thoralf

Direktlänk till inlägg 22 augusti 2018

INTERVJU I RADIO KALMAR

Av Thoralf Alfsson - 22 augusti 2018 20:50

En del av en större intervju som gjordes för ca två veckor sedan.



PS


Missa inte anmäla dig till vår valvaka i Kalmar. Den kan bli mycket minnesvärd. Kandiderar till något förtroendepost i någon kommun, landstinget och eller riksdagen så är det kostnadsfritt. Är du medlem men ej kandiderar så är det självkostnadspris för middaggen som gäller.


Alla medlemmar har fått ett medlemsbrev eller ett mejl om vad som gäller för valvakan. Skulle någon missat det så skicka mig ett mejl till


thoralf.alfsson@sd.se



 
 
Ingen bild

Mozart

22 augusti 2018 20:57

Kalmar FF utslagna av div 2-lag i svenska cupen.

Thoralf Alfsson

22 augusti 2018 21:22

Skandal!

 
Ingen bild

Svante1

22 augusti 2018 21:42

Elfsborg vann borta mot? Motala,4-0

 
Ingen bild

Mot dumheten kämpar gudarna förgäves!

22 augusti 2018 21:54


Det finns så många bottenlöst ignoranta personer i det här landet som fortfarande tror att det är skillnad på islamist och muslim.
Värre är att det är just sådana personer som har makten i samhället.

 
Ingen bild

Lotta_1

22 augusti 2018 22:19

Jag hittade denna på Internet. Den kommer från Norska FN-förbundet. Statistiken kommer från världsbanken. Kolla Sveriges koldioxidutsläpp och jämför med andra länder i listan. Miljömupparna kommer med den ena pålagan efter den andra för att minska Sveriges utsläpp. Det är bara det att även om Sverige skulle minska sina utsläpp till noll, så skulle det inte göra någon skillnad. Sveriges utsläpp är som att slå ett glas vatten i Östersjön. Det skulle inte märkas ett dugg. Vi får bara en oerhörd massa idiotiska pålagor och restriktionen bara för syns skull. Miljömupparna vill slå sig för bröstet och visa hur goda och duktiga de är. Alla Sveriges politiker och journalister vet om denna statistik, men de flesta ljuger oss rakt upp i ansiktet. Jag vet inte om man ska skratta eller gråta över lögnhalsarna. Höga bränslepriser, höga miljöskatter straffavgifter på bilar till ingen som helst nytta än att skrämma folk att rösta på de rödgröna storlögnarna. Man kan lägga till jämförelseår. Jag jämförde 2014 med 1960. Sverige har sedan den tiden minskat sina utsläpp med 6000 ton/år trots fördubblad befolkning. Det är bara tre länder som har minskat sina utsläpp, vad jag kan hitta och det är förutom Sverige, Storbritannien och Ungern.
Det är samma sak som Löfvéns fint om 75% av slutlönen i pension. Han valde att inte tala om, att det gäller som bäst för de som går i pension om 40 år.
 
https://www.globalis.se/Statistik/CO2-utslaepp

 
Ingen bild

Stefan A

22 augusti 2018 22:39

Den uteslutna centerpartisten har tydligen nyligen
varit till Turkiet och lärt röstberättiga "Svenskar"
att rösta på centerpartiet och kryssa han själv.
det räcker med att vara svensk medborgare och någon gång
varit folkbokförd i Sverige för att få rösta i rikdagsvalet,
samt anmäler sig till röstlängden vart tionde!!!! år, det här
måste man göra någonting åt, nu när sjuklövern bjudit in hela
världen till Sverige kan det bli många som flyttar hem igen
och aldrig mera tänker bo i Sverige, tycker inte man skall
kunna påverka val i länder man inte tänker bo i, reglerna
är antagligen gamla och anpassade för Svenskar som flyttar ut
tillfälligt eller delar av året, och inte för de som flyttar in
och sedan ut igen.

Grattis till kryssen förresten Thoralf...

 
Ingen bild

Ölandsbonde

22 augusti 2018 22:39

..självaste gudarna..
Lustigt sammanträffande. Läser just nu Asimovs "The gods themselves". Inte alls så bra som det sägs.

 
Ingen bild

Skämt åsido!

22 augusti 2018 23:10


Islam har kanske viss humor i alla fall!

https://petterssonsblogg.se/2018/08/22/dagens-bild-133/
-

 
Ingen bild

C Andersson

23 augusti 2018 00:22

@Lotta_1 Onsdag 22 aug 22:19

Man bör vara observant på att de nordiska FN-förbunden är lobbyorganisationer. Namnvalet är förvillande men de ingår inte i Förenta Nationernas organistion.

https://fn.se/aktuellt/okategoriserade/nordiska-fn-forbund-forsvarar-bistandet/
https://fn.se/om-oss/vanliga-fragor/
http://www.wfuna.org/

Det är en av många organisationer där det försvinner skattemedel.

'FN-förbundet finansieras av bidrag från Sida, Forum Syd, UD, privatpersoner och företag samt av medlemsavgifter.'

 
Ingen bild

Viola

23 augusti 2018 13:52

Hur besvärande för KD är det att ledamot nummer 2, Caroline Szyber myglat med resor på skattebetalarnas bekostnad? Avslöjande idag.

 
Ingen bild

Putte

24 augusti 2018 05:41

@Lotta_1 Siffrorna anges i 1000-ton, så då blir minskningen i Sverige sedan 1960, 6 000 000 ton fram t.o.m 2014.

 
Ingen bild

Tom

25 augusti 2018 14:12

Vad gäller flygningar och business class är de likadan hela 7-klövern. Vet inte hur Åkesdon gör?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9
10
11 12
13 14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards