thoralf

Alla inlägg den 14 augusti 2012

Av Thoralf Alfsson - 14 augusti 2012 23:53

Visst är det märkligt att en av Danmarks största tidningar Jyllands Posten numera även har en Sverigedemokrat (Mrutyuanjai Mishra) som skriver en blogg via tidningens webbsida. När får en Sverigedemokrat samma möjlighet i någon av de nationella tidningarna i Sverige. Frågan är nog inte om utan när detta kommer att ske.


Någon kanske tycker att jag är väldigt optimistiskt men det är faktiskt en naturlig utveckling i en demokrati!


På Jyllands Posten har en hel rad politiker från Dansk Folkeparti bloggar. När får vi se Björn Söder blogga på Dagens Nyheter? Eller Erik Almqvists blogg på SvD? Eller Lars Isovara på Dagens Industri?


Tyvärr lär det säkert dröja ännu ett tag då den odemokratiska politiska korrektheten fortfarande styr det mesta i Sverige inom media.


Detsamma gäller nyhetsrapporteringen! För att få en objektiv nyhetsförmedling måste man idag besöka internationella medier innan man kan vara säker på att svenska artiklar är riktiga. Tyvärr upptäcker man allt som oftast att svenska medier plockat bort vissa uppgifter av ”hänsyn” till det svenska folket.


Barometern hade igår en mycket naiv ledare om utvecklingen i Egypten. Uppenbarligen tror fortfarande skribenten på den arabiska våren. Men än värre tycks vara att skribenten inte tycks veta var islamisten Muhammad Mursi hör hemma.


”Han måste i det arbetet sätta det muslimska brödraskapet på plats.”


Om man läser följande artikel från Jyllands Posten så förstår man vilken utveckling som pågår i Egypten under islamisten Muhammad Mursi.

Av Thoralf Alfsson - 14 augusti 2012 21:25

Ny statistik över prisutvecklingen på bostadsrätter och villor har kommit från Mäklarstatistik. Det mest utmärkande är prisutvecklingen i Malmö som visar på ett kraftigt prisfall, trots att övriga delar i landet klarar sig bra. Bostadsrätter i Malmö har fallit med 5 procent och villor med 6 procent de senaste 12 månaderna.


Enligt artikeln beror det på den starka svenska kronan som tydligen avskräcker danskar från att investera i en bostad i Malmö.


"Malmö har lite mörkare siffror än riket som helhet. Efterfrågan från Danmark har minskat, det kan hänga ihop med att den svenska kronan är så stark."


Jag kan dock tänka mig helt andra anledningar som den höga mordfrekvensen i Malmö. Rosengårdskravaller kan vara en annan orsak eller Ilmar Reepalus mycket negativa image i media.


Titta även på den enorma skillnaden i kvm-priset mellan t.ex Göteborg. En bostadsrätt i Malmö kan du få för halva priset i jämförelse med Göteborg. Men nästan samma förhållande gäller för Stormalmö och Storgöteborg.


Vad tror mina läsare? Den starka svenska kronan eller Malmös dåliga rykte?


 


UPPDATERING!


En kommentar under inlägget är väldigt bra från Carl Sjöberg som intervjuades av SVT efter Jimmies tal i Sölvesborg. Jag lägger in hela kommentaren under blogginlägget.























Carl Sjöberg

Tisdag 14 aug 23:39

Det pågår en utvandring från Malmö till närliggande kommuner sedan ganska lång tid. Själv flyttade jag från Malmö till Lund för tjugo år sedan. Just av den anledning som Thoralf misstänker. Fler och fler malmöbor flyttar till Vellinge, Lomma, Staffanstorp, Svedala och Lund.

In flyttar nybyggarna. I kommunerna runtomkring stiger bostadspriserna. I Lomma ser man knappt solen på grund av alla byggkranar som producerar dyra bostadsrätter åt alla som flyr från Malmö. Ingen av dessa kommuner bygger numera hyresrätter - "av lätt insedda skäl", som Carl Bildt brukar säga.

En afghan bosatt i Malmö (välintegrerad, skötsam, med två jobb) berättade nyligen för mig, att han sökte bostad i Lund, därför att han inte ville att hans barn skulle växa upp i Malmö.

Så kans det gå, när rasister som Reepalu, Ullenhag, Billström och Reinfeldt styr Sverige!

Eftersom deras politik leder till ett splittrat Sverige, indelat i kategorier som vi och dem, är de rasister - enligt sin egen definition!















DN, Skånskan, GP

Av Thoralf Alfsson - 14 augusti 2012 11:26

Jag rekommenderar alla mina läsare att ta del av vad Avpixlats nya krönikör Stefan Torssell skriver i sin inledande presentationskrönika. Jag känner själv igen mig i de våndor jag hade innan jag skickade in min första stora debattartikel till Barometern undertecknad med namn och partitillhörighet, den publicerades den 19 juli 2005 om jag inte missminner mig.


Stefan Torrsells analys av Miljöpartiet är väldigt träffsäker.


”I dag lever miljöpartiet farligt. Det har spårat ur. Invandringspolitiken är absurd och partiet har byggt upp hela sin framtida existens på koldioxidhotet. De uppträder som en sekt med domedagsprofetior.”


Läs hela krönikan på Avpixlat.


Jag är övertygad om att detta bara är början på att allt fler personer öppet kommer redovisa sina åsikter.

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards