thoralf

Alla inlägg den 2 september 2018

Av Thoralf Alfsson - 2 september 2018 22:59

 


För några veckor sedan kallade Centerpartiet till presskonferens i Kalmar och krävde att jag skulle sparkas ut från Sverigedemokraterna. Anledning var att jag ställt en del frågor till riksdagskandidaten Jaafar Al-Jabiri och centerpartisterna kallade detta för förföljelse. I detta blogginlägg kommer jag bevisa att mina frågor var väldigt relevanta och att centerpartisterna är naiva och okunniga om sin egen medlem Jaafar Al-Jabiri. I synnerhet hans partikamrat på riksdagslistan, Anders Åkesson. Läs artikel i Barometern, artikel i Östran.

 

 

Från Centerpartiets folder med utskick av valsedlar med Centerpariets toppnamn till riksdagen från Kalmar län.


Jaafar Al-Jabiri kandiderar till Sveriges riksdag för Centerpartiet och finns på 4:e plats på partiets riksdagslista för Kalmar län. Han kandiderar även till Kalmar kommunfullmäktige där han återfinns på 6:e plats.

 

Det hela började egentligen med den så kallade Solnadomen där två centerpartistiska nämndemän dömde mer efter sharialagar än Sveriges rikes lag. I samband med detta uttryckte det centerpartistiska kommunalrådet i Kalmar, Ingemar Einarsson att Jaafar AL-Jabiri var en ”rättrogen muslim”. Samtidigt kom en bild upp på sociala medier (Facebook) där Jaafar Al-Jabiri poserade framför en känd moské i Iran. Publicerad av "Stå upp för Sverige"


 


Detta fick mig att börja undra vilka värderingar, vilken kvinnosyn och syn på sharialagar som Jaafar Al-Jabiri hade och varför han åkte till Iran och besökte kända moskéer om han nu är en sekulär muslim och inte religiös. I början av april ställde jag de första frågorna via Messenger. Jaafar Al-Jabiri svarade väldigt undvikande på mina frågor och jag fick ställa om dem flera gånger eftersom han oftast svarade något helt annat. I sina svar anklagade han istället ofta mig för diverse saker.


Efter att jag hade publicerat två blogginlägg om shiamoskéer i Kalmar för ett par veckor sedan blev det dock fart på Jaafar Al-Jabiri. Kolla gärna dessa båda blogginlägg med videoklipp innan du läser vidare i detta blogginlägget så förstår du vad det handlar om i dessa moskéer.


http://thoralf.bloggplatsen.se/2018/08/08/11554643-den-konfliktradde-och-naiva-svensken-blundar-del-5/


http://thoralf.bloggplatsen.se/2018/08/14/11555987-look-at-whats-happening-last-night-in-kalmar/


Då började Jaafar Al-Jabiri skicka mejl till mig. I ett av dessa mejl kommer en text som utan tvekan kan tolkas som ett hot.


"Du trakasserar mig och vill måla upp en annan bild av mig och jag har varnat dig att det kommer slå tillbaka. Jag har varit vänlig mot dig men du gick för långt."

 

Att ställa frågor om hans värderingar, kvinnosyn och sharialagar kallar han att trakassera!


Jaafar Al-Jabiri har i alla sammanhang försökt framställa sig som en sekulär muslim (icke religiös). Han skriver aldrig om islam på sin Facebook. Han gör allt för att visa att han assimilerat sig i det svenska samhället, men har han det?

Något som också framkommer i det han skrivit på sociala medier och inte minst i sina mejl till mig. Här kommer ett antal citat från Jaafar Al-Jabiri.


”Jag är faktiskt känd för att vara väldigt sekulär.

 

”Jag känner igen lokalen som brändes ner då jag bad Eid-bön och har varit där några gånger av ren nyfikenhet då jag aldrig har varit i en moské i Sverige förut.”

 

”Andra typiskt shiamuslimska sorgceremonier och andra ritualer som du la upp klipp på gillar jag inte så de kan jag inte uttala mig om men vissa personer i bilderna känner jag faktiskt igen.”


”vem är shia och vem är sunni är för mig nonsens och det ska vara för dig också.” 

 

”Jag har inte gjort något som tyder på att jag skulle vara en religiös fundamentalist eller ens en religiös person. Du behöver rannsaka dig själv så folk kan ta dig på allvar.” 

 

Jag är en sekulär och öppen människa, jag har uppvuxen i Libanon som är mellanösterns mest sekulära land efter Israel kanske.”

 

 I Jaafar Al-Jabiris senaste mejl till mig skriver han följande.


 ”Jag kommer inte att svara på dina mejl längre för att

 

1, du ljuger

2, för att du är oförskämd

3, för att du medvetet förvränger det man skriver

4, för att jag tar inte dig på allvar och tycker synd om dig

5, du verkar vara besatt av mig

6, det sticker i dina ögon att jag har kommit så långt och har bra kontakt och samtal med de flesta av dina kollegor som respekterar mig och uppskattar att jag hälsar på de i valstugan bla. och stöttar de mot våldsamma och oförskämda människor.

7, Jag är upptagen med att värna om religionsfriheten.”

 

Sedan skrev han även ett par inlägg på Facebook med rena lögner. Något som gjorde mig väldigt arg. Jag har bemött lögnerna i ett blogginlägg.


http://thoralf.bloggplatsen.se/2018/08/26/11558475-rena-logner/


De här påhoppen från Centerpartiet och från Jaafar Al-Jabiri är anledningen till att jag nu väljer att publicera dessa videoklipp och foto.


Allt kommer från en offentlig Facebooksida som var helt öppen men på arabiska. Den stängdes ned efter att jag publicerat mitt första blogginlägg om shiamoskéer i Kalmar den 8 augusti. Den stängdes faktiskt ned samtidigt som Jaafar Al-Jabiri började skicka sina otrevliga mejl till mig natten mellan den 8:e och 9:e september. Vilket sammanträffande. Centerpartiet kallade till presskonferens den 9 augusti. Också ett sammanträffande!

Jag tankade ned flera timmars videoklipp innan Facebooksidan stängdes ned. De klipp jag visar är bara korta utdrag från klipp som i vissa fall är 100 minuter långa.


I det första klippet som är ifrån 2016 deltar Jaafar Al-Jabiri i sorgeritualer i mosken under Aashurahögtiden i Lindsdal. Kom ihåg citatet ovan där han säger sig aldrig varit i en moské i Sverige och ogillar sorgeritualer. Jaafar Al-Jabiri återfinns med sin gröna sjal, på hans högra sida står enligt uppgift hans bror.

 

 

Nästa videoklipp har jag låtit en arabisktalande person lyssna på. Det är från 2017 och enligt den översättning jag fått predikar Jaafar Al-Jabiri om att man misslyckats med att få barn och unga att komma till moskén och att man måste ändra taktik och vara snälla mot barn om de skall komma till moskéen. Tyvärr är bild och ljud inte riktigt synkat.


Tänk på att Jaafar Al-Jabiri bara för två veckor sedan skrev att han aldrig varit i en svensk moské.



I nästa klipp som också är från 2017 och den provisoriska moské man hade i Smedby talar Jaafar Al-Jabiri om hur man praktiserar islam och att "only Good can judge me" eller bara Allah kan döma mig.



I nästa videoklipp som kommer från samma moské i Smedby utövas också sorgeritualer under ledning av samma person som 2016. Det är lite svårt att se men i första ledet lite till vänster finns Jaafar Al-Jabiri.



Vi har religionsfrihet i vårt land och Jaafar Al-Jabiri får givetvis tro på vad han vill. Men av någon anledning så vill han dölja detta. Det kan dock bara han själv svara på.


Den här kommentaren fick jag från en flykting från Syrien som sett dessa klipp.


"Har under dagen haft långa samtal med en muslimsk arbetskamrat som flytt från Syrien om det här klippet. Han trodde inte sina ögon, blev väldigt förvånad över hans reaktion. Enligt honom är detta något förjävligt, fundamentalistisk och nedbrytande. "-Det är så här det börjar". "-De här människorna är helt dumma i huvudet", ungefär 70 personer om året dör under detta "firande" i Syrien. Att sånt här är en av orsakerna att han flydde Syrien då hans familj blivit offer i kriget, då det inte har något med själva islam att göra enligt honom, inte heller enligt hans bror som är religionsvetare i Damaskus." 

 

Fick även denna kommentar tidigare.


 




 

Om ca en vecka startar årets religiösa högtid Aashura för shiamuslimerna. Frågan är vilken lokal i Kalmar som kommer användas i år?


Nu är det upp till mina läsare att bedöma Jaafar Al-Jabiris trovärdighet. Jag tror att alla nu förstår varför jag ställde frågor om Jaafar Al-Jabiris värderingar, kvinnosyn, syn på sharialagar och varför han besökte kända moskéer i Iran. 


Centerpartiets ledning i Kalmar borde ställa samma frågor till Jaafar Al-Jabiri. Jag tror det även finns ett intresse från Centerpartiets väljare att veta vem Jaafar Al-Jabiri är.


Källan till alla dessa videoklipp är nedanstående Facebooksida som nu är nedsläckt. Det finns några uppgifter som kan tyda på att Jaafar Al-Jabiri var sidans administratör men det är bara min spekulation på uppgifter som jag fått från bland annat en journalist. Men sidan stängdes ned samma natt som Jaafar Al-Jabiri skickade mig flera mejl där han bland annat frågade vad jag fått uppgifterna från i mitt blogginlägg den 8 augusti.

 


PS

Har du redan förtidsröstat på Centerpartiet? Du vet väl att du kan ändra dig på valdagen, genom att rösta i din vallokal.


 
 
 
 

 

 

 

 

Av Thoralf Alfsson - 2 september 2018 22:57

Förra veckan innehöll många stresspåslag för min del. Både förväntade och oväntade. Jag har varit uppe i högvarv för att inte missa något och kanske inte varit den mest sympatiska i alla lägen. Det ber jag om ursäkt förr om jag varit alltför irriterad vid något tillfälle eller flera tillfällen.


Avslutningen på veckan med Jimmie Åkessons besök i Kalmar blev väldigt lyckad, trots regn och rusk. Jag har fått mycket positiv feedback idag från många olika håll 😉Dock saknar jag feedback från ett viktigt håll.


Idag har jag dock ägnat mig mer åt administrationsarbete som kassör för distriktet och förberedande av de sista publiceringarna i stadsbussarna och på LED-skärmar i stan. Planering för kommande vecka och vad som måste göras. Det ser ut som veckan blir lite lugnare när det gäller intervjuer och debatter.


Ikväll tog jag mig faktiskt också tid att köra en liten joggingrunda med ett avslutande bad i havet. Vattnet var förvånansvärt varmt, för att inte säga riktigt skönt.


Har kollat på utfrågning av Jimmie Åkesson och sin vana trogen så ägnade SVT återigen mycket tid på andra frågor än politik. Det måste vara tråkigt för Jimmie att gång på gång ägna sig åt att svara på dessa frågor. Jag tror faktiskt att det är en planerad taktik från SVT för att ”slippa” prata politik med Jimmie Åkesson. Om Jimmie fick prata och förklara vår politik så vet SVT att SD skulle tjäna på det.


Nu skall jag skriva ett blogginlägg tills imorgon, som jag hoppas blir uppmärksammat.

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18 19
20
21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards