thoralf

Direktlänk till inlägg 17 september 2012

KETCHUPEFFEKTEN ÄR NÄRA

Av Thoralf Alfsson - 17 september 2012 12:26

Igår tangerat rekord i Sifo:s opinionsmätning med 7,2 % och idag nytt rekord hos United Minds/Aftonbladet med hela 8,8 %. En rolig start på veckan och hemkomst från Australien!


Jag undrar var pk-journalisterna planerar i samband med riksdagens öppnande imorgon. Vad har de sparat på för rubriker och ”sensationer” när det gäller Sverigedemokraterna. Expo har säkert något planerat inför den kommande veckan. Expo har dessutom varit förvånansvärt tyst när det gäller den nya tidningen Dispatch International. Det har ju gjorts ett allvarligt misstag rent ”administrativt” hos ansvariga på Dispatch International och jag är rädd för att detta kommer att dyka upp i Expo eller hos media inom en snar framtid, ett amatörmässigt misstag, tyvärr.


Men oavsett vad pk-media tänker hitta på under den kommande veckan så finns det inget de kan göra åt den opinionsökning som pågår för Sverigedemokraterna.


 


Dagligen görs nu avslöjanden angående den totalt misslyckade integrationen i Sverige eller i hela västvärlden. Media klarar inte längre av att dölja allt elände som följer i dess spår. De har helt enkelt inte tillräckligt många sopkvastar för att kunna sopa undan alla spår. Ett exempel på detta är att kommentarsfunktionen stängs av på den ena efter den andra webbsidorna. Vi kommer snart få en mainstream i Sverige där det inte går att kommentera på nätet.


I dagens Barometern intervjuas det socialdemokratiska kommunalrådet Johan Persson ännu en gång. Som vanligt framställs han som den goda personen medans folkpartisten Inger Hilmansson framställs som den gnälliga och sämre av den borgerliga tidningen. Johan Persson får en fråga om vad han anser om den nya landshövdingen och hans svar fick mig att haja till ordentligt. Läs artikel.


”Vad tycker du om nye landshövdingens sätt att arbeta?

Jag är väldigt nöjd med Stefan Carlsson. Han frågar alltid: ”Hur löser vi nu detta”, det var inte så vanligt tidigare. Länsrådet betonade sin ämbetsroll och lät en jurist läsa högt ur lagen för oss politiker, då har man ett attitydproblem.”


Med länsrådet syftar väl Johan Persson på Anne-Lie Fiskesjö antar jag. Då kan man förmoda att Johan Persson är nöjd med att landshövdingen ”sparkar” henne. Det är dock häpnadsväckande att Johan Persson tycker att det är ett attitydproblem om man följer vår lagstiftning. Jag skulle vilja påstå att med den inställningen så är det Johan Persson som har ett allvarligt och oroväckande attitydproblem, inte Anne-Lie Fiskesjö.


Att SD i Kalmar har ställt till problem för Johan Persson framgår ganska tydligen när han får en fråga om SD och svarar bland annat följande.


”SD-politikerna lägger mer energi på att hetsa mot människor som har en annan etnisk bakgrund än vi än att bedriva kommunpolitik. Jag är öppen för samarbete med alla partier utom SD, jag skulle inte ens i opposition kunna samarbeta med dem.”

 

Jag är inte heller intresserad av att samarbeta med ett parti som driver så fullständigt tokig kommunal invandringspolitik. En politik som innebär att även Kalmar kommer få så kallade utanförskapsområden med allvarliga problem. Frågan är om vi inte redan är där? Jag tänker på bland annat Bergabranden och andra företeelser i norra Kalmar.


Faktum är nog även att opinionen även håller på att svänga i Kalmar likaväl som på riksplanet till Sverigedemokraternas fördel. Vi kommer fortsätta driva våra frågor i Kalmar, som mediahuset, ensamkommande barn i Påryd, skandalen inom Invandrarservice med felaktiga utbetalningar och brottsligheten inom vissa invandrargrupper. Jag kallar det inte för att hetsa mot någon annan etnisk grupp utan endast för att se verkligheten som den är. Eller hur de socialdemokratiska kommunalpamparna missköter sitt förtroendeuppdrag inom kommunen.

 
 
Ingen bild

Osunt

17 september 2012 12:52

Tänk då på vad som skulle hända om SD hade en form av offentlig media.

 
Ingen bild

Systemfel

17 september 2012 13:17

Inget nytt under solen när det gäller EXPO

"Alexander Bengtsson från stiftelsen Expo klassar Dispatch International som antimuslimsk och med rasistisk klang i botten."

http://www.dagensmedia.se/asikter/debatt/article3537503.ece

 
Ingen bild

Skånepåg

17 september 2012 13:19

Ett klassiskt sätt att slippa visa sin inkompetens och undvika att ta ansvar hos den "chef" som alltid tycks köra med att bemöta andras frågor med: ”Hur löser vi nu detta,....." eller liknande motfrågor.

 
Ingen bild

Skånepåg

17 september 2012 13:28

@ Thoralf.

"Igår tangerat rekord i Sifo:s opinionsmätning med 7,2 % och idag nytt rekord hos United Minds/Aftonbladet med hela 8,8 %. En rolig start på veckan och hemkomst från Australien!"

Hade du stannat en vecka till, så hade det kanske varit ännu högre! F´låt tusen miljoner gånger, men kunde inte låta bli och hålla min "sjuka" humor i styr!

Vad menar du egentligen med Dispatch amatörmässiga misstag. Mig icke förstå, räcker med en liten hint?

 
Ingen bild

Systemfel

17 september 2012 13:33

@Skåneåg.
Utan att veta något kanske EXPO fått tag i vilka som tecknat sig för en prenumeration, kanske finns nått säkerhetshål osv....

 
Ingen bild

LasseLucidor

17 september 2012 14:23

Tänk den härliga tanken att SD får 35-40% i valet och Thoralf blir statsminister!

 
Ingen bild

joffe

17 september 2012 14:31

För mig gäller en viss betänklighet. Mitt inlägg kanske platsade bättre under ”Hemma igen” i en tidigare rubrik men Thoralf skriver snabbt och mycket! Vi kör raka puckar...

Jag är mycket glad över dina positiva bloggreaktioner från ditt besök här på nersidan där du hört och lärt hur vi har det. Welcome back to Sweden fair dinkum Thoralf från mitt sedan länge kära australiska hemland.

Vår immigrationspolitik funkar någotsånär fast bättre förr. Dvs hit sätter du inte din fot utan först ansökt och beviljats ett permanent uppehållstillstånd på en Au.Ambassad Det ställs krav för att bosätta sig i Au.till skillnad från Sverige dit alla tycks vara inbjudna till ett välbokat bidragsbord...

Till Australien som betalande insmugglad båtflykting eller på annat sätt illegalt ankommande sker omedelbar utvisning eller förpassning till ursprungslandet. Saknas indentitetshandlingar för den ankommande skickas man till ett tältläger kanske till främmande Naru där du sitter fast under utredning som kan ta flera år.

Jag gillar Thoralf för han talar sanningar om Sverige och han är en schysst SD riksdagsman som belyser mängder av både lokala och nationella aspekter. Hans fajt mot lokalpress är beundransvärd och här avslöjas stup i kvarten Sveriges indoktrinerade V-drivna journalistkårs nakenhet

För mig boende utomlands har jag en oberoende politisk journalistkår som serverar mig läsning av SANNINGAR utan politisering. En artikel i en tidning är debattbar och inte som numera i Sveriges vänstervälde försedd med beteckningen ”kommentarsfältet är stängt” Är detta något a la DDR eller hur f-n kan man då diskutera journalisternas förba...de falskhets skriverier. Debatten är med andra ord dödad och en i grunden förfelad invandringspolitik - odebattbar!

Tage Erlanders med fleras en gång nationella stolthetsbegrepp är på skam. Skämmas borde drygt 80% av Sveriges journalistkår att stödja en multikultur som leder till Nationen Sveriges undergång.

Tack Thoralf att du upplåter för Ingrid Carlqvist och Lars Hedergaard att kortfattat säga hur illa det gått i Sverige och i mindre skala i Danmark...

 
Ingen bild

asdaasfd

17 september 2012 14:49

Missa inte viktiga artiklar undan din bortavaro:

1) Thomas Gür i SvD:

http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/ingen-enkel-vag-till-god-integration_7502118.svd

2) Expressen genom dess chef för ledarredaktionen (Anna Dahlberg):

http://www.expressen.se/ledare/anna-dahlberg/vi-maste-valja-vag-i-flyktingpolitiken/

 
Ingen bild

Lotta

17 september 2012 14:53

OT/Missa inte Julia Caesars senaste söndagskrönika, publicerad igår kväll. Julia tar upp risken av att svenska folkets fritidshus kommer att konfiskeras. Senast det var på tapeten var i början av 90-talet.

http://snaphanen.dk/2012/09/17/sondagskronika-egen-hard-ar-inte-din/

 
Ingen bild

Hulda

17 september 2012 15:03

Välkommen hem Thoralf! Tyvärr har inte Sverige blivit bättre under din tid i Australien. Därav SD,s bättre siffror.

Att invandringen är på väg mot ett haveri visar sig på alla stoppade kommentarsfält. SR stoppade Studio Ett,s kommentarsfält och i övrigt minskar möjlighetena att kommentera kraftigt.
Newsmill stänger också ned läsarnas möjlighet att uttrycka en åsikt.
Säkert har andra möjligheter också stoppats.

"Svenne Banan,s" åsikter och tankar passar inte in i makthavarnas planer för ett nytt annorlunda (fördärvat) Sverige......

 
Ingen bild

Inte-en-till

17 september 2012 15:04

"Igår tangerat rekord i Sifo:s opinionsmätning med 7,2 %"

Enligt samma Sifo skulle 9,5% av männen rösta på SD, medan endast 4,5% (?) av kvinnorna skulle rösta på SD.

Tänk om varannan manlig SD-sympatisör kunde få en kvinna att rösta på SD!

 
Ingen bild

Systemfel

17 september 2012 15:16

@Hulda

Smålandsposten hade en insändare publicerat i morses som tog upp den saken med stängda kommentarsfält, av nån anledning har jag inte hittat den igen på deras website. Misstänker att nattredaktionen lade ut den och sen när "kommissarien" äntrade tronen så plockades den bort för allmän beskådan

 
Ingen bild

Systemfel

17 september 2012 15:20

Hittade den nu, det var visst en ledare

http://www.smp.se/ledare/nar-de-lattkrankta-far-styra%283436849%29.gm

 
Ingen bild

Åke Västervik

17 september 2012 15:44

Jadu Thoralf...Det är inte bara Kalmar som är begåvade med verkställande idioter till politiker...

I Västervik var det sådana rabalder i våras i kommunfullmäktige med Hitlers pånyttfödelse mfl uttalanden när motionen om begränsad/stoppad invandring skulle behandlas och händelsen togs upp i Avpixlat t.om och efter det så har nu Sossar o Moderater gått samman i en ohelig alians och kört över alla andra partier för att försöka få bukt med kommunens svåra mångmiljonunderskott. Ovanpå detta har kommunstyrelsen i all "hemlghet" beslutat att ta emot flera invandrare, stick i stäv med kommunallagen som säger bl.a att beslut av principiell betydelse ska tas i folkvald församling dvs KF.
SD Västervik har därför följande debattinlägg i VästerviksTidningen idag:

http://www.vt.se/opinion/debatt/?articleid=6548713

Snarast möjligt ska detta upp i Förvaltningsrätten.....

 
Ingen bild

Lotta

17 september 2012 16:17

@Åke Västervik

Tack för länken. Intressant läsning. Skulle bara hoppas att någon kan ställa skribenten E. Fransson mot väggen för hans/hennes inlägg där individen påstår att invandringen endast kostar småsummor.

 
Stefan K

Stefan K

17 september 2012 18:01

Gläder mig oerhört åt siffrorna även om dessa undersökningar är tämligen ointressanta.

http://petterssons.bloggsida.se

 
Svensson

Svensson

17 september 2012 18:02

Med dessa siffror är den verkliga siffran nog ungefär kring 12, om man tar bort fusket.

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Ingen bild

Peter

17 september 2012 18:09

EXPO & SD, olika sidor av det sionistiska myntet.

 
Ingen bild

Lotta

17 september 2012 19:43

3000 omskärningar av småpojkar skall vi nu stå för. Till vilken kostnad undrar jag? Pensionärerna hade vi bara råd att ge en femtilapp i höjd pension. Man mår ta mej faan illa.

 
Ingen bild

E.B

17 september 2012 20:13

Vi måste alla bli bättre på att upplysa folk om vad som sker runt om i landet och 7-klöverns vansinne. Detta gör vi enklast genom att dela ut flygblad om diverse sidor på nätet.
Jag har tidigare delat ut SD-kuriren vet dock ej om detta går att göra fortfarande, men det vet säkert Thoralf.

2014 är nog lite avgörande om vi ska lyckas få stop på vansinnet, så alla som vill och kan, ut med er och sprid info.
avpixlat.se kan man ladda hem och skriva ut info-blad, men det vet ni nog redan.


Tack för ordet!

 
Ingen bild

Rune

17 september 2012 20:32

Det är nåt vajsing med SDs riksdagsblogg när jag skulle titta in där nyss. Något slags program ville lägga någon slags cokies.

 
Ingen bild

s29

17 september 2012 22:12

Lite off topic: Sitter och tittar på nyheterna,vad har hänt? Jo minsann som kontrast till den avsyvärda handlingen då en libanes utan papper rånade en svensk tvåbarnsfar och lämmnade honom kvar på spåret för att senare bli överkörd av tåget. Nu minnsan så har en islamist som kom från mosken räddat en annan invandrarman från ett liknande scenario. Puh vilken tur! Något liknande har inte hänt sedan min födelse 1955,så jag säger bara det,vilken tur att det skedde nu så vi kan dämpa eventuella invandrarkritiska flängskallar.

 
HM

HM

18 september 2012 07:52

Ja vi har haft liknande utspel på Gotland av landshövding och länsstyrelse för mer mångkultur och massivt asylmottagande här med. Först i våras men nu även genom en artikelserie i tidningen GT. Det är faktiskt en tydlig skillnad nu från i våras och det har uppmärksammats att Sd får stöd nu av folk som tidigare varit negativa i debatten.

Jag tror faktiskt att mitt stenhårda avståndstagande till stenkastarvänsterfasoner i Ojnare-skogen kan ha spelat in.

GA publicerade min insändare, som även berör Mp-politiker i Oskarshamn och Karlskrona) i lördagens tidning. Den finns inte med på tidningarnas web-sida men den finns på min blogg.

http://ondiklinte.blogspot.com

 
Karlskronabloggen

Karlskronabloggen

18 september 2012 11:59

"Systemfelet" var väl att de gjorde ett utskick till alla oss som anmält intresse för Dispatch International och gjorde det på ett sätt så alla mottagare kunde läsa alla andra prenumeranters e-postadresser. Inte för att det spelar mig någon roll, men helt klart riktigt "amatörmässigt" som Thoralf skriver.

http://karlskrona.nu/blogg

 
Karlskronabloggen

Karlskronabloggen

18 september 2012 12:04

@Thoralf
Såg för en stund sedan att det går att spela på Unibet på om "Sverigedemokraterna får över 20 procent i valet 2014". Oddset är förhållandevis lågt, bara 75 gånger pengarna! Men med "ketchupeffekten" på gång kanske man skulle slänga in några kronor där?

http://karlskrona.nu/blogg

 
Ingen bild

Skånepåg

18 september 2012 15:53

@ Karlskronabloggen

Varning!

Är du medeveten om att du har en allvarlig trojan på din blogg? Mitt antivirusprogram slog larm direkt och spärrade trojanen. Den heter Trojan: JS/BlacoleRef.w

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8 9
10
11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27 28 29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards