen bild

Stora Småland

30 juni 2013 15:47

Åkte alldeles nyss förbi Migrationsverket i Högsby , 9 lyxvarianter av transportfordon uppställda och bara väntar på att hämta fler som ska tära på våra inarbetade reformer ,lägg därtill sjuk och tandvård för bara 50 kr per gång så blir man ju mörkrädd för de kostnader som blir ! Det är vi och våra familjer som får stå för dessa kostnader ! SD 2014 utan snack !

 
Ledina@comhem.se

Ledina@comhem.se

30 juni 2013 16:11

Att köra bil i burka kan aldrig bli tillåtet av trafiksäkerhetsskäl! I dagens trafik behövs "full syn". Det finns många som nekas körkort pga av synnedsättning.
Hur skulle det gå om en sådan hamnade i poliskontroll? Hon måste då ta av huvudbonaden för att polisen ska kunna fastställa identiteten. Då springer kvinnan raka vägen till DO för hon blivit kränkt.

http://Pica pica

 
Ingen bild

Observer

30 juni 2013 16:22

@ Lotta
Lägg också märke till de s.k pensionärsorganisationernas totala tystnad när ditt nämnda exempel och många,många andra liknande blir kända.Inte en kommentar hörs.Tystnaden är total.När myndigheterna mer eller mindre pinkar på utsatta pensionärer, är det helt ok för de organisationer vilka säger sig ha stort inflytande och representera de utsatta,många med ett långt arbetsliv bakom sig.Vilket liv det hade blivit om samma svar som Lotta refererar till hade givits till Ahmed, samma ålder vilken kom till Sverige 66 år gammal,som ej bidragit med en enda krona till Skatteverket och som försörjer sig via generösa ÄFS(äldreförsörjningsstöd).Vilket snyft hade det inte varit i medierna över denna skändliga behandling!Debattprogrammen hade stått som spön i backen och PRO samt SPI hade fördömt svaret i hårda ordalag.Men nu är det annorlunda.Inte ett pip har hörts från de s.k pensionärsorganisationerna.Tydligare kan knappast dubbelmoralens ansikte se ut.

 
Ingen bild

Skånepåg

30 juni 2013 16:45

@ Observer

Jag har skrivit inlägg i deras tidningar bl.a om ÄFS och jämfört med svenska pensionärer, men inte ett enda har blivit publicerat. Då jag skrivit och frågat har jag inte ens fått något svar. Jag har skrivit vänligt och i min vanliga stil. Inga direkta anklagelser utan endast framfört fakta. Så det är lika illa ställt här som hos vissa av LO:s förbund.

 
Ingen bild

Hulda mk1

30 juni 2013 16:55

Skånepåg...
PRO är S-styrt och SPRF är borgligt. Så de båda pensionärsorganisationerna vill knappast ta upp något som kan skada Moderpartierna.
I framtiden får det nog bli SD-PO...

 
Ingen bild

Johan

30 juni 2013 17:37

Man måste säga att Thoralf tar upp synnerligen viktiga samhällsfrågor. Som att en hederlig Sverigevän inte ska få bära sin keps, mössa eller dumstrut på passfotot till skillnad från vissa. Fy, så orättvist! Det börjar visst bli svårare och svårare att hitta exempel på hjärnspöket "islamiseringen". Och i just detta fall är det ju foliehattvarning på mer än ett sätt... Fortsätt gärna så.

 
Ingen bild

Skånepåg

30 juni 2013 17:47

@ Johan

Berätta hemligheten, hur man som i ditt fall, lyckats att uppnå den maximala inskränkheten. Bättre än vad du visar genom din senaste kommentar, går det knappast att beskriva.

 
Ingen bild

Skånepåg

30 juni 2013 17:51

Rättelse: "inskränktheten"

 
Ingen bild

Tony

30 juni 2013 17:58


Det finns många journalister i världen som
är beredda att sätta sitt liv på spel för att
rapportera om verkligheter! Svenska journalister
verkar vara beredda att dö för att förtiga den!

 
Ingen bild

Sissi

30 juni 2013 17:58

Jag känner mig nog lite skeptisk när det gäller passfotot. Kan polismyndigheten i Kalmar missuppfattat något? Antag att Fatima från Kalmar skaffar ett nytt pass, där hon är iförd sin nyinköpta burka. Sedan åker hon på shoppingresa till New York. Frågan är då: Blir hon insläppt i USA?

Vad som är ett giltigt passfoto måste väl beslutas av någon internationell organisation. Annars torde det vara varje enskilt land som beslutar vilka identitetshandlingar som är godkända för INRESANDE?

Å andra sidan så om Burka är tillåtet så kanske vi alla kan få samma bild på passet. Det tar numera oerhört lång tid att skaffa pass, eftersom fotot tas vid ansökan, och ofta flera per person eftersom folk inte är nöjda med det första och personalen då tar flera foton.

 
Ingen bild

Skånepåg

30 juni 2013 18:12

@ sissi

Burka och niqab på passfoto tror jag inget västerland accepterar. Vad det gäller är antagligen hijab (slöja så att man inte visar öronen och håret, för då kan tydligen muslimska män bli "till sig"). Troligtvis kan det finnas olika regler i västliga länder, så din frågeställning är definitivt inte omotiverad. Tänker inte fundera mer på detta, men kolla http://illvet.se/fraga-oss/varfor-gar-muslimska-kvinnor-med-sloja så kanske ger det dig något av intresse.

 
Ingen bild

Sissi

30 juni 2013 18:43

@ Skånepåg
Tack för kommentar och länk!

 
Lassekolja

Lassekolja

30 juni 2013 18:51

Betr. pensionärsorganisationerna, jag är sedan några år medlem i SPF. Inför valet 2010 gjordes en "valguide" i SPF´s tidning VETERANEN. FI fich vara med men inte SD. Detta tyckte jag var så inkonsekvent att jag gjorde två försök att få en insändare publicerade, utan att lyckas. Mejlade då till två olika personer i redaktionsledningen, även detta utan svar.
Nu får tidningen en sista chans inför valet 2014! Förmodligen känner dom väl sig tvungna att visa ett minimum av demokrati nu när SD finns i Riksdagen!?!
SD 2014!
I morgon blir det spännande i både radio & TV från Almedalen!

http://www.status.st

 
Ingen bild

Arvid

30 juni 2013 19:21

Du är en IDIOT, Johan (17:37).

Jag hävdar inför denna bloggs hela läsekrets att du är en sådan - en IDIOT - liksom alla smygläsare och EXPO-nissar (i synnerhet du Alexandere B.) som här ivrigt tar del av vad deras motpart tycker och tänker.

Huruvida din och de andras IDIOTI är förankrad i arvsmassan vet jag ej. Din IQ är kanske till och med större än ditt midjemått - men du liksom majoriteten av Nya Sveriges (hädanefter Svärje kallat) befolkning fungerar som vore ni IDIOTER; ert utspel, för den händelse ni inte sover er igenom tillvaron, är IDIOTENS; ni är allihopa med avseende på ert agererande och er hjärtnupna övertygelse med precision uttryckt: FUNKTIONELLA IDIOTER.
Lägg epitetet på minnet!

Ni s.k vanligt vanligt folk - säg 80% av den infödda befolkningen, liksom i all synnerhet den svenska makteliten och huvudparten av journalistkåren är FUNKTIONELLA IDIOTER. Finns det någon annan bättre beskrivning/förklaring, på och till, ert svenskfientliga, folkföraktande, folkförrädiska agerande alternativt försvar och argumentering för ett sådant: att skänka bort ett fosterland till massinvandrande, artfrämmande främlingar, som med er behjärtade medverkan kommer att förtränga och efterhand ersätta den svenska urbefolkningen under ivrigt tjoande av Allahu Akhbar.

 
Ingen bild

Johan

30 juni 2013 19:34

@Arvid: Ber att få tacka för de obetalbara citaten. Jag gillade särskilt "artfrämmande främlingar". Tänk vad en utebliven pursvensk keps på ett passfoto kan ställa till.

 
Ingen bild

Skånepåg

30 juni 2013 19:50

@ Johan

Med hänsyn till "grodan artfrämmande främlingar" så undrar jag vilka du avser då du på ett likartat sätt skriver "Som att en hederlig Sverigevän inte ska få bära sin keps, mössa eller dumstrut på passfotot till skillnad från vissa." Vilka vissa avser du då t.ex är "kepsberättigad" i det här sammanhanget?

 
Ingen bild

Maja Dacke

30 juni 2013 19:56

Jaså, Johan med flera nick har hittat hit nu när Kent Ekeroth har stängt av sitt kommentarsfält, vilket inte var en dag för tidigt. Till sist kunde man inte hitta de vettiga inläggen för allt dravel som skrevs där - jag gav upp och säkert fler.

Thoralf, se till att inte samma händer här!!!

 
Ingen bild

Arvid

30 juni 2013 19:57

Johan 19:34!
Tacka gärna för att du blev artbestämd,
så du vet i vilken fålla du hör hemma.
Om jag formulerar om mig och skriver;
'xenogena främlingar', så förstår du kanske bättre.

 
Ingen bild

Hulda mk1

30 juni 2013 20:32

Johan...
Du tillhör knappast de smartaste kommentatorerna här. När du inte inser de fortsatta följderna med affischen ovan, avslöjar du tydligt din okunskap.
Någon feminist (på det rätta sättet) är du absolut inte. Då skulle du med kraft reagera på skylten ovan.

Har du aldrig ställt dig frågorna: Varför bär bara Islams kvinnor div. huvudbonader? Varför inte männen?
Tänk om männen vore kvinnornas ägodelar istället...
Tar inte mera nu, då dessa för oss andra enkla frågor, kommer att ge dig några sömnlösa timmar...

 
Malin R.

Malin R.

30 juni 2013 21:01

Nu börjar det bli riktigt kul debatt om pass, som är legitimationshandling.Var tvungen att för några månader sen skaffa ett nytt körlort p.g.a att det gamla skadats och inte dög enligt polismyndigheten.I dokumentet från Trafikstyrelsen som jag sparat står ang. hur fotografiet ska se ut som ska skickas till samma styrelse för förnyelse av körkort.Punkt 3:Hela huvudet ska vara synligt,inte bara ansiktet.Punkt 4:Huvudbonad eller liknande ska inte bäras.Slutsats:Polisen och Transportstyrelsen har definitivt inte korrelerat sina uppfattningar ang huvudbonad t.ex.Nu förklarar väl t.ex signaturen Johan att transportstyrelsen är rasistisk.Inte fa´n är det viktigt att körkortet eller passet visar vem det egentligen är som är innehavare av handlingen.

http://vmkf

 
Ingen bild

Lotta

30 juni 2013 21:08

@Johan
Läs artikeln som är skriven av en person som hade samma uppfattning som dig:
http://www.d-intl.com/kronikamitt-liv-som-vansterknallkork/#.UdCBmqYay0c

 
Lotta

Lotta

30 juni 2013 21:16

Länken funkade inte. Testar igen:

http://www.d-intl.com/kronikamitt-liv-som-vansterknallkork/#.UdCC7KYay0c

http://www.d-intl.com/kronikamitt-liv-som-vansterk

 
Ingen bild

Leon

30 juni 2013 21:21

Men ärligt talat Thoralf är inte detta årets definitiva ickefråga. Enligt alla erkända källor är antalet kvinnor som i vardagen bär sk "heltäckande slöja" i Sverige några hundratal(ca 500 st) varav endast ett mycket litet fåtal (knappt ca 150 st) bär Burka. Totalt alltså ca 0,04 promille !!!!

Ärligt talat tror jag vi är fler som av religiösa skäl ibland bär kippa (judiska män) eller turban (sikher) som är bosatta här i Sverige.

Men det är ju få som talar om "judafiering" eller "sikhifiering".

 
Ingen bild

Leon

30 juni 2013 21:33

@ Tony. Lite underligt då att SD (i Sigtuna) motsätter sig att kommunen blir en s k "fristad" för en författare/journalist som p g a att denne skrivit något som inte accepteras av politiska eller "religösa" myndigheter i "hemlandet". Speciellt som de författare/journalister som hittills fått "fristad" är sådana som framförallt skrivit sådant som inte fallit "islamistiska" grupperingar och myndigheter i hemlandet "på läppen". Dubbelmoral ??

 
Ingen bild

Sandra

1 juli 2013 08:01

Jag uppmanar alla inhemska svenskar att "tappa" passet,skenkonvertera till islam gå till passenheten iklädd islamistiskt klädesplagg.Krånglar polisen gå till DO och få ett fett skadestånd med hänvisning till er islamska tro. Gå sedan till sjukvården och påtala hur dåligt ni mår,ni är så kränkta och har ont både här och där så får ni en gratis hälsoundersökning och ev mediciner/behandlingar också det gratis, sen går ni till tandläkaren och säger att ni har ont i tänderna så att ni får en gratis uppfräschning av era tänder också.Sen kan ni ta DO pengarna och nyttja till en semester!

 
Ingen bild

Företagare

1 juli 2013 08:11

Körkortet är ett ickeproblem, de som bär burka får ända inte ta körkort för sina män.

 
Ingen bild

Evert

1 juli 2013 11:02

Det borde väl även betyda att durkslag på huvudet är ok för alla som håller Pastafarianism varmt om hjärtat. Kanon!

 
Adriana

Adriana

1 juli 2013 11:29

Av religiösa och politiska skäl alltid måste jag ha min diadem på huvudet, ibland min Pippi röda peruk .

http://photoaddia.wordpress.com

 
Ingen bild

Nils

1 juli 2013 11:41

Härligt!

En lag som gäller vissa människor men inte andra.

"-Ni måste visa ansiktet... om ni vill."

De som i vuxen ålder fortfarande tror på spöken, monster under sängen och en osynlig kompis bland molnen ges särrättigheter. Är det ett uttryck för respekt eller förakt egentligen? PK-etablisemanget slår knut på sig själva i ambivalens och kognitiv dissonans.

 
Ladycobra

Ladycobra

1 juli 2013 15:31


Ja men det är ju inte konstigt att fler och fler förmåner kommer till och undantag i religionsfrihetens namn för muslimer men inte för svenskar, när radikala islamister infiltrerar sig inom politiken t.ex i moderaterna som har en radikal islamist i försvarsutskottet som ser upp till Al Quidas andlige ledare som kan koranen bättre än honom själv enligt hans egna ord..

Läs om honom och om miljöpartiets radikala islamist som t.o.m bjudit in en kritiserad judehatare till riksdagen.

http://ladycobra.wordpress.com/2013/04/14/m-politiker-waberi-maste-ocksa-bort/

Och man ser ju hur det ser ut i Egypten nu, när Mursi visat sitt rätta ansikte och man märker att han använts sig av ordet i koranen som ger en muslim rätt att ljuga bara det gagnar islam, om detta ordet kan ni läsa i ovanstående länk samt verser ur koranen.

Läs nedan om en smygfilmad iman som predikat om europas bidragssystem som han menar betalar muslimernas jihad och mera skrämmande ord han predikade.

http://ladycobra.wordpress.com/2013/02/19/smygfilmad-imam-vi-ar-som-en-tsunami-over-europa/

Jag anser att detta att dölja sitt ansikte är ju ren maskering och det borde inte tillåtas i sverige..Tänk om alla gick omkring och var maskerade?? Hur skulle det se ut...Har ju förekommit rån där män varit maskerade med Niqab och under denna klädsel hade mannen vapen och guldsmedsägaren trodde det var en kvinna med barnvagn och klädd på detta sätt och därför vågade öppna när det knackade på dörren.

http://ladycobra.wordpress.com

 
Ingen bild

rinkeby

1 juli 2013 20:31

Jag skall ta mej f-n bli en pastafarian och gå med i "Church of the Flying Spaghetti Monster" för då måste polisen låta mig ha ett durkslag på huvudet i nästa pass...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards